Μερικές φορές, ο χώρος του αθλητισμού μπορεί να σου χαρίσει στιγμές ισάξιας ή και ανώτερης συναισθηματικής φόρτισης από την πιο ακριβοπληρωμένη παραγωγή του Hollywood.

Η αγωνία, το πάθος για διάκριση, η ανταγωνιστικότητα μεταξύ των ανθρώπων, οι ανατροπές και τα έντονα συναισθήματα που περιέχουν οι κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις μπορούν να συνθέσουν το απόλυτο κινηματογραφικό σενάριο. Τρανό παράδειγμα το Grand Prix της Βραζιλίας το 2008, που αν ήταν ταινία, σίγουρα θα κέρδιζε το χρυσό φοίνικα.

Ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς για το 2008 ήταν η κορύφωση της δράσης που παρακολουθήσαμε στα Grand Prix που τον προπορεύτηκαν. Η τελευταία και πιο κρίσιμη «μάχη», αυτή που θα αποφάσιζε το νικητή του πολέμου. Στην προκειμένη περίπτωση οι μονομάχοι ήταν δύο, ο Lewis Hamilton και ο Felipe Massa. H αναμέτρηση μεταξύ τους σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς ήταν αμφίρροπη και εντυπωσιακή.

2008 spa massa hamilton

Έτσι, ο καθένας εκ των δύο θα μπορούσε να στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής ανάλογα με το αποτέλεσμα του αγώνα. Οι ελπίδες του Hamilton όμως ήταν ελαφρώς περισσότερες, καθώς ο Βρετανός βρίσκονταν 7 βαθμούς μπροστά από τον αντίπαλό του. Όμως η ψυχρή λογική των αριθμών παίζει ελάχιστο ρόλο στα Grand Prix που διεξάγονται στη φημισμένη πίστα του Interlagos.

Πριν από τον αγώνα η πίεση στους δύο οδηγούς ήταν αφόρητη, για διαφορετικούς λόγους στον καθένα. Ο Hamilton, αν και βρίσκονταν σε ευνοϊκή θέση για την κατάκτηση του τίτλου, βρέθηκε αντιμέτωπος με την κριτική του Βρετανικού τύπου λόγω των συμβάντων του Ιαπωνικού Grand Prix. Πολλοί δημοσιογράφοι δήλωσαν ότι ο υπερβάλλοντας ζήλος του Lewis είναι πιθανό να τον οδηγήσει σε κάποια βεβιασμένη κίνηση που θα του στερήσει τον τίτλο. Αντίστοιχα ο Massa είχε το βάρος του καθήκοντος να ανατρέψει την εις βάρος του κατάσταση στη βαθμολογία, κερδίζοντας των αγώνα μπροστά στους συμπατριώτες του. Αλλά και πάλι, η ενδεχόμενη νίκη του Felipe δεν θα ήταν αρκετή από μόνη της για να του χαρίσει τον τίτλο.

Με την περίοδο αναμονής να έχει τελειώσει, ήρθε η ώρα για δράση. Στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου ο Felipe Massa κατέκτησε την pole position για τρίτη συνεχόμενη φορά στη συγκεκριμένη πίστα, σκορπώντας τον ενθουσιασμό στους συμπατριώτες του. Δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης βρέθηκε η Toyota του Jarno Trulli, ενώ την 3η θέση του grid κατέκτησε ο Kimi Raikkonen. O Hamilton θα εκκινούσε από την 4η θέση, μπροστά από τον Kovalainen με την άλλη McLaren.

Tην επόμενη μέρα, η βροχή πριν από τον αγώνα είχε ως αποτέλεσμα η εκκίνηση να καθυστερήσει για δέκα λεπτά. Έτσι οι περισσότεροι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν αυτήν την καθυστέρηση για να αλλάξουν από στεγνά σε ενδιάμεσα ελαστικά.

2008 brazil 2008 start

Όταν τα κόκκινα φώτα επιτέλους έσβησαν, ο Massa υπερασπίστηκε την πρωτοπορία του, στρίβοντας αποφασιστικά στο “Senna S”. Πίσω του οι Trulli, Raikkonen και Hamilton διατήρησαν τις θέσεις από τις οποίες ξεκίνησαν, ενώ οι Vettel και Alonso πέρασαν τον Kovalainen.

Η πρώτη στροφή του αγώνα είδε το Nico Rosberg να χτυπά από πίσω τον David Coulthard, o οποίος με τη σειρά του συγκρούστηκε με το Nakajima. Αυτό ήταν και το τέλος της μακροχρόνιας καριέρας του Coulthard, αφού θα αποσύρονταν από τους αγώνες στο τέλος του 2008. Άλλο ένα θύμα του πρώτου γύρου ήταν και ο Nelson Piquet, που εγκατέλειψε χτυπώντας στις μπαριέρες.

