Ο αγώνας πλησιάζει και εμείς σας μαζέψαμε τα επτά σημεία κλειδιά του αγώνα:
1. Σειρά εκκίνησης
Σε κανέναν άλλο αγώνα σε όλο το πρωτάθλημα δεν είναι πιο σημαντική η κατάταξη όπως εδώ στο Monaco. Όποιος εξασφαλίζει την pole position έχει (αν όλα πάνε καλά στον αγώνα) και την μίση νίκη στα χέρια του όπως λένε πολλοί οδηγοί. Ο Kimi Raikkonen κατάφερε μετά από 9 χρόνια και 129 αγώνες να πάρει την έκτη του pole position με τα χρώματα της Scuderia Ferrari και πεντηκοστή pole από Φιλανδό οδηγό στην Formula 1. Επίσης είναι η πρώτη pole position για την Ferrari στο Monaco μετά από το 2008 με κάτοχο τότε τον Felipe Massa. Η πρώτη σειρά της εκκίνησης ολοκληρώνεται με το φαβορί για πολλούς για την pole position, το Sebastian Vettel που δεν τα κατάφερε για σχεδόν 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η τρίτη θέση πάει στον Valtteri Bottas, 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Vettel. Η πρώτη δεκάδα στην εκκίνηση θα αποτελείται από τους Raikkonen, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Sainz, Perez, Grosjean, Kvyat και Hülkenberg. Οι δυο ΜcLaren κατάφεραν να βρεθούν και οι δυο μέσα στην δεκάδα για πρώτη φορά στο Q3 αλλά εξαιτίας ποινών ο Vandoorne θα εκκινήσει δωδέκατος και ο Button τελευταίος. Η μεγάλη έκπληξη της διαδικασίας των κατατακτήριων ήταν ο Lewis Hamilton που δεν μπόρεσε να βελτιώσει τον χρόνο του εξαιτίας του ατυχήματος του Stoffel Vandoorne στο τέλος του Q2 και έτσι ο Βρετανός θα εκκινήσει από την δέκατη τρίτη θέση.
2. Εκκίνηση
Μετά τις κατατακτήριες δοκιμές ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στον αγώνα είναι η εκκίνηση. Ειδικά στο Monaco. Όποιος έχει μια όχι και τόσο καλή θέση στις κατατακτήριες μπορεί να εκμεταλλευτεί μια δυο θέσεις μέχρι την πρώτη στροφή στην Saint Devote. Όμως αυτό δεν σημαίνει πως ένας οδηγός δεν μπορεί να χάσει και θέσεις παίρνοντας το ρίσκο να προσπαθήσει να περάσει κάποιον. Στο παρελθόν έχουμε δει πολλές φορές να συμβαίνουν και ατυχήματα στην πρώτη στροφή. Κάτι που οι πρώτοι τέσσερις στο grid δεν θα θέλουν να ρισκάρουν για να μην χάσουν το πλεονέκτημα που έχουν για να βρεθούν στο βάθρο. Γιατί οι πρώτοι τέσσερις; Ο Raikkonen θα θέλει να αποφύγει τα συμβάντα τις πρώτης στροφής για να έχει την μεγάλη ευκαιρία να πάρει την πρώτη του νίκη μετά από το 2013 στην Αυστραλία και την πρώτη με την Ferrari από το Βέλγιο του 2009. Ο Vettel για να έχει την ευκαιρία να περάσει τον Raikkonen και να πάρει τους maximum διαθέσιμους βαθμούς, όσο ο Hamilton ταλαιπωρείται στο μέσο του grid. Ο Bottas γιατί θα θέλει να μπει “σφήνα” ανάμεσα στις δυο Ferrari και να τους χαλάσει το πάρτι. Και φυσικά ο Max Verstappen, με ευκαιρία για νίκη ή τουλάχιστον για βάθρο να κρίνεται για τον ίδιο στην πρώτη στροφή:
Δεν είναι εύκολο να κερδίσεις θέσεις μπροστά, αλλά δεν το αποκλείουμε. Γι αυτό και θα προσπαθήσουμε μέσω τις εκκίνησης να κερδίσουμε κάτι.
Ο Vettel από την άλλη είναι αισιόδοξος με τις εκκινήσεις της Ferrari και δεν ανησυχεί καθόλου:
Οι δικές μας εκκινήσεις είναι συνήθως πολύ καλές και ο δρόμος προς την πρώτη στροφή δεν είναι τόσο μακρύς.
