Η σεζόν του 2007, για πολλούς φίλους της Formula 1, αποτελεί μία από τις πιο αξιομνημόνευτες. Ήταν μια σεζόν με άφθονες μάχες, ανατροπές, αγωνία, έντονο παρασκήνιο, αλλά και πολλά ατυχήματα.
Επίσης ήταν μία χρονιά με πολλές αλλαγές όσον αφορά τα line-up των ομάδων, καθώς η αποχώρηση του Michael Schumacher έβαλε φωτιά στο μεταγραφικό παζάρι. Ο Kimi Raikkonen θα αγωνίζονταν πλέον με τα χρώματα της Scuderia, αφήνοντας «κενή» τη θέση του στη McLaren.Μία θέση η οποία καλύφθηκε από τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Fernando Alonso, ο οποίος ήταν πλέον έτοιμος να κάνει το μεγάλο βήμα της μετακίνησης σε μία εκ των πιο ιστορικών και επιτυχημένων ομάδων του Σπορ. Στο πλάι του Alonso θα βρισκόταν ένας νέος οδηγός, ο οποίος θα έκανε το ντεμπούτο του το 2007.
Αυτός ο νέος οδηγός δεν ήταν άλλος από τον Lewis Hamilton. Όντας για χρόνια προστατευόμενος του αφεντικού της McLaren, Ron Dennis, και έχοντας λάμψει σε μικρότερες κατηγορίες, κρίθηκε κατάλληλος για να βοηθήσει τη Βρετανική ομάδα στο στόχο της κατάκτησης του τίτλου, δίπλα στον Fernando Alonso.
Οι εμφανίσεις τόσο του Lewis, όσο και της McLaren στην αρχή της χρονιάς ήταν άκρως ανταγωνιστικές, με τον κόσμο της Formula 1 να εντυπωσιάζεται από τις ικανότητες του νεαρού Βρετανού που τερμάτισε στο βάθρο στον πρώτο κιόλας αγώνα της καριέρας του.
Το πρωτάθλημα όμως είχε ήδη αρχίσει να εξελίσσεται σε μάχη όχι μόνο μεταξύ της Ferrari και της McLaren, αλλά και μεταξύ των δύο team mates από την ομάδα του Woking. Έτσι, όταν η Formula 1 ταξίδεψε στον Καναδά για τον 6ο αγώνα της χρονιάς, οι Fernando Alonso και Lewis Hamilton ισοβαθμούσαν στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών, αμφότεροι με 38 βαθμούς.
Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου στην πίστα Gilles Villeneuve εξελίχθηκαν και πάλι σε μονομαχία μεταξύ των οδηγών της McLaren. O Hamilton πήρε την πρώτη pole position της καριέρας του, με τον Alonso να μην καταφέρνει να βελτιώσει το χρόνο του στον τελευταίο του γρήγορο γύρο. Έτσι, η πρώτη σειρά της εκκίνησης καταλήφθηκε από τις δύο McLaren, με την BMW-Sauber του Nick Heidfeld να βρίσκεται ακριβώς από πίσω τους και τις Ferrari των Kimi Raikkonen και Felipe Massa να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
Στην εκκίνηση, η McLaren του Hamilton φάνηκε να καθυστερεί και αυτό επέτρεψε στους Heidfeld και Alonso να τον απειλήσουν. Οι δύο team mates βρέθηκαν δίπλα-δίπλα στην πρώτη στροφή, με τον Alonso να καταλήγει στο γρασίδι χάνοντας και τη δεύτερη θέση από την BMW-Sauber. Επίσης η Ferrari του Kimi Raikkonen έχασε τη θέση της από τη Williams του Rosberg μετά από μία κακή εκκίνηση, ενώ η άλλη Ferrari, αυτή του Felipe Massa ανέβηκε στην 4η θέση.
Αμέσως, ο Hamilton άρχισε να απομακρύνεται με γοργούς ρυθμούς, και το παράξενο ήταν ότι ο Alonso δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Heidfeld. Αργότερα έγινε γνωστό ότι ο Ισπανός αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα με το μονοθέσιό του, το οποίο είχε υποστεί ζημιά από την έξοδό του στην πρώτη στροφή.
