Με έναν εντυπωσιακό πρώτο γύρο ξεκίνησε ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς, αφού είχαμε σκληρές μάχες σχεδόν σε όλο το φάσμα του grid. Στις πρώτες θέσεις, βέβαια, δεν είχαμε αλλαγές, αφού ο Rosberg εύκολα ξεχώρισε από την pole position, ενώ ο Hamilton απέκρουσε τις πρώτες επιθέσεις των Perez και Raikkonen κι έτσι οι θέσεις 1-5 έμειναν ως είχαν. Ο Alonso είχε επαφή με τον Maldonado, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να αλλάξει πτέρυγα σε ένα πρόωρο pit stop και ο Pastor να εγκαταλείψει. Λίγο αργότερα, ο Alonso θα έπαιρνε ποινή διέλευσης για το συμβάν. Perez, Ricciardo και Massa ξεκίνησαν τα πρώτα pit stop στον 7ο γύρο, για αλλαγή στη μαλακή γόμα, υποδεικνύοντας στρατηγική τριών στάσεων. Η απελευθέρωση του Bottas από το δικό του pit stop ήταν επεισοδιακή, αφού ο Valtteri είχε επαφή με τον -εισερχόμενο- Button κι έχασε την εμπρός πτέρυγά του. Η Williams είδε τον οδηγό της να παίρνει ποινή 5 δευτερολέπτων, σε ένα απόγευμα που πήγαινε όλο και χειρότερα για τον ίδιο. Ο Rosberg, από την πρωτοπορία, έκανε τη δική του πρώτη στάση στον 11ο γύρο και ο Hamilton ακολούθησε ένα γύρο μετά, χωρίς να αλλάξει κάτι στις μεταξύ τους θέσεις.
Ο Vettel, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου pit stops, είχε καταφέρει να βρεθεί στην 3η θέση, χωρίς να έχει κάνει ο ίδιος στάση για αλλαγή ελαστικών, σηματοδοτώντας διαφορετική στρατηγική. Στον 22ο γύρο η διαφορά μεταξύ Nico και Lewis ήταν στα 5 δευτερόλεπτα, με τον Βρετανό να έχει αρχίσει να βελτιώνει τον ρυθμό του ως προς τον team mate του. O Max Verstappen, λίγο μετά το προσπέρασμα που έκανε στον Sainz, είχε ένα έντονο μπλοκάρισμα στα φρένα και αναγκάστηκε να μπει εσπευσμένα στα pits. Ο Vettel μπήκε στα pits στον 24ο γύρο, έχοντας κάνει αρκετά καλή διαχείριση ως τότε. Η διαφορά των δύο Mercedes είχε πλέον πέσει στο 1.5 δευτερόλεπτο και το παιχνίδι είχε ανάψει για τα καλά. Στη στιγμή που ο Hamilton έμπαινε σε απόσταση κάτω του 1 δευτερολέπτου και αποκτούσε δυνατότητα χρήσης DRS, ο Rosberg μπήκε στα pits, ώστε να απαλλαχτεί από τα ταλαιπωρημένα του ελαστικά. Ο Raikkonen, από την 3η θέση, επίσης πίεζε και μείωνε τη διαφορά του από τους πρωτοπόρους, αν και βρισκόταν ακόμα πάνω από 10sec μακριά. Το pit stop του, στον 32ο γύρο, ήταν καταστροφικό και οι ελπίδες του Kimi για κάτι καλύτερο εξανεμίστηκαν. Ο Hamilton συνέχισε στην πίστα, ενδεχομένως με σκοπό να βρεθεί με πιο φρέσκα ελαστικά (ίσως και άλλη γόμα) στο τέλος του αγώνα, όμως προς στιγμήν η τακτική αυτή έδειχνε να μην ευνοεί τον Lewis.
