Τελευταία στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής έχει ξεσπάσει μεγάλη διαμάχη γύρω από το θέμα της “Ουδετερότητας” του internet. Μεγάλες εταιρείες-πάροχοι υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας επιχειρούν να παραμετροποιήσουν την ποιότητα πρόσβασης στο internet στους πελάτες τους, ανάλογα το πακέτο που αγοράζουν, τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται και το είδος των δεδομένων που ανταλλάσσονται. Σε αυτή την τάση αντιτίθεται η η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (Federal Communications Commission – FCC), έχοντας στο πλευρό της τεράστιο αριθμό απλών καταναλωτών, που φοβούνται που σταδιακά δημιουργείται μια “ελιτίστικη” λογική στο διαδίκτυο, ενώ αυτό εξ’αρχής δημιουργήθηκε με σκοπό την ισότητα ευκαιριών και χρήσης για όλους.

Ο Harry Lightsey, εκτελεστικός διευθυντής της “Παγκόσμιας Πρωτοβουλίας Διασυνδεδεμένου Καταναλωτή” (GM Global Connected Consumer initiative) σχολίασε για με το μέλλον του αυτοκινήτου σε σχέση με το διαδίκτυο και πήρε θέση στο μεγάλο debate:

Τα επόμενα χρόνια θα δούμε πολλές καινοτομίες στην… τομή αυτοκίνησης και κινητών τηλεπικοινωνιών. Με το να περιορίζουμε χωρίς λόγο το εύρος που έχουν οι πάροχοι δικτύων κινητής τηλεφωνίας στη διάθεσή τους ώστε να προσφέρουν συνδεσιμότητα σε κατόχους των οχημάτων μας, περιορίζουμε ταυτόχρονα και την καινοτομία που προσπαθούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας. Από την οπτική μας γωνία, το να δίνεις δεδομένα μέσω διαδικτύου σε ένα αυτοκίνητο που κινείται με 75 μίλια την ώρα στον αυτοκινητόδρομο (ή είναι κολλημένο στην κίνηση) είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα από τη σύνδεση με το internet στο σπίτι.

Αυτό τον καιρό διεξάγονται εκτενείς συζητήσεις, με τη συμμετοχή αντιμαχόμενων στρατοπέδων συμφερόντων, όπου πρέπει να ισορροπήσει η FCC και να εκδόσει τους νέους κανονισμούς για την ουδετερότητα του διαδικτύου.