Από την άλλη καθόλου θετικά τα πράγματα δεν είναι για τον Lewis Hamilton που εκκινεί από τα μέσα του grid με τον ίδιο να μην είναι αισιόδοξος για θετικό αποτέλεσμα:
Αν δεν κάνουμε κάτι καλό στην πρώτη στροφή, τότε θα εξοικονομήσουμε τον κινητήρα.
3. Στρατηγική
Τι θα συμβεί σήμερα με τα ελαστικά στο Monaco; Η απάντηση είναι εύκολη και γρήγορη. Η Ultrasoft είναι σίγουρα η πρώτη επιλογή των πρώτων δέκα (και όχι μόνο) οδηγών για να χρησιμοποιηθεί στην εκκίνηση του αγώνα. Όσον αφορά από τις θέσεις 9 (επειδή κέρδισαν θέσεις στην δεκάδα οι Kvyat – Hülkenberg λόγο ποινής των 2 McLaren) και πίσω, κάποιοι ίσως ρισκάρουν να εκκινήσουν με την SuperSoft για να κερδίσουν θέσεις στο πρώτο stint και να πάνε στους τελευταίους 28 γύρους με UltraSoft και λίγα καύσιμα στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα. Η Pirelli προτείνει στρατηγική ενός pit stop με την UltraSoft να χρησιμοποιείται για 28 γύρους και η SuperSoft για τους υπόλοιπους 50 γύρους. Μια δεύτερη σκέψη της Pirelli είναι οι οδηγοί να πάνε σε στρατηγική των δυο pit stop. Αυτό σημαίνει πως θα χρησιμοποιήσουν την UltraSoft δυο φορές από 22 γύρους το κάθε stint και να περάσει στο τελευταίο κομμάτι στην SuperSoft για 34 γύρους. Όμως η στρατηγική των δυο pit stop φαίνεται να μην είναι η βασική επιλογή των οδηγών.
Εδώ οι διαθέσιμες γόμες των οδηγών:
Wondering which tyre sets are available for the race? Here you go… #MonacoGP pic.twitter.com/MFYRplthmP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 27, 2017
4. Ο Καιρός
Στο παρελθόν ο καιρός έπαιζε καθοριστικό ρόλο στον αγώνα του Πριγκιπάτου. Φέτος όμως δεν θα επηρεάσει και τόσο, μιας και αναμένουμε ηλιοφάνεια και θερμοκρασία στον αέρα ως 27 βαθμούς Κελσίου. Ο καθοριστικότερος παράγοντας θα είναι η θερμοκρασία στην άσφαλτο. Ο Daniel Ricciardo, για παράδειγμα χθες στους 50 βαθμούς Κελσίου αντιμετώπισε πρόβλημα να βρει πρόσφυση στα πίσω ελαστικά του:
Είχα την αίσθηση ότι οδηγούσα με φθαρμένα ελαστικά, λόγω της υψηλής θερμοκρασίας που είχε η άσφαλτος.
5. Πίστα
Δεδομένα Πίστας | |
Μήκος: | 3,337 χλμ |
Γύρους: | 78 |
Απόσταση αγώνα: | 260,286 χλμ |
Ρεκόρ Γύρου: | 1:17.939 (Hamilton, 2016) |
Στροφές: | 19 (8 αριστερές, 11 δεξιές) |
Απόσταση μέχρι την στροφή 1: | 226,7 μέτρα |
Μήκος του pit lane: | 324,7 μέτρα |
Χρόνο στα pit με ταχύτητα 60 χλμ/ώρα: | 19,48 δευτερόλεπτα |
Το θρυλικό circuit δρόμου του Monaco είναι γνωστό σε όλον τον κόσμο ακόμα και σε όσους δεν έχουν καμία κοντινή επαφή με το σπορ. Το Monaco αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση μαζί με το Indy 500 και τις 24 ώρες του Mans για έναν οδηγό. Αν κάνεις το παραμικρό λάθος έχεις βρεθεί κατευθείαν στις μπαριέρες. Με τα μονοθέσια φέτος να έχουν φαρδύνει κατά 20 εκατοστά, η δουλειά των οδηγών να οδηγήσουν στο όριο με χιλιοστά δίπλα από τις μπαριέρες γίνεται ακόμη πιο δύσκολη. Το πιο δύσκολο κομμάτι της πίστας είναι η έξοδος της πισίνας όπου εκεί μπορεί να γίνει πολύ εύκολα το λάθος όπως ανακάλυψε και πέρσι ο Max Verstappen αλλά και οι Ocon και Vandoorne το Σάββατο. Η ανάλυση του Verstappen για την έξοδο της πισίνας:
Μπορείς πολύ εύκολα να μην υπολογίσεις σωστά εκείνη την στροφή και να ακουμπήσεις ίσα ίσα την μπαριέρα με δύναμη. Μπορούσες να δεις πως κάποιοι οδηγοί την ακούμπησαν και δεν έσπασε τίποτα από τα μονοθέσια τους. Αλλά αν μπαίνεις με λάθος γωνία στην στροφή τότε τελειώνουν όλα και καταλήγεις στις μπαριέρες με σπασμένη ανάρτηση. Αυτό μπορεί να συμβεί πολύ εύκολα.
Η δεύτερη μεγαλύτερη πρόκληση για έναν οδηγό στον αγώνα είναι οι μονομαχίες. Η μοναδική ζώνη DRS να είναι στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Αλλά η καλύτερη ευκαιρία για προσπέραση δεν είναι στο DRS, αλλά στην έξοδο από το τούνελ στην στροφή του λιμανιού. Εκεί που είδαμε την Πέμπτη την προσπέραση του Button στον Lewis Hamilton. Αν επίσης ο αντίπαλος μπροστά από κάποιον οδηγό δεν προσέξει θα έχει την ευκαιρία να προσπεράσει σε σημεία όπως η Massenet και στην είσοδο του Grand Hotel ή αλλιώς γνωστή ως Loews.
6. Στατιστικά
Νούμερο 1 στατιστικό στοιχείο στο Μονακό; Είναι ότι έχουμε σχεδόν σε κάθε αγώνα στο Monaco την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ειδικά αν συμβεί νωρίς στον αγώνα η είσοδος και φέτος θα έχουν οι οδηγοί την ευκαιρία να αλλάξουν εντελώς την στρατηγική τους.
Ένα άλλο στατιστικό στοιχείο είναι πως η Ferrari θα έχει την ευκαιρία να πανηγυρίσει την πρώτη της νίκη στο Monaco από το 2001 τελευταία φόρα με νικητή τότε τον Michael Schumacher. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ferrari για μεγάλο διάστημα δεν πήρε νίκη στο Monaco. Πριν την πρώτη νίκη του Schumacher το 1997 η τελευταία νίκη της Ιταλικής ομάδα στους δρόμους του Monte-Carlo ήταν το 1981 με νικητή τον Gilles Villeneuve.
O οδηγός με τις περισσότερες νίκες στο Monaco είναι ο Ayrton Senna με 6.
Επίσης σε έναν αγώνα σημερινών συνθηκών οι οδηγοί αλλάζουν στον αγώνα ως και 3666 φόρες ταχύτητα με μέσο όρο το γύρο 47 φορές.
Η δέκατη τέταρτη θέση ήταν η πιο χαμηλή θέση που ξεκίνησε οδηγός και πήρε την νίκη. Αυτό συνέβη το 1996 με τον Olivier Panis να πανηγυρίζει την μοναδική του νίκη στην καριέρα του.
Οι περισσότερες νίκες κατασκευαστών στο Monaco κατέχει η McLaren με δεκαπέντε νίκες.
7. Νικητής
Η μάχη των δυο οδηγών της Scuderia για την νίκη θα κριθεί στην πρώτη στροφή. Όποιος καταφέρει και στρίψει πρώτος στην Saint Devote θα έχει και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Όσο ο Lewis Hamilton δεν είναι για την Ferrari απειλή φαίνονται να γίνονται πιο εύκολα τα πράγματα. Ο Valtteri Bottas όμως δεν πρέπει να ξεγραφτεί από τους οδηγούς της Ferrari, καθώς στην Ρωσία απέδειξε πως μπορεί να κάνει καλές εκκινήσεις και να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Όσον αφορά τις δυο Red Bull; Θα περιμένουν κάποιο θαύμα, ίσως ένα αυτοκίνητο ασφαλείας για να κάνουν την διαφορά με μια γρήγορη αλλαγή της στρατηγικής.
Προβλέψεις συντακτών:
Κωνσταντίνος Κουρέτας: 1) Verstappen, 2) Hamilton, 3) Bottas
Μανώλης Σιγουλάκης: 1) Bottas, 2) Raikkonen, 3) Ricciardo
Στράτος Σεπέτσης: 1) Vettel, 2) Bottas, 3) Raikkonen
Γιώργος Χατζηπαντελής: 1) Raikkonen, 2) Bottas, 3) Verstappen
Λευτέρης Πιτούλης: 1) Vettel, 2) Raikkonen, 3) Ricciardo
Στέλιος Κιούσης: 1) Vettel, 2) Bottas, 3) Raikkonen
Γιώργος Καπούσι: 1) Vettel, 2) Raikkonen, 3) Bottas