Flashback | Το Ινδικό Grand Prix του 2011

To Ινδικό Grand Prix του 2011 αποτέλεσε τον παρθενικό αγώνα στο Buddh International Circuit, μια ακόμη πίστα που προέρχεται από το σχεδιαστήριο του Hermann Tilke.

Ο συγκεκριμένος αγώνας ήταν ο 17ος μιας χρονιάς για την οποία μπορούμε να πούμε πως σε επίπεδο αποτελεσμάτων δεν διέφερε και πολύ από τη φετινή. Και αυτό επειδή από τους προηγούμενους 16 αγώνες, ο Sebastian Vettel κέρδισε τους δέκα. Ο Vettel λοιπόν, πρωταθλητής ήδη από την Ιαπωνία, έφτασε στην Ινδία ελπίζοντας να γίνει ο πρώτος νικητής στην ιστορία αυτού του νεοσύστατου αγώνα.

Σίγουρα οι ελπίδες του Γερμανού για τη νίκη αυξήθηκαν κατακόρυφα, όταν το όνομά του βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρόνων το Σάββατο των κατατακτήριων δοκιμών. Τον δεύτερο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Hamilton, όμως ο Βρετανός θα εκκινούσε 5ος λόγω μιας ποινής τριών θέσεων επειδή αγνόησε τις κίτρινες σημαίες στο FP1. Έτσι, δίπλα από τον Vettel στην πρώτη σειρά θα βρίσκονταν ο Webber. Τρίτος θα εκκινούσε ο Fernando Alonso, μια θέση μπροστά από τον Button. Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσε ο Felipe Massa.

Την Κυριακή, όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα η Red Bull του Sebastian Vettel ξεκίνησε με το δεξί, διατηρώντας την πρωτοπορία της. Ο Jenson Button έκανε και αυτός μια πολύ καλή εκκίνηση, περνώντας τον Alonso στην πρώτη στροφή. Μερικές εκατοντάδες μέτρα αργότερα, ο Jenson πέρασε και τον Webber για την δεύτερη θέση. Αντίθετα, ο team mate του στη McLaren κάνοντας μια λιγότερο εντυπωσιακή εκκίνηση έπεσε πίσω από τον Massa.

india start 2011

Στις πιο πίσω θέσεις, έλαβε χώρα ένα ατύχημα στο οποίο ενεπλάκησαν τέσσερα μονοθέσια. Ο Pastor Maldonado ακούμπησε με τον team mate του, Rubens Barrichello o οποίος με τη σειρά του χτύπησε την Sauber του Kobayashi, σπρώχνοντας την εκτός πίστας. Όταν ο Kamui επέστρεψε σε αυτήν, συγκρούστηκε με τον Glock.

Όλα αυτά όμως δεν φάνηκαν να επηρεάζουν τον Vettel, που έδειχνε να απολαμβάνει τη μοναξιά της πρωτοπορίας. Τα πρώτα pit stops πραγματοποιήθηκαν στον 17ο γύρο, με τους Webber, Hamilton και Alonso να αλλάζουν ελαστικά. Ο Alonso βγήκε πίσω από τον Schumacher, αλλά μπόρεσε γρήγορα να τον περάσει. Στον επόμενο γύρο μπήκαν για αλλαγή ελαστικών οι Massa και Rosberg, χάνοντας τις θέσεις που είχαν κερδίσει από τα pit stop των υπολοίπων. Το πρώτο stint ολοκληρώθηκε με τους Button και Vettel να είναι οι τελευταίοι από τους πρωτοπόρους που πραγματοποίησαν αλλαγή ελαστικών. Σε αυτό το σημείο του αγώνα οι πρώτοι 6 οδηγοί βρίσκονταν ακριβώς στις θέσεις που είχαν πριν από τα pit stops.

Στον 24ο γύρο ο Massa έκανε ένα οδηγικό λάθος στην πρώτη στροφή ,πράγμα που επέτρεψε στον Hamilton να βρεθεί κοντά του. Ο Βρετανός δεν έχασε την ευκαιρία να επιχειρήσει το προσπέρασμα, βουτώντας στην εσωτερική της Στροφής 5. Ο Massa προσπάθησε να υπερασπιστεί τη θέση του και τα δύο μονοθέσια συγκρούστηκαν.

hamilton massa collision india 2011

Ήταν η τέταρτη φορά που οι δύο οδηγοί θα χτυπούσαν μεταξύ τους το 2011. Αυτήν τη φορά όμως, υπαίτιος κρίθηκε ο Felipe, που αν και μπόρεσε να συνεχίσει τον αγώνα χωρίς κάποια ζημιά στο μονοθέσιό του, υποχρεούνταν να εκτίσει ποινή drive through. Ο Lewis αναγκάστηκε και αυτός να επισκεφτεί τα pit της ομάδας του με σκοπό να αλλάξει την πληγωμένη μπροστινή αεροτομή της MP4-26.

Όταν ο Massa εξέτισε την ποινή του και ο Hamilton άλλαξε αεροτομή, η Ferrari και η McLaren βρέθηκαν και πάλι η μία μπροστά από την άλλη στις θέσεις 7 και 8, πίσω από τις δύο Mercedes. Τότε, όταν ο Massa πάτησε πάνω στο kerb της Στροφής 9, η ανάρτησή του έσπασε με τον ίδιο τρόπο που είχε σπάσει και στις κατατακτήριες. Αυτό ήταν και το τέλος του αγώνα για τον Felipe.

massa india 2011

O δεύτερος γύρος των pit stops κύλησε αναίμακτα, με τη μόνη αλλαγή στην κατάταξη των πρωτοπόρων να είναι η άνοδος του Alonso στην 3η θέση, μπροστά από τον Webber. Επίσης, ο Michael Schumacher βρέθηκε στην 5η θέση μετά από το 2ο pit stop του, μπροστά από τον team mate του. Η είσοδος στην πεντάδα αποτέλεσε μια ενθαρρυντική εξέλιξη για τον αγώνα για του Γερμανού, αφού είχε εκκινήσει από την 12η θέση.
Ο Hamilton βρίσκονταν 7ος πίσω από τον Rosberg και δεν φαίνονταν να μπορεί να σημειώσει κάποια πρόοδο. Μετά το τέλος του αγώνα, ο Lewis δήλωσε πως το μονοθέσιό του υπέφερε από υποστροφή εξαιτίας της επαφής με τον Massa.

Έτσι, χωρίς ουσιαστικά να απειληθεί από κανέναν, ο Sebastian Vettel κέρδισε το Ινδικό Grand Prix. Pole Position, Νίκη, Ταχύτερος Γύρος και πρωτοπορία σε όλους τους γύρους του αγώνα.

india podium 2011

Το απόλυτο νικητήριο απόγευμα για τον Γερμανό, που εκτός από τον τίτλο που είχε μόλις κερδίσει, φαίνονταν αποφασισμένος να κατακτήσει και όλα τα ρεκόρ.