Flashback | Το Grand Prix του Nurburgring το 2007

Το Ευρωπαϊκό Grand Prix του 2007, που πραγματοποιήθηκε στην πίστα του Nurburgring, ήταν ένας αγώνας ο οποίος είχε ότι θα μπορούσε να ζητήσει ένας φίλος του Σπορ: Μάχες, άφθονο θέαμα, βροχή, κόκκινη σημαία, εκπλήξεις, αλλά και έντονο παρασκήνιο. Επίσης, η χρονιά στην οποία πραγματοποιήθηκε ο συγκεκριμένος αγώνας, ήταν αρκετά επεισοδιακή από μόνη της.

Το Ευρωπαϊκό Grand Prix, ήταν ο δέκατος αγώνας του Πρωταθλήματος. Έπειτα από τους πρώτους εννιά, πρωτοπόρος της βαθμολογίας ως προς έκπληξη όλων ήταν ο Lewis Hamilton, έχοντας ένα προβάδισμα 12 βαθμών από τον team mate του στη McLaren, Fernando Alonso.

Στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, ο Hamilton είχε ένα τρομακτικό ατύχημα στο Q3, αφού ο εμπρός δεξιά τροχός της MP4-22 του δεν είχε ασφαλιστεί καλά, με αποτέλεσμα να ακουμπάει επάνω στο σώμα του μονοθεσίου. Αυτό αναπόφευκτα οδήγησε το ελαστικό σε κλατάρισμα σε ένα πολύ επικίνδυνο σημείο της πίστας, στέλνοντάς τον Lewis στον τοίχο με πολύ υψηλή ταχύτητα. Μετά το ατύχημα, ο οδηγός της McLaren μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας και μετά από τις απαραίτητες εξετάσεις, κρίθηκε ικανός να αγωνιστεί την Κυριακή. Εξαιτίας του ατυχήματος όμως, θα εκκινούσε από την 10η θέση του grid.

Την pole position κατέκτησε ο Kimi Raikkonen, που στο τελευταίο λεπτό του Q3 με μια εξαιρετική επίδοση πέρασε μπροστά από τον team mate του, Felipe Massa. Το ίδιο έκανε όμως και ο Alonso, κάνοντας τον 2ο καλύτερο χρόνο και ρίχνοντας τον Felipe στην 3η θέση. Την πεντάδα συμπλήρωσαν οι δύο BMW-Sauber, με τους Nick Heidfeld και Robert Kubica στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα.

Πριν την εκκίνηση, το δελτίο καιρού έδειχνε ότι θα έχουμε κατά κύριο λόγο έναν στεγνό αγώνα με πιθανότητα βροχής. Κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού όμως, οι ομάδες πήραν την ένδειξη ότι η βροχή θα αρχίσει να πέφτει σε περίπου 3 λεπτά. Ο μόνος οδηγός όμως που πήρε το ρίσκο να αλλάξει σε ελαστικά για βροχή ήταν ο πρωτοεμφανιζόμενος Markus Winkelhock για λογαριασμό της Spyker.

Στην εκκίνηση, οι δύο Ferrari έστριψαν πρώτες, με τον Massa να περνάει τον Alonso και να ανεβαίνει στη 2η θέση. Ο Hamilton, με μία εκπληκτική εκκίνηση έφτασε από τη 10η στην 6η θέση, όμως η σύγκρουση μεταξύ των δύο BMW στη δεύτερη στροφή που έγινε ακριβώς μπροστά του είχε ως αποτέλεσμα να υποστεί και ο ίδιος ένα κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό.

2007 nurburgring start

Τότε ήταν όμως που άρχισε να βρέχει, και ο Raikkonen μαζί με σχεδόν όλο το υπόλοιπο grid πήραν το δρόμο για τα pits. H είσοδος του pitlane όμως γλιστρούσε πάρα πολύ, με αποτέλεσμα ο Φιλανδος να κάνει λάθος, «χάνοντας» έτσι την είσοδο στα pit. Αυτό τον ανάγκασε να κάνει έναν ακόμα γύρο με τα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Ο μεγάλος κερδισμένος των δύο πρώτων γύρων δεν ήταν άλλος από τον Markus Winkelhock, ο οποίος στην αρχή του αγώνα είχε ρισκάρει να βάλει τα ελαστικά για ακραίες καιρικές συνθήκες και τώρα βρέθηκε να οδηγεί με μεγάλη διαφορά την κούρσα, στον πρώτο του κιόλας αγώνα!

Καθώς η βροχή δυνάμωνε ολοένα και περισσότερο, αρκετοί οδηγοί είχαν εντυπωσιακές εξόδους στην πρώτη στροφή, όπου το νερό της βροχής είχε σχηματίσει μια μικρή λίμνη.

2007 nurburgring gravel trap

Πρώτος βγήκε εκτός ο Button και τον ύστερα τον ακολούθησε ο Hamilton. Μετά σειρά είχαν οι Adrian Sutil και Scott Speed, οι οποίοι ως εκ θαύματος δεν έπεσαν πάνω στην ακινητοποιημένη McLaren. O τελευταίος που επισκέφτηκε την συγκεκριμένη αμμοπαγίδα ήταν ο Tonio Liuzzi, που κατά την έξοδό του από τα pit παραλίγο να συγκρουστεί με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Επίσης, καθώς το μονοθέσιό του κατευθύνονταν εκτός ελέγχου προς την αμμοπαγίδα της πρώτης στροφής, λίγο έλειψε να συγκρουστεί και με έναν γερανό.

