Flashback | Το Ουγγρικό Grand Prix του 2003

Το 2002 ήταν μια χρονιά η οποία μπορεί να μπορεί να χαρακτηριστεί από μία μόνο φράση: Απόλυτη κυριαρχία της Ferrari και του Michael Schumacher. Η Ιταλική ομάδα, με όπλο την φανταστική F2002, την οποία παρουσίασε στον τρίτο αγώνα της χρονιάς, κέρδισε 15 από τους 17 αγώνες σφραγίζοντας και τους δύο τίτλους με συνοπτικές διαδικασίες.

Η σεζόν έκλεισε με τη Scuderia να βρίσκεται τόσο μπροστά σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, που όλοι περίμεναν το 2003 να έχουμε μια επανάληψη των επιτυχιών της. Όσοι έκαναν τη συγκεκριμένη πρόβλεψη, χαμογέλασαν αυτάρεσκα όταν ο Michael Schumacher κατέκτησε την pole position στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, στην Αυστραλία. Την Κυριακή όμως η pole δεν μετατράπηκε σε νίκη, κάτι το οποίο Γερμανός πολυπρωταθλητής δεν πανηγύρισε στους πρώτους τρεις αγώνες της χρονιάς.

Το 2003 λοιπόν, εξελίσσονταν πολύ διαφορετικά από ότι θα περίμενε κανείς. Η McLaren-Mercedes και η Williams-BMW εμφανίστηκαν στη νέα σεζόν άκρως ανταγωνιστικές, με τους Kimi Raikkonen και Juan Pablo Montoya να είναι έτοιμοι να σπάσουν την παντοδυναμία της Ferrari και του Michael Schumacher.

Έτσι, όταν ο πολύχρωμος θίασος της Formula 1 ταξίδεψε στην Ουγγαρία για τον 13ο αγώνα της χρονιάς, οι τρεις πρωταγωνιστές μας βρίσκονταν σε απόσταση βολής ο ένας από τον άλλον όσον αφορά τη βαθμολογία, με τον Schumacher να έχει προβάδισμα 6 βαθμών από τον Montoya και τον Raikkonen να βρίσκεται άλλους 3 βαθμούς πιο πίσω.

Στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, ένας νεαρός Fernando Alonso κατέκτησε την pole position μπροστά από τη Williams του Ralf Schumacher και έναν εκπληκτικό Mark Webber που έφερε τη Jaguar του στην 3η θέση του grid. Στην 4η θέση ακολουθούσε η δεύτερη Williams, αυτή του Montoya. Οι Rubens Barrichello και Michael Schumacher θα εκκινούσαν από την 5η και 8η θέση αντίστοιχα. Αξιοσημείωτο είναι το ότι οι δύο Ferrari ήταν τα μόνα μονοθέσια με ελαστικά Bridgestone στην πρώτη δεκάδα, πράγμα που υπογράμμιζε την υπεροχή της Michelin στον συγκεκριμένο αγώνα.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, η Renault του Alonso διατήρησε την πρωτοπορία της, όμως οι δύο Williams έκαναν πολύ κακές εκκινήσεις χάνοντας αρκετές θέσεις. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κακή τους τύχη συνεχίστηκε με το τετακέ του Ralf στη Στροφή 2. Ο Raikkonen, εκκινώντας από την 7η θέση κατάφερε να ανέβει στην 3η κάνοντας έναν πολύ καλό πρώτο γύρο.

hungary 2003 start

Ο Alonso, έχοντας κενό δρόμο μπροστά του και εκμεταλλευόμενος την αργή Jaguar του Webber πίσω του, άρχισε χτίζει μια μεγάλη διαφορά από τα μονοθέσια που τον ακολουθούσαν, ξέροντας πως ο Webber δεν θα βρίσκεται για πολύ ακόμα στη 2η θέση, χρησιμεύοντας ως «μαξιλαράκι ασφαλείας». Έτσι, μετά από 13 γύρους, βρίσκονταν 21 ολόκληρα δευτερόλεπτα μπροστά.

Τότε, αυτός και ο Webber μπήκαν στα pit για τον πρώτο τους ανεφοδιασμό. Ο Alonso όταν βγήκε ήταν δεύτερος πίσω από τον Raikkonen, ενώ ο Webber έχασε αρκετές θέσεις. Μέχρι τον 16ο γύρο, όλοι οι πρωτοπόροι πραγματοποίησαν και αυτοί το δικό τους pit stop και έτσι ο Alonso ανέκτησε τα ηνία του αγώνα. Στον 17ο γύρο μπήκε στα pit και ο Michael Schumacher, χάνοντας τη θέση του από τον Montoya που ήταν αρκετά γρηγορότερος.

