Ο αγώνας ξεκινάει σε λίγα λεπτά και εμείς σας μαζέψαμε τα επτά σημεία κλειδιά του αγώνα:
1. Σειρά εκκίνησης
Η εκκίνηση του πέμπτου αγώνα της σεζόν φαίνεται πως θα είναι η πιο ενδιαφέρουσα της χρονιάς μέχρι τώρα. Στις κατατακτήριες δοκιμές, αν και σύμφωνα με τα προγνωστικά η Mercedes θα έπαιρνε άνετα την pole, κάτι τέτοιο δεν συνέβη, αφού ο Lewis Hamilton πήρε την pole με διαφορά μόλις 51 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Πλάι του θα εκκινήσει ο Sebastian Vettel και πίσω του o Valtteri Bottas με τον Kimi Raikkonen. Η τρίτη σειρά θα αποτελείται από τα μονοθέσια της Red Bull Racing, με τον Verstappen μπροστά από τον Ricciardo. Έβδομος -προς έκπληξη όλων- θα εκκινήσει ο Fernando Alonso μετά από έναν εκπληκτικό γύρο. Δείτε την υπόλοιπη κατάταξη, καθώς και το τι έγινε στις κατατακτήριες εδώ.
2. Εκκίνηση
Η απόσταση από την pole μέχρι την πρώτη στροφή είναι 726 μέτρα και αυτά ενδέχεται να κρίνουν την έκβαση του αγώνα. Η απόσταση είναι μεγάλη και το slipstream ενδέχεται να παίξει το ρόλο του, επομένως ο Sebastian Vettel και ο Valtteri Bottas έχουν την ευκαιρία να διεκδικήσουν την πρώτη θέση στην πρώτη στροφή. Ο Vettel δήλωσε:
Χρειάζομαι μια τέλεια εκκίνηση, αλλιώς θα πέσω στον κίνδυνο να χάσω ακόμα και την δεύτερη θέση. Από την άλλη δεν με ανησυχεί που εκκινώ από την βρόμικη μεριά του grid, καθώς μέσα στο Σαββατοκύριακο τρέχουν και άλλες διοργανώσεις και έτσι δεν θα είναι μεγάλο μειονέκτημα για εμένα.
Παραδοσιακά, ένας από τους οδηγούς που περιμένουμε να κάνουν τις καλύτερες εκκινήσεις στο grid είναι ο Fernando Alonso που έχει ως σκοπό να περάσει τις δυο Red Bull Racing στην αρχή και να κάνει τον δικό του αγώνα.
Προς το παρόν σκέφτομαι μόνο πως θα περάσω τις δυο Red Bull. Θέλω στους πρώτους γύρους να μπω στους πρώτους πέντε. Και μετά ποιος ξέρει, μπορεί να συμβεί κάτι ανάλογο με πέρσι. Οι Mercedes είναι πάλι κοντά μεταξύ τους.
3. Στρατηγική
Οι οδηγοί δήλωναν κιόλας πριν την Παρασκευή ότι η σκληρή γόμα δεν θα τους είναι καθόλου χρήσιμη για τον αγώνα. Ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο είναι η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη μαλακή και τη μέση γόμα, που υπολογίζεται σχεδόν στα δύο δευτερόλεπτα. Βάσει αυτού του στοιχείου, η Pirelli υπολόγισε πως η πιο γρήγορη στρατηγική είναι τρία stint των 20 γύρων με τη μαλακή γόμα και ένα των 6 με τη μέση, όμως οι οδηγοί θα πρέπει να θυσιάσουν τη θέση στην πίστα και αυτό είναι ανεπιθύμητο στη Βαρκελώνη λόγω της δυσκολίας στα προσπεράσματα.
Η δεύτερη πιο γρήγορη στρατηγική είναι να χρησιμοποιήσουν την μαλακή γόμα για δυο stint των 25 γύρων και να βάλουν την μεσαία γόμα για 16 γύρους. Για τους οδηγούς όμως που πέρασαν στο Q3 και έχουν χρησιμοποιημένη γόμα, η δεύτερη στρατηγική έχει περισσότερα ρίσκα. Οι οδηγοί όμως που είναι εκτός δεκάδας θα έχουν μεγαλύτερες ευκαιρίες να πάρουν ρίσκα όπως δηλώνει και ο Mario Isola:
Θα μπορούν να ξεκινήσουν με την μεσαία γόμα και να ελπίζουν σε κάποιο αυτοκίνητο ασφαλείας. Εκεί θα μπορέσουν να αλλάξουν κατευθείαν τα ελαστικά σε μαλακά και να συνεχίσουν τον αγώνα.
