Flashback | Το Grand Prix του Καναδά το 1998

Τα τελευταία χρόνια το Grand Prix του Καναδά μας έχει προσφέρει άκρως θεαματικούς αγώνες.

Σε αυτό συμβάλλει τόσο η αγωνιστική διαδρομή που φέρει το όνομα του αείμνηστου Gilles Villeneuve, όσο οι άστατες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Montreal τη συγκεκριμένη εποχή του χρόνου.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα «γεμάτου» αγώνα στον Καναδά είναι το Grand Prix του 1998, που περιελάμβανε ατυχήματα, αυτοκίνητα ασφαλείας και ανακατατάξεις, χωρίς μάλιστα ο καιρός να παίξει τον παραμικρό ρόλο.

Το Grand Prix του Καναδά αποτέλεσε τον έβδομο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 1998 και ήταν ο ακριβώς επόμενος αγώνας από το Μονακό, του οποίου την ανασκόπηση μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.

Στους έξι πρώτους αγώνες της χρονιάς η McLaren είχε κάνει σαφή την ανωτερότητα της, κατακτώντας πέντε νίκες, τέσσερις εκ των οποίων άνηκαν στο Mika Hakkinen. Η Ferrari είχε κερδίσει μόνο ένα Grand Prix, αυτό της Αργεντινής, και οι δύο οδηγοί της αναγνώριζαν πως ο αγώνας του Καναδά θα είναι κρίσιμος για τις ελπίδες της Scuderia.

Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου έληξαν με νικητή τον David Coulthard, ο οποίος θα μοιραζόταν την πρώτη σειρά της εκκίνησης με τον team mate του. O Michael Schumacher θα εκκινούσε από την τρίτη θέση του grid μπροστά από τον Fisichella με τη Benetton. Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Ralf Schumacher (Jordan) και Jacques Villeneuve (Williams).

Την Κυριακή του αγώνα, τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στο grid περιμένοντας να σβήσουν τα κόκκινα φώτα. Όταν δόθηκε η εκκίνηση, ο Michael Schumacher πέρασε αμέσως τον Hakkinen και ανέβηκε στη 2η θέση, ενώ ο αδερφός του, Ralf, έμεινε ακίνητος.

Τα διερχόμενα μονοθέσια στριμώχτηκαν για να αποφύγουν τη σταματημένη Jordan και όρμησαν προς την πρώτη στροφή. Εκεί, ο Wurz αναγκάστηκε να βγει στο γρασίδι για να αποφύγει τη σύγκρουση με τους άλλους οδηγούς, πράγμα που τελικά δε συνέβη. Η Benetton καθώς επέστρεφε στην πίστα συγκρούστηκε με τη Sauber του Alesi και ανετράπη, στριφογυρίζοντας αρκετές φορές πριν τελικά ακινητοποιηθεί στην αμμοπαγίδα. Παράπλευρες απώλειες του συγκεκριμένου ατυχήματος ήταν και οι Trulli, Herbert.

 1998 canada wurz 2

Αν και το συγκεκριμένο συμβάν φάνηκε τρομακτικό, ο οδηγός της Benetton βγήκε από το μονοθέσιό του σώος και αβλαβής. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να δοθεί δεύτερη εκκίνηση στον αγώνα, όπως και έγινε.

Οι οδηγοί πήραν τις θέσεις τους στο grid για άλλη μια φορά, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που είχαν εμπλακεί στο ατύχημα της πρώτης εκκίνησης. Ο Herbert όμως αναγκάστηκε να ξεκινήσει τον αγώνα από το pit lane.

Καθώς τα φώτα έσβησαν για δεύτερη φορά, ο Fisichella έκανε πολύ καλή εκκίνηση και πέρασε τον Schumacher, ενώ ο Hakkinen δε μπόρεσε να επιταχύνει καθώς το κιβώτιό του είχε κολλήσει, και είδε όλο το grid να τον προσπερνά.

Τα συμβάντα δεν έλειψαν και από τη δεύτερη εκκίνηση, καθώς ο Ralf Schumacher έκανε τετακέ στην πρώτη στροφή, προκαλώντας σύγχυση στους οδηγούς που ακολουθούσαν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι Trulli και Alesi να συγκρουστούν για άλλη μια φορά, με την Prost να παρκάρει επάνω στη Sauber.

O Schumacher κατάφερε να προσπεράσει τον Fisichella και να ανέβει στη 2η θέση στη φουρκέτα Casino, ενώ ο Hakkinen έφτασε στα pits της McLaren για να εγκαταλείψει. Λόγω του ατυχήματος στην πρώτη στροφή το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, όπου και παρέμεινε για 5 γύρους.

Όταν αυτό αποσύρθηκε, πρωτοπόρος του αγώνα ήταν ο David Coulthard, ο οποίος είχε πίσω του κολλημένο τον Schumacher. Ακολουθούσαν οι Fisichella, Villeneuve, Barrichello και Frentzen.

