Ο αγώνας πλησιάζει και εμείς σας παρουσιάζουμε τα επτά σημεία κλειδιά του αγώνα:
1. Σειρά εκκίνησης
Οι κατατακτήριες χθες στο Baku έδειξαν πως οι δυο Mercedes βρήκαν την κατάλληλη θερμοκρασία στα ελαστικά κιόλας από τον πρώτο γύρο, κάτι που τους χάρισε και το 1-2 με τον Lewis Hamilton να παίρνει την pole position. Οι δυο Ferrari δεν μπόρεσαν να κάνουν το κάτι παραπάνω, καθώς είχαν θέματα με τις θερμοκρασίες των ελαστικών και έτσι ο Kimi Raikkonen και ο Sebastian Vettel συμβιβάστηκαν με τις θέσεις 3 και 4 αντίστοιχα. Στην πέμπτη θέση βρέθηκε ο Max Verstappen μετά από υπερπροσπάθεια στον τελευταίο του γύρο, καθώς είχε προβλήματα, όπως δήλωσε. Στην τρίτη σειρά της εκκίνησης, στην έκτη θέση, βρίσκεται ο Sergio Perez, που πέρσι κατάφερε να πάρει βάθρο στην πίστα του Baku. Την δεκάδα συμπληρώνουν οι Ocon, Stroll -που βρέθηκε χθες για δεύτερη φόρα στο Q3- Massa και Daniel Ricciardo, που χθες είχε ατύχημα κατά την διάρκεια του γρήγορου του γύρου στο Q3.
Στο δεύτερο μισό του grid έχουμε στην ενδέκατη θέση τον Daniil Kvyat με τους Magnussen, Hülkenberg, Wehrlein, Sainz (έχει ποινή τριών θέσεων από τον Καναδά), Grosjean, Ericsson, Vandoorne, Alonso και τον Palmer (που δεν συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές) να συμπληρώνουν το grid.
2. Εκκίνηση
Στον Καναδά είχαμε επεισοδιακή εκκίνηση, με τον Max Verstappen να πετάγεται από την πέμπτη θέση στην δεύτερη και ταυτόχρονα να “εξουδετερώνει” την μπροστινή πτέρυγα του Vettel και να προκαλεί προβλήματα στην Ferrari. Ο Ολλανδός, όπως δήλωσε χθες μετά τις κατατακτήριες, θα προσπαθήσει να κάνει μια ανάλογη εκκίνηση ώστε να βρεθεί όσο πιο ψηλά γίνεται:
Δεν μπορώ να εγγυηθώ πως θα κάνω καλή εκκίνηση, αλλά θα δώσω το καλύτερο μου εαυτό.
Από την άλλη ο δρόμος μέχρι την πρώτη στροφή είναι μόνο 280 μέτρα από την πρώτη θέση, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον τι θα προσπαθήσουν οι οδηγοί να κάνουν μέσα σε τόσα λίγα μέτρα. Ο Valtteri Bottas πιστεύει πως:
Θα είναι λίγο σκούρα τα πράγματα στην εκκίνηση, θα έχει ενδιαφέρον όμως να δούμε τι θα συμβεί.
Ο άλλος Φιλανδός, Kimi Raikkonen, αισιοδοξεί πως τα πράγματα στην εκκίνηση θα είναι αρκετά καλά για εκείνον:
Πιστεύω πως η εκκίνηση θα είναι εντάξει. Φυσικά μια εκκίνηση εξαρτάται από πολλά πράγματα που δεν μπορείς να σχεδιάσεις, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να ξεκινήσεις σωστά. Ευτυχώς θα είμαι από την εσωτερική. Αυτό είναι θετικό, αλλά δεν έχει καμία ουσία να κάτσεις να κάνεις πλάνο, καθώς αν ένα μονοθέσιο κινηθεί διαφορετικά από ότι υπολόγιζες, τότε αλλάζουν όλα. Πρέπει εκείνη την στιγμή που σου συμβαίνει να αποφασίσεις τι θα κάνεις.