Ο Alonso είχε άλλες δύο εξόδους στο ίδιο σημείο στον 14ο και 18ο γύρο, πράγμα που του στέρησε την 3η θέση, την οποία τώρα είχε ο Massa. Μέχρι τον 21ο γύρο, η διαφορά ανάμεσα στους δύο πρωτοπόρους είχε ανοίξει στα 19 δευτερόλεπτα.
Σε αυτό το σημείο του αγώνα άνοιξε και το παράθυρο των pit stop, με τον Heidfeld να μπαίνει πρώτος για ανεφοδιασμό και αλλαγή ελαστικών στον 20ο γύρο και να βγαίνει στην 7η θέση. Ο πρωτοπόρος του αγώνα μπήκε στα pits δύο γύρους μετά, στον 22ο γύρο.
Τότε, ο Adrian Sutil χτύπησε τη Spyker του στις μπαριέρες της Στροφής 4, προκαλώντας την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όταν έγινε αυτό το συμβάν, ο Alonso και ο Rosberg ήταν ήδη καθ’ οδόν προς τα pit, και έτσι ο ανεφοδιασμός που πραγματοποίησαν έγινε όταν το pit lane ήταν κλειστό λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό ήταν και η αφορμή για να επιβληθούν ποινές stop and go και στους δύο οδηγούς. Επίσης, όταν το pit lane άνοιξε και πάλι για να μπορέσουν να ανεφοδιαστούν και οι υπόλοιποι οδηγοί, ο Massa και ο Fisichella αγνόησαν το κόκκινο φως στην έξοδό του. Έτσι, και οι δύο αργότερα αποκλείστηκαν από τον αγώνα.
Ο αγώνας συνεχίστηκε στον 27ο γύρο, όταν δηλαδή αποσύρθηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όχι για πολύ όμως. Καθ’ οδόν προς τη φουρκέτα, η BMW-Sauber του Robert Kubica χτύπησε με την Toyota του Trulli, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο του Πολωνού απογειωθεί και να χτυπήσει στις μπαριέρες με τρομακτική δύναμη, σκορπίζοντας θραύσματα σε όλο το πλάτος της πίστας.
Ο Kubica,που ευτυχώς γλίτωσε τα χειρότερα, υπέστη διάσειση και στραμπούληξε τον αστράγαλό του, αν και αρχικά είχε γίνει λόγος για σπασμένο πόδι.
Έτσι, μετά από άλλους έξι γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο αγώνας ξεκίνησε για άλλη μία φορά, έχοντας πρωτοπόρο τον Hamilton δεύτερο τον Heidfeld, αλλά στην τρίτη θέση βρίσκονταν μια Super Aguri με οδηγό τον Anthony Davidson! Δυστυχώς για την Ιαπωνική ομάδα, μια λανθασμένη κλήση στα pit τον έριξε στην 17η θέση.
Δεν ήταν όμως μόνο ο ένας οδηγός της Super Aguri που εντυπωσίασε. Όταν ο Kimi Raikkonen έχασε τα φρένα και πάτησε εκτός πίστας στη φουρκέτα πριν τη μεγάλη ευθεία, ο Takuma Sato τον προσπέρασε, ανεβαίνοντας στη 10η θέση.
Ο Alonso εντωμεταξύ, που είχε χάσει χρόνο λόγω της ποινής , άρχισε να επιτίθεται και να κερδίζει θέσεις. Μέχρι τον 43ο γύρο, είχε φτάσει στην 8η θέση. Τότε, άρχισε να μειώνει τη μεγάλη διαφορά που είχε από τον Raikkonen, κάνοντας και τον ταχύτερο γύρο. Έτσι, γρήγορα έφτασε πίσω από τον Φιλανδό, που είχε ακόμα μπροστά του τον Sato.
Οι δύο πρωτοπόροι, των οποίων οι στρατηγικές είχαν μείνει ανεπηρέαστες από το αυτοκίνητο ασφαλείας, πραγματοποίησαν το 2ο τους pit stop στους γύρους 48 και 49.
