Οι μεταμεσονύχτιες (σε ώρα Ελλάδος) κατατακτήριες δοκιμές στην πίστα του Austin πραγματοποιήθηκαν σε ιδανικές για οδηγούς και μονοθέσια συνθήκες.
Οι πρωινοί άνεμοι δεν επανεμφανίστηκαν, αν και υπήρχε φόβος κατά τη διάρκεια του session ότι μπορεί να υπάρξουν παρεμβολές.
Οι διαφορές ανάμεσα στις δύο γόμες ελαστικών είναι αρκετά μεγάλες σε αυτήν την πίστα, κάτι που απαίτησε πολύ προσεκτικό σχεδιασμό από τις ομάδες όσον αφορά τη χρήση τους.
Q1
H Mercedes και η Ferrari έβγαλαν τους οδηγούς τους στην πίστα με τα SuperSoft ελαστικά, ενώ όλα τα άλλα μονοθέσια χρησιμοποίησαν τα Ultras. Λόγω των πολλών αυτοκινήτων που υπήρχαν στην πίστα ταυτόχρονα, πολλοί αντιμετώπισαν πρόβλημα στο να βρουν χώρο ώστε να πραγματοποιήσουν τις προσπάθειές τους ανενόχλητοι.
Οι Mercedes έδειχναν άνετες στη συγκεκριμένη διαδρομή, με τους Hamilton και Bottas να καταλαμβάνουν από νωρίς τις πρώτες θέσεις. Ο Verstappen όμως, κατάφερε να μπει ανάμεσά τους στο τέλος.
Οι οδηγοί της Haas, ενεπλάκησαν για άλλη μια φορά σε συμβάντα/διαμάχες με άλλους οδηγούς, με το Magnussen να μπλοκάρει τον Perez και το Grosjean να “στολίζει” το Stroll για τον ίδιο λόγο. Τίποτα καινούριο δηλαδή για την Αμερικανική ομάδα.
Κατά τα άλλα, το Q1 ολοκληρώθηκε χωρίς επιπλέον προβλήματα.
Οι οδηγοί που αποκλείστηκαν: Ericsson, Stroll, Hartley, Wehrlein, Magnussen.
Q2
Ο Nico Hulkenberg δε συμμετείχε στη διαδικασία, μιας και οι ποινές που “κουβαλάει” για το αυριανό grid έκαναν κάτι τέτοιο μη απαραίτητο.
Οι Mercedes αυτήν τη φορά ξεκίνησαν αμέσως με τα UltraSofts, μη θέλοντας να πάρουν αχρείαστα ρίσκα. To ίδιο έκαναν όλοι οι οδηγοί εκτός από το Verstappen. Τα ασημί μονοθέσια, ήταν και τα πρώτα που βγήκαν στην πίστα.
Ο Vettel κατέλαβε γρήγορα την τρίτη θέση. Αξιοσημείωτα μικρές έδειχναν οι διαφορές ανάμεσα στις Red Bull – Ferrari, και με τα δύο μονοθέσια όμως να βρίσκονται έξι δέκατα περίπου πίσω από τις Mercedes.
Βέβαια στο Q3 θυμίζουμε ότι η Ferrari μπορεί να “ανεβάσει” τον κινητήρα της, σε αντίθεση με τη Renault. Εντυπωσιακή η εμφάνιση του Alonso, που κατάφερε να περάσει στην 9η θέση προς το τέλος της διαδικασίας.
Οι οδηγοί που αποκλείστηκαν: Massa, Kvyat, Vandoorne, Grosjean, Hulkenberg.
Q3
Ο Raikkonen παραπονέθηκε αμέσως για προβλήματα με τις θερμοκρασίες των ελαστικών του και η ομάδα των ενημέρωσε ότι οι αισθητήρες έχουν κολλήσει, πράγμα που σήμαινε ότι δε μπορούσε να βασιστεί στις πληροφορίες από το γκαράζ.
Σε κάθε περίπτωση, οι πρώτες προσπάθειες των οδηγών έφεραν τους Hamilton-Bottas στις δύο πρώτες θέσεις με τις Ferrari να ακολουθούν. Η Red Bull, όπως ήταν αναμενόμενο, έμεινε πίσω στο Q3.
Τρία λεπτά πριν από τη λήξη του χρονομέτρου, οι πιλότοι βγήκαν για τελευταία φορά στην πίστα. Αυτός ο χρόνος ήταν αρκετός για μόνο μία προσπάθεια από τον καθένα.
Ο Vettel κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του και ανέβηκε στη δεύτερη θέση, μπροστά από το Bottas. Εξαιρετική η προσπάθεια του Γερμανού, λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα της Ferrari όλο το τριήμερο.
Ο Lewis Hamilton δεν κατάφερε να βελτιώσει στην τελευταία του προσπάθεια, όμως ο πρώτος χρονομετρημένος γύρος του ήταν αρκετός για την Pole.
Η κατάταξη του Q3: Hamilton, Vettel, Bottas, Ricciardo, Raikkonen, Verstappen, Ocon, Sainz, Alonso, Perez.
H κατάταξη των κατατακτηρίων (χωρίς να υπολογίζονται οι ποινές των οδηγών):
Cla | Driver | Chassis | Engine | Time | Laps |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1’33.108 | 6 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1’33.347 | 6 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1’33.568 | 6 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG | 1’33.577 | 6 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | Ferrari | 1’33.577 | 6 |
6 | Max Verstappen | Red Bull | TAG | 1’33.658 | 6 |
7 | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1’34.647 | 6 |
8 | Carlos Sainz Jr. | Renault | Renault | 1’34.852 | 3 |
9 | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1’35.007 | 6 |
10 | Sergio Perez | Force India | Mercedes | 1’35.148 | 6 |
11 | Felipe Massa | Williams | Mercedes | 1’35.155 | 6 |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | Renault | 1’35.529 | 6 |
13 | Stoffel Vandoorne | McLaren | Honda | 1’35.641 | 6 |
14 | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1’35.870 | 6 |
15 | Nico Hulkenberg | Renault | Renault | 0 | |
16 | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1’36.842 | 9 |
17 | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1’36.868 | 8 |
18 | Brendon Hartley | Toro Rosso | Renault | 1’36.889 | 7 |
19 | Pascal Wehrlein | Sauber | Ferrari | 1’37.179 | 9 |
20 | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1’37.394 | 7 |