Ο Sebastian Vettel ρωτήθηκε αν θα πάρει βοήθεια από τον Kimi και αν πρόκειται να κάνουν σχέδια για team orders αλλά εκείνος αρνήθηκε λέγοντας:
Όχι. Ο καθένας θα κάνει τον αγώνα του.
3. Στρατηγική
Overcut ή Undercut; Ένα pit stop ή δυο; Θα έχουμε αυτοκίνητο ασφαλείας; Όλα αυτά είναι τα ερωτήματα που θα απασχολούν τους μηχανικούς μέχρι την εκκίνηση του αγώνα. Ας τα πάρουμε από την αρχή. Ο Μario Isola, πιστεύει πως η πιο γρήγορη στρατηγική είναι αυτή του ενός pit stop με τους οδηγούς να εκκινούν με την SuperSoft και να περνάνε στην Soft. Την Παρασκευή έδειξαν οι οδηγοί, ότι η SuperSoft δεν φθείρεται τόσο εύκολα. Είδαμε ακόμα τον Bottas και τον Massa να κάνουν με την SuperSoft 25 γύρους, δηλαδή σχεδόν τον μισό αγώνα (51 γύροι η συνολική απόσταση). Ένα αυτοκίνητο ασφαλείας μπορεί να αλλάξει την ροή του αγώνα εντελώς, αν βγει για μερικούς στο κατάλληλο σημείο. Επίσης εδώ δίνεται η ευκαιρία στους οδηγούς, μιας και τα ελαστικά αντέχουν, να προσπαθήσουν να κάνουν το Overcut, όπως έκαναν οι Vettel και Ricciardo στο Μονακό. Κάτι ανάλογο μπορεί να το δούμε και σήμερα.
Αυτά είναι τα διαθέσιμα ελαστικά για τον αγώνα:
What left in the shoes rack for tomorrow? ?? #F1 #AzerbaijanGP https://t.co/Wec9pdeVqe pic.twitter.com/HUzGxHlRmN
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 24, 2017
4. Ο Καιρός
Όπως την Παρασκευή και το Σάββατο, έτσι και για σήμερα προβλέπεται ο καιρός στο Baku να είναι πολύ καλός με τις θερμοκρασίες στην εκκίνηση του αγώνα να αγγίζουν τους 30 βαθμούς Κελσίου στον αέρα. Μετά οι θερμοκρασίες θα πέσουν όσο θα δύει ο ήλιος, κάτι που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στις θερμοκρασίες των ελαστικών.
5. Πίστα
Μπορεί το ωραιότερο σημείο της πίστας να είναι οι στροφές 8,9,10 και 11, αλλά η πιστά δεν έχει μόνο αυτές τις στροφές. Η πίστα του Baku που έχει μήκος 6 χιλιόμετρα, έχει και αλλά σημεία κλειδιά. Το πρώτο κομμάτι δεν είναι κάτι συγκλονιστικό για τους οδηγούς, με αρκετές στροφές 90 μοιρών. Από την πέμπτη στροφή αρχίζει το δύσκολο και τεχνικό κομμάτι της πίστας. Μετά τις στροφές 6 και 7 έρχεται το πιο στενό σημείο στο καλεντάρι της Formula 1, το πέρασμα από το ιστορικό κάστρο. Εκεί όπου ο οδηγός πρέπει να αλλάξει σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα τέσσερις φορές κατεύθυνση, αριστερά-δεξιά, αριστερά-δεξιά. Ακολουθούν οι στροφές 13-14, δυο αριστερές στροφές με τέρμα γκάζι και ακολουθεί η 15, μία δύσκολη στροφή λόγω της αλλαγής κατεύθυνσης στη ζώνη φρεναρίσματος. Ακολουθεί η στροφή 16, όπου ξεκινάει η επιτάχυνση για τη γραμμή του τερματισμού και ο οδηγός από εκείνο το σημείο μέχρι την πρώτη στροφή πάει με τέρμα γκάζι για 2,2 χιλιόμετρα περίπου. Εδώ μπορείτε να δείτε ένα γύρο στην πίστα του Baku:
