To 2010 αποτέλεσε το ιδανικό ξεκίνημα της νέας δεκαετίας για τη Formula 1. Ήταν μια χρονιά με άφθονη δράση, ανατροπές και θέαμα. Και όπως είναι φυσικό, μια τέτοια αγωνιστική σεζόν αξίζει να έχει το ανάλογο τέλος. Και το είχε.

Το Grand Prix του Abu Dhabi ήταν ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς και μάλιστα αυτός που θα έκρινε τον τίτλο. Έναν τίτλο που διεκδικούσαν τέσσερις οδηγοί. Οι Fernando Alonso, Mark Webber, Sebastian Vettel και Lewis Hamilton είχαν όλοι μαθηματικές ελπίδες να στεφθούν πρωταθλητές, με τον πρώτο να θεωρείται φαβορί έχοντας καταφτάσει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δέκα βαθμούς μπροστά από τον κοντινότερο ανταγωνιστή του. O τρίτος στη βαθμολογία, Sebastian Vettel βρισκόταν 15 βαθμούς πίσω από τον Alonso, πράγμα που σήμαινε πως οι πιθανότητές του να στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν ήταν και οι καλύτερες δυνατές. Ήταν πάντως καλύτερες από του Hamilton, που με απόσταση 24 βαθμών από τον πρωτοπόρο μάλλον ήλπιζε σε ένα μικρό θαύμα.

Κάπως έτσι λοιπόν, με αρκετό ενδιαφέρον για τους λάτρεις των αριθμών, ξεκίνησε το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στην πίστα του Abu Dhabi. Και μετά το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών, το ενδιαφέρον για τον αγώνα κορυφώθηκε όχι μόνο για τους λάτρεις των αριθμών, αλλά και για όλους τους φίλους του αθλήματος.

Ο Sebastian Vettel θα εκκινούσε από την pole position,δίπλα στη McLaren του Lewis Hamilton. Την 3η θέση του grid κατέλαβε η Ferrari του Fernando Alonso, ενώ την πεντάδα έκλεισαν οι Button και Webber. Έτσι, οι τέσσερις διεκδικητές μας βρίσκονταν στις πέντε πρώτες θέσεις, με αυτούς που έχουν βαθμολογικό μειονέκτημα να βρίσκονται στην πρώτη σειρά.

abu dhabi 2010 start

Την Κυριακή του αγώνα, η αγωνία είχε φτάσει στο κατακόρυφο. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και η μάχη του τίτλου ξεκίνησε. Οι Vettel και Hamilton εκκίνησαν πολύ καλά και διατήρησαν τις θέσεις τους, όμως ο Alonso έχασε τη δική του από τον Button. Πιο πίσω, ο Schumacher έκανε τετακέ προσπαθώντας να περάσει τον team mate του στη Στροφή 6, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με το διερχόμενο Liuzzi. Ήταν μια πραγματικά τρομακτική σκηνή, καθώς η Force India «πάρκαρε» επάνω στη Mercedes σε απόσταση λίγων εκατοστών από το κεφάλι του Γερμανού πολυπρωταθλητή.

2010 abu dhabi schumacher liuzzi

Ευτυχώς ο Michael δεν έπαθε τίποτα, αλλά η έξοδος του Αυτοκινήτου Ασφαλείας ήταν υποχρεωτική. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους Rosberg, Petrov, Algersuari, Senna, di Grassi και Klien να πραγματοποιήσουν τα pit stop τους στο τέλος του 1ου γύρου.

Μετά από την επανεκκίνηση του αγώνα, η οποία έγινε μερικούς γύρους αργότερα, οι Vettel και Hamilton άρχισαν να απομακρύνονται από τους Button και Alonso. O Webber αντιμετώπιζε ένα εμφανές πρόβλημα με τα πολύ μαλακά ελαστικά και έχανε χρόνο, γι’ αυτό αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει την αλλαγή ελαστικών του αρκετά νωρίς τον αγώνα. Όμως, τρεις γύρους πριν μπει στα pits, το μονοθέσιό του ακούμπησε ελαφρά στις μπαριέρες της Στροφής 19, χωρίς όμως αυτό να του δημιουργήσει κάποια εμφανή ζημιά. Μετά από την αλλαγή ελαστικών του στο 12ο γύρο, ο Mark βρέθηκε στην 16η θέση, πίσω από τους Rosberg, Petrov και Algersuari.