Αμέσως μετά όμως, και πάλι μια Spyker, αυτή τη φορά με οδηγό τον Albers τράκαρε στο τρίτο chicane με αποτέλεσμα την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας για τρίτη φορά.
Τότε μπήκαν μαζί στα pit ο Αlonso και ο Raikkonen, με τον Ισπανό να παίρνει τα μέγιστα από την ταχύτητα των μηχανικών της ομάδας του και να κερδίζει μια θέση από τη Ferrari.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε στον 55ο γύρο, και αμέσως μετά ο Alonso και πάλι βγήκε εκτός στην πρώτη στροφή, χάνοντας τη θέση του από τους Raikkonen και Ralf Schumacher.
Τότε, για άλλη μια φορά, έγινε ατύχημα. Η Toro Rosso του Liuzzi είχε χτυπήσει στον τοίχο των πρωταθλητών. Αυτό οδήγησε σε ακόμα μία περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας, που επιμηκύνθηκε και από το τρακάρισμα του Trulli στην πρώτη στροφή, κατά την έξοδό του από το pit lane.
Επιτέλους στον 60ο γύρο είχαμε και πάλι αγώνα, με τους Hamilton και Heidfeld να οδηγούν την κούρσα μπροστά από τη Honda του Barrichello, η οποία όμως μπήκε στα pit στον 63ο γύρο, ανεβάζοντας τον Wurz στην τρίτη θέση. H έξυπνη στρατηγική της Williams,η οποία έβαλε νωρίς τα μαλακά ελαστικά στον οδηγό της, που δεν χρειάζονταν να σταματήσει και για 2η φορά για καύσιμα, είχε αποδώσει τα μέγιστα.
Η δράση όμως σε αυτόν τον αγώνα δεν είχε τελειώσει ακόμα. Ο Alonso πέρασε τον Ralf Schumacher στον 61ο γύρο για την 6η θέση, αλλά δεν μπορούσε να πιέσει άλλο, μιας και η ζωή των μαλακών ελαστικών του είχε φτάσει στο τέλος της. Ο Sato όμως, που είχε τα σκληρά ελαστικά του σε καλή κατάσταση, πέρασε και αυτός τον Ralf μετά από μερικές προσπάθειες. Αργότερα, σφραγίζοντας την πολύ καλή του εμφάνιση, ο Ιάπωνας πέρασε και τη McLaren του Alonso!
Οι δύο οδηγοί της Βρετανικής ομάδας σίγουρα είχαν τα ακριβώς αντίθετα συναισθήματα εκείνη τη στιγμή. Καθώς ο Alonso έβλεπε τη Super Aguri να απομακρύνεται, ο Hamilton περνούσε ξυστά από τον τοίχο των πρωταθλητών για τελευταία φορά εκείνη τη μέρα.
Πέρασε τη γραμμή του τερματισμού και πανευτυχής κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του, εδραιώνοντας τη θέση του ως ένα από τα αστέρια του μέλλοντος.
Ο Heidfeld πήρε τη 2η θέση σε έναν αγώνα ανάμεικτων συναισθημάτων για την BMW, ενώ η 3η θέση του Wurz ήταν ένας τέλειος τρόπος για να γιορτάσει την επέτειο των 10 χρόνων του στη Formula 1. Επίσης ο Kovalainen ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της Renault για το 2007 με την 4η θέση του, ενώ ο Kimi Raikkonen συμπλήρωσε την πεντάδα, μπροστά από τον πανευτυχή Takuma Sato.
Το Καναδικό Grand Prix είχε μόλις τελειώσει και ήταν ένας από τους πιο επεισοδιακούς αγώνες της χρονιάς. Επίσης αποτέλεσε μια κρίσιμη καμπή για τη συνέχεια του πρωταθλήματος, μιας και ένας νέος διεκδικητής είχε μόλις κάνει αισθητή την παρουσία του.
Τέλος, ο Robert Kubica μετά το ατύχημά του δεν θα μπορούσε να αγωνιστεί στο επόμενο Grand Prix, πράγμα που σήμαινε ότι η BMW θα έπρεπε να βρει κάποιον αντικαταστάτη. Και τον βρήκε. Ήταν ένας νεαρός που λέγεται Sebastian Vettel.