Συναρπαστικά τα επίσημα δοκιμαστικά στη Μαλαισία, με τη βροχή να είναι και πάλι η βασική αιτία. Ο Mark Webber πήρε μια εκπληκτική pole position την τελευταία στιγμή, αφήνοντας πίσω Rosberg και Vettel. Οι επιλογές πιλότων και ομάδων σε σχέση με το πότε θα κάνουν γύρο και τί ελαστικά θα χρησιμοποιήσουν αποδείχθηκαν κρίσιμες και καθόρισαν πρακτικά το αποτέλεσμα.
Λίγο πριν την πρώτη περίοδο ξέσπασε καταιγίδα και όλα έδειχναν ότι τα δοκιμαστικά θα εξελίσσονταν απρόβλεπτα. Φοβούμενοι χειρότερες συνθήκες στη συνέχεια οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν να βγουν αμέσως στην πίστα για να κατοχυρώσουν ένα βασικό γύρο. Τη διαδικασία σνόμπαραν Ferrari και McLaren πιστέυοντας πως οι συνθήκες θα βελτιωθούν και ο πρώτος γύρος θα πήγαινε χαμένος. Πράγματι, ο καιρός έδειχνε να φτιάχνει και η πίστα να στεγνώνει, όμως αυτό δεν έμελλε να κρατήσει για πολύ. Οι πιλότοι που βρίσκονταν ήδη έξω είχαν μια ευκαιρία να βελτιώσουν, όπως κι έκαναν, αλλά όσοι βγήκαν εκείνη τη στιγμή δεν πρόλαβαν την πίστα στεγνή όταν ξεκινούσαν τον γρήγορο γύρο. Έτσι, Ferrari και McLaren έμειναν να προσπαθούν για ένα καλό γύρο στα τελευταία λεπτα, αναγκαζόμενοι να χρησιμοποιήσουν λάστιχα βροχής και όχι ενδιάμεσα που κυριάρχησαν στο προηγούμενο κομμάτι των δοκιμών. Ο Button είχε μια έξοδο στη στροφή 8 κι έμεινε εκεί καθώς οι υπάλληλοι της πίστας δεν κατάφεραν να τον ξανασπρώξουν στην πίστα. Καθώς, μάλιστα, είχε καταφέρει να βρεθεί στην 17η θέση, πέρασε στο Q2 χωρίς να μπορέσει όμως να τρέξει στη συνέχεια. Μαζί με το Hamilton και τον Alonso αποκλειστηκαν οι Senna και Chandhok της HRT, ο Jarno Trulli της Lotus και ο Di Grassi της Virgin.
Στο Q2 όλοι είχαν ψυλλιαστεί την υπόθεση και βγήκαν μαζικά έξω από τα pits για να γλιτώσουν τις εκπλήξεις αργότερα… Ο Michael Schumacher έδειχνε να έχει ξανανιώσει στο βρόχινο περιβάλλον και εικινείτο μονίμως σε ανταγωνιστικούς ρυθμούς, συχνά γλιστρώντας και υπερβάλλοντας στα φρένα, παρά τις παραινέσεις των μηχανικών από τον ασύρματο για να είναι πιό προσεκτικός. Vettel και Kubica οδήγησαν εξαιρετικά και βρέθηκαν την κατάλληλη στιγμή στο γρήγορο γύρο τους, τερματίζοντας πρώτοι με άνεση. Εκπληκτική εμφάνιση από τον Adrian Sutil με τη Force India, που απείλησε με αξιώσεις τους δύο προηγούμενους. Στο τέλος οι συνθήκες χειροτέρεψαν ξανά, κάνοντας το 3ο κομμάτι της πίστας πολύ αργό, κάτι που δεν επέτρεψε σε κανέναν να βελτιώσει το χρόνο του.
Η τελευταία περίοδος προβλεπόταν να είναι μια από τα ίδια, αν και πλέον ομάδες και οδηγοί έπρεπε να επιλέξουν ταυτόχρονα και στήσιμο αγώνα -με εξαίρεση φυσικά τα καύσιμα. Λίγα λεπτά μετά την έναρξη, όμως, η βροχή δυνάμωσε τόσο πολύ που οι αγωνοδίκες διέκοψαν τη διαδικασία για λόγους ασφαλείας. Όταν τα φώτα πρασίνισαν έμεναν πλέον κάτι περισσότερο από 7 λεπτά. Πρώτες βγήκαν μαζί οι Force India, με τον Liuzzi να οδηγεί. Όλοι οι οδηγοί διάλεξαν τα λάστιχα βροχής και ο χρόνος της πρώτης θέσης άλλαζε συνεχώς καθώς η πίστα βελτιωνόταν. Ο Sutil κατάφερε να πάρει την 1η θέση για λίγο, μέχρι που τον πέρασαν οι Vettel, Rosberg και Webber, με την pole position να καταλήγει τελευταία στιγμή στον Αυστραλό για κάτι παραπάνω από 1.3 δευτερόλεπτα! Ο Webber είχε πάρει τελικά το ρίσκο να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά και κατάφερε να κάνει τη διαφορά, επιστρέφοντας δυναμικά μετά από ένα μάλλον αποτυχημένο αγώνα στην Αυστραλία. Ο Rosberg κατάφερε το καλύτερο αποτέλεσμα της MercedesGP ως τώρα και ο Vettel βρίσκεται σε απόσταση βολής από την 3η θέση…
Καθώς -με εξαίρεση τις Red Bull– πολλά γρήγορα μονοθέσια έχουν βρεθεί στις πίσω θέσεις και με τη βροχή να απειλεί ξανά για την ώρα του αγώνα αύριο, αναμένεται πολύ θέαμα με σκληρές μονομαχίες… Έναρξη στις 11:00 ώρα Ελλάδας!
Θέση | No | Πιλότος | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Mark Webber | Red Bull | 1:51.886 | 1:48.210 | 1:49.327 | 18 |
2 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:52.560 | 1:47.417 | 1:50.673 | 22 |
3 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:47.632 | 1:46.828 | 1:50.789 | 19 |
4 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 1:49.479 | 1:47.085 | 1:50.914 | 21 |
5 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams | 1:49.664 | 1:47.346 | 1:51.001 | 22 |
6 | 11 | Robert Kubica | Renault | 1:46.283 | 1:46.951 | 1:51.051 | 19 |
7 | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 1:50.301 | 1:48.371 | 1:51.511 | 21 |
8 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:52.239 | 1:48.400 | 1:51.717 | 24 |
9 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber | 1:48.467 | 1:47.792 | 1:51.767 | 21 |
10 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 1:49.922 | 1:48.238 | 1:52.254 | 21 |
11 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:47.952 | 1:48.760 | 15 | |
12 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 1:47.153 | 1:48.771 | 14 | |
13 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:48.945 | 1:49.207 | 15 | |
14 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:48.655 | 1:49.464 | 16 | |
15 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus | 1:52.875 | 1:52.270 | 16 | |
16 | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:52.398 | 1:52.520 | 13 | |
17 | 1 | Jenson Button | McLaren | 1:52.211 | no time | 3 | |
18 | 18 | Jarno Trulli | Lotus | 1:52.884 | 6 | ||
19 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:53.044 | 8 | ||
20 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:53.050 | 8 | ||
21 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:53.283 | 7 | ||
22 | 20 | Karun Chandhok | HRT | 1:56.299 | 9 | ||
23 | 21 | Bruno Senna | HRT | 1:57.269 | 9 | ||
24 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 1:59.977 | 4 |