Οι συνθήκες στην πίστα του Καναδά πριν από την εκκίνηση ήταν λιγάκι… περίεργες, με αρκετά σύννεφα στον ουρανό και δυνατούς ανέμους στην περιοχή.

Ο δύο μονομάχοι του Πρωταθλήματος, Lewis Hamilton και Sebastian Vettel, ήταν δίπλα-δίπλα στην πρώτη σειρά της εκκίνησης με όλα τα μάτια να βρίσκονται, όπως είναι φυσικό, επάνω τους. Και οι δύο θα ξεκινούσαν με την UltraSoft γόμα, όπως όλοι οι οδηγοί εκτός από δύο.

Οι περισσότερες ομάδες επέλεξαν το φορτίο καυσίμου για τον αγώνα με το ενδεχόμενο Αυτοκινήτου Ασφαλείας στο μυαλό. Κάτι που δεν αποτελεί και μεγάλο ρίσκο, δεδομένου ότι αυτό συμβαίνει σχεδόν κάθε χρόνο στον Καναδά.

Στην εκκίνηση, ο Max Versteppen πετάχτηκε στη δεύτερη θέση, ενώ ο Vettel έχασε τη θέση του και από το Bottas. Το προαναφερθέν Safety Car δεν άργησε να έρθει, καθώς ο Sainz έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και εμβόλισε το Massa.

Ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι στο τέλος του 3ου γύρου. Αμέσως ο Bottas προσπάθησε να περάσει το Max, ενώ ένα κομμάτι από την αεροτομή του Vettel ξεκόλλησε στην πίσω ευθεία. Από τα replay φάνηκε ότι η ζημιά στη Ferrari έγινε μετά από μια μικρή επαφή ανάμεσα σε Vettel και Verstappen στην εκκίνηση, τη στιγμή που ο Ολλανδός περνούσε δεύτερος. Ο Kimi έπεσε πίσω και από τον Perez μετά από δικό του λάθος.

O Hamilton ξεκίνησε να ανοίγει τη διαφορά του από τη δεύτερη Red Bull, ενώ το πληγωμένο μονοθέσιο του Sebastian Vettel μπήκε στα pits. Νέα εμπρός αεροτομή και SuperSoft ελαστικά για το Γερμανό, που βρέθηκε στην τελευταία θέση.

Περισσότερο δράμα για το Vettel, καθώς στον 9ο γύρο τον ακούσαμε να λέει στην ενδοεπικοινωνία ότι έχασε κι άλλο κομμάτι, αυτήν τη φορά από τη νέα πτέρυγα!

Στην πρωτοπορία, ο αγώνας έδειχνε ότι είχε σταθεροποιηθεί, μέχρι τη στιγμή που ο Verstappen σταμάτησε στην άκρη της πίστας στον 11ο γύρο. Οι Mercedes βρίσκονταν πλέον στο 1-2, ενώ οι κριτές του αγώνα αποφάσισαν ότι αρμόζει η χρήση του Virtual Safety Car.

Η κατάταξη της πρώτης δεκάδας στο τέλος του VSC και έπειτα από 14 γύρους, ήταν: Hamilton, Bottas, Ricciardo, Perez, Raikkonen, Ocon, Kvyat, Alonso, Magnussen και Vandoorne.

Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε την αναρρίχησή του, φτάνοντας γρήγορα στην 13 θέση πίσω ένα μεγάλο group μονοθεσίων που πάλευαν μεταξύ τους. Μεταξύ αυτών και ο Lance Stroll, στην πρώτη του ίσως σχετικά αξιοπρεπή εμφάνιση από τότε που εισήλθε στο Σπορ.