Επιπλέον, στη λίστα των εγκαταλείψεων είχε προστεθεί και ο Nico Rosberg, ο οποίος είχε συγκρουστεί στον πρώτο γύρο με τη Honda του Barrichello και αργότερα κατέληξε εκτός πίστας.

Είχε έρθει όμως η ώρα να σταματήσει αυτό το πανδαιμόνιο, και έτσι λίγα λεπτά αφότου βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, ο αγώνας διεκόπη καθώς ο Charlie Whiting αποφάσισε πως οι συνθήκες απαιτούσαν την ένδειξη της κόκκινης σημαίας. Επίσης επιτράπηκε σε όσα μονοθέσια ήταν σε θέση να συνεχίσουν να πάρουν τη θέση τους αρχικά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και αργότερα στο grid. Αυτό ευνόησε τον Hamilton, ο οποίος κατά την έξοδό του στην πρώτη στροφή είχε καταφέρει να κρατήσει τον κινητήρα του σε λειτουργία.

2007 nurburgring safety car

Ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι μετά από λίγο, αφότου έγιναν προσπάθειες για να καθαριστεί η πίστα, υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Τότε δόθηκε η δυνατότητα στα μονοθέσια που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας και να πάρουν τη θέση τους στο τέλος της ουράς. Αυτό βοήθησε και πάλι τον Hamilton, ο οποίος βρίσκονταν τώρα στον ίδιο γύρο με τους πρωτοπόρους. Μετά από τρείς επιπλέον γύρους πίσω από τη Mercedes του Maylander, ο αγώνας βρήκε τον κανονικό του ρυθμό στον 8ο γύρο.

2007 nurburgring spyker

Ο πρωτοπόρος Winkelhock δεν μπόρεσε να κρατηθεί για πολύ στην 1η θέση κυρίως επειδή είχε πάρει ένα ακόμη ρίσκο, να κρατήσει δηλαδή τα ελαστικά για ακραίες καιρικές συνθήκες τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποιούσαν τα ενδιάμεσα. Το ρίσκο του δεν απέδωσε και η Spyker άρχισε να χάνει τη μία θέση μετά από την άλλη. Αργότερα ο Winkelhock εγκατέλειψε από πρόβλημα στα υδραυλικά του μονοθεσίου του.
Την κούρσα λοιπόν οδηγούσε τώρα ο Massa, μπροστά από τον Alonso. Αργότερα, όλα τα μονοθέσια μπήκαν και πάλι στα pit για να αλλάξουν σε ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα, πράγμα που ανέβασε τον Raikkonen στην 3η θέση. O Φιλανδός όμως αργότερα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εξαιτίας μιας βλάβης στα υδραυλικά της F2007.

Καθώς ο Massa ήταν πρώτος και απομακρύνονταν από τον Alonso, o οποίος με τη σειρά του ήταν μπροστά από τη RedBull του Mark Webber, η βροχή άρχισε να πέφτει και πάλι. Έτσι, στον 53ο γύρο οι Massa και Alonso μπήκαν μαζί στα pit για να αλλάξουν σε ενδιάμεσα ελαστικά. Ο μόνος που δεν πραγματοποίησε αλλαγή ελαστικών σε αυτήν τη φάση του αγώνα ήταν ο Hamilton, ο οποίος πήρε το ρίσκο ότι η βροχή δεν θα ήταν αρκετά δυνατή. Το ρίσκο του όμως δεν απέδωσε, μιας και τα ελαστικά του για στεγνό οδόστρωμα γρήγορα φάνηκαν ανίκανα στο να τα βγάλουν πέρα με τις καιρικές συνθήκες.

2007 nurburgring alonso massa

Σε αυτό το σημείο του αγώνα όμως, ο Alonso, που ήταν αρκετά ταχύτερος από τον Massa, έφτασε πίσω από τη Ferrari του Βραζιλιάνου και στον 56ο γύρο πραγματοποίησε ένα απαιτητικό προσπέρασμα από την εξωτερική στη Στροφή 5, με τα δύο μονοθέσια να ακουμπούν.

Η καρό σημαία είδε τον Alonso νικητή 8.1 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Massa, ο οποίος βγαίνοντας από το μονοθέσιό του ενεπλάκη σε μια έντονη λογομαχία με τον Ισπανό, σχετικά με την επαφή τους όταν ο Alonso τον προσπέρασε.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Mark Webber, που κατάφερε να κρατήσει πίσω του τη Williams του Wurz στους τελευταίους γύρους. Την πεντάδα έκλεισε ο David Coulthard με την άλλη RedBull, υπογραμμίζοντας μια πολύ καλή εμφάνιση για την Αυστριακή ομάδα.

 nurburgring 2007 podium

Ο μόνος που δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από την έκβαση του αγώνα ήταν ο Hamilton, που είδε το προβάδισμά του έναντι του Alonso να μειώνεται σε μόλις 2 βαθμούς. Όμως, και οι οδηγοί της Ferrari δεν βρίσκονταν και τόσο πίσω πλέον, παρά την εγκατάλειψη του Raikkonen. Η μάχη για το πρωτάθλημα είχε πάρει για τα καλά φωτιά και η επόμενη στάση της θα ήταν το επίσης επεισοδιακό Ουγγρικό Grand Prix.