Αμέσως οι δύο πρωτοπόροι άρχισαν να απομακρύνονται από τους υπόλοιπους και όλα έδειξαν πως η νίκη θα κρινόταν μεταξύ τους.

Μερικούς γύρους αργότερα όμως, η Arrows του Diniz βγήκε εκτός πίστας κάνοντας τετακέ. Καθώς όμως ο οδηγός επέστρεφε στην αγωνιστική διαδρομή, σκόρπισε χώματα καθ’ όλο το πλάτος της, αναγκάζοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει και πάλι την εμφάνισή του.

Όταν η πίστα καθαρίστηκε και το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα pits, οι Schumacher και Coulthard συνέχισαν τη μονομαχία τους. Αυτή δεν κράτησε για πολύ όμως, καθώς η μετάδοση του Σκωτσέζου αστόχησε δίνοντας τα ηνία του αγώνα στον Schumacher.

Έπειτα ακολούθησε άλλο ένα ατύχημα που περιελάμβανε τους Herbert και Salo, με τον Φιλανδό μάλιστα να χτυπά δυνατά στις μπαριέρες. Έτσι, το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε γι τρίτη φορά στην πίστα.

Ο Michael Schumacher θέλησε να εκμεταλλευτεί το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνοντας στα pits. Όταν βγήκε όμως ξανά στην πίστα, βρέθηκε στο δρόμο του Frentzen, ο οποίος μην έχοντας που να πάει βγήκε εκτός πίστας και κατέληξε στην αμμοπαγίδα εγκαταλείποντας.

Η απογοήτευση και ο εκνευρισμός στο γκαράζ της Williams είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, με τις τηλεοπτικές κάμερες να δείχνουν τον Patrick Head να μιλά με έντονο ύφος στον Jean Todt.

Όταν ο αγώνας βρήκε και πάλι τους κανονικούς του ρυθμούς, ο Villeneuve που είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση πίσω από τον Fisichella, προσπάθησε αμέσως να πάρει τα ηνία του αγώνα. Έχασε όμως τα φρένα στην πρώτη στροφή και κατέληξε εκτός πίστας, κάνοντας ζημιά στις εμπρός και πίσω αεροτομές του.

Με το μέσο του αγώνα να έχει περάσει, ο Fisichella είχε τα ηνία με τον Schumacher να τον ακολουθεί. Ο Γερμανός όμως έπρεπε να εκτίσει μια ποινή stop and go, που του είχε καταλογιστεί για το συμβάν με τον Frentzen. Όταν εξέτισε την ποινή του, ο Michael επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον παλιό του αντίπαλο, Damon Hill.

Ο Γερμανός προσπάθησε αμέσως να περάσει την Jordan έτσι ώστε να μη χάσει καθόλου χρόνο, όμως αυτό όπως αποδείχθηκε δεν θα ήταν τόσο απλό.

Ακολουθώντας τη Jordan στη μεγάλη ευθεία, ο Schumacher άλλαξε τη γραμμή του με σκοπό να περάσει στα φρένα για το chicane. Ο Hill όμως προσπάθησε να αμυνθεί και του έκλεισε την πόρτα, αναγκάζοντας το Γερμανό να κινηθεί πολύ απότομα προς τα δεξιά για να αποφύγει τη σύγκρουση με περισσότερα από 300 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Ο Γερμανός ήταν πλέον στη δεύτερη θέση και πήρε τα ηνία του αγώνα όταν ο Fisichella μπήκε στα pits στον 45ο γύρο. Ο Schumacher, έχοντας πλέον καθαρό δρόμο μπροστά του άρχισε να πιέζει, με σκοπό να διατηρήσει την πρώτη θέση όταν θα έμπαινε για το δικό του ανεφοδιασμό. Έτσι και έγινε, καθώς ο Γερμανός ολοκλήρωσε το pit stop παραμένοντας στην πρωτοπορία.

Ο Michael κατέκτησε τελικά τη νίκη, μπροστά από τον Fisichella. Ο Eddie Irvine σφράγισε το πολύ καλό αποτέλεσμα για τη Ferrari τερματίζοντας τρίτος, έπειτα από έναν επεισοδιακό αγώνα. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Benetton του Wurz, ο οποίος πραγματοποίησε μια πολύ καλή εμφάνιση παρά το ατύχημα που είχε στην πρώτη εκκίνηση. Την εξάδα έκλεισαν οι δύο Stewart των Barrichello και Jan Magnussen, ο οποίος κατέκτησε τον πρώτο του (και τελευταίο) βαθμό στη Formula 1.

1998 canada podium 1

Αυτό το αποτέλεσμα αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για τη μάχη του τίτλου και σηματοδότησε την αντεπίθεση της Ferrari, η οποία ήταν αποφασισμένη να κλείσει την ψαλίδα από τη McLaren στη συνέχεια της σεζόν.