Flashback | Το Grand Prix της Κορέας το 2010

H αγωνιστική σεζόν του 2010 ήταν και μία από τις πιο ανταγωνιστικές των τελευταίων ετών, με τρείς ομάδες και τέσσερις οδηγούς να μάχονται για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Επίσης, η χρονιά αυτή χαρακτηρίστηκε και από αρκετές αλλαγές στα line up των ομάδων, με τον Jenson Button να μετακινείται στη McLaren, τον Fernando Alonso στη Ferrari και τον Michael Schumacher να τολμάει τη μεγάλη επιστροφή στη Formula 1 με τα χρώματα της Mercedes, δίπλα στο νεαρό συμπατριώτη του, Nico Rosberg.

Οι τρεις ομάδες που μάχονταν για τον τίτλο κέρδισαν όλους τους αγώνες του 2010 και η πρωτοπορία στο πρωτάθλημα οδηγών άλλαζε χέρια σχεδόν μετά από κάθε Grand Prix.

Έτσι, φτάνοντας στην Κορέα για τον 17ο αγώνα της χρονιάς, πρώτος στη βαθμολογία βρίσκονταν ο Mark Webber, 14 βαθμούς μπροστά από τους Alonso και Vettel που ισοβαθμούσαν. Επιπλέον οι Hamilton και Button βρίσκονταν και αυτοί σε απόσταση βολής, με 28 και 31 βαθμούς αντίστοιχα λιγότερους από τον Mark.

Ήταν η πρώτη φορά που ένας αγώνας Formula 1 θα διεξάγονταν στη συγκεκριμένη πίστα και οι αρχικές εντυπώσεις από τους οδηγούς ήταν σχετικά θετικές. Ο Kubica δήλωσε πως συνολικά του άρεσε η χάραξη της πίστας αν και χαρακτήρισε το πρώτο sector ως «βαρετό». Η άποψη του Schumacher ήταν πως η οδήγηση στην πίστα της Yeongam αποτέλεσε για αυτόν μια «ευχάριστη έκπληξη», ενώ πολλοί ακόμα οδηγοί μίλησαν με καλά λόγια για τους δύο τελευταίους τομείς της αγωνιστικής διαδρομής.

Έτσι, μετά το τέλος της «γνωριμίας» των οδηγών με την καινούρια για αυτούς αγωνιστική διαδρομή, ήρθε η ώρα για τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Εκεί, τα μονοθέσια της Red Bull έκαναν «κατάληψη» στην πρώτη σειρά της εκκίνησης για 8η φορά το 2010. Τρίτος θα εκκινούσε ο Fernando Alonso, με τους Hamilton και Rosberg να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

safert car 1 korea 2010

Την ημέρα του αγώνα, η δυνατή βροχή πριν την εκκίνηση σήμαινε πως το παρθενικό Grand Prix της Κορέας θα ξεκινούσε με πρωτοπόρο τον Bernd Maylander. To Αυτοκίνητο Ασφαλείας οδήγησε την κούρσα στους πρώτους 3 γύρους, ενώ πολλοί οδηγοί εξέφραζαν τα παράπονά τους για την έλλειψη ορατότητας μέσα από τους ασυρμάτους τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο αγώνας να διακοπεί για αρκετή ώρα. Η επανεκκίνηση έγινε και πάλι υπό καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας, το οποίο αποσύρθηκε στον 17ο γύρο.

Μόλις τα μονοθέσια μπήκαν σε ρυθμό αγώνα, ο Hamilton έχασε τη θέση του από τον Rosberg, ενώ οι Barrichello, Hulkenberg και Schumacher αναρριχήθηκαν και αυτοί ψηλότερα στην κατάταξη.

Τότε, ενώ αρχικά φαίνονταν πως όλα θα κυλήσουν ομαλά για τους τρείς πρωτοπόρους, ο Mark Webber έκανε ένα οδηγικό λάθος στη Στροφή 14, χτύπησε στις μπαριέρες και το μονοθέσιό του ακυβέρνητο πλέον επέστρεψε στην πίστα, δυστυχώς με πολύ επικίνδυνο τρόπο για τους διερχόμενους οδηγούς. Η Mercedes του Rosberg που εκείνη τη στιγμή βρίσκονταν στην 4η θέση δεν μπόρεσε να αποφύγει τη σύγκρουση και έτσι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε και πάλι στην πίστα.

