Το όραμα της FIA και της Liberty Media, που κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα της F1, για την νέα εποχή του σπορ που θα ξεκινήσει το 2021 – τότε δηλαδή που λήγουν οι υπάρχουσες συμφωνίες του Bernie Ecclestone με τις ομάδες – παρουσιάστηκε σε πολύ αδρές γραμμές πριν λίγες μέρες, με την έμφαση να πέφτει στη μείωση κόστους, που θα κάνει το άθλημα βιώσιμο για περισσότερες ομάδες και κατασκευαστές.

Αν και το σχέδιο, όπως παρουσιάστηκε, φάνηκε να βρίσκει καταρχήν σύμφωνο το κοινό, καθώς και πιθανούς μελλοντικούς κατασκευαστές κινητήρων (βλέπε Aston Martin), έτυχε χλιαρής αντιμετώπισης από τους υπάρχοντες κατασκευαστές κινητήρων και τις μεγάλες ομάδες, που επιφυλάσσονται να τοποθετηθούν όταν οριστικοποιηθούν οι νέοι κανονισμοί.

Η πραγματική μάχη όμως δεν αναμενόταν ποτέ να δοθεί στο μέτωπο των μονάδων ισχύος, αλλά όταν θα συζητούνταν το φλέγον ζήτημα της αναδιανομής των εσόδων της F1. Όπως είναι ευρέως γνωστό εδώ και χρόνια, λίγες “ευνοούμενες” ομάδες μοιράζονται τη μερίδα του λέοντος του ετήσιου χρηματικού επάθλου, με τρόπο που δεν αιτιολογείται απαραίτητα από τις αποδόσεις τους εντός πίστας. Ο λόγος είναι οι συμφωνίες που έχουν πετύχει, εκβιάζοντας κατά καιρούς με αποχώρηση.

Διαχρονικά πιο ωφελημένη από αυτή τη στρατηγική δεν είναι άλλη από τη Ferrari, που εισέπραττε πολύ περισσότερα απ’ όσα της αναλογούσαν βάσει αποτελεσμάτων, εκμεταλλευόμενη στυγνά το γεγονός πως, είτε σε κάποιους αρέσει είτε όχι, στο μυαλό μεγάλης μερίδας οπαδών το άθλημα είναι συνυφασμένο με το cavallino rampante.

Αναμενόμενο λοιπόν ότι ο CEO της Fiat Chrysler και πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne, έσπευσε ήδη να “προειδοποιήσει” της Liberty ότι αν πειράξει το “δωράκι” της ομάδας του, θα φύγει, θα πάει αλλού:

Η Liberty έχει κανα δυο καλές προθέσεις σε όλο αυτό. Υπάρχουν μερικά πράγματα με τα οποία δεν συμφωνούμε απαραίτητα. Το γεγονός ότι τώρα φαινόμαστε να διαφωνούμε σε θέματα στρατηγικής ανάπτυξης αυτού του πράγματος, και βλέπουμε το άθλημα να παίρνει διαφορετική κατεύθυνση, θα αναγκάσει τη Ferrari να πάρει κάποιες αποφάσεις από τη μεριά της.

Οι δηλώσεις του Marchionne έγιναν λίγες μόλις μέρες πριν από τη συνεδρίαση του F1 Strategy Group στις 7 Νοεμβρίου στη Γενεύη, και για όποιον δεν κατάλαβε με τι ατζέντα θα κατέβει η Ferrari (και πιθανότατα οι Mercedes, McLaren και Red Bull που απολαμβάνουν αντίστοιχης αντιμετώπισης), έγινε πιο σαφής:

Κατανοώ ότι η Liberty θα το έχει λάβει αυτό υπόψη της ερχόμενη με τις θέσεις της, αλλά νομίζω ότι πρέπει να γίνει απολύτως ξεκάθαρο ότι, εκτός αν βρούμε έναν συνδυασμό περιστάσεων τα αποτελέσματα των οποίων θα είναι επωφελή για τη μάρκα και τη θέση της στην αγορά, και στην ισχυροποίηση της μοναδικής θέσης της Ferrari, η Ferrari δεν θα παίξει…

Και για όποιον δεν καταλαβαίνει ακόμα, ο Marchionne το έκανε ακόμα ποιο συγκεκριμένο:

…και αυτό θα έχει ένα σωρό συνέπειες. Εκτός από την ελάφρυνση της Ferrari από το κόστος, που δεν είναι ασήμαντη. Αλλά ανοίγει ένα σωρό εναλλακτικές σχετικά με το τι θα μπορούσε η Ferrari να κάνει προχωρώντας παρακάτω μετά από αυτή την ημερομηνία (2021)

Μετά απ’ όλα αυτά, ο ισχυρός άνδρας της εταιρείας βέβαια τόνισε ότι δεν θέλει να προκαταβάλει καταστάσεις:

Δεν θέλω να προδικάσω τίποτα απ’ όλα αυτά. Πάμε σε αυτή τη συνάντηση την επόμενη Τρίτη με τις καλύτερες των προθέσεων, θα δούμε που θα μας πάει.