Flashback | Το Βρετανικό Grand Prix του 2008

Το Βρετανικό Grand Prix, αποτελεί από πολλές απόψεις έναν ξεχωριστό αγώνα, τόσο για τους οδηγούς και τις ομάδες, όσο και για τους φίλους της Formula 1. «Σπίτι» αυτού του εντός έδρας για τις περισσότερες ομάδες Grand Prix αποτελεί το circuit του Silverstone, μια αγωνιστική διαδρομή η οποία προέρχεται από την αξιοποίηση ενός εγκαταλελειμμένου πολεμικού αεροδρομίου στα περίχωρα του Northampton.

Με την τοποθεσία του λοιπόν να βρίσκεται σχεδόν σε απόσταση αναπνοής από τα εργοστάσια των περισσότερων ομάδων, το συγκεκριμένο Grand Prix σχεδόν κάθε φορά μας προσφέρει έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς αγώνες της χρονιάς, μιας και οδηγοί και κατασκευαστές βάζουν τα δυνατά τους για να ανταμείψουν με μία καλή εμφάνιση το απαιτητικό Βρετανικό κοινό.

silverstone entrance

Η λέξη ανταγωνιστικότητα όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να περιγράψει την αγωνιστική σεζόν του 2008. Οι δύο αιώνιοι αντίπαλοι, McLaren και Ferrari, θα μάχονταν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά για τον τίτλο, με τη μάχη αυτή μόνο αμφίρροπη να μπορεί να χαρακτηριστεί.

Το Βρετανικό Grand Prix του 2008 λοιπόν, αποτελούσε τον ένατο αγώνα της χρονιάς. Πριν από αυτόν, η Ferrari είχε το πάνω το χέρι στους προηγούμενους οκτώ αγώνες. Έχοντας κερδίσει πέντε από αυτούς, η Ιταλική ομάδα είχε αποκτήσει ένα σημαντικό προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Επίσης, ο Felipe Massa οδηγούσε την κούρσα στο πρωτάθλημα οδηγών με 48 βαθμούς, μόλις 2 περισσότερους από τον Robert Kubica της BMW-Sauber, o οποίος είχε πανηγυρίσει και την πρώτη νίκη της καριέρας του στον Καναδά μόλις τέσσερις εβδομάδες πριν από το Βρετανικό Grand Prix. Ακολουθούσε ο Kimi Raikkonen με 43 βαθμούς και ο Lewis Hamilton με 38, με τον τελευταίο να είναι αποφασισμένος να πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα στον αγώνα της πατρίδας του.

Έτσι φτάσαμε λοιπόν στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, των οποίων τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ανατρεπτικά. Ο Heikki Kovalainen πέτυχε την πρώτη pole position της καριέρας του μπροστά από τη Red Bull του Mark Webber. Τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα μοιράζονταν ο Kimi Raikkonen με τον Lewis Hamilton, εκκινώντας από την τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Felipe Massa, μετά από ένα στρατηγικό λάθος της ομάδας του στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών θα εκκινούσε από την ένατη θέση του grid.

H βροχή το πρωί της Κυριακής περιέπλεξε τα πράγματα, μιας και όταν ήρθε η ώρα της εκκίνησης η πίστα ήταν ακόμα βρεγμένη. Έτσι, οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με την ενδιάμεση γόμα.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, την καλύτερη εκκίνηση έκαναν οι κύριοι της δεύτερης σειράς, και σύντομα ο Raikkonen βρισκόταν τρίτος πίσω από τις δύο McLaren. Οι Hamilton και Kovalainen ακούμπησαν στην πρώτη στροφή με τον Φιλανδό όμως να διατηρεί την πρωτοπορία.

2008 silverstone start

Ο Hamilton συνέχισε να πιέζει τον Kovalainen, με το προσπέρασμα να έρχεται στον 4ο γύρο, στη στροφή Vale. Αμείωτο ενδιαφέρον όμως είχε και η δράση στις πιο πίσω θέσεις. Ο Webber έκανε τετακέ στην είσοδο της Hangar straight, ενώ στην Abbey πρώτα είχε έξοδο ο Nakajima και ύστερα ο Massa. Αργότερα, ο Coulthard ακούμπησε από πίσω τον Vettel, βάζοντας τέλος στον αγώνα και των δύο οδηγών.

2008 silverstone hamilton kovalainen

Ταυτόχρονα, ο Alonso που εκκινούσε από την 6η θέση, πήρε το ρίσκο να ξεκινήσει τον αγώνα του με τα ελαστικά ακραίων καιρικών συνθηκών. Έτσι, άρχισε γρήγορα την επίθεση περνώντας τον Heidfeld για την 4η θέση και εξαπολύοντας κυνηγητό στους Hamilton, Kovalainen και Raikkonen. Στον 11ο γύρο όμως, ο Φιλανδός έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην Abbey, παραχωρώντας τη 2η θέση στον Kimi.

