Το πρωτάθλημα γυρίζει οριστικά σελίδα, με την ανατροπή στη βαθμολογία να έρχεται για τον Lewis Hamilton σε μια από τις αγαπημένες του πίστες, αυτή του Hungaroring!
Με καθαρούς ουρανούς ξεκίνησε ο αγώνας στο Hungaroring και τους οδηγούς να κλείνουν τον πρώτο γύρο χωρίς ατυχήματα.
Μετά από μια πολύ καλή εκκίνηση ο Lewis Hamilton πήρε κεφάλι από την πρώτη στροφή, εξασφαλίζοντας από νωρίς την κρίσιμη πρώτη θέση στο στενό Hungaroring. Αποκρούοντας αμέσως μετά την επίθεση του Ricciardo, βρέθηκε με τον Rosberg, τον Αυστραλό και τον Verstappen πίσω του. Ο Jenson Button αντιμετώπισε σύντομα προβλήματα με το πεντάλ και ζήτησε από την ομάδα εξηγήσεις, όμως η επικοινωνία τους κρίθηκε παράνομη και ο Βρετανός υποχρεώθηκε σε ποινή διέλευσης. Την ίδια στιγμή, ο team mate του, Fernando Alonso κρατούσε την εκπληκτική –για τα δεδομένα της McLaren- 6η θέση για τη McLaren.
Στον 16ο γύρο ξεκίνησαν τα pit stop για τους πρωτοπόρους, με τον Ricciardo να αλλάζει τα πολύ μαλακά με τα μαλακά ελαστικά. Δυστυχώς, ο Αυστραλός βγήκε μεταξύ του Bottas και του Vettel, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Αμέσως μετά άλλαξε ελαστικά και ο Lewis Hamilton, παίρνοντας την πρώτη επιλογή για τη Mercedes, σαν πρωτοπόρος. Ο Rosberg έκανε το ίδιο ένα γύρο μετά, χωρίς να καταφέρει να περάσει τον team mate του. Ο Γερμανός, πάντως, στο δεύτερο αυτό κομμάτι κινήθηκε σε πολύ καλό ρυθμό και πλησίαζε αργά και σταθερά τον Lewis, ενώ πιο πίσω μείωνε την απόσταση από τις δύο Mercedes και ο Ricciardo.
Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου pit stop, ο Raikkonen βρέθηκε να μονομαχεί με τον Max Verstappen, για την 6η θέση. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες και τις ευφάνταστες προσπάθειές του, ο νεαρός Max δεν κατάφερνε να περάσει τον έμπειρο Kimi, δίνοντάς μας, όμως, μια μονομαχία στη μέση του αγώνα χάριν θεάματος. Ο Raikkonen μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 30ο γύρο, απελευθερώνοντας τον Verstappen. Ο Φιλανδός βρέθηκε πίσω από τον Alonso, περνώντας τον, όμως, σύντομα, εκμεταλλευόμενος την σαφή διαφορά δυναμικότητας μεταξύ Ferrari και McLaren. Την ίδια στιγμή ο Hamilton έδειχνε να ελέγχει τη διαφορά του από τους διώκτες του, διαχειριζόμενος τα ελαστικά και τα καύσιμα μέχρι την επόμενη στάση στα pits.
Η επίδοση του Ricciardo ανησύχησε τη Mercedes, η οποία παρακίνησε τον Hamilton να ανεβάσει ρυθμό και τον ενημέρωσε πως σκοπεύει να βάλει τον Rosberg πρώτο στα pits αυτή τη φορά. Η κίνηση αυτή δεν φάνηκε να αρέσει στον Lewis, ενώ τη στιγμή εκείνη έμπαινε ο Ricciardo για τη δική του δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Η Red Bull έκανε αυτή την κίνηση την ώρα που οι Mercedes έβρισκαν μπροστά τους μια σειρά από αργότερα μονοθέσια. Η γερμανική ομάδα, πάντως, δεν ακολούθησε αμέσως τους «ταύρους» στη στρατηγική, αφού τα μονοθέσιά της έδειχναν να αντέχουν με τα παλιά ελαστικά και επιχειρήθηκε να πάνε όσο πιο μακριά γινόταν, ώστε να διατηρήσουν ένα πλεονέκτημα πιο φρέσκιας γόμας προς το τέλος. Με την απειλή του Ricciardo να μην υπάρχει πλέον στον ίδιο βαθμό με πριν, ο Hamilton μπήκε εκ νέου πριν τον Nico στα pits, ενώ στον ίδιο γύρο έκανε τη δεύτερη αλλαγή του και ο Vettel. Ο Rosberg έκανε ό,τι μπορούσε για να κλείσει τη διαφορά από τον Lewis, όμως τελικά βγήκε ακόμα πιο πίσω.
Η 10η θέση που είχε καταφέρει εντυπωσιακά ως τότε ο Joylon Palmer για λογαριασμό της Renault χάθηκε όταν ο νεαρός έχασε στιγμιαία τον έλεγχο του κίτρινου μονοθεσίου στη στροφή 4. Ευτυχώς, λόγω της κάλυψης με άσφαλτο, η έξοδος δεν κόστισε σε ζημιές, ενώ η –παρακινδυνευμένη- επιστροφή στην πίστα δεν συνοδεύτηκε από σοβαρότερα προβλήματα.
