Ο αγώνας ξεκίνησε ιδανικά για τους δυο διεκδικητές του τίτλου, με το, Hamilton να παραμένει στην εκκίνηση μπροστά από τον Bottas ενώ ο Vettel κέρδισε τρεις θέσεις. Στον δεύτερο γύρο είχαμε κιόλας αγωνιστικά συμβάντα. Το πρώτο ήταν αυτό ανάμεσα στον Verstappen και τον Raikkonen. Ο Verstappen, στην μάχη της υπεράσπισης της τρίτης θέσης, έχασε τα φρένα στο Casio Triangle και επέστρεψε στην πίστα χωρίς την απαραίτητη ασφάλεια, με αποτέλεσμα ο Raikkonen να μην έχει χώρο να περάσει και να έχουν επαφή. Αυτός που εκμεταλλεύτηκε αυτή την επαφή ήταν ο Vettel, που κατάφερε να περάσει τον Raikkonen και να πλησιάσει τον Verstappen. Ο Verstappen δέχθηκε γι αυτό το συμβάν πέντε δευτερόλεπτα ποινή. Το δεύτερο συμβάν ήταν αυτό ανάμεσα στον Magnussen και τον Leclerc, με τον πρώτο να έχει κλατάρισμα. Η επαφή που είχαν οι δυο πιλότοι έγινε μετά την προσπάθεια του Leclerc τον περάσει στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, αλλά ο Δανός άλλαξε απότομα την αγωνιστική γραμμή του. Αυτό το συμβάν έφερε και το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Στη συνέχεια του αγώνα ο Vettel, στην προσπάθειά του να περάσει τον Verstappen και να κυνηγήσει τις δυο Mercedes, ήρθε σε επαφή με τον Ολλανδό με αποτέλεσμα να ακουμπήσει το πίσω αριστερό ελαστικό του Verstappen και να χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του στη Spoon.
LAP 8/53
VERSTAPPEN AND VETTEL COLLIDE ?
Vettel went for a lunge at Spoon, but there was no room – he drops to P19 ?#JapaneseGP ?? #F1 pic.twitter.com/hYNMSvrC3R
— Formula 1 (@F1) October 7, 2018
O Raikkonen είχε θέματα με τα ελαστικά του και μπήκε νωρίς για να βάλει τη μεσαία γόμα. Αυτό το εκμεταλλεύτηκε άριστα η Red Bull κρατώντας το Verstappen και το Ricciardo έξω για αρκετούς γύρους, μιας και ο Raikkonen είχε κολλήσει στην κίνηση, και έτσι κατάφεραν να κάνουν το 3-4. Ο Sebastian Vettel, από την άλλη, ξεκίνησε την αντεπίθεσή του προσπερνόντας όλα τα μονοθέσια που είχε μπροστά του, τερματίζοντας στο τέλος στην έκτη θέση και στον τελευταίο γύρο σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο.
Εξαιρετικές μάχες είχαμε και στο μέσο του grid, όπου ο Romain Grosjean κατάφερε να τερματίσει έβδομος μπροστά από τις δυο Force India του Ocon και του Perez αντίστοιχα. Τον τελευταίο βαθμό της δεκάδας πήρε ο Carlos Sainz. Μετά από προσπέραση πάνω στον Gasly έκλεψε το βαθμό και τη χαρά για τον ένα βαθμό στον εντός έδρας αγώνα της Honda.
Ο Verstappen κατάφερε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα να πιέσει τον Bottas και να τον πλησιάσει, μιας και η διαφορετική στρατηγική του Verstappen με Soft ήταν ταχύτερη από του Bottas με τη Medium. Παρόλα αυτά, ο Φιλανδός δεν ανησύχησε και κατάφερε να τερματίσει στη δεύτερη θέση. Νικητής του αγώνα αναδείχθηκε ο Lewis Hamilton, που θεωρητικά έχει την ευκαιρία του να πάρει για δεύτερη φορά στο Austin τίτλο μετά το 2015. Αν το καταφέρει, αυτό θα είναι το πέμπτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα.
POS | NO | DRIVER | CAR | LAPS | TIME/RETIRED | PTS |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 53 | 1:27:17.062 | 25 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 53 | +12.919s | 18 |
3 | 33 | Max Verstappen | RED BULL RACING TAG HEUER | 53 | +14.295s | 15 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING TAG HEUER | 53 | +19.495s | 12 |
5 | 7 | Kimi Räikkönen | FERRARI | 53 | +50.998s | 10 |
6 | 5 | Sebastian Vettel | FERRARI | 53 | +69.873s | 8 |
7 | 11 | Sergio Perez | FORCE INDIA MERCEDES | 53 | +79.379s | 6 |
8 | 8 | Romain Grosjean | HAAS FERRARI | 53 | +87.198s | 4 |
9 | 31 | Esteban Ocon | FORCE INDIA MERCEDES | 53 | +88.055s | 2 |
10 | 55 | Carlos Sainz | RENAULT | 52 | +1 lap | 1 |
11 | 10 | Pierre Gasly | SCUDERIA TORO ROSSO HONDA | 52 | +1 lap | 0 |
12 | 9 | Marcus Ericsson | SAUBER FERRARI | 52 | +1 lap | 0 |
13 | 28 | Brendon Hartley | SCUDERIA TORO ROSSO HONDA | 52 | +1 lap | 0 |
14 | 14 | Fernando Alonso | MCLAREN RENAULT | 52 | +1 lap | 0 |
15 | 2 | Stoffel Vandoorne | MCLAREN RENAULT | 52 | +1 lap | 0 |
16 | 35 | Sergey Sirotkin | WILLIAMS MERCEDES | 52 | +1 lap | 0 |
17 | 18 | Lance Stroll | WILLIAMS MERCEDES | 52 | +1 lap | 0 |
NC | 16 | Charles Leclerc | SAUBER FERRARI | 38 | DNF | 0 |
NC | 27 | Nico Hulkenberg | RENAULT | 37 | DNF | 0 |
NC | 20 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 8 | DNF | 0 |