Έτσι, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα μέχρι αυτή να καθαριστεί από τα συντρίμμια. Ο μόνος οδηγός που το εκμεταλλεύτηκε ρισκάροντας να αλλάξει σε στεγνά ελαστικά ήταν ο Fisichella. Όταν η Mercedes του Bernd Maylander επέστρεψε στα pits, o αγώνας συνεχίστηκε με τους οδηγούς να ψάχνουν σιγά σιγά την κατάλληλη χρονική στιγμή για να αλλάξουν και αυτοί ελαστικά, βάζοντας τα στεγνά. Οι Vettel και Alonso το έκαναν στον 9ο γύρο, ενώ ο Massa στον 10ο. Ο Hamilton θέλοντας να «καλύψει» τη στρατηγική του αντιπάλου του, τον μιμήθηκε στον ακριβώς επόμενο γύρο.

Όταν οι αλλαγές ελαστικών ολοκληρώθηκαν, ο Massa εξακολουθούσε να είναι πρώτος, ενώ οι Vettel και Alonso είχαν ανέβει στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα. Ο Raikkonen βρίσκονταν 4ος, μπροστά από τον Fisichella, του οποίο το ρίσκο απέδωσε. Ο Hamilton όμως βρίσκονταν 6ος, πίσω από τη Force India. Αυτή η εξέλιξη δεν ήταν καθόλου καλή για το Βρετανό, που έπρεπε να τερματίσει από την 5η θέση και πάνω για να στεφθεί Πρωταθλητής.

Ο Lewis ύστερα από μερικές προσπάθειες κατάφερε να περάσει τον Fisichella από την εσωτερική του “Senna S” στον 17ο γύρο, ανεβαίνοντας και πάλι στην πολύτιμη για αυτόν 5η θέση. Το προσπέρασμα συνοδεύτηκε από αρκετά χαμόγελα ικανοποίησης στα pit της McLaren, καθώς η Nicole Scherzinger που παρακολουθούσε με αγωνία δυσκολεύονταν να κρύψει τα συναισθήματά της.

2008 brazil hamilton fisichella 2

Στην πρωτοπορία, ο Massa άρχισε να δέχεται την πίεση του Vettel, που προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί το ελαφρύ φορτίο καυσίμου του. Όμως η απειλή του εξανεμίστηκε καθώς ο Γερμανός μπήκε τελικά στα pits αρκετά νωρίτερα από τον Massa.

Από αυτό το σημείο και μετά ο Βραζιλιάνος άρχισε να απομακρύνεται, ακολουθώντας ένα φρενήρη ρυθμό. Ο Alonso στη 2η θέση ήταν 10 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Raikkonen, ο οποίος με τη σειρά του είχε απόσταση 5 δευτερολέπτων από τον Hamilton.

O Massa πραγματοποίησε το τελευταίο του προγραμματισμένο pit stop στον 38ο γύρο, ενώ οι Alonso και Hamilton στον 40ο. Αυτό το κομμάτι του αγώνα ήταν αρκετά ήσυχο, σχεδόν διαδικαστικό. Η ησυχία όμως έσπασε όταν άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες ψιχάλες βροχής.

Στον 63ο γύρο, όταν δηλαδή άρχισε να βρέχει, ο Massa εξακολουθούσε να είναι 1ος, ακολουθούμενος από τους Alonso, Raikkonen και Hamilton. Ο οδηγός της McLaren βρίσκονταν μόνο 1 δευτερόλεπτο μπροστά από τον Vettel, με τον τελευταίο να έχει αρχίσει να πιέζει.

Κάποιοι οδηγοί επέλεξαν να αλλάξουν τα στεγνά ελαστικά τους στο ακριβώς επόμενο πέρασμα από αυτό στο οποίο ξεκίνησε να βρέχει. Όμως οι πρωτοπόροι, μη θέλοντας να ρισκάρουν περίμεναν δύο γύρους ακόμη μέχρι να βάλουν και αυτοί τα «βρόχινα» ελαστικά. Πρώτοι μπήκαν στα pits οι Alonso και Raikkonen, ενώ τους ακολούθησαν και οι Hamilton – Vettel που συνέχιζαν να μονομαχούν. O Massa έκανε τη δική του αλλαγή ελαστικών στον 67ο γύρο, ενώ απέμεναν τέσσερις ακόμα για το πέσιμο της καρό σημαίας.

Τώρα πια όλα τα μονοθέσια είχαν πραγματοποιήσει αλλαγές ελαστικών εκτός από τις δύο Toyota, που πήραν το ρίσκο του να μείνουν με τα «στεγνά» μέχρι το τέλος του αγώνα. Το ενδιαφέρον κομμάτι όμως ήταν πως εξαιτίας αυτής της στρατηγικής, ο Glock βρίσκονταν τώρα μπροστά από τον Hamilton.