Στον 17ο γύρο η Ferrari κάλεσε τον Kimi στα pits, ο οποίος από ότι φαινόταν, δε μπορούσε να περάσει τη Force India που είχε μπροστά του, μέσα στην πίστα. Ακολούθησε και ο Ricciardo, αντιδρώντας στην κίνηση της Ferrari. Το σχέδιο δεν έπιασε, γιατί ο Perez έπειτα από τη δική του αλλαγή ελαστικών, ήταν και πάλι μπροστά από τον Raikkonen.

Έπειτα από μερικές ωραίες προσπεράσεις, ο Vettel σταθεροποιήθηκε στη δεκάδα, τη στιγμή που οι δύο Mercedes είχαν έναν ήσυχο αγώνα μπροστά. Ο Hamilton δεν έδειχνε να αντιμετωπίζει κάποια ιδιαίτερη απειλή από το Bottas και διατηρούσε διαφορά ασφαλείας. Ο Bottas ήταν ο πρώτος από τα δύο ασημί αυτοκίνητα που άλλαξε ελαστικά, βάζοντας τη μαλακή γόμα.

Ο Fernando Alonso απολάμβανε μια εξαιρετική πορεία στη δεκάδα, ενώ σε κάποιο σημείο η ομάδα του τον προειδοποίησε να κάνει πιο συντηρητικές αλλαγές ταχυτήτων. Ο έμπειρος Ισπανός, γνωρίζοντας ποια μονοθέσια ανταγωνίζεται, ζητούσε να ακούει μόνο πληροφορίες επάνω σε αυτά.

Ενδιαφέρουσα πορεία είχε και ο Ocon με τη Force India, καθώς η μη αλλαγή ελαστικών του τον έφερε στη δεύτερη θέση μπροστά από το Bottas. O Φιλανδός δυσκολευόταν αρκετά να περάσει.

Η κατάταξη μέχρι και τον 30ο γύρο: Hamilton, Ocon, Bottas, Ricciardo, Perez, Raikkonen, Vettel, Alonso, Hulkenberg, Kvyat.

Ο Lewis Hamilton μπήκε τελικά για τη δική του αλλαγή στον 32ο γύρο, ενώ σε αντίθεση με το Bottas, έβαλε τα SuperSofts. O Ocon τον ακολούθησε, απελευθερώνοντας τη δεύτερη Mercedes. H Force India βγήκε πίσω τη Ferrari του Kimi Raikkonen, στην 6η θέση.

Ο Raikkonen, που στο σημερινό αγώνα δεν έδειχνε να έχει ιδιαίτερα καλό ρυθμό, άρχισε σύντομα να νιώθει την πίεση της Force India. O Sebastian Vettel ακολουθούσε από κοντά στην 7η θέση, ενώ ο αγώνας έφτασε στο μέσο του. Αυτή η μάχη ανάμεσα σε δύο Ferrari και δύο Force India ήταν και το πιο ενδιαφέρον γεγονός που συνέβαινε στην πίστα στη συγκεκριμένη φάση του αγώνα.

Ο Raikkonen μπήκε για δεύτερη αλλαγή ελαστικών στον 42ο γύρο, βάζοντας τα UltraSofts. O Fernando Alonso, που πραγματοποίησε τον εξωπραγματικό αριθμό των 42 γύρων με το ίδιο σετ UltraSofts, ακολούθησε σύντομα.

Σε αυτήν τη φάση του αγώνα, ο Vettel πίεζε τον 5ο Ocon, ενώ η Ferrari προσπαθούσε να αποφασίσει για το αν ο Γερμανός χρειάζεται κι άλλη στάση στα pits. Τελικά ο Seb μπήκε στον 50ο γύρο. Βγήκε στην 7η θέση πίσω από τον team mate του, έτοιμος να πραγματοποιήσει μια μεγάλη επίθεση στους τελευταίους 20 γύρους.

Μάχη υπήρχε και για το τρίτο σκαλί του βάθρου, με το Ricciardo να έχει στο κατόπι τις δύο Force India. Η συζήτηση άνοιξε στο γκαράζ της ομάδας, για το αν τα δυο ροζ μονοθέσια θα πρέπει να αλλάξουν θέσεις. Ο Ocon επέμενε πως έχει μεγαλύτερες πιθανότητες από τον team mate του στο να περάσει τη Red Bull.

