Το Grand Prix της Σιγκαπούρης είναι ίσως o πιο δύσκολος αγώνας της χρονιάς, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους υπεύθυνους στρατηγικής των ομάδων.
Πρόκειται για έναν πολύ μεγάλο από άποψη διάρκειας αγώνα, στον οποίο υπάρχει υψηλή πιθανότητα εξόδου του Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
Τα μεγαλύτερα ζητήματα που θα απασχολήσουν τους ανθρώπους στο pit wall είναι δύο: Διαχείριση ελαστικών και κατανάλωση καυσίμου.
Λόγω του ότι το pit stop στη Marina Bay είναι από τα πιο χρονοβόρα του πρωταθλήματος, οι ομάδες θα προσπαθήσουν να περιορίσουν τις αλλαγές ελαστικών στο ελάχιστο. Το pit lane έχει πολύ μεγάλο μήκος (400m) και χαμηλό όριο ταχύτητας (60 km/h), οπότε κάθε περιττή στάση κοστίζει αρκετά.
Επιπλέον, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας που μπορεί να εμφανιστεί ανά πάσα στιγμή μπορεί πολύ εύκολα να μπερδέψει τις στρατηγικές των ομάδων.
Πέρυσι είδαμε κάποιους οδηγούς να φτάνουν στα άκρα για να βγάλουν ένα pit stop λιγότερο (Felipe Massa) με αρκετή επιτυχία. Όμως η ισορροπίες είναι λεπτές, και το cliff των ελαστικών έρχεται απότομα και απροειδοποίητα, όπως διαπίστωσε ο Bottas.
Οι επιλογές της Pirelli είναι οι ενδεδειγμένες για πίστα πόλης, δηλαδή θα δούμε τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Η πεπατημένη οδός στον περσινό αγώνα ήταν τα τρία pit stops.
Σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, ισχύει το εξής:
Επειδή η αγωνιστική διαδρομή είναι στο επίπεδο της θάλασσας, o ατμοσφαιρικός αέρας είναι πυκνότερος και με υψηλότερη πίεση, πράγμα που αυξάνει το ρυθμό της κατανάλωσης καυσίμου. Μέχρι και το 2013, τα μονοθέσια εκκινούσαν με τη μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου στα ρεζερβουάρ τους (περίπου 155 κιλά) από όλους τους αγώνες της χρονιάς. Από το 2014 και μετά όμως, αφότου δηλαδή μπήκε το όριο των 100 κιλών, δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Οι οδηγοί θα πρέπει να βγάλουν τον πιο απαιτητικό αγώνα της χρονιάς σε καύσιμα με ρεζερβουάρ περίπου κατά 50 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Όχι και εύκολο. Για αυτό το λόγο δεν αποκλείεται να δούμε τους οδηγούς να κάνουν οικονομία σε διάφορες φάσεις του αγώνα, με το πιθανότερο σημείο να είναι το πρώτο stint.
Σημείωση: Όσο βαρύτερο είναι ένα μονοθέσιο, τόσο περισσότερο ταλαιπωρεί τα ελαστικά του. Οπότε κάνοντας οικονομία στην αρχή του αγώνα που το μονοθέσιο θα είναι γεμάτο, προστατεύεις ταυτόχρονα ελαστικά και καύσιμα. Συν ότι έτσι αφήνεις τις επιλογές σου ανοιχτές για μετά.
Μέσα στην εβδομάδα θα ακολουθήσουν και άλλα άρθρα-σχόλια για την οδήγηση στη Σιγκαπούρη και το ιδανικό στήσιμο ενός μονοθεσίου εκεί, οπότε μείνετε συντονισμένοι.