Στον 69ο γύρο, ο Lewis βρίσκονταν ακόμη 5ος και μονομαχούσε με τον Vettel. Όμως, ο Robert Kubica που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω και ήθελε να κερδίσει κάποιο από το χαμένο έδαφος, γρήγορα έφτασε πίσω από τον Vettel και τον πέρασε. Όταν έκανε το ίδιο και με τον Hamilton, o Vettel βρήκε την ευκαιρία να περάσει και αυτός τη McLaren, ρίχνοντάς την στην 6η θέση.

Ο Hamilton έβλεπε τώρα το πρωτάθλημα να γλιστρά μέσα από τα χέρια του καθώς ο Vettel δεν του έδινε την ευκαιρία να ανακτήσει την 5η θέση, αυτήν δηλαδή που θα του έδινε τον τίτλο. Καθώς ο Lewis παρακολουθούσε την Toro Rosso να απομακρύνεται και τις ελπίδες του να κατακτήσει το Πρωτάθλημα να λιγοστεύουν, ο Martin Whitmarsh επικοινωνούσε μαζί του από τον ασύρματο, λέγοντάς του να μείνει ψύχραιμος επειδή η Toyota μπροστά του θα ξεμείνει από δυνάμεις σύντομα.

Βρισκόμαστε όμως πια στον τελευταίο γύρο του αγώνα και ο Hamilton δε δείχνει πως μπορεί να κάνει κάτι για να βοηθήσει τον εαυτό του. Ο Felipe Massa περνά την γραμμή του τερματισμού και με δεδομένο πως ο Lewis εκείνη τη στιγμή βρίσκονταν στην 6η θέση, κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Οι μηχανικοί της Ferrari στα pits, καθώς και οι Βραζιλιάνοι θεατές στις κερκίδες ξεσπούν σε έξαλλους πανηγυρισμούς. O Massa έκανε αυτό που χρειάζονταν να κάνει για να κερδίσει τον τίτλο, και προς ώρας ήταν αρκετό.

Όμως ο αγώνας στην πίστα δεν είχε τελειώσει. Ο Hamilton βρίσκονταν ακόμα στο 2ο sector και ετοιμάζονταν να μπει στο 3ο. Ο Vettel ήταν ακόμη μπροστά του, σε απόσταση όμως που δεν επέτρεπε στο Lewis να δοκιμάσει κάποιο προσπέρασμα. Και καθώς τα δύο μονοθέσια βρίσκονταν πλέον στη μικρή κατηφορική ευθεία πριν την τελευταία στροφή του αγώνα, ξαφνικά ο Vettel κινείται απότομα προσπερνώντας ένα μονοθέσιο το οποίο φάνηκε σαν να βρέθηκε εκεί από το πουθενά. Ήταν ο Timo Glock, του οποίου τα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα δεν μπορούσαν πλέον να τα βγάλουν πέρα με τις συνθήκες.

Ο Hamilton είχε μπροστά του μια τελευταία ευκαιρία για να στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής, και δε την έχασε. Βούτηξε στην εσωτερική του Glock στην τελευταία στροφή του αγώνα, περνώντας στην 5η θέση. Καθώς ανηφόριζε το λόφο και περνούσε τη γραμμή του τερματισμού, οι άνθρωποι της Ferrari συνέχιζαν να πανηγυρίζουν μη γνωρίζοντας ακόμη τι συνέβη.

Όμως σταδιακά τα χαμόγελα στα pits της Scuderia πέτρωσαν, δίνοντας τη θέση τους σε μορφασμούς απογοήτευσης. Αντίστοιχα, οι άνθρωποι της McLaren ξέσπασαν σε έξαλλους πανηγυρισμούς, καθώς είχαν μόλις κατακτήσει το Πρωτάθλημα οδηγών για πρώτη φορά από το 1999.

2008 brazil podium

Στο βάθρο, ο Massa δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του. Ήταν δάκρυα λύπης όμως, όχι χαράς, καθώς ούτε η νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του, ούτε η κατάκτηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών από τη Ferrari μπορούσε να τον παρηγορήσει. Είχε μόλις χάσει τον τίτλο στην τελευταία στροφή του αγώνα χωρίς να φταίει κάπου ο ίδιος. Δίπλα του, στο 2ο και 3ο σκαλί βρίσκονταν ο Fernando Alonso και ο Kimi Raikkonen.

2008 brazil podium

Και έτσι, με αυτήν την επική κορύφωση, τελείωσε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2008. Οι δύο πρωταγωνιστές του εξυμνήθηκαν με τα καλύτερα λόγια από τους δημοσιογράφους παγκοσμίως, με τον Hamilton να εισπράττει συγχαρητήρια για τη διάκρισή του και τον Massa να επαινείται για το ήθος που συνέχισε να δείχνει ακόμη και στην ήττα.

hamilton celebrates