[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Το F1 GRIP συναντά τον δημοσιογράφο Πάνο Σεϊτανίδη και συζητά για το μέλλον, το παρόν, το παρελθόν της Formula 1 και όχι μόνο. Ο ίδιος μιλάει για το πώς ξεκίνησε να ασχολείται με τη Formula 1, για τη γνωριμία με τον Τάκη Πουρναράκη, το μέλλον του Alonso και μας αποκαλύπτει τη σχέση του με το ποδόσφαιρο! Διαβάστε την πλήρη, απολαυστική συζήτηση και τα highlights που ξεχωρίσαμε!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Στέλιος: Θα ήθελα να μας πεις πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη Formula 1, ποιο ήταν το πρώτο ερέθισμα, τι σε τράβηξε. Ερασιτεχνικά πάντα, τι σε κέρδισε.

Πάνος: Λοιπόν, θυμάμαι ένα από τα πρώτα πράγματα… να ’μαι στο δωμάτιο των γονιών μου, πολύ μικρός, και έβλεπε ο πατέρας μου έναν αγώνα Formula1 που γινόταν χαμός κιόλας και με είχε τρελάνει. Δεν ξέρω αν αυτή ήταν η πρώτη φορά που είδα, αλλά είναι μια από τις πιο παλιές μνήμες που έχω. Το οποίο να στο τοποθετήσω χρονικά… εντάξει, ήταν κάπου εκεί, Piquet, Mansell, κάπου εκεί, μέσα δεκαετίας του ’80. Αλλά την εικόνα που έχω από τότε εκεί, 7 χρονών, έχω προσπαθήσει να τη βρω σε βίντεο, σε κάτι άλλο, δε μπορώ ακριβώς όμως να βρω που είναι… Κάτι σαν Brands Hatch, θυμάμαι, που είναι η γεφυρούλα κτλ, αλλά δεν μπορώ να το τοποθετήσω ακριβώς. Εννοείται από μικρός το μόνο πράγμα που μ’ ένοιαζε ήταν να στήνω τα αυτοκινητάκια και να κάνω αγώνες, όπου και να ’μουν…

Στέλιος: Την ίδια λόξα όλοι…

Πάνος: Και φυσικά, να σου πω… εφηβεία, όλοι οι φίλοι πηγαίνανε καλοκαίρι Κυριακή μπάνιο, beach bar, χαμός… εγώ «Κυριακή, παιδιά, σόρι, τώρα έχει Formula1, γεια σας. Έτσι ξεκίνησε το πράγμα… Τώρα η εμπλοκή η επαγγελματική; Όταν ξεκίνησα στον τότε ΣΚΑΙ…

Seitan_2

Κωνσταντίνος: Ήταν κι η επόμενη ερώτηση αυτή… μόνος του!

Στέλιος: Δεν υπάρχει…

Κωνσταντίνος: Πιστεύω ότι βλέπει και κλέβει…

Πάνος: Ναι, διαβάζω κι ανάποδα!

Στέλιος: Αυτά είναι αντίποινα για το Spinning (σ.σ. τη χιουμοριστική στήλη του F1 GRIP)!

Πάνος: Λοιπόν, όταν ξεκίνησα στον τότε ΣΚΑΙ ως πιτσιρικάς, μαθητευόμενος, αθλητικό ρεπορτάζ είχε τύχει μια καλή συγκυρία που ο ΣΚΑΙ από αθλητικό κανάλι γινόταν ενημερωτικό. Άρα το αθλητικό τμήμα το οποίο είχε ένα σωρό «ιερά τέρατα» είχε αδειάσει. Κι είχαμε βρεθεί 4-5 πιτσιρικάδες… «Παιδιά, ποιος κάνει… αρέσει σε κανέναν η Formula 1;» Με κοιτούσαν σα να ήμουν εξωγήινος και τότε λέω, ωραία, αναλαμβάνω εγώ να κάνω και το αρχείο και τα λοιπά, που σήμαινε στον ελεύθερο χρόνο να μαζεύω ό,τι πλάνα υπήρχαν με ό,τι ερχόταν τότε από τα Reuters, ό,τι θέμα έβγαινε εκεί να το κάνω εγώ. Και όταν πήγα φαντάρος, το 2000, τη μέρα που παρουσιάστηκα, ο τότε ΣΚΑΙ πήρε τη Formula1. Ήταν η συγκυρία λίγο ανάποδη…

Στέλιος: Καρμικό, σα να σου λέει… πρέπει να το κυνηγήσεις λίγo.

