[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_accordion][vc_accordion_tab title=”Lap Record”][vc_column_text]
YEAR | DRIVER | TEAM | TIME |
---|---|---|---|
2004 | Rubens Barrichello | Scuderia Ferrari | 1:21.046 |
YEAR | DRIVER | TEAM | LAPS | TIME |
---|---|---|---|---|
2012 | Lewis Hamilton | Vodafone McLaren Mercedes | 53 | 1:19:41.221 |
2011 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 53 | 1:20:46.172 |
2010 | Fernando Alonso | Scuderia Ferrari Marlboro | 53 | 1:16:24.572 |
2009 | Rubens Barrichello | Brawn GP Formula 1 Team | 53 | 1:16:21.706 |
YEAR | DRIVER | TEAM | TIME |
---|---|---|---|
2012 | Lewis Hamilton | Vodafone McLaren Mercedes | 1:24.010 |
2011 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 1:22.275 |
2010 | Fernando Alonso | Scuderia Ferrari Marlboro | 1:21.962 |
2009 | Lewis Hamilton | Vodafone McLaren Mercedes | 1:24.066 |
YEAR | DRIVER | TEAM | LAP | TIME |
---|---|---|---|---|
2012 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 53 | 1:27.239 |
2011 | Lewis Hamilton | Vodafone McLaren Mercedes | 52 | 1:26.187 |
2010 | Fernando Alonso | Scuderia Ferrari Marlboro | 52 | 1:24.139 |
2009 | Adrian Sutil | Force India F1 Team | 36 | 1:24.739 |
Η πίστα βρίσκεται σε ένα υπέροχο πάρκο με δάσος, σχετικά κοντά στο Μιλάνο, συνδυάζοντας τις συγκινήσεις του αγώνα με μια πολύ ενδιαφέρουσα πόλη για τουρισμό. Αυτό έχει, βέβαια, διάφορες παρενέργειες, καθώς αν πάτε με οργανωμένη εκδρομή ενδέχεται να εκνευριστείτε από διάφορους άσχετους που κανονίζουν να έρθουν στην εκδρομή έχοντας στο μυαλό τους κυρίως τα ψώνια στη Via Montenapoleone λίγο πιο πάνω από την Piazza Duomo… Το ότι οι τιμές τους απογοητεύουν και γυρνούν τη Δευτέρα στη δουλειά με μαϊμού Versace, προσπαθώντας να πείσουν τους πάντες για το γκλαμουράτο σαββατοκύριακο δεν έχει καμία σημασία… εσείς χάσατε τον αγώνα του GP2 το Σάββατο το απόγευμα επειδή αυτοί φωνάζανε ότι θα κλείσουν τα μαγαζιά και πήξατε στην κίνηση για να πάτε στον αγώνα την Κυριακή επειδή έπρεπε να στρώσει καλά το πρωινό make up!
Η Monza είναι από τις παλιότερες πίστες της F1, φτιαγμένη το 1922, με μήκος περί τα 10 χιλιόμετρα τα πρώτα χρόνια κι ένα ιστορικό oval κομμάτι με πολύ μεγάλη εγκάρσια κλίση. Με τα χρόνια η πίστα άλλαξε, αλλά διατήρησε το χαρακτήρα της σαν μια από τις γρηγορότερες πίστες, με τις μεγάλες ευθείες της. Τελευταία σημαντική αλλαγή ήταν αυτή του πρώτου chicane, που από διπλό και σχετικά γρήγορο S αριστερά-δεξιά-αριστερά-δεξιά μετατράπηκε σε ένα πολύ αργό S δεξιά-αριστερά.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Οδήγηση – Σχεδίαση”][vc_column_text]5.793 χιλιόμετρα δεξιόστροφης πίστας, 4 μεγάλες ευθείες, 11 συνολικά στροφές, τελικές ταχύτητες της τάξεως των 340km/h και φρεναρίσματα των 4-5g. Η μεγάλη ευθεία της εκκίνησης διακόπτεται από την πρώτη στροφή, το chicane της Variante Rettifilo, όπου τα μονοθέσια φρενάρουν από τα 340km/h στα 70km/h περίπου, βάζοντας 1η σχέση στο κιβώτιο.Το S είναι στενό και η είσοδος είναι συχνά επιθυμητό να γίνει με ελαφρύ γλίστρημα, ώστε το μονοθέσιο να αλλάξει γρήγορα πορεία και να τοποθετηθεί για καλή φόρα στην έξοδο. Η Curva Grande που ακολουθεί είναι στροφή με τέρμα γκάζι και μαζί με την επερχόμενη ευθεία οδηγεί στα σημαντικά φρένα και σημείο προσπεράσματος της Variante Della Roggia. Το φρενάρισμα γίνεται συνήθως λίγο μετά τη γέφυρα, με τους οδηγούς να προσέχουν να μην παρασυρθούν από τη φόρα, γιατί το πέρασμα από τα δύο κερμπς στις κορυφές του chicane μπορεί να είναι εξαιρετικά επώδυνο αν δε γίνει με απόλυτη ακρίβεια από τη λεπτή ιδανική γραμμή. Στην έξοδο το κερμπ χρησιμοποιείται, αλλά χρειάζεται αυτοσυγκράτηση, γιατί γλιστράει αρκετά στα άκρα. Οποιαδήποτε καθυστέρηση λόγω λάθους στα φρένα, το πέρασμα από τα κερμπς ή το πάτημα στην έξοδο μπορεί εύκολα να καταδικάσει τον οδηγό στην μικρή ευθεία που ακολουθεί μέχρι τη Lesmo1. Πέρασμα από τη Lesmo1 με λίγο πάνω από 200km/h και 4η σχέση, με τους οδηγούς να χρησιμοποιούν την κλίση της στροφής για να φρενάρουν μέσα στη στροφή. Στην έξοδο το κερμπ είναι αρκετά επικίνδυνο, ειδικά υπό βροχή, ενώ πολύ γρήγορα οι οδηγοί φτάνουν στη Lesmo2, όπου αρκεί ένα δυνατό τσίμπημα στα φρένα και μια έξυπνη τοποθέτηση του εμπρός μέρους ώστε να δείχνει ευθεία στην έξοδο. Το κερμπ της εξόδου είναι το πιο επικίνδυνο της πίστας, ακόμα περισσότερο κι από αυτό της Lesmo1.
