Flashback | Το Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008

To Grand Prix της Σιγκαπούρης είναι ο πρώτος νυχτερινός αγώνας στην Ιστορία της Formula 1. To φιλόδοξο αυτό εγχείρημα έλαβε χώρα για πρώτη φορά το 2008 με μεγάλη επιτυχία. Όμως, το παρθενικό Grand Prix της Σιγκαπούρης έμελλε να μείνει στην Ιστορία ως κάτι παραπάνω από το άνοιγμα του Σπορ σε νέους ορίζοντες.

Όλα ξεκίνησαν, όπως και σε κάθε GP, από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, στις οποίες ο οδηγός που φάνηκε να έχει το πάνω χέρι ήταν ο Fernando Alonso, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στη 2η και 3η περίοδο δοκιμών. Όμως, ένα μηχανικό πρόβλημα το Σάββατο, σήμαινε ότι θα εκκινούσε από την 15η θέση του grid. Η pole position κατέληξε στα χέρια του εντυπωσιακού Felipe Massa, του οποίου η καλύτερη επίδοση στο Q3 υπερτερούσε κατά 6 δέκατα από αυτήν του δεύτερου Hamilton. Οι Raikkonen και Kubica αποτελούσαν τη 2η σειρά της εκκίνησης, ενώ η McLaren του Heikki Kovalainen συμπλήρωνε την πεντάδα.

Το απόγευμα της επόμενης μέρας, τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στο grid και το κοινό της Formula 1 περίμενε με ανυπομονησία την έναρξη του πρώτου νυχτερινού αγώνα στην Ιστορία του Σπορ. Ο γύρος σχηματισμού ολοκληρώθηκε με μοναδικό απρόοπτο ένα λάθος από τον Nelson Piquet Junior, ευτυχώς χωρίς περεταίρω συνέπειες.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Massa διατήρησε την πρωτοπορία του με τον Hamilton να τον ακολουθεί. Ο Kimi Raikkonen ακολουθούσε στην 3η θέση μπροστά από τον Kubica, ενώ ο Kovalainen έχασε τη θέση του από τους Vettel και Glock.

sing gp start 2008

H κατάταξη στους πρώτους γύρους παρέμεινε ως έχει, όμως η βαρυφορτωμένη με καύσιμα Toyota του Jarno Trulli που βρίσκονταν στην 9η θέση μετά από μια πολύ καλή εκκίνηση, βραδυπορούσε αρκετά έχοντας δημιουργήσει ένα μεγάλο τρενάκι από πίσω της. Σύντομα οι Rosberg, Nakajima και Alonso απαλλάχθηκαν από το εμπόδιο της Toyota, όμως είχαν χάσει αρκετό έδαφος σε σχέση με τους πρωτοπόρους.

Στον 9ο γύρο, ο Massa είχε προβάδισμα 3 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Hamilton, με τον Raikkonen να βρίσκεται άλλα 4.3 δευτερόλεπτα πίσω. Σύντομα όμως ο ρυθμός του Φιλανδού άρχισε να βελτιώνεται και μέχρι τον 13ο γύρο είχε μειώσει τη διαφορά του από τον Lewis στα 2.6 δευτερόλεπτα.

Τότε ήταν που ο Alonso μπήκε για το πρώτο του pit stop. Αυτός και ο Rosberg ήταν οι μόνοι που είχαν εκκινήσει με τα πολύ μαλακά ελαστικά. Ενώ έπεσε τελευταίος, αποδείχθηκε απίστευτα τυχερός, επειδή το ατύχημα του team mate του δύο γύρους αργότερα προκάλεσε την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.

2008 singapore piquet

Αυτό σήμαινε ότι το pit lane θα έπρεπε να παραμείνει προσωρινά κλειστό. Οι Rosberg και Kubica όμως, επειδή είχαν απομείνει με πολύ μικρή ποσότητα καυσίμου στα ρεζερβουάρ τους, αναγκάστηκαν να μπουν για ανεφοδιασμό, πράγμα που οδήγησε στο να πάρουν ποινή αργότερα στον αγώνα.

Όταν άνοιξε το pit lane, τα περισσότερα μονοθέσια μπήκαν για ανεφοδιασμό, συμπεριλαμβανομένων των δύο Ferrari και McLaren. Ο Massa ήταν ο πρώτος από τα δύο κόκκινα μονοθέσια που σταμάτησε στο pit box. Όμως, ο φωτεινός σηματοδότης που ειδοποιεί τον οδηγό να ξεκινήσει μόλις ολοκληρωθεί το pit stop, άναψε προτού οι μηχανικοί της Ferrari ολοκληρώσουν τις εργασίες τους στο μονοθέσιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Massa να ξεκινήσει με τη μάνικα του ανεφοδιασμού ακόμη ενσωματωμένη στο μονοθέσιό του. Τα επόμενα δευτερόλεπτα επικράτησε πανικός στο γκαράζ της Scuderia,αφού η μάνικα έριξε κάτω έναν από τους μηχανικούς. Ο άτυχος Felipe σταμάτησε κοντά στην έξοδο του pit lane, ενώ οι μηχανικοί του έτρεχαν όσο πιο γρήγορα μπορούσαν να προλάβουν το μονοθέσιο. Μετά από μερικές προσπάθειες, κατάφεραν να αφαιρέσουν τη μάνικα από την F2008 και ο Massa μπόρεσε να συνεχίσει. Όμως το συμβάν αυτό είχε ως αποτέλεσμα να του επιβληθεί ποινή αργότερα στον αγώνα. Η καταστροφή στο pit stop του Massa αποτέλεσε διπλό χτύπημα για τη Ferrari, αφού πολύτιμος χρόνος χάθηκε και για τον Raikkonen, που περίμενε πίσω από τον team mate του για να ανεφοδιαστεί και αυτός.

