Flashback | Το Βελγικό Grand Prix του 2008

Για τους φίλους της Formula 1, το circuit του Spa Francorchamps αποτελεί κάτι παραπάνω από έναν ακόμη προορισμό στο αγωνιστικό καλεντάρι.

Από τεχνικής απόψεως το Spa είναι μια πίστα όπως όλες οι άλλες. Έχει ευθείες και στροφές, από τις οποίες μάλιστα αρκετές γενιές οδηγών έχουν περάσει με τους κινητήρες τους να ουρλιάζουν. Συγκεκριμένα, το Βελγικό Grand Prix έχει διεξαχθεί 45 φορές στη συγκεκριμένη πίστα και το έχουν κερδίσει αρκετοί σπουδαίοι οδηγοί. Όμως, η ψυχρή λογική των αριθμών δε χωρά στους αγώνες που διεξάγονται στη φημισμένη πίστα του Βελγίου.

Η ιδιαίτερη και απαιτητική χάραξή της που την καθιστά πραγματικό οδηγικό παράδεισο, σε συνδυασμό με τον αρκετές φορές βαρύ και συννεφιασμένο ουρανό, καθιστούν τα Grand Prix στην συγκεκριμένη πίστα συναρπαστικά, με άφθονες μάχες και πολλές φορές…. απρόβλεπτα.

Τέτοιο ήταν και το Βελγικό Grand Prix του 2008. Ήταν ένας αγώνας που συνδύασε το εγγυημένο θέαμα που μας προσφέρουν οι συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης λόγω βροχής με μάχες μέχρι τελικής πτώσεως μεταξύ των αστέρων της σύγχρονης Formula 1.

Το Βελγικό Grand Prix, ο 13ος αγώνας της χρονιάς για τη σεζόν του 2008, βρήκε τους δύο οδηγούς της Ferrari να μάχονται πεισματικά για τον τίτλο με τον Lewis Hamilton. Συγκεκριμένα, μετά τη νίκη του στη Βαλένθια ακριβώς στον προηγούμενο αγώνα, ο Felipe Massa βρίσκονταν πλέον 6 βαθμούς πίσω από τον Hamilton, με τον Kimi Raikkonen να βρίσκεται και αυτός ,έστω οριακά, σε απόσταση βολής. Η μάχη του τίτλου μαίνονταν και στους κατασκευαστές, με τη McLaren να βρίσκεται 8 βαθμούς πίσω από τη Ferrari.

Έτσι λοιπόν, με τους πιστούς φίλους του Σπορ να απολαμβάνουν ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα και τους καλύτερους οδηγούς στον κόσμο να μάχονται για μία θέση στο πάνθεον, φτάσαμε στο Σαββατοκύριακο του Βελγικού Grand Prix.

Στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου ο Lewis Hamilton κατέκτησε την pole position με τον Felipe Massa να βρίσκεται στη δεύτερη θέση, υστερώντας του Βρετανού κατά 0.34 δευτερόλεπτα. Ένας γύρος χωρίς λάθη επέτρεψε στον Heikki Kovalainen με την άλλη McLaren να εκκινήσει τρίτος, μπροστά από τον Kimi Raikkonen. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωναν οι Heidfeld, Alonso, Webber, Kubica, Burdais και Vettel.

Έτσι, το μεσημέρι της Κυριακής, τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στο grid ενώ η πίστα ήταν ακόμη βρεγμένη λόγω της πρωινής βροχής. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, η McLaren του Lewis Hamilton ξεκίνησε αποφασιστικά, διατηρώντας την πρωτοπορία της. Η εκκίνηση όμως του δεύτερου ασημί μονοθεσίου αποδείχθηκε καταστροφική, ρίχνοντας τον Kovalainen εκτός δεκάδας.

2008 belgium start

O συμπατριώτης του Heikki όμως, ο Kimi, με μία άριστη αντίδραση στο σήμα της εκκίνησης, αφού πέρασε εύκολα τη McLaren βρέθηκε σε απόσταση βολής από τον Felipe Massa στη La Source και αναγκάστηκε να βγει στην ασφάλτινη έξοδο διαφυγής, η οποία ήταν και αρκετά βρεγμένη. Ελέγχοντας την υπερστροφή που προκαλείται από την επιτάχυνση σε βρεγμένο οδόστρωμα, ο Kimi ακολούθησε τον team mate του στη Eau Rouge. Η καλύτερη έξοδος του Φιλανδού από τη φημισμένη ανηφορική στροφή του επέτρεψε να κολλήσει πίσω από τον Βραζιλιάνο στην ευθεία Kemmel, να βρεθεί πλάι του και να τον περάσει στα φρένα για τη Les Combes.