Η μεγάλη ευθεία που ακολουθεί είναι πεδίο μονομαχιών τροχό με τροχό, μέχρι την είσοδο στο chicane Ascari, όπου οι οδηγοί μπαίνουν με 3η σχέση και 165km/h-180km/h. Το κερμπ στην είσοδο χρησιμοποιείται ώστε να επιλεχθεί η καλύτερη γραμμή για αργά φρένα και καλή έξοδο στο βάθος, με τους οδηγούς να προσπαθούν να αποφύγουν το άνοιγμα της τροχιάς προς το δεξί συνεχόμενο κερμπ. Στην έξοδο υπάρχει εδώ και χρόνια άσφαλτος έξω από το κερμπ και πολλοί οδηγοί υπερβάλλουν χωρίς κόστος, ενώ παλιότερα η αμμοπαγίδα της Ascari ήταν θάνατος για τη φόρα στην ευθεία μέχρι την Parabolica. Η διαγώνια κίνηση από την έξοδο της Ascari μέχρι την είσοδο της Parabolica αλλάζει σε περίπτωση μονομαχιών, που είναι ιδιαίτερα συχνές σε αυτό το σημείο. Η Parabolica είναι από τις κρισιμότερες στροφές της πίστας, με τους οδηγούς να πρέπει να κρατήσουν όσο πιο αργά τη φόρα τους από την προηγούμενη ευθεία, αλλά να μπουν νωρίς στο γκάζι και πάνω στη γραμμή με την καλύτερη πρόσφυση για μέγιστη ταχύτητα εισόδου στην μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Πολλοί οδηγοί επιλέγουν να πάρουν την Parabolica σαν στροφή διπλής κορυφής (double apex), όμως εμείς προτιμάμε την ακρίβεια στο πέρασμα από την κορυφή νωρίς, με καλό timing στο κατέβασμα των ταχυτήτων και ελάχιστες κινήσεις στο τιμόνι. Στα δοκιμαστικά και σε ένα γρήγορο γύρο, όπου δεν έχει σημασία η πορεία μετά τη γραμμή τερματισμού, συνηθίζεται κάποιοι οδηγοί να μένουν δεξιά βγαίνοντας από την Parabolica, καθώς το σπάσιμο που υπάρχει στην ευθεία σημαίνει ότι αυτή είναι η συντομότερη γραμμή.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Απαιτήσεις Οδηγού – Μονοθεσίου”][vc_column_text]Η Monza έχει ελάχιστες απαιτήσεις σε αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη, γιατί μπορεί να έχει γρήγορες στροφές, όπως οι Lesmo, η Ascari, η Parabolica, αλλά η σημασία των ευθειών δε χωρά συμβιβασμούς σε τελική ταχύτητα. Ας πούμε, δηλαδή, ότι ζητάμε πρωτίστως ελάχιστη οπισθέλκουσα (αεροδυναμικές αντιστάσεις), που συμβαδίζει τελικά και με μικρές κλίσεις στις πτέρυγες και μικρή κάθετη δύναμη. Η σταθερότητα στα φρένα είναι επίσης εξαιρετικά σημαντική, όσο και η καλή μηχανική πρόσφυση του πίσω μέρους για τις εξόδους από τα chicanes. Οι αναρτήσεις και τα anti-roll bars ρυθμίζονται έτσι ώστε να διευκολύνεται η διέλευση από τα κερμπς. Οι κινητήρες, λόγω των μεγάλων ευθειών, έχουν την τιμητική τους, όμως έχουν την ευκαιρία να ψυχθούν ικανοποιητικά λόγω των μεγάλων ταχυτήτων. Η πίεση που δέχονται, όμως, τόσο οι κινητήρες όσο και τα φρένα, είναι πολύ μεγάλη και είναι συχνές οι αστοχίες τους. Η Monza δεν θεωρείται οδηγικά πολύ δύσκολη πίστα. Είναι, όμως, εξαιρετικά δύσκολο να διατηρηθεί ένας καλός ρυθμός για πολλούς γύρους, ενώ συνήθως οι διαφορές μεταξύ των οδηγών είναι πολύ μικρές. Συνεπώς, η σταθερότητα ή η αστάθεια εμφανίζουν τα αποτελέσματά τους αθροιστικά και μεγεθύνονται καθώς περνούν οι γύροι. Όσον αφορά ειδικότερα οδηγικά χαρακτηριστικά, γενικά επιβραβεύονται οι οδηγοί που είναι καλοί στα φρένα και προσαρμόζονται στις αλλαγές συμπεριφοράς του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια του αγώνα.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][/vc_row]