Στον 18ο γύρο, ο Raikkonen είχε μειώσει τη διαφορά του από τον Hamilton στα 1.6 δευτερόλεπτα. Καθώς η πίστα συνέχισε να στεγνώνει, ο Kimi φάνηκε να έχει το πλεονέκτημα και έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα σε αυτό το σημείο. Τότε ήταν που μπήκε στα pit και ο Kovalainen, βάζοντας ένα φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Επειδή όμως η πίστα σε εκείνη τη φάση του αγώνα στέγνωνε όλο και περισσότερο, αρχικά αυτό φάνηκε σαν ένα στρατηγικό λάθος από τη Βρετανική ομάδα. Όταν οι Hamilton και Raikkonen μπήκαν με τη σειρά τους στα pit μαζί δύο γύρους αργότερα, η McLaren έκανε την ίδια κίνηση και με τον Lewis, ενώ η Ferrari άφησε τον Kimi με το ίδιο σετ ελαστικών.

Όταν η βροχή όμως η βροχή άρχισε να πέφτει δυνατά, έγινε εμφανές ότι η McLaren είχε πάρει τη σωστή απόφαση. Αμέσως ο Hamilton άρχισε να απομακρύνεται από τον Raikkonen με γοργούς ρυθμούς και στον 27ο γύρο ο Kimi βρέθηκε 22 ολόκληρα δευτερόλεπτα μακριά από την πρωτοπορία. Ο Kovalainen εκμεταλλευόμενος τις περιστάσεις γρήγορα έφτασε πίσω από τον συμπατριώτη του, αλλά δυσκολεύτηκε να τον περάσει. Όταν τελικά τα κατάφερε, βρέθηκε αιφνιδιασμένος από τον Heidfeld ο οποίος ηταν εκεί για να τους περάσει και τους δύο.

silverstone 2008 kovalainen heidfeld

Ο Kubica επίσης ήταν πολύ γρήγορος σε αυτό το σημείο του αγώνα και στον 34ο γύρο βρέθηκε στην 3η θέση, μπροστά από τον Kovalainen.

Όσο ο καιρός γινόταν χειρότερος, όλο και περισσότεροι οδηγοί δυσκολεύονταν να κρατήσουν τα μονοθέσια τους εντός πίστας. Οι Piquet, Fisichella, Glock, Massa και Kubica είχαν όλοι εξόδους, ενώ ακόμα και ο Hamilton δεν μπόρεσε να αποφύγει μια μικρή έξοδο στην Abbey.

Στον 38ο γύρο ο πρωτοπόρος Hamilton μπήκε στα pit για δεύτερη φορά και η ομάδα του πήρε ένα ακόμη ρίσκο, καθώς αποφάσισε να μην τον εφοδιάσει με ελαστικά για ακραίες καιρικές συνθήκες, αλλά με ένα ακόμη σετ ενδιάμεσων. Το ίδιο έκανε και η BMW στους οδηγούς της, ενώ ως προς έκπληξη όλων ο γρηγορότερος οδηγός στην πίστα εκείνη τη στιγμή ήταν ο Barichello, του οποίου η Honda «φορούσε» τα ελαστικά για ακραίες καιρικές συνθήκες.

Καθώς όμως η βροχή σιγά σιγά σταματούσε, ο Hamilton μπόρεσε να «κατεβάσει» τους χρόνους του πολύ πιο γρήγορα από τον team mate του και από τον Raikkonen.Σε αυτό το σημείο του αγώνα, ο Kubica έχασε τη μάχη με τις καιρικές συνθήκες και εγκατέλειψε μετά από ένα τετακέ στον 40ο γύρο.

Καθώς ο αγώνας σιγά σιγά έμπαινε στην τελική του ευθεία, ο Barichello που μόλις είχε πραγματοποιήσει το τελευταίο του pit stop βρίσκονταν 3ος πίσω από τον Heidfeld με τους Trulli, Alonso, Kovalainen και Raikkonen να ακολουθούν.

O Felipe Massa, ο οποίος μέχρι στιγμής διένυε ένα απογοητευτικό για αυτόν απόγευμα, έκανε για πέμπτη φορά τετακέ στον 50ο γύρο. Το ίδιο λάθος έκανε και ο Kovalainen, με αποτέλεσμα να πέσει πίσω από τους Alonso και Raikkonen.

Αργότερα ο Kimi πέρασε τον Ισπανό για την τέταρτη θέση, πράγμα που έκανε και ο Kovalainen.O Nakajima όμως δεν μπόρεσε να περάσει τη Renault για την 6η θέση και μόλις μέτρα πριν τον τερματισμό έχασε και την 7η από τον Trulli. O Massa τελικά τερμάτισε στην 13η θέση και δυο γύρους πίσω από τον πρωτοπόρο, εμφανώς απογοητευμένος.

silverstone 2008 podium

Ο μόνος που δεν θα μπορούσε με τίποτα να είναι απογοητευμένος ήταν ο νικητής φυσικά, o Lewis Hamilton, ο οποίος χρειαζόταν όσο τίποτα αυτή τη νίκη, μετά τα λάθη του σε Γαλλία και Καναδά. Επίσης, μετά το τέλος του αγώνα οι Hamilton, Massa και Raikkonen ισοβαθμούσαν στην κορυφή της βαθμολογίας με 48 βαθμούς ο καθένας, ενώ απέμεναν οκτώ αγώνες για να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα. Η εξέλιξη του αναμένονταν συναρπαστική, και όπως ξέρουμε όλοι, ήταν.