[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_accordion][vc_accordion_tab title=”Lap Record”][vc_column_text]
YEAR | DRIVER | TEAM | TIME |
---|---|---|---|
2012 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 1:39.347 |
YEAR | DRIVER | TEAM | LAPS | TIME |
---|---|---|---|---|
2012 | Lewis Hamilton | Vodafone McLaren Mercedes | 56 | 1:35:55.269 |
YEAR | DRIVER | TEAM | TIME |
---|---|---|---|
2012 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 1:35.657 |
YEAR | DRIVER | TEAM | LAP | TIME |
---|---|---|---|---|
2012 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 56 | 1:39.347 |
Η πίστα έχει μεγάλη ποικιλία σε τύπους στροφών, ενδιαφέροντα κομμάτια που αναδεικνύουν οδηγικές αρετές και αρκετά σημεία για μονομαχίες, ενώ υπάρχουν σημαντικές υψομετρικές διαφορές κατά μήκος της.
Το ίδιο το Austin είναι μια… όαση μέσα στο Texas, με πολύ πράσινο, ένα ποτάμι να το διασχίζει και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πολιτιστική, μουσική και… απλά νυχτερινή δραστηριότητα, κυρίως λόγω του Πανεπιστημίου που εδρεύει εκεί.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Οδήγηση – Σχεδίαση”][vc_column_text]5513 μέτρα, 20 ολόκληρες στροφές αριστερόστροφης χάραξης… Το Austin δεν είναι μια οποιαδήποτε πίστα για τα δεδομένα του νέου αιώνα…
Ένας καλός γύρος στο COTA ξεκινά με καλή έξοδο από την τελευταία στροφή. Φτάνουμε στο φρενάρισμα της πρώτης, αριστερής στροφής, που είναι ανηφορική και τυφλή. Η ανηφόρα βοηθά στο φρενάρισμα, αλλά όχι στην ορατότητα της εξόδου. Οι οδηγοί, με ταχύτητα στο apex γύρω στα 85km/h, κατεβάζουν σε δευτέρα και ψάχνουν καλή έξοδο και πρόσφυση, πριν κατηφορίσουν προς τη δεξιά στροφή 2, η οποία είναι εύκολα flat out. Πολύ συχνές είναι σε αυτό το σημείο οι επιθέσεις από την εξωτερική, που ολοκληρώνονται είτε με αλλαγή γραμμής και καλή έξοδο, είτε συνεχίζοντας από την εξωτερική και παιρνώντας μπροστά στη 2.
Έπειτα μπαίνουμε στο δύσκολο κομμάτι των S. Η στροφή 3 είναι flat out, στην 4 αφήνουμε λίγο, μικρό φρενάρισμα και κατέβασμα στη στροφή 5, με μία μεγάλη δεξιά στροφή, την 6, να ακολουθεί. Παίρνουμε τη στροφή 6 με 5η ταχύτητα, όπως και την 7, και ακολουθεί ένα chicane από το οποίο περνάμε με 3η σχέση.
Νωρίς στο γκάζι, εύκολα flat out η στροφή 10 και μετά δυνατά στα φρένα για την αριστερή 11. Προσοχή για αποφυγή μπλοκαρίσματος, και το μυαλό στην καλή έξοδο, στη μεγαλύτερη ευθεία της πίστας. Στο τέλος της βλέπουμε και τις περισσότερες μάχες. Φτάνουμε λοιπόν στα φρένα για την αριστερή στροφή 12, κατεβάζοντας σε 2η σχέση και στα 90 km/h, με μία πολύ μικρή ευθεία να ακολουθεί, πριν τη στροφή 13. Δεν είναι απίθανη μία επίθεση εκεί, καθώς με μία καλή έξοδο από τη 12, ο οδηγός μπορεί να αιφνιδιάσει.
Με προσοχή στο γκάζι στην έξοδο της 13, αφού κολλητά είναι η επίσης δεξιά 14, καθώς οδεύουμε στη 15. Η στροφή 15 είναι αριστερή και αποτελείται από δύο apex, με το δεύτερο κατά πολύ αργότερο του πρώτου, σε αναλογία με το παρόμοιο σύμπλεγμα στο Bahrain. Αυτό σημαίνει πως το μπλοκάρισμα και το λάθος είναι αρκετά πιθανό. Σημαντική έξοδος από τη 15, και οδεύουμε στη μεγάλη δεξιά στροφή, η οποία δεν είναι σίγουρα τέρμα γκάζι. Αφήνουμε λίγο στο δεύτερο από τα τέσσερα apex και ξανά στο γκάζι χρησιμοποιώντας όλη την πίστα πηγαίνοντας προς τη 19, που είναι μία αρκετά γρήγορη αριστερή στροφή και στην οποία χρησιμοποιούμε πολύ kerb στην έξοδο. Μικρή ευθεία προς την σχετικά αργή τελευταία στροφή 20, με την ταχύτητα στο apex γύρω στα 100 km/h και καθαρή έξοδος για μέγιστη επιτάχυνση…[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=”Απαιτήσεις Οδηγού – Μονοθεσίου”][vc_column_text]Το Circuit of the Americas δεν αφήνει σε… ησυχία τον οδηγό, ο οποίος καλείται συνεχώς να προσαρμόζει τις οδηγικές επιλογές του με το μυαλό σε 2-3 στροφές που έπονται. Η αλληλοσύνδεση των συμπλεγμάτων στροφών σημαίνει ότι η αρχική επιλογή προσέγγισης επηρεάζει μεγάλο κομμάτι του γύρου. Ειδικά αν προκύψουν μονομαχίες, η πνευματική κούραση κυρίως είναι περιοριστικός παράγοντας.
Στα μονοθέσια δοκιμάζεται η αεροδυναμική απόδοση, καθώς οι μεσαίες και γρήγορες στροφές δεν αφήνουν περιθώρια για γλιστρήματα, ενώ οι απότομες αλλαγές πορείες απαιτούν την τέλεια ισορροπία. Κρίσιμη η φθορά στα ελαστικά, με το στήσιμο του μονοθεσίου να πρέπει να λαμβάνει υπόψη την εξέλιξή της. Τα φρένα καταπονούνται αρκετά, αλλά υπάρχουν περιθώρια ψύξης και “ξεκούρασης”.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][/vc_row]