Συγκλονιστικός αγώνας στο Austin με μικτές συνθήκες και αμέτρητες μάχες!

Ο καιρός τελικά μας έκανε τη χάρη και επέτρεψε οριακά την έναρξη του αγώνα στο Austin. Η πίστα ήταν βρεγμένη, όμως δεν έπεφτε περισσότερο νερό και η πίστα αναμενόταν σιγά σιγά να στεγνώσει. Στην εκκίνηση ο Hamilton κατάφερε να περάσει τον Rosberg, σπρώχνοντας μάλιστα τον team mate του μέχρι τα όρια της πίστας και αναγκάζοντάς τον να χάσει επιπλέον θέσεις. Ευνοημένοι οι Kvyat και Ricciardo, που βρέθηκαν στις θέσεις 2 και 3 με εξαιρετικό μάλιστα ρυθμό πίσω από τη Mercedes. Nasr και Ericsson προκάλεσαν από νωρίς πονοκέφαλο στην ομάδα τους, καθώς στη μεταξύ τους μάχη ο πρώτος έχασε την εμπρός του πτέρυγα.

Το ρίσκο για αλλαγή σε ελαστικό για στεγνό πήραν πρώτοι οι Nasr και Bottas, με την ευκαιρία της επίσκεψης στα pits λόγω ζημιάς από συγκρούσεις. Όμως, σύντομα είδαν η κίνηση αυτή να μην αποδίδει και επέστρεψαν για τοποθέτηση ελαστικών για ενδιάμεση βροχή. Κάπου εκεί, στον 5ο γύρο είχαν την εμφάνιση του «εικονικού» αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς τα θραύσματα από τις συγκρούσεις που είχαν μείνει στην πίστα κρίθηκαν ιδιαίτερα επικίνδυνα. Άμεσα μετά την παύση της διαδικασίας του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Rosberg πέρασε Ricciardo και Kvyat, δείχνοντας αποφασισμένος να μη χάσει περισσότερο χρόνο μακριά από τον Hamilton.

Δεύτερη προσπάθεια για slicks ελαστικά, αυτή τη φορά από τον Grosjean, στον 10ο γύρο, καθώς η πίστα στέγνωνε μεν, αλλά είχε ακόμα σημεία με αρκετό νερό. Ο Hamilton δεν κατάφερνε να απομακρυνθεί ιδιαίτερα, με τον Rosberg και τις Red Bull πίσω να ακολουθούν σε εφάμιλλους χρόνους. Μια φιλόδοξη προσπάθεια του Kvyat να περάσει τον Rosberg κατέληξε σε μικρή έξοδο του νεαρού Ρώσου, ενώ ο Ricciardo εκμεταλλεύτηκε το μπέρδεμα και την επόμενη στροφή πέρασε μπροστά και από τους δύο αντιπάλους του. Εξαιρετικός ρυθμός από τον Ricciardo, που κατάφερε να περάσει τον Hamilton σε μια στιγμή που η Mercedes έδειξε να χάνει λίγο τη σταθερότητά της στις γρήγορες στροφές. Πλέον η μάχη μεταφέρθηκε στο εσωτερικό της γερμανικής ομάδας, με τον Rosberg να ξεκινά άμεσα την επίθεση στον team mate του.

Πιο πίσω, μεγάλο ενδιαφέρον είχε η μάχη για τις θέσεις 6-9, λίγο πριν έρθουν οι πρώτες κρίσιμες αποφάσεις για pit stop. Vettel, Verstappen, Raikkonen και Sainz έδιναν μάχες τροχό με τροχό σα να επρόκειτο για θέσεις στο βάθρο, με τον Kimi να διαμαρτύρεται έντονα για τη συμπεριφορά του Max. Ο Rosberg πέρασε τον Lewis σχετικά εύκολα, όμως ο γύρος εκείνος (19ος) ήταν αυτός που επιλέχτηκε και για την αλλαγή ελαστικών του Βρετανού. Kvyat και Rosberg μπήκαν στον αμέσως επόμενο γύρο στα pits και κατάφεραν να βγουν μπροστά από τον Lewis. Την ίδια στιγμή ο Raikkonen έβγαινε εκτός πίστας και με ζημιά στην αεροτομή κατάφερε με πείσμα να βγει από την αμμοπαγίδα να γυρίσει πίσω στα pits. Lewis και Nico πέρασαν στον ίδιο γύρο (22ο) τους Ricciardo και Kvyat αντίστοιχα.

Στον 27ο γύρο είχαμε ξανά την εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας, αυτή τη φορά του πραγματικού. Αιτία ήταν η ακινητοποίηση του Ericsson στην πίστα, χωρίς δυνατότητα έγκαιρης απομάκρυνσης. O Vettel άρπαξε την ευκαιρία και μπήκε στα pits, ενώ οι τέσσερις πρωτοπόροι επέλεξαν να μη ρισκάρουν τις μεταξύ τους θέσεις και να συνεχίσουν τη μάχη εντός πίστας όταν ξαναρχίσει η δράση. Με την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν είχαμε ανακατατάξεις στην κορυφή, όμως λίγο αργότερα ο Vettel κατάφερε να περάσει τη Red Bull του Ricciardo και να κάνει το πρώτο βήμα για να αξιοποιήσει τη διαφορετική στρατηγική του, ανεβαίνοντας στις θέσεις του βάθρου. Από κοντά και ο Verstappen, που –αφού πέρασε τον Kvyat- άρχισε να απειλεί τον Αυστραλό για την 4η θέση ασκώντας μεγάλη πίεση. Ricciardo και Hulkenberg συγκρούστηκαν, με τον Γερμανό να υφίσταται μεγάλη ζημιά και τον Daniel να συνεχίζει, ενώ ο Verstappen ανέβηκε πλέον στην 4η θέση! Η επανεμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας έδωσε την ευκαιρία για pit stop σε όσους δεν το έκαναν νωρίτερα. Ο Rosberg μπήκε για αλλαγή άμεσα, ενώ ο Lewis έμεινε στην πίστα εν αναμονή νέας εκτίμησης από την ομάδα.

Η έξοδος του Kvyat έφερε νέο αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και τον Hamilton με τον Vettel να αλλάζουν ελαστικά για να προσπαθήσουν για το καλύτερο μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο Vettel γρήγορα πήρε την 3η θέση από τον Verstappen, που είχε αρκετά ταλαιπωρημένα ελαστικά, ενώ πιο πίσω οι McLaren συνέχιζαν τον εκπληκτικό τους αγώνα, παλεύοντας στις θέσεις 5-8 με αξιώσεις κι εκμεταλλευόμενοι τις μονομαχίες των αντιπάλων τους. Ένα λάθος του Nico Rosberg έφερε το εύκολο προσπέρασμα από τον Lewis Hamilton και εκμηδένισε τις όποιες ελπίδες του Nico για το πρωτάθλημα. Η νέα μονάδα ισχύος που χρησιμοποιούσε ο Alonso εμφάνισε προβλήματα προς το τέλος, χωρίς αυτό να ακυρώνει την εξαιρετική εμφάνιση του συνδυασμού, αφού ο Ισπανός πάλεψε για τους βαθμούς μέχρι το τέλος.

Με τη νίκη του αυτή ο Lewis παίρνει τον 3ο του παγκόσμιο τίτλο και τον 2ο συνεχόμενο, όντας ο μοναδικός Βρετανός οδηγός που καταφέρνει να υπερασπιστεί τον τίτλο του. Ο Vettel θα πρέπει να είναι πάλι ικανοποιημένος με το βάθρο του, ενώ μεγάλοι κερδισμένοι του αγώνα ήταν και οι άνθρωποι της McLaren, με πολή βελτιωμένη απόδοση. 4ος ο Max Verstappen, μια ανάσα από το βάθρο.

Μείνετε συντονισμένοι στο F1 GRIP, στις σελίδες του στο facebook, twitter, instagram, Google+ και youtube για συνεχή ενημέρωση και σχόλια.

ΘΟδηγόςΟμάδα-Β
1LEWIS HAMILTONMERCEDES1:50:52.70325
2NICO ROSBERGMERCEDES+2.850s18
3SEBASTIAN VETTELFERRARI+3.381s15
4MAX VERSTAPPENTORO ROSSO+22.359s12
5SERGIO PEREZFORCE INDIA+24.413s10
6JENSON BUTTONMCLAREN+28.058s8
7CARLOS SAINZTORO ROSSO+30.619s6
8PASTOR MALDONADOLOTUS+32.273s4
9FELIPE NASRSAUBER+40.257s2
10DANIEL RICCIARDORED BULL RACING+53.371s1
11FERNANDO ALONSOMCLAREN+54.816s0
12ALEXANDER ROSSIMARUSSIA+75.277s0
NCDANIIL KVYATRED BULL RACINGDNF0
NCNICO HULKENBERGFORCE INDIADNF0
NCMARCUS ERICSSONSAUBERDNF0
NCKIMI RÄIKKÖNENFERRARIDNF0
NCFELIPE MASSAWILLIAMSDNF0
NCROMAIN GROSJEANLOTUSDNF0
NCVALTTERI BOTTASWILLIAMSDNF0
NCWILL STEVENSMARUSSIADNF0