Επίσης, στις πιο πίσω θέσεις του grid έλαβαν χώρα αρκετά συμβάντα, όπως η επαφή του Bourdais με τον Trulli όταν ο πρώτος έχασε τα φρένα για τη La Source και η ελαφριά σύγκρουση του Kovalainen με τον Heidfeld, επίσης στην εκκίνηση.

Παράλληλα, ο Lewis έχοντας κενό δρόμο μπροστά του φαίνονταν να έχει ξεφύγει αρκετά από τον Kimi στο τέλος του πρώτου γύρου. Όμως ένα λάθος του στη La Source επέτρεψε στο Φιλανδό να κολλήσει πίσω του και να τον περάσει στην ευθεία Kemmel, με παρόμοιο τρόπο που είχε προσπεράσει και τον Felipe στον πρώτο γύρο.

Πιο πίσω, ο Alonso έχοντας προσπεράσει τον Webber βρίσκονταν πλέον 4ος και ο Kovalainen είχε ξεκινήσει την αντεπίθεσή του περνώντας διαδοχικά τους Glock, Heidfeld και Piquet. Στον 8ο γύρο βρέθηκε στην 7η θέση μπροστά και από τον Kubica, αλλά στο επόμενο πέρασμα, μία λάθος εκτελεσμένη απόπειρα προσπεράσματος στον Webber στο Bus Stop Chicane είχε ως αποτέλεσμα τα δύο μονοθέσια να συγκρουστούν και η Red Bull να κάνει τετακέ. Έτσι, αμέσως οι αγωνοδίκες επέβαλαν στον Kovalainen ποινή drive through.

Όσον αφορά τη μάχη της πρωτοπορίας, ο Lewis ακολουθούσε κατά πόδας τον Kimi. Η McLaren ήταν πολύ ταχύτερη της Ferrari στο πρώτο και στο τρίτο sector, αλλά έχανε πάνω από μισό δευτερόλεπτο στο δεύτερο. Η μεταξύ τους διαφορά παρέμενε κοντά στο δευτερόλεπτο, με τον Massa να τους ακολουθεί λίγο πιο πίσω. Η διαφορά του Felipe από τους πρωτοπόρους στον 9ο γύρο ήταν της τάξεως των 5.6 δευτερολέπτων.

kimi lewis spa 2008

Ο Hamilton ήταν ο πρώτος από την τριάδα που μπήκε στα pit στον 11ο γύρο, βγαίνοντας πίσω από τον Kovalainen. O Raikkonen μπήκε για το δικό του pit stop στον επόμενο γύρο. Μετά την ολοκλήρωσή του, ο Kimi είχε πλέον τρία μονοθέσια ανάμεσα σε αυτόν και τον Hamilton. Όταν αυτά με τη σειρά τους μπήκαν στα pit, το προβάδισμα του Kimi απέναντι στον Lewis είχε αυξηθεί στα 5.6 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, η ποινή και το pit stop του Heikki τον έριξαν στη 15η θέση.

Καθώς οι γύροι περνούσαν, η διαφορά μεταξύ των πρωτοπόρων παρέμενε σταθερή. Ο Lewis το μόνο που μπορούσε να κάνει είναι να μειώνει περιστασιακά τη διαφορά του από τον Kimi κατά ένα ή δύο δέκατα. Όταν όμως ήρθε η ώρα για τον δεύτερο γύρο των pit stops, τα πράγματα άλλαξαν.

Αρχικά, το pit stop του Hamilton ήταν πιο γρήγορο από αυτό του Kimi και έτσι ο Lewis κέρδισε δύο δευτερόλεπτα έναντι του αντιπάλου του. Έπειτα, με τα δύο μονοθέσια να φορούν πλέον την σκληρή γόμα, η McLaren έδειχνε να ζεσταίνει τα ελαστικά της πιο γρήγορα από τη Ferrari. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στον 28ο γύρο ο Lewis να βρίσκεται μόνο 2.4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Kimi. Τότε, η Ferrari άρχισε να βρίσκει το ρυθμό της και η διαφορά να σταθεροποιείται.