Εδώ είναι οι διαθέσιμες γόμες των οδηγών για τον αγώνα:
Who’s got which tyres available for the #SpanishGP @Circuitcat_eng? Find out here #F1: pic.twitter.com/G9UkA7mlCJ
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 13, 2017
4. Ο Καιρός
Ο καιρός αναμένεται καλός στην Βαρκελώνη, με περίπου 20 βαθμούς Κελσίου στον αέρα. Η βροχή δεν θα κάνει την εμφάνιση της, όπως έγινε την Πέμπτη. Ο αέρας είναι αυτός που θα δυσκολέψει τα πράγματα, καθώς οι προβλέψεις λένε πως θα έχει αέρα με περίπου 10 χλμ/ώρα και με τα shark fins η συμπεριφορά των μονοθεσίων θα επηρεαστεί περισσότερο.
5. Πίστα
Η πίστα του Montmelo φανερώνει τις αδυναμίες των μονοθεσίων, λόγω των ποικιλιών σε στροφές, ενώ απαιτείται μηχανική και αεροδυναμική πρόσφυση. Αν και η μεγάλη ευθεία έχει μήκος ενός χιλιομέτρου, η μεγαλύτερη δυσκολία σε αυτή την πίστα είναι το προσπέρασμα, κάτι που αποδείχθηκε πέρυσι, όταν ο Kimi Raikkonen είχε κολλήσει πίσω από τον Max Verstappen για αρκετούς γύρους χωρίς να μπορέσει να επιχειρήσει το προσπέρασμα. Με την νέα γενιά των μονοθεσιών να κάνει πιο δύσκολα τα προσπεράσματα, δεν περιμένουμε πολλή δράση σε αυτό τον τομέα, αν και η ζώνη DRS έχει επιμηκυνθεί κατά 100 μέτρα. Οι ιδανικές ευκαιρίες για προσπεράσματα είναι οι στροφές 1 και 10.
Δεδομένα Πίστας | |
Μήκος: | 4,655 χιλιόμετρα |
Γύρος: | 66 |
Απόσταση αγώνα: | 307,230 χιλιόμετρα |
Ρεκόρ γύρου: | 1:21.670 (Kimi Räikkönen, 2008) |
Στροφές: | 16 |
Δρόμος μέχρι την πρώτη στροφή: | 726 μέτρα |
Μήκος Pit Lane: | 330 μέτρα |
Χρόνος στο Pit Lane με 60 km/h: | 22,0 δευτερόλεπτα |
6. Στατιστικά
Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε δει δέκα διαφορετικούς νικητές. Με τους έξι οδηγούς από αυτούς να βρίσκονται στο Grid: Verstappen, Hamilton, Raikkonen, Massa, Alonso και Vettel. Ο οδηγός που έχει ρεαλιστικές ελπίδες να γίνει ο ενδέκατος διαφορετικός νικητής είναι ο Valtteri Bottas. Αν καταφέρει ο Bottas και κερδίσει το Ισπανικό Grand Prix θα γίνει μόλις ο ένατος οδηγός στην ιστορία που παίρνει τις δύο πρώτες του νίκες στην F1 συνεχόμενα.
7. Νικητής
Όπως έχουμε δει στους αγώνες φέτος η Mercedes και η Ferrari φαίνεται πως είναι πολύ κοντά σε ρυθμό αγώνα, με τους Ιταλούς να έχουν ελαφρύ προβάδισμα. Τα φαβορί είναι οι Hamilton και Vettel, αλλά δεν πρέπει να ξεγράψουμε τους Bottas και Raikkonen. Ο Raikkonen που παραδοσιακά είναι πολύ καλός στην Βαρκελώνη και έχει την ευκαιρία να πάρει ένα βάθρο ή ακόμα και την νίκη. Φυσικά δεν πρέπει να ξεγράψουμε και τον Bottas ύστερα από όλα όσα κατάφερε στην Ρωσία.
Λιγότερες ευκαιρίες φέτος έχουν οι δυο Red Bull. Πέρσι κατάφεραν να πάρουν την νίκη μιας και η Ferrari ήταν η τρίτη δύναμη και οι Mercedes τα έκαναν “θάλασσα” στην στροφή 4. Ο Max Verstappen θεωρεί πως μπορεί να κερδίσει αν οι τέσσερις οδηγοί μπροστά του προκαλέσουν μεταξύ τους ατύχημα.