Το ολοκαίνουργιο 500 παρουσίασε χθες η Fiat, διαδικτυακά, λόγω της ακύρωσης της έκθεσης της Γενεύης.
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Olivier Francois, παρουσίασε το νέο μοντέλο από τη Σκάλα του Μιλάνου. Μια κίνηση συμβολική, καθώς το κέντρο του Ιταλικού Βορρά δοκιμάζεται αυτή την περίοδο.

Μεγάλο μέρος της παρουσίασης αφορούσε την ευθύνη απέναντι στον πλανήτη και το περιβάλλον, εκφράζοντας την προσδοκία ότι το νέο 500 θα ξεκινήσει μια οικολογική επανάσταση. Είναι βλέπετε αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο – η πρώτη φορά που ένα mainstream μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης αντικαθίσταται από ένα αμιγώς ηλεκτρικό!
Επιστρατεύτηκε μάλιστα και ο Leonardo DiCaprio, ιδρυτικό μέλος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού για την προστασία του περιβάλλοντος “Earth Alliance”, ο οποίος προέτρεψε όλους να συνεισφέρουμε στην προσπάθεια, όπως έκανε και η Fiat με το 500.
Είναι… ίδιο με το παλιο;
Η σχεδίαση του νέου 500 μπορεί να ξεγελάσει, ειδικά από τις φωτογραφίες, όπου η αύξηση των διαστάσεων δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή. Παρ’ όλα αυτά πρόκειται για μια εντελώς νέα γενιά.
Οι σχεδιαστές της εταιρείας επέλεξαν συνειδητά να πατήσουν πάνω στο υπάρχον μοντέλο, το οποίο με τη σειρά του προσπαθούσε να μιμηθεί το αυθεντικό 500 του 1957.

Είτε είστε fans του ρετρό σχεδιασμού, είτε όχι, η αγορά μίλησε: Περίπου 2,2 εκατομύρια 500αράκια πουλήθηκαν από το 2007. Μάλιστα το 2017, 2018 και 2019 ήταν οι τρεις καλύτερες χρονιές στην πορεία του μοντέλου.
Κάπως έτσι φτάνουμε στο 2020, και το νέο 500 μοιάζει με facelift του παλιού (το οποίο θα συνεχίσει για την ώρα να παράγεται). Το αποτέλεσμα είναι ότι, αν κρίνουμε από τα σχόλια στο διαδίκτυο, συνεχίζει να αρέσει σχεδόν σε όλους.
Επιφυλασσόμαστε μέχρι να το δούμε από κοντά, καθώς αν και σε γενικές γραμμές δείχνει πιο φρέσκο, πιστεύουμε ότι οι προσπάθειες εκμοντερνισμού ενός πολύ παλιού βασικού σχεδίου κάποιες φορές μπορεί να φλερτάρουν με δημιουργία καρικατούρας.
Η ίδια η Fiat πάντως ισχυρίζεται τα παρακάτω:
“Το Νέο 500 έχει όλα τα γνωρίσματα της σειράς, αλλά δοσμένα με έναν πιο καθαρό και δυναμικό τρόπο. Το κάθετο μπροστά μέρος όπως του μοντέλου του 1957 συνδυάζεται τώρα με ένα πιο έντονο προφίλ. Στην πρώτη γενιά ο αρμός διαχώριζε τα φώτα από το καπό, ενώ τώρα τα συνδέει θυμίζοντας βλέφαρα. Παράλληλα τα φώτα ενισχύουν το τεχνολογικό προφίλ, ενώ οι χειρολαβές είναι «κρυφές» και βρίσκονται στην ίδια επιφάνεια με την πόρτα.”
δελτίο τύπου FCA
Σε επίπεδο διαστάσεων, το νέο 500 έχει φαρδύνει κατά 6 εκατοστά. Ίδια είναι η αύξηση και στο συνολικό μήκος, μόνο τα 2 όμως εκατοστά δόθηκαν στο μεταξόνιο, οπότε μην περιμένετε δραματική αύξηση στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Εσωτερικά η σχεδίαση έχει απλοποιηθεί αρκετά. Δείχνει κομψή και διατηρεί κάποιες ρετρό αναφορές. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη αφής, ενώ οι μόνοι φυσικοί διακόπτες που φαίνεται να παραμένουν είναι αυτοί του συστήματος κλιματισμού και του κιβωτίου.
Ακολουθώντας τις τάσεις τις εποχής, προσφέρονται εκδόσεις με επενδύσεις καθισμάτων από ανακυκλωμένα πλαστικά που έχυν ανασυρθεί από τη θάλασσα.

Ηλεκτρικό – Διασυνδεδεμένο – Αυτόνομο
Τρεις λέξεις, τρεις βασικοί άξονες που αποτελούν την ουσία του νέου 500.
Στο κομμάτι του ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς που ανακοινώθηκε είναι 118 ίπποι. Η επιτάχυνση από στάση ως τα 50χλμ/ω διαρκεί 3.1″ ενώ ως τα 100 απαιτούνται συνολικά 9″, τιμές που είναι αναμενόμενες για ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Εκεί που τα πράγματα γίνονται πιο εντυπωσιακά είναι στον τομέα της αυτονομίας. Οι μπαταρίες χωρητικότητας 42KWh δίνουν αυτονομία έως 320χλμ (WLTP), με την Fiat μάλιστα να μιλάει για ακόμα και 400χλμ σε αστικές μετακινήσεις.
Το σύστημα ταχυφόρτισης μάλιστα μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες μέχρι το 80% σε μόλις 35 λεπτά, ενώ εντυπωσιακό είναι ότι για αποστάσεις μέχρι 50χλμ, παραπάνω δηλαδή από τη μέση απόσταση πο διανύουν καθημερινά τα αυτοκίνητα πόλης, αρκούν ακόμη και 5 λεπτά φόρτισης!
Τα προγράμματα οδήγησης που είναι διαθέσιμα στον οδηγό είναι τρία. Το “Normal”, που δεν χρειάζεται επεξήγηση, το “Range” που ενεργοποιεί τη λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ (αφήνοντας το γκάζι το όχημα επιβραδύνει, κάτι που σημαίνει ότι με λίγη προσοχή δεν χρειάζεται η χρήση του φρένου, ενώ παράλληλα ανακτάται ενέργεια) και το Sherpa, ένα πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης, που βελτιστοποιεί τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας, ώστε το αυτοκίνητο να φτάσει στον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης.
Όσον αφορά την αυτόνομη οδήγηση, παρέχονται λειτουργίες επιπέδου 2. Πιο συγκεκριμένα:
“Η εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control – iACC) επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα, κτλ., ενώ το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας διορθώνει την κατεύθυνση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις λωρίδες κυκλοφορίας.
Το σύστημα Intelligent Speed Assist «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα Urban Blind Spot προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο. Το σύστημα Attention Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που διαγνώσει κόπωση του οδηγού, ενώ τέλος οι περιμετρικοί αισθητήρες προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου και των πιθανών εμποδίων από ψηλά ώστε να διευκολυνθούν οι ελιγμοί.”
δελτίο τύπου FCA
Τέλος, στον τομέα της συνδεσιμότητας παρέχονται όλες εκείνες οι σύγχρονες τεχνολογίες που έχουμε μάθει να περιμένουμε από κάθε καινούργιο αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένων των φωνητικών εντολών (μέσω Alexa), υπηρεσίας ειδοποίησης σε περίπτωση κλοπής, mirroring κινητού τηλεφώνου μέσω Apple CarPlay και Android Auto, εφαρμογή για έλεγχο του αυτοκινήτου μέσω κινητού και άλλα.

Οι παραγγελίες για το νέο Fiat 500 έχουν ανοίξει. Προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο η έκδοση “La Prima”, σε τρία διαφορετικά χρώματα και ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα εξοπλισμού, που συμπεριλαμβάνουν ακόμα και το οικιακό σύστημα φόρτισης Easy Wallbox της FCA, που συνδέεται στο δίκτυο μέσω κοινής πρίζας και κάνει την όλη διαδικασία φόρτισης εύκολη και απλή.