Πιο πίσω, ο Massa εξακολουθούσε να είναι τρίτος και ο Alonso τέταρτος, μπροστά από τους οδηγούς της Toro Rosso.
Και τότε ήρθε η βροχή που έμελλε να τα αλλάξει όλα. Οι ψιχάλες άρχισαν να πέφτουν στον 39ο γύρο και ο Lewis άρχισε και πάλι να μειώνει τη διαφορά του από τον Kimi, η οποία στον 40ο γύρο ήταν πια κάτω από 1 δευτερόλεπτο. Ο Lewis όμως έκανε ένα λάθος στο Bus Stop Chicane, που του κόστισε λίγο χρόνο.

Στον 42ο γύρο όμως ο Lewis είχε φτάσει και πάλι πίσω από τον Kimi και τότε ξεκίνησε μια από τις θεαματικότερες μάχες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Τα δύο μονοθέσια μπήκαν στο chicane της Bus Stop πλάι πλάι, με τον Lewis να αναγκάζεται να κόψει δρόμο για να αποφύγει την σύγκρουση. Αυτό του έδωσε την πρωτοπορία, αλλά ο Lewis, όπως λένε οι κανονισμοί θα έπρεπε να δώσει τη θέση πίσω στον Kimi. Έτσι και έκανε, όμως μόλις ο Φιλανδός βρέθηκε μπροστά του, ο Hamilton μπήκε στο slipstream της Ferrari και την ξαναπέρασε στη La Source.

hamilton chicane spa 2008

Όμως και πάλι, τίποτα δεν είχε τελειώσει. Στην μέση του 43ου γύρου, ο Hamilton αναγκάστηκε να βγει εκτός πίστας για να αποφύγει τη Williams του Nico Rosberg, πράγμα που επέτρεψε στον Kimi να πάρει και πάλι την πρωτοπορία, εκτελώντας μια θεαματικότατη κίνηση περνώντας και τους δύο.

Η πρωτοπορία του Kimi κράτησε μόνο για μερικά μέτρα, καθώς ο Φιλανδός εκανε τετακέ στην έξοδο της Fagnes. Αργότερα έχασε τον έλεγχο και πάλι, αυτήν τη φορά στη Blanchimont, χτυπώντας στις μπαριέρες. Έτσι, ο Kimi αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Παράλληλα, η βροχή έπεφτε τώρα αρκετά δυνατά. Οι Hamilton και Massa μη θέλοντας να διακινδυνέψουν τις θέσεις τους, δεν μπήκαν για αλλαγή σε ελαστικά για ακραίες καιρικές συνθήκες. Έτσι οδήγησαν πολύ προσεκτικά στον τελευταίο γύρο, με τον Hamilton να παίρνει την καρό σημαία και τον Massa να τον ακολουθεί.

1280px-Lewis Hamilton 2008 Belgium

Εντωμεταξύ, ο Heidfeld και ο Alonso είχαν αλλάξει σε ελαστικά για ακραίες καιρικές συνθήκες έναν γύρο πριν το τέλος και έτσι προσπερνώντας αρκετά μονοθέσια τα οποία πάλευαν να κρατηθούν εντός πίστας με στεγνά ελαστικά, τερμάτισαν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα. O Alonso αργότερα δήλωσε πως αν άλλαζε σε ενδιάμεσα ελαστικά στον 42ο γύρο, θα κέρδιζε. Την πεντάδα συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel.

Δυστυχώς όμως, η κατάταξη που διαμορφώθηκε μέσα στην πίστα αλλοιώθηκε μετά το τέλος του αγώνα. Οι αγωνοδίκες έκριναν πως ο Hamilton κόβοντας το chicane στη μονομαχία του με τον Raikkonen κέρδισε παράνομο πλεονέκτημα έναντι του αντιπάλου του και έτσι έδωσαν στον οδηγό της McLaren χρονική ποινή 25 δευτερολέπτων. Έτσι, ο Hamilton έπεσε στην 3η θέση της κατάταξης και η νίκη πήγε στον Felipe Massa.

Η απόφαση αυτή, όπως ήταν φυσικό προκάλεσε αρκετές αντιδράσεις. Όμως, αυτό που κέρδισε η Formula 1 και οι φίλαθλοι της εκείνη τη μέρα επισκίασε την αλλοίωση του αποτελέσματος. Κέρδισε μία αξέχαστη μάχη μεταξύ δύο κορυφαίων οδηγών.