Ο Kimi, μετά από παρέμβαση της ομάδας, πέρασε εύκολα τον Vettel, που ακολουθούσε άλλη στρατηγική κι είχε βρεθεί πρόσκαιρα μπροστά από τον team mate του. Ο Γερμανός μπήκε στα pits στον 40ο γύρο, με σκοπό να μείνει στην πίστα με τα ίδια ελαστικά ως το τέλος. Πλέον έμεναν 15 γύροι για το τέλος και η στρατηγική της Mercedes για τον Lewis άρχισε να φαίνεται ακόμα πιο τολμηρή… ή μάλλον λάθος. Ο Βρετανός ρώτησε αν θα μπορούσε πλέον να φτάσει ως το τέλος χωρίς νέα στάση, όμως ο Peter Bonnington στον ασύρματο απάντησε ότι αυτό θα ήταν αδύνατο. Έτσι, η Mercedes έφερε τον Hamilton στα pits για αλλαγή ελαστικών, όχι όμως με την πολύ μαλακή γόμα. Ο Lewis βγήκε στην πίστα για 13 γύρους, με διαφορά 12 δευτερολέπτων από τον Rosberg.
Ο Vettel, αξιοποιώντας στο έπακρο την διαφορετική του στρατηγική, πέρασε και τον Perez για την 4η θέση και ήταν πλέον ο πρώτος… από τους υπόλοιπους εκτός βάθρου, χωρίς να μπορεί να απειλήσει τον Raikkonen για την 3η θέση. Ο Lewis δεν φάνηκε να μπορεί να καλύψει τόσο μεγάλη διαφορά στους εναπομείναντες γύρους κι έτσι ο Rosberg πήρε τη νίκη στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, συμπληρώνοντας τις 6, αφήνοντας το 2015 με υποσχέσεις για την επόμενη σεζόν! Τη 10άδα έκλεισαν οι Perez, Ricciardo, Hulkenberg, Massa, Grosjean και Kvyat με τον Grosjean να περνά στους τελευταίους 2 γύρους τους Sainz και Kvyat. Η Mercedes έκανε το 12ο 1-2 της χρονιάς, σημειώνοντας ένα εκπληκτικό ρεκόρ.
Μείνετε συντονισμένοι στο F1 GRIP, στις σελίδες του στο facebook, twitter, instagram, Google+ και youtube για συνεχή ενημέρωση και σχόλια.
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | - | Β. |
---|---|---|---|---|
1 | NICO ROSBERG | MERCEDES | 1:38:30.175 | 25 |
2 | LEWIS HAMILTON | MERCEDES | +8.271s | 18 |
3 | KIMI RÄIKKÖNEN | FERRARI | +19.430s | 15 |
4 | SEBASTIAN VETTEL | FERRARI | +43.735s | 12 |
5 | SERGIO PEREZ | FORCE INDIA | +63.952s | 10 |
6 | DANIEL RICCIARDO | RED BULL RACING | +65.010s | 8 |
7 | NICO HULKENBERG | FORCE INDIA | +93.618s | 6 |
8 | FELIPE MASSA | WILLIAMS | +97.751s | 4 |
9 | ROMAIN GROSJEAN | LOTUS | +98.201s | 2 |
10 | DANIIL KVYAT | RED BULL RACING | +102.371s | 1 |
11 | CARLOS SAINZ | TORO ROSSO | +103.525s | 0 |
12 | JENSON BUTTON | MCLAREN | +1 lap | 0 |
13 | VALTTERI BOTTAS | WILLIAMS | +1 lap | 0 |
14 | MARCUS ERICSSON | SAUBER | +1 lap | 0 |
15 | FELIPE NASR | SAUBER | +1 lap | 0 |
16 | MAX VERSTAPPEN | TORO ROSSO | +1 lap | 0 |
17 | FERNANDO ALONSO | MCLAREN | +2 laps | 0 |
18 | WILL STEVENS | MARUSSIA | +2 laps | 0 |
19 | ROBERTO MERHI | MARUSSIA | +3 laps | 0 |
NC | PASTOR MALDONADO | LOTUS | DNF | 0 |