Στον 53ο γύρο, ο Max Verstappen, από την 5η θέση, δέχθηκε 2η παρατήρηση για υπέρβαση ορίων πίστας, παρ’ό,τι ο νεαρός ισχυρίστηκε στον ασύρματο ότι ουσιαστικά έχασε χρόνο από αυτό το λάθος. Παρόμοια και τελική προειδοποίηση δέχθηκε και ο Fernando Alonso, που συνέχισε να κινείται ανταγωνιστικά, στην 7η θέση. Η μάχη Raikkonen-Verstappen, για την 5η θέση, αναβίωσε στους τελευταίους 20 γύρους, αυτή τη φορά με τους δύο οδηγούς σε αντίστροφη σειρά και τον Max στην άμυνα. Σε μια πολύ σκληρή μάχη μεταξύ των δύο ο Kimi ήρθε σε επαφή με το πίσω μέρος της Red Bull, διαμαρτυρόμενος για διπλή αλλαγή γραμμής του Verstappen πριν τη στροφή 2. Η Ferrari υπέστη μικρή ζημιά στο αριστερό άκρο της εμπρός πτέρυγας, όμως αυτό δεν έδειξε να αλλάζει τη δυναμική υπέρ του σε σχέση με τον Max και η μάχη άναψε ξανά 2 γύρους μετά. Ο Ολλανδός αξιοποίησε καθε διαθέσιμο μέσο άμυνας, αξιοποιώντας τα δυνατά του κομμάτια στην πίστα και χαλώντας τις γραμμές του Φιλανδού στα δυσκολότερα.
5 γύρους πριν το τέλος ο Vettel άρχισε να γίνεται απειλή για τον Ricciardo, αφού τον πλησίασε στο δευτερόλεπτο, δεν πρόλαβε όμως να δοκιμάσει κάτι ουσιαστικό για να αρπάξει το βάθρο από τον Αυστραλό. Άλλη μια δυνατή επίθεση του Raikkonen στα φρένα της 1ης στροφής, 2 γύρους πριν το τέλος, δεν ήταν αρκετή για να ηττηθεί ο Verstappen κι έτσι τα δύο μονοθέσια τερμάτισαν στις θέσεις 5 κι 6, ως είχαν. Οι κινήσεις του Ολλανδού, πάντως, αν και θεαματικές, ήταν τουλάχιστον αμφιλεγόμενες και ο Kimi φρόντισε να το σχολιάσει σχετικά στον ασύρματο.
Τελικά η McLaren κάλεσε τον Button να αποσύρει το μονοθέσιό του πριν τον επίσημο τερματισμό, κλείνοντας έναν πολύ δύσκολο αγώνα για τον Βρετανό. Η κατάσταση στις τρεις πρώτες θέσεις παρέμεινε ίδια, με τους Hamilton, Rosberg και Ricciardo να κλειδώνουν το βάθρο χωρίς απειλές. Vettel, Verstappen, Raikkonen, Alonso, Sainz, Bottas και Hulkenberg έκλεισαν τη 10άδα. Πλέον ο Lewis Hamilton οδηγεί τη βαθμολογία του πρωταθλήματος για 6 βαθμούς και η ανατροπή των -κάποτε- 43 βαθμών είναι γεγονός!
Θέση | # | Οδηγός | Ομάδα | L | - | Β. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 70 | 1:40:30.115 | 25 |
2 | 6 | Nico Rosberg | MERCEDES | 70 | +1.977s | 18 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING TAG HEUER | 70 | +27.539s | 15 |
4 | 5 | Sebastian Vettel | FERRARI | 70 | +28.213s | 12 |
5 | 33 | Max Verstappen | RED BULL RACING TAG HEUER | 70 | +48.659s | 10 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | FERRARI | 70 | +49.044s | 8 |
7 | 14 | Fernando Alonso | MCLAREN HONDA | 69 | +1 lap | 6 |
8 | 55 | Carlos Sainz | TORO ROSSO FERRARI | 69 | +1 lap | 4 |
9 | 77 | Valtteri Bottas | WILLIAMS MERCEDES | 69 | +1 lap | 2 |
10 | 27 | Nico Hulkenberg | FORCE INDIA MERCEDES | 69 | +1 lap | 1 |
11 | 11 | Sergio Perez | FORCE INDIA MERCEDES | 69 | +1 lap | 0 |
12 | 30 | Jolyon Palmer | RENAULT | 69 | +1 lap | 0 |
13 | 21 | Esteban Gutierrez | HAAS FERRARI | 69 | +1 lap | 0 |
14 | 8 | Romain Grosjean | HAAS FERRARI | 69 | +1 lap | 0 |
15 | 20 | Kevin Magnussen | RENAULT | 69 | +1 lap | 0 |
16 | 26 | Daniil Kvyat | TORO ROSSO FERRARI | 69 | +1 lap | 0 |
17 | 12 | Felipe Nasr | SAUBER FERRARI | 69 | +1 lap | 0 |
18 | 19 | Felipe Massa | WILLIAMS MERCEDES | 68 | +2 laps | 0 |
19 | 94 | Pascal Wehrlein | MRT MERCEDES | 68 | +2 laps | 0 |
20 | 9 | Marcus Ericsson | SAUBER FERRARI | 68 | +2 laps | 0 |
21 | 88 | Rio Haryanto | MRT MERCEDES | 68 | +2 laps | 0 |
NC | 22 | Jenson Button | MCLAREN HONDA | 60 | DNF | 0 |