Η ποινή που αποδόθηκε στον Massa ήταν πλέον μικρής σημασίας, αφού ο αγώνας του Βραζιλιάνου είχε ήδη καταστραφεί. Η ποινή του Rosberg όμως, πιθανόν και να έκρινε το τελικό αποτέλεσμα. Ο Γερμανός βρίσκονταν στην 1η θέση μετά την επανεκκίνηση, έχοντας πίσω του τους Trulli και Fisichella που δεν είχαν μπει ακόμη στα pits και τον Kubica που θα έπρεπε να εκτίσει ποινή. Στην 5η θέση βρίσκονταν ο Fernando Alonso, που είχε αναρριχηθεί στην κατάταξη. Ο Hamilton σε αυτήν τη φάση του αγώνα βρίσκονταν στην 8η θέση, πίσω από τις δύο Red Bull.

Με τους Trulli και Fisichella να καθυστερούν τους υπόλοιπους, ο Rosberg προσπάθησε να απομακρυνθεί όσο περισσότερο μπορούσε από τους αντιπάλους του πριν μπει για να εκτίσει την ποινή του. Όταν βγήκε, ήταν μπροστά από τους Coulthard και Hamilton.

Καθώς οι Trulli και Fisichella μπήκαν για ανεφοδιασμό και ο Kubica για την ποινή του, το τοπίο ξεκαθάρισε. Την πρωτοπορία είχε ο Alonso, με τους Rosberg, Coulthard και Hamilton να τον ακολουθούν.

Στον 41ο γύρο, ο Rosberg μπήκε για το τελευταίο του pit stop, με τον Alonso να πραγματοποιεί το δικό του έναν γύρο αργότερα. Ο Ισπανός βγήκε από τα pits μπροστά από τον Coulthard, πράγμα που έδωσε την ευκαιρία στον Hamilton να περάσει τη Red Bull. Το προσπέρασμα του Lewis στον David λίγη σημασία είχε όμως, αφού και οι δύο μπήκαν στα pits στον ίδιο γύρο. Εκεί, μια καθυστέρηση στο γκαράζ της Red Bull σήμαινε πως η μάχη αυτή είχε τελειώσει οριστικά.

2008 singapore hamilton coulthard

Εντωμεταξύ, ο Raikkonen είχε ανακάμψει μετά την καθυστέρησή του στα pits και σε εκείνο το σημείο του αγώνα βρίσκονταν στην 8η θέση. Ο Massa όμως, φαινόταν να δυσκολεύεται με τα ελαστικά του και ένα λάθος του στη Στροφή 18 είχε ως αποτέλεσμα να χτυπήσει στις μπαριέρες, χωρίς όμως το μονοθέσιό του να πάθει κάποια σοβαρή ζημιά. Μερικές στιγμές αργότερα, ο Sutil έπεσε θύμα της ίδιας στροφής, χτυπώντας και αυτός, πράγμα που προκάλεσε τη δεύτερη έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.

9FF17D116ED6D3EEE59FFC9343D19F h498 w598 m2 ctmXZmGpQ

Όταν αυτό αποσύρθηκε, 9 γύρους αργότερα, ο Alonso άρχισε και πάλι να απομακρύνεται από τους Rosberg και Hamilton. Ενώ απέμεναν 4 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Kimi Raikkonen έκανε ένα οδηγικό λάθος στο Singapore Sling καθώς κυνηγούσε τον Glock, χτυπώντας στις μπαριέρες.

Η εγκατάλειψη του Kimi ήταν και το τελευταίο από τα πάμπολλα συμβάντα του αγώνα, που έληξε με νικητή τον Fernando Alonso. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Rosberg και Hamilton, που διατήρησαν τις θέσεις τους χωρίς δράματα μέχρι τον τερματισμό.

race15 wallpapers 12 1280x1024

Το πέσιμο της καρό σημαίας είδε τον Massa στην 13η θέση. Το αποτέλεσμα αυτό σήμαινε πως ο Βραζιλιάνος ήταν πλέον 7 βαθμούς πίσω από τον Hamilton στο κυνήγι του τίτλου και πως η Ferrari είχε χάσει την πρώτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από τη McLaren. Επίσης, ήταν η πρώτη φορά από την Αυστραλία του 2006 που η Ferrari αποτύχαινε να πάρει βαθμό σε αγώνα.

Δυστυχώς όμως, η ανάμνηση αυτού του συναρπαστικού αγώνα αμαυρώθηκε μερικούς μήνες μετά, όταν ο Nelson Piquet Junior αποκάλυψε πως του είχε ζητηθεί από την ομάδα του να χτυπήσει σκόπιμα στις μπαριέρες, με σκοπό να ευνοηθεί ο team mate του, Fernando Alonso. Αυτή η αποκάλυψη οδήγησε σε μια σειρά από δικαστικές διαμάχες και ποινές στους υπεύθυνους για το σκάνδαλο, που ονομάστηκε “Crashgate“.