Flashback | Το Grand Prix του Bahrain το 2012

To 2012 ήταν σίγουρα μια από τις πιο ανταγωνιστικές σεζόν των τελευταίων ετών. Η μάχη του τίτλου που κράτησε μέχρι το τέλος καθώς και οι συνολικά οκτώ διαφορετικοί οδηγοί που κατάφεραν να κερδίσουν κάποιον αγώνα συνέθεσαν ένα άκρως ελκυστικό πακέτο για τους λάτρεις του αθλήματος.

Η σεζόν ξεκίνησε με τη McLaren και τον Jenson Button να κατακτούν τη νίκη στο εναρκτήριο Grand Prix, δείχνοντας έτσι από την αρχή τις διαθέσεις τους. Η πρωταθλήτρια Red Bull Racing έδειχνε και αυτή άκρως ανταγωνιστική, όμως το πλήγμα που της προκάλεσε η απαγόρευση των blown diffusers ήταν εμφανές. Από την άλλη, η Ferrari φάνηκε πως ξεκινά την αγωνιστική χρονιά με αρκετά προβλήματα, καθώς και οι δύο οδηγοί της βρίσκονταν αρκετά εκτός ρυθμού, ειδικά στις κατατακτήριες.

Παρά τα όποια προβλήματα της ομάδας του όμως, ο Fernando Alonso κατάφερε να κερδίσει στο δεύτερο αγώνα της χρονιάς, στη Μαλαισία, εκμεταλλευόμενος τις καιρικές συνθήκες και κάποια από τα στραβοπατήματα των αντιπάλων του.

Επιπλέον, με τη Mercedes και το Nico Rosberg να κερδίζουν στην Κίνα, είχαμε πλέον τρεις διαφορετικούς νικητές στα τρία πρώτα Grand Prix της χρονιάς.

Έτσι, όταν οι οδηγοί ταξίδεψαν στο Bahrain για τον τέταρτο αγώνα της χρονιάς, οι δύο οδηγοί της McLaren ηγούνταν της βαθμολογίας οδηγών με τους Alonso, Webber και Vettel να τους ακολουθούν σε κοντινή απόσταση.

Στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου ο Sebastian Vettel κατέκτησε την pole position μπροστά από τη McLaren του Lewis Hamilton. Παρόμοιο μοτίβο ακολούθησε και η 2η σειρά της εκκίνησης, με τη Red Bull του Mark Webber να βρίσκεται στην 3η θέση και τη McLaren του Button στην 4η. Πέμπτος θα εκκινούσε ο Nico Rosberg για λογαριασμό της Mercedes, ενώ ο team mate του, Michael Schumacher θα είχε πολλή δουλειά να κάνει από την 22η στην οποία βρέθηκε λόγω προβλημάτων και ποινών. Ο Fernando Alonso θα έβλεπε τα κόκκινα φώτα να σβήνουν από την 9η θέση του grid, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσε ο di Resta.

Πριν από τον αγώνα πολλοί είχαν λόγους να πιστεύουν ότι η Lotus θα μπορέσει να απειλήσει τους κορυφαίους συνδυασμούς, παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί της, Romain Grosjean και Kimi Raikkonen, θα εκκινούσαν από την 7η και 11η θέση αντίστοιχα.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα το μεσημέρι της Κυριακής, οι τρεις πρώτοι οδηγοί παρέμειναν στις θέσεις από τις οποίες εκκίνησαν. Οι Grosjean, Alonso και Raikkonen ξεκίνησαν πολύ καλά, κερδίζοντας αρκετό έδαφος σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ο Vettel στην πρωτοπορία άρχισε αμέσως να χτίζει τη διαφορά του από τους διώκτες του, ενώ οι Lotus ξεκίνησαν να δείχνουν τον πολύ καλό ρυθμό τους. Στον 4ο γύρο ο Grosjean πέρασε τον Webber με τη βοήθεια του DRS, ενώ ένα πέρασμα αργότερα ο Kimi ανέβηκε στην 7η θέση, ανακτώντας την από τον Massa σε μια πολύ ωραία μονομαχία. Λίγο αργότερα, ο Grosjean πέρασε και τη McLaren του Lewis Hamilton και τώρα βρισκόταν δεύτερος πίσω από τον Vettel.

O Raikkonen συνέχισε και αυτός την επίθεσή του, προσπερνώντας διαδοχικά τους Button και Alonso στο δρόμο για την 5η θέση, ενώ σιγά σιγά  θα ξεκινούσε και ο πρώτος γύρος των pit stop.

Οι Hamilton, Webber και Alonso μπήκαν ταυτόχρονα για τις αλλαγές ελαστικών τους, με τον Lewis να χάνει πάρα πολύ χρόνο λόγω μιας καθυστέρησης στο δικό του pit stop. Ο Βρετανός βγήκε στην πίστα πίσω από τον Rosberg, με τον οποίο και ξεκίνησε να μάχεται. Ο Lewis βγήκε νικητής στη συγκεκριμένη μάχη, παρά τη σκληρή προσπάθεια του Nico να τον κρατήσει πίσω του, «σπρώχνοντας» τον αντίπαλό του προς την εξωτερική μεριά της πίστας.