Με την έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, πολλοί οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά, αντικαθιστώντας «βρόχινα» με τα ενδιάμεσα.

Μετά την επανεκκίνηση του αγώνα, πραγματοποιήθηκαν μερικά συμβάντα, όπως μια επαφή μεταξύ των Trulli και Senna και το ατύχημα του di Grassi στον 26ο γύρο.

button schumacher korea 2010

Σε αυτό το σημείο του αγώνα ο Button, που είχε χάσει μια θέση από τον Schumacher, αποφάσισε να μπει και αυτός στα pit για να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά. Όμως, η σύγκρουση του Buemi με τον Glock στον 31ο γύρο προκάλεσε άλλη μια έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Το γεγονός αυτό έδωσε την ευκαιρία στους πρωτοπόρους να αλλάξουν και αυτοί τα ελαστικά τους, βάζοντας τα ενδιάμεσα, πράγμα που σήμαινε πως το ρίσκο του Button δεν είχε αποδώσει. Επίσης, ένα αργό pit stop από τους μηχανικούς της Ferrari είχε ως αποτέλεσμα ο Alonso να χάσει τη 2η θέση από τον Hamilton.

vettel hamilton alonso korea 2010

Όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε στα pits και ο αγώνας βρήκε τους κανονικούς του ρυθμούς, ο Hamilton έκανε ένα λάθος στην Στροφή 1 επιτρέποντας στον Alonso να ανακτήσει τη 2η θέση. Ο Vettel εξακολουθούσε να έχει την πρωτοπορία, ενώ οι Massa και Schumacher ακολουθούσαν σε κοντινή απόσταση.

Η μάχη για την πρώτη θέση εξελίσσονταν σε υπόθεση τριών οδηγών, καθώς οι Vettel, Alonso και Hamilton χρειάζονταν εξίσου αυτή τη νίκη για να βελτιστοποιήσουν τις πιθανότητες να στεφθούν πρωταθλητές στο τέλος της χρονιάς.

start 3 korea 2010

Αρχικά, ο Sebastian έδειξε πως μπορεί να απομακρυνθεί από τους άλλους δύο αντιπάλους του, όμως αυτοί γρήγορα έφτασαν και πάλι πίσω του. Τότε στον 46ο γύρο η RB6 επιβράδυνε, δίνοντας την ευκαιρία στον Alonso να πάρει την πρωτοπορία. Ο κινητήρας της Renault στην πλάτη του Sebastian Vettel είχε αστοχήσει, θέτοντας το νεαρό Γερμανό εκτός αγώνα.

Αυτό ήταν και το τέλος της μάχης για την πρώτη θέση, μιας και στους τελευταίους γύρους του αγώνα η φθορά των ελαστικών ήταν ένας παράγοντας που επηρέασε όλους τους οδηγούς. Ο Fernando Alonso είχε διαχειριστεί τα ελαστικά του άψογα, κατακτώντας τη νίκη στο παρθενικό Grand Prix της Κορέας. O Hamilton πήρε τους 18 πολύτιμους βαθμούς της 2ης θέσης, που του επέτρεψαν να πλησιάσει και αυτός πιο κοντά στις πρώτες θέσεις της βαθμολογίας. Ο Massa μετά από έναν ήσυχο αγώνα χωρίς προβλήματα κατάφερε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, ενώ ο Schumacher τερμάτισε 4ος για τρίτη φορά το 2010, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα του από τότε που επέστρεψε στη Formula 1.

alonso podium korea 2010

Η έκβαση του αγώνα έβαλε φωτιά στη μάχη του τίτλου, καθώς οι δύο Red Bull απέτυχαν να βαθμολογηθούν. Αυτό σήμαινε πως ο Webber είχε χάσει την πρωτοπορία του πρωταθλήματος οδηγών από τον Alonso. Ο Vettel όμως, χάρη στην εγκατάλειψή του, απείχε πλέον 25 ολόκληρους βαθμούς από την κορυφή. Έτσι, αν ήθελε να έχει πιθανότητες να στεφθεί πρωταθλητής, θα έπρεπε να αντιστρέψει την εις βάρος του κατάσταση στους δύο αγώνες που απέμεναν για το τέλος της σεζόν.