Όπως αναμενόταν, οι κατατακτήριες στη Monza εξελίχθηκαν σε μάχη των Mercedes, με τις Williams να καραδοκούν, έτοιμες να εκμεταλλευτούν κάθε λάθος ή ατυχία. Τελικός νικητής ο Lewis Hamilton, που μετά από πολλούς αγώνες επέστρεψε στην πρώτη θέση της εκκίνησης. Αλλά ας δούμε την εξέλιξη του qualifying:
Q1
O Felipe Massa έθεσε αρχικά το ρυθμό, με τον Lewis Hamilton να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής, ενώ ο Romain Grosjean έμενε καθηλωμένος στο γκαράζ, εξαιτίας κάποιου τεχνικού προβλήματος.
Μετά από ένα σύντομο πέρασμα του Rosberg από την κορυφή, ο Hamilton έριξε το χρόνο του teammate του κατά 130 χιλιοστά. Πίσω από τις Mercedes ακολουθούσαν οι δύο Williams, ο Jean-Eric Vergne, οι McLaren των Button-Magnussen, o Alonso, o Vettel και ο Perez.
Το τελευταίο λεπτό της διαδικασίας βρήκε τον Kvyat να ανεβαίνει στην 6η θέση και τον Grosjean να προσπαθεί μάταια να ξεκολλήσει από τη ζώνη αποκλεισμού. Maldonado (από τον οποίον ζητήθηκε… να μην αλλάζει ταχύτητες λόγω προβλήματος), Grosjean, Kobayashi, Bianchi, Chilton και Ericsson βρέθηκαν λοιπόν εκτός δεκαεξάδας.
Q2
Άμεσα με το που άναψε το πράσινο φως ο Nico Hulkenberg βρέθηκε στην πίστα, με τα μεσαία ελαστικά. Kvyat, Sutil, Gutierrez τον ακολούθησαν μετά από λίγο, με τους rosberg, Alonso, Massa, Raikkonen και Bottas να παίρνουν και αυτοί σειρά για την πρώτη τους προσπάθεια.
Σύντομα άρχισε να επαναλαμβάνεται το μοτίβο των Q1, με τις Mercedes να επικρατούν των Williams. Οι δυο Ferrari με τον Perez σφήνα ανάμεσά τους ακολουθούσαν, μπροστά από τους Kvyat, Hulkenberg, Gutierrez και Sutil.
O ρυθμός των Red Bull ήταν μάλλον απογοητευτικός, φέρνοντας τους Vettel και Ricciardo στις θέσεις 8 και 9 αντίστοιχα. Είχε έρθει όμως η ώρα του Hamilton, ο οποίος βρέθηκε ευθύς αμέσως στην κορυφή, όντας ένα δέκατο ταχύτερος από τον Rosberg. Κατά τα άλλα ο Button είχε φτάσει έκτος, ενώ ο Raikkonen είχε πέσει στη δέκατη θέση.
Έχοντας βρεθεί σε δύσκολη θέση, ο Φιλανδός ήταν και ο πρώτος που ξεκίνησε τον δεύτερο και τελευταίο γύρο προσπαθειών. ένα μεγάλο μπλοκάρισμα όμως στην πρώτη στροφή τον οδήγησε σε εγκατάλειψη του γύρου. Το πρόβλημα ήταν ότι πλέον η πίστα είχε γεμίσει με μονοθέσια.
Ο Vettel δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 7η θέση, ενώ ο Rosberg παρέμεινε 2ος. Τελευταία στιγμή ο Magnussen μπήκε στην δεκάδα, πετώντας τον Kimi έξω. Kvyat (o οποίος έχει ποινή 10 θέσεων και θα εκκινήσει αύριο 21ος), Raikkonen, Vergne, Hulkenberg, Sutil και Gutierrez δεν θα συνέχιζαν λοιπόν στην επόμενη φάση των κατατακτήριων. Αντίθετα οι Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Alonso, Button, Vettel, Perez, Ricciardo και Magnussen προκρίνονταν στο Q3.
Q3
Οι Williams λοιπόν παρέμεναν τα μόνα μονοθέσια που θα μπορούσαν ίσως να εκμεταλλευτούν κάποιο λάθος ή ατυχία της Mercedes και να πετύχουν μια παρουσία στην πρώτη σειρά της αυριανής εκκίνησης.
O Perez βγήκε πρώτος, αλλά σύντομα τον ακολούθησαν ο Rosberg και οι Williams, και λίγο αργότερα οι Red Bul. Σύντομα και οι υπόλοιποι οδηγοί βρέθηκαν στην πίστα.
Rosberg και Bottas πήραν τις πρώτες θέσεις, ενώ ο Massa περιορίστηκε στην τέταρτη θέση. Ο Hamilton με έναν εντυπωσιακό γύρο κατάφερε να ρίξει το χρόνο του Rosberg κατά τέσσερα δέκατα, ενώ οι Button, Vettel, Alonso, Magnussen, Ricciardo και Perez ολοκλήρωναν την προσωρινή κατάταξη. Επιστροφή στα γκαράζ και έξοδος για την τελική μάχη.
O Rosberg έκανε ένα μοβ πρώτο sector αλλά δεν τα κατάφερε το ίδιο καλά στο δεύτερο, όντας οριακά πιο αργός. Τελικά δεν κατάφερε να βελτιώσει, όπως και οι Williams. Ο Hamilton ήταν ήδη στην Pole!
Ο Magnussen όμως τελευταία στιγμή άρπαξε την 5η θέση από τον teammate του. Η τελική δεκάδα διαμορφώθηκε ως εξής: Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Magnussen, Button, Alonso, Vettel, Ricciardo, Perez.
Και κάπως έτσι ολοκληρώθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Ιταλικού Grand Prix. Ο αγώνας στη θρυλική Monza αύριο αναμένεται εντυπωσιακός. Στο μεταξύ μείνετε συντονισμένοι στο F1 GRIP και ακολουθήστε μας στο facebook, το twitter και το youtube για πλήρη ενημέρωση, φωτογραφίες και παραλειπόμενα, όλη την ημέρα.
Pos | No | Driver | Team | Q1 | Q2 | Q3 | Laps |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:25.363 | 1:24.560 | 1:24.109 | 20 |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.493 | 1:24.600 | 1:24.383 | 19 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:26.012 | 1:24.858 | 1:24.697 | 16 |
4 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:25.528 | 1:25.046 | 1:24.865 | 17 |
5 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:26.337 | 1:25.973 | 1:25.314 | 18 |
6 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:26.328 | 1:25.630 | 1:25.379 | 18 |
7 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:26.514 | 1:25.525 | 1:25.430 | 17 |
8 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:26.631 | 1:25.769 | 1:25.436 | 18 |
9 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:26.721 | 1:25.946 | 1:25.709 | 17 |
10 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:26.569 | 1:25.863 | 1:25.944 | 23 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:26.261 | 1:26.070 | 16 | |
12 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:26.689 | 1:26.110 | 13 | |
13 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:26.140 | 1:26.157 | 15 | |
14 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:26.371 | 1:26.279 | 18 | |
15 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:27.034 | 1:26.588 | 17 | |
16 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:26.999 | 1:26.692 | 17 | |
17 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:27.520 | 8 | ||
18 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:27.632 | 5 | ||
19 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:27.671 | 9 | ||
20 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:27.738 | 8 | ||
21 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:28.247 | 8 | ||
22 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:28.562 | 9 | ||
Q1 107% Time | 1:31.338 |