Στην πρωτοπορία, ο Vettel βρισκόταν μπροστά από τις δύο Lotus έπειτα από το δικό του pit stop. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα οι Raikkonen και Rosberg ήταν οι μόνοι οδηγοί που φορούσαν τη μαλακή γόμα και ο Kimi έδειχνε πως έχει το ρυθμό να περάσει τον team mate του και να κυνηγήσει τον Vettel.

Αυτό όμως δεν αποδείχθηκε τόσο εύκολο, μιας ο Kimi τα κατάφερε έπειτα από αρκετές προσπάθειες.

Στον 23ο γύρο ξεκίνησε ο δεύτερος γύρος των pit stop, με τους Webber, Alonso και Hamilton να μπαίνουν για αλλαγή ελαστικών. Και πάλι όμως ο Lewis αντιμετώπισε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με αυτό που του είχε κοστίσει χρόνο και πριν, μένοντας ακίνητος για 12 δευτερόλεπτα.

Μετά τη στάση του, ο Alonso βρέθηκε πίσω από τη Mercedes του Nico Rosberg. Ο Γερμανός προσπάθησε να αμυνθεί στην επίθεση της Ferrari ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που το έκανε και στη μονομαχία του με τον Lewis, σπρώχνοντας τον Alonso εκτός πίστας στην ευθεία πριν τη Στροφή 4.

Ο Alonso δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με την τακτική του Nico, φωνάζοντας στον ασύρματο πως o αντίπαλος του τον πέταξε εκτός πίστας και πως πάντα πρέπει να αφήνεις χώρο όταν μάχεσαι.

Σε αυτό το σημείο του αγώνα ο Vettel άρχισε να νιώθει την πίεση του Raikkonen, ο οποίος πλέον είχε φτάσει πίσω του και στον 33ο γύρο βρισκόταν εντός της ζώνης DRS του Γερμανού. Σύντομα ο Φιλανδός δοκίμασε να περάσει, όμως η προσπάθειά του απέτυχε καθώς διάλεξε τη λάθος γραμμή στα φρένα για την πρώτη στροφή.

Μερικούς γύρους αργότερα, οι πρωτοπόροι επισκέφτηκαν τα pits για τελευταία φορά. Οι Vettel και Raikkonen φορούσαν και οι δύο πλέον τη μεσαία γόμα της Pirelli και η μεταξύ τους διαφορά είχε ανέβει στα 3 δευτερόλεπτα. Η Lotus ενημέρωσε τον Kimi πως ο Vettel μπορεί να είναι ευάλωτος στους τελευταίους γύρους λόγω του ότι η RB8 είναι πιο «σκληρή» με τα ελαστικά της από ότι η Ε20.

Πιο πίσω, ο di Resta βρέθηκε να μονομαχεί με τον Rosberg για την 5η θέση, μια μάχη που έληξε με νικητή το Γερμανό. Καθώς όμως ο οδηγός της Force India άρχισε να απειλείται και από τον Button, η McLaren μπήκε στα pits για να αντικαταστήσει ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Αργότερα, με λίγους γύρους να απομένουν για τον τερματισμό, ο Button σταμάτησε στην άκρη της πίστας εγκαταλείποντας.

Ο τελευταίος γύρος του αγώνα όμως ήταν γεγονός, και ο Sebastian Vettel κατέκτησε τη νίκη, με τον Kimi Raikkonen να τον ακολουθεί. Ο Φιλανδός δεν μπόρεσε να πιέσει τη Red Bull όσο θα ήθελε μετά από το τελευταίο του pit stop και αρκέστηκε στο πρώτο βάθρο της επιστροφής του στη Formula 1. O Romain Grosjean με την 3η θέση του συμπλήρωσε την πολύ καλή εμφάνιση της Lotus.

bahrain 2012 podium

Πιο πίσω στην κατάταξη ακολούθησαν οι Webber και Rosberg, ενώ ο di Resta ήταν πολύ ευχαριστημένος με την 6η θέση του. Έβδομος τερμάτισε ο Fernando Alonso, μια θέση μπροστά από τον απογοητευμένο Lewis Hamilton. Τη δεκάδα έκλεισαν οι Massa και Schumacher, με το Γερμανό να καταφέρνει τελικά να βαθμολογηθεί παρότι εκκινούσε από την 22η θέση.

Έτσι λοιπόν ο Sebastian Vettel κατέκτησε την 22η νίκη της καριέρας του και την πρώτη για το 2012. Αυτό το αποτέλεσμα άναψε ακόμα περισσότερο τη μάχη του τίτλου, μιας και μετά από το τέλος του αγώνα η βαθμολογική απόσταση μεταξύ των 5 πρώτων οδηγών του σχετικού πίνακα ήταν μόλις 10 βαθμοί.