H Ferrari αντέδρασε γρήγορα στο pit stop του Αυστραλού, φέρνοντας μέσα πρώτα τον Massa και ύστερα τον Alonso. Ο Ισπανός μετά από το pit stop του βρέθηκε και πάλι μπροστά από τον Webber, όμως στη 13η θέση.

abu dhabi 2010 alonso pit stop

Οι Vettel και Hamilton καθυστέρησαν την αλλαγή ελαστικών τους σε σχέση με τους αντιπάλους τους και κινούνταν σε έναν άκρως ανταγωνιστικό ρυθμό. Ταυτόχρονα, οι Alonso και Webber έφτασαν πίσω από τη Renault του Vitaly Petrov. Γρήγορα ο Ισπανός άρχισε να επιτίθεται στο Ρώσο, επειδή το να απαλλαχθεί από αυτόν ήταν καθοριστικής σημασίας για τη στρατηγική του.

Τότε η McLaren αποφάσισε πως είχε έρθει η ώρα για να πραγματοποιηθεί το pit stop του Hamilton. Όμως, μετά από αυτό ο Lewis βρέθηκε πίσω από τον Kubica, χάνοντας αρκετό χρόνο. Αυτό επέτρεψε στον Vettel να μπει στα pit για να αλλάξει ελαστικά και να παραμείνει μπροστά. Ο Button άλλαξε και αυτός ελαστικά στον 39ο γύρο και βγήκε πίσω από τον Hamilton, που ήταν ακόμα κολλημένος πίσω από τον Kubica.

Δεν ήταν όμως ο μόνος οδηγός που έχανε χρόνο πίσω από μια Renault. Ο Alonso προσπαθούσε μάταια να περάσει τον Vitaly Petrov, ο οποίος είχε πάρα πολύ καλή πρόσφυση στις εξόδους των αργών στροφών. Ο Ισπανός, με την ομάδα του να τον εμψυχώνει μέσα από την ενδοεπικοινωνία, δεν παραιτούνταν, ψάχνοντας συνεχώς την ευκαιρία να βρεθεί μπροστά από το Ρώσο.

Ο χρόνος που έχασε όμως ο Alonso πίσω από τον Petrov, αποδείχθηκε καθοριστικός. Ο Kubica μπόρεσε να μπει στα pits στον 46ο γύρο για να αλλάξει τα ελαστικά του και να παραμείνει μπροστά από τον οδηγό της Ferrari. O Fernando βρισκόταν τώρα 7ος και με τον Vettel 1ο, θα έπρεπε να τερματίσει τουλάχιστον στην 5η θέση για να κατακτήσει τον τίτλο.

2010 abu dhabi alonso petrov

Ο Alonso έκανε ότι μπορούσε, βγαίνοντας αρκετές φορές εκτός πίστας στην προσπάθειά του να περάσει. Ο Petrov όμως δεν έλεγε να λυγίσει και κάπως έτσι ο τίτλος γλίστρησε μέσα από τα χέρια του Ισπανού.

Ο Vettel στην πρωτοπορία, μη γνωρίζοντας ότι είναι σε θέση που του επιτρέπει να κερδίσει το Πρωτάθλημα, πήρε την καρό σημαία και μερικές στιγμές αργότερα, του ανακοινώθηκαν τα νέα μέσα από την ενδοεπικοινωνία.

Με τον Alonso τελικά να τερματίζει 7ος, ο Sebastian Vettel ήταν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2010. Μάλιστα, αυτή του η διάκριση τον έχρισε ως τον νεότερο Πρωταθλητή στην Ιστορία του Σπορ, καταρρίπτοντας το αντίστοιχο ρεκόρ που είχε δημιουργήσει ο Hamilton το 2008. Ήταν το ξεκίνημα μιας λαμπρής καριέρας για το νεαρό Γερμανό και μιας νέας εποχής για τη Formula 1.