Seitan_montage_1

“Παιδιά, ποιος κάνει… αρέσει σε κανέναν η Formula 1;”
Με κοιτούσαν σα να ήμουν εξωγήινος και τότε λέω, ωραία, αναλαμβάνω εγώ!

Πάνος: Το καρμικό ήταν ότι στο στρατό γνώρισα τον Πουρναράκη…

Κωνσταντίνος: Είναι γνωστή αυτή η ιστορία; Νομίζω το είχατε πει λίγο στην τηλεόραση.

Στέλιος: Βγήκε είδηση!

Κωνσταντίνος: Το είχανε πει νομίζω τα παιδιά.

Στέλιος: Όχι, βγήκε ωραία ιστορία!

Πάνος: Είχαμε γνωριστεί στο στρατό. Όταν πλέον μπορούσα κι εγώ να είμαι στο κανάλι, να παίρνω άδειες κτλ συμμετείχα στην ομάδα -τότε είχαμε τον Λακαφώση- συμμετείχα με βιντεάκια κτλ, σταδιακά το ένα πράγμα έφερε το άλλο, η εμπλοκή μεγάλωσε, μεγάλωσε… και κάποια στιγμή, γύρω στο 2001-2002 στράφηκα αποκλειστικά σ’ αυτό. Γιατί, να σου πω την αλήθεια, σαν άρρωστος Ολυμπιακός…

Στέλιος: (σ.σ. απευθυνόμενος στον Κωνσταντίνο) Τις ερωτήσεις γύρνα τες ανάποδα, δεν είναι πράγματα αυτά, με τον άνθρωπο αυτό έχουμε μπλέξει!

Πάνος: … το κομβικό σημείο ήταν όταν κέρδισε ο Παναθηναϊκός τον Ολυμπιακό στο μπάσκετ, τότε που είχε κερδίσει στο ΣΕΦ με τον Οικονόμου κτλ και με είχαν στείλει στην Ομόνοια να καλύψω πανηγυρισμούς Παναθηναϊκών. Και τότε είπα «εγώ αυτό δεν μπορώ να το ξανακάνω, πρέπει να βρω κάτι στο οποίο να γουστάρω χωρίς να έχω τέτοιο θέμα». Και η Formula 1 ήταν ακριβώς αυτό.

Στέλιος: Κι η επόμενη ερώτηση ήταν «γιατί όχι ποδόσφαιρο», για παράδειγμα. Επειδή είσαι άμεσα συναισθηματικά εμπλεκόμενος;

Πάνος: Γιατί δεν θα μπορούσα να είμαι αντικειμενικός. Δεν θα μπορούσα να κρίνω μια φάση, ένα πέναλτι όπως θα έπρεπε, δεν θα μπορούσα να έχω την αντίδραση που θα έπρεπε αν ήταν στην ομάδα που δεν υποστήριζα.

Κωνσταντίνος: Ενώ ας πούμε στη Formula 1 δεν ένιωσες ποτέ αυτή την εμπλοκή κάπως λόγω οδηγού ή ομάδας;

Πάνος: Στη Formula1… μου άρεσε τόσο πολύ σαν σπορ, τόσο πολύ σαν θέαμα, που… Ξέρεις, ειδικά στο θέμα με τις ομάδες δεν είχα ταυτιστεί ποτέ, ποτέ. Και το βρήκα σαν μια πολύ ασφαλή οδό, να μπορέσω να διοχετεύσω όλο αυτό που ήθελα να κάνω εκεί.

Seitan