Αξιοσημείωτη ήταν και η παρουσία του Alonso στη δεκάδα, σε μία πίστα που δεν ταιριάζει στον αδύναμο κινητήρα της Honda. Ο Ισπανός όχι μόνο κατάφερε να κερδίσει τους άμεσους ανταγωνιστές του, αλλά πίεσε και τη Williams του Lance Stroll για την 9η θέση.

Με δέκα γύρους να απομένουν για το τέλος, ο αγώνας εξελίχθηκε σε παιχνίδι αναμονής για τη στιγμή που οι Ferrari θα φτάσουν τις Force India, ώστε να δούμε μια μεγάλη μάχη. Μάχη δεν είδαμε όμως ανάμεσα στα δύο κόκκινα μονοθέσια, μιας και Raikkonen βγήκε εκτός στο τελευταίο chicane και δώρισε την 6η θέση στον team mate του.

Ο Φιλανδός άρχισε να παραπονιέται για προβλήματα στα φρένα, και ο ρυθμός του έπεσε πάρα πολύ. Ακολούθησαν αρκετές οργισμένες συνομιλίες μεταξύ του Raikkonen και του pitwall.

Η άλλη Ferrari όμως έφτασε τελικά τις Force India, και είχε 6 γύρους μπροστά της για να κερδίσει όσες θέσεις μπορούσε.

Ο Seb δεν έχασε χρόνο, έκανε μια τρομερά γενναία βουτιά στην πρώτη στροφή και πέρασε τον Ocon! Σύντομα, ο Γερμανός ανέβηκε και στην 4η θέση.

Αυτή η ωραία μάχη διακόπηκε από το λυπηρό θέαμα του Fernando Alonso να εγκαταλείπει από τη δεκάδα, χάνοντας σίγουρους βαθμούς.

Ο Lewis Hamilton, ανενόχλητος στην πρώτη θέση και πραγματοποιώντας έναν αλάνθαστο αγώνα, πήρε τη νίκη μπροστά από τον team mate του και επανήλθε δυναμικά στη μάχη του τίτλου.  Ο Ricciardo συμπλήρωσε το βάθρο.

Ο Vettel, που πάλεψε μέχρι το τέλος πήρε την 4η θέση μπροστά από τις Force India, ενώ εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:

POSNODRIVERCARLAPSTIME/RETIREDPTS
144Lewis HamiltonMERCEDES701:33:05.15425
277Valtteri BottasMERCEDES70+19.783s18
33Daniel RicciardoRED BULL RACING TAG HEUER70+35.297s15
45Sebastian VettelFERRARI70+35.907s12
511Sergio PerezFORCE INDIA MERCEDES70+40.476s10
631Esteban OconFORCE INDIA MERCEDES70+40.716s8
77Kimi RäikkönenFERRARI70+58.632s6
827Nico HulkenbergRENAULT70+60.374s4
918Lance StrollWILLIAMS MERCEDES69+1 lap2
108Romain GrosjeanHAAS FERRARI69+1 lap1
1130Jolyon PalmerRENAULT69+1 lap0
1220Kevin MagnussenHAAS FERRARI69+1 lap0
139Marcus EricssonSAUBER FERRARI69+1 lap0
142Stoffel VandoorneMCLAREN HONDA69+1 lap0
1594Pascal WehrleinSAUBER FERRARI68+2 laps0
1614Fernando AlonsoMCLAREN HONDA66DNF0
NC26Daniil KvyatTORO ROSSO54DNF0
NC33Max VerstappenRED BULL RACING TAG HEUER10DNF0
NC19Felipe MassaWILLIAMS MERCEDES0DNF0
NC55Carlos SainzTORO ROSSO0DNF0