Δυο γύρους αργότερα, ο team mate του Michael, o Rubens είχε μια αρκετά εντυπωσιακή έξοδο στην πρώτη στροφή, μιας και η πίσω ανάρτηση του μονοθεσίου του κατέρρευσε. Όμως, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι η έξοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν ήταν απαραίτητη, με αποτέλεσμα το προβάδισμα της τάξης των 24 δευτερολέπτων του Alonso από τον δεύτερο Raikkonen να παραμείνει ανέπαφο.

hungary 2003 barrichello

Σε αυτήν τη φάση του αγώνα, τέσσερα μονοθέσια μάχονταν για την 4η θέση,καθώς ο Jarno Trulli είχε κολλημένους πίσω του τον Montoya και τους αδελφούς Schumacher, με τον Ralf να προσπερνά τον Michael στον 28ο γύρο.

Η 2η σειρά από pit stops ξεκίνησε με τον πρωτοπόρο Alonso να πραγματοποιεί το δικό του στον 31ο γύρο έχοντας όμως αρκετά μεγάλη απόσταση από τον 2ο Raikkonen, η οποία του επέτρεψε να διατηρήσει την 1η θέση κατά την έξοδό του από το pitlane. Ο team mate του Alonso, ο Trulli, μπήκε και αυτός με τη σειρά του στα pit στον επόμενο γύρο, δίνοντας στις δύο Williams τον χώρο που χρειάζονταν έτσι ώστε να πραγματοποιήσουν τους γρήγορους γύρους που απαιτούνταν για βγουν μπροστά του μετά το δικό τους ανεφοδιασμό.

Στον 38ο γύρο ο Michael Schumacher βρίσκονταν στην 3η θέση μπροστά από τους Coulthard, Montoya, Webber, Ralf Schumacher και Trulli. Τότε ο Michael πραγματοποίησε και αυτός τον δικό του ανεφοδιασμό, πέφτοντας πίσω από τον Trulli μετά την ολοκλήρωσή του.

Αργότερα, στον 43ο γύρο ο Coulthard ήταν ο τελευταίος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα pit, αλλάζοντας τη στρατηγική του σε δύο pit stop έναντι τριών των υπολοίπων. Όταν βγήκε, βρίσκονταν πίσω από τον Trulli και μπροστά από τον Michael.

Ο αγώνας συνεχίστηκε χωρίς πολλά δράματα, με τον Ralf Schumacher να καταφέρνει τελικά να περάσει τον Webber, ανεβαίνοντας στην 4η θέση.

Ο 3ος γύρος των pit stops δεν έφερε αλλαγές στην κατάταξη, ωφέλησε όμως τον Coulthard ο οποίος λόγω της στρατηγικής των δύο pit stop ανέβηκε στην 5η θέση.

Καθώς ο αγώνας όδευε προς το τέλος του, ο Michael Schumacher βρίσκονταν πλέον στην 8η θέση, έναν ολόκληρο γύρο πίσω από τον Alonso. Επίσης ο Montoya έκανε ένα τετακέ χωρίς ιδιαίτερες συνέπειες. Αναγκάστηκε όμως να παλέψει με τον team mate του για να κρατήσει τη θέση του στο βάθρο.

2003 hungary finish

Και έτσι έπεσε η καρό σημαία, που βρήκε τον Fernando Alonso νικητή για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ο πανευτυχής Ισπανός με αυτήν του την επικράτηση έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία του Σπορ, σπάζοντας το ρεκόρ του Bruce McLaren, το οποίο είχε δημιουργηθεί πριν από 43 χρόνια. Επίσης, η νίκη αυτή ήταν και η πρώτη της Renault ως κατασκευαστής κινητήρα και σασί από το 1983.

2003 hungary podium

Εκτός από αυτά όμως, το αποτέλεσμα του Ουγγρικού Grand Prix έφερε τους τρεις διεκδικητές του τίτλου σε απόσταση 2 βαθμών μεταξύ τους, με τρεις αγώνες να απομένουν. Το τέλειο κλείσιμο για μια συναρπαστική χρονιά.