Τα μονοθέσια βγήκαν γρήγορα στην πίστα, ούτως ώστε οι ομάδες να εξευρευνήσουν τις ιδιαιτερότητες του Autodromo Hermanos Rodriguez. Το υψόμετρο είναι μεγαλύτερο των 2,200 μέτρων, με αποτέλεσμα η πυκνότητα του αέρα να είναι μικρότερη, κάτι που μειώνει σημαντικά την κάθετη δύναμη και κάνει πιο δύσκολη την ψύξη των φρένων και του κινητήρα.
Μερικοί νεαροί οδηγοί έκαναν την εμφάνισή τους στο FP1, με τους Charles Leclerc, Sean Gelael, Alfonso Celis και Antonio Giovinazzi να αντικαθιστούν τους Marcus Ericsson, Pierre Gasly, Esteban Ocon και Romain Grosjean.
Στα πρώτα λεπτά, ο Lewis Hamilton, ο Sebastian Vettel και ο Kimi Raikkonen βγήκαν εκτός πίστας, ενώ o Brendon Hartley αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τα υδραυλικά του μονοθεσίου του, γύρισε στο γκαράζ, αλλά έμεινε εκεί μέχρι το τέλος της διαδικασίας. Ακόμα πιο σοβαρό ήταν το πρόβλημα στον κινητήρα του Stoffel Vandoorne, αφού -έχοντας βάλει καινούρια κινητήρια μονάδα το πρωί- αντιμετώπισε πρόβλημα μετά από μόλις τρεις γύρους.
Η δράση στην πίστα διακόπηκε με μισή ώρα για το τέλος, αφού ο Alfonso Celis χτύπησε τον τοίχο στην έξοδο της στροφής κάτω από τις κερκίδες του σταδίου. Μόνο η πίσω αεροτομή φαίνεται πως έχει υποστεί ζημιά, αλλά φυσικά απαιτείται εξέταση σε όλο το πίσω μέρος του μονοθεσίου του.
Η Mercedes έχει φέρει τα περισσότερα σετ ultra soft γόμας, με τον Bottas και το Hamilton να το εκμεταλλεύονται για να κάνουν το 1-2. Ο Φινλανδός έκανε 1:17.824 με το Βρετανό περίπου τέσσερα δέκατα πίσω του. Ο Max Verstappen και ο Daniel Ricciardo πήραν την τρίτη και τέταρτη θέση, μπροστά από τις Ferrari των Vettel και Raikkonen. Και οι τέσσερις αυτοί οδηγοί χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα για τους ταχύτερούς τους γύρους.
Τέσσερις διαφορετικές ομάδες έκλεισαν τη δεκάδα, με τους Sergio Perez, Fernando Alonso, Felipe Massa και Nico Hulkenberg στις τελευταίες της θέσεις.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF FP1): A successful morning for @MercedesAMGF1 #MexicoGP ?? #FP1 pic.twitter.com/GXdMM3hfON
— Formula 1 (@F1) October 27, 2017