Δεδομένα Πίστας | |
Μήκος: | 6,003 χλμ |
Γύρους: | 51 |
Απόσταση αγώνα: | 306, 050 χλμ |
Ρεκόρ Γύρου: | 1:46485 (Rosberg, 2016) |
Στροφές: | 20 (12 αριστερές, 8 δεξιές) |
Απόσταση μέχρι την στροφή 1: | 280 μέτρα |
Μήκος του pit lane: | 390 μέτρα |
Χρόνο στα pit με ταχύτητα 60 χλμ/ώρα: | 23,4 δευτερόλεπτα |
6. Στατιστικά
Από στατιστικά δεν έχουμε αρκετά πράγματα μιας και το Baku είναι μια νέα πίστα που έκανε πέρσι για πρώτη φορά την εμφάνιση της. Pole position, νίκη και ταχύτερο γύρο έγιναν πέρσι από τον Nico Rosberg, που φέτος δεν θα μπορεί να τις υπερασπιστεί μιας και έχει αποσυρθεί. Τους περισσότερους βαθμούς σαν ομάδα τις έχει η Mercedes (35), με τις Ferrari (30) και Force India (17) να ακολουθούν. Χθες με την pole position του ο Hamilton ξεπέρασε αυτές του Ayrton Senna και βρίσκεται μονό δυο pole πίσω από τον Michael Schumacher. Το ρεκόρ γύρου καταρρίφθηκε χθες στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ο επίσημος χρόνος είναι του αγώνα. Πέρσι ο Nico Rosberg έκανε χρόνο 1:46.485 κάτι που αναμένεται σήμερα να σπάσει.
7. Νικητής
Οι προσομοιώσεις αγώνα της Παρασκευής έδειχναν πως η Red Bull έχει πάρα πολύ καλό ρυθμό. Μετά τις θέσεις 5 και 10 των δυο Red Bull στις κατατακτήριες οι ελπίδες για την νίκη μειώθηκαν, αλλά δεν σημαίνει πως δεν έχουν την ευκαιρία αν γίνει κάποιο απρόοπτο στην εκκίνηση και χάσουν θέσεις οι δυο Mercedes και οι δυο Ferrari. Από την άλλη ο Vettel θα είναι αυτός που θα προσέξει περισσότερο από όλους μιας και διατηρεί ένα καλό προβάδισμα στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ο Γερμανός παίρνει ρίσκα μόνο αν εκείνος και η ομάδα θεωρούν πως είναι απαραίτητα. Αυτός που θα τα δώσει όλα για όλα είναι φυσικά ο Hamilton. Την Παρασκευή ο Βρετανός είχε μεν θέματα στα μεγάλα stints με τα ελαστικά του, με τον Bottas να είναι καλύτερος, αλλά σήμερα είναι διαφορετική ημέρα και μπορεί να κυλήσουν όλα ομαλά, όπως και στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές για εκείνον. Επίσης δεν ξεγράφουμε τη Force India και τη Williams, στις οποίες μπορεί να τους δοθεί η ευκαιρία στον αγώνα να διεκδικήσουν κάποιο βάθρο. Αλλά το σημαντικότερο είναι πως θα παλέψουν για να πάρουν πολύτιμους βαθμούς σε αυτό τον ιδιαίτερο αγώνα που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά των μονοθεσιών τους.
Προβλέψεις συντακτών:
Κωνσταντίνος Κουρέτας: 1) Hamilton, 2) Vettel, 3) Raikkonen
Μανώλης Σιγουλάκης: 1) Hamilton, 2) Vettel, 3) Verstappen
Γιώργος Καπούσι: 1) Hamilton, 2) Bottas, 3) Vettel
Λεύτερης Πιτούλης: 1) Bottas, 2) Perez, 3) Verstappen
Στέλιος Κιούσης: 1) Hamilton, 2) Vettel, 3) Verstappen
Κώστας Αυγουστάκης: 1) Hamilton, 2) Bottas, 3) Verstappen
Στράτος Σεπετσής: 1) Hamilton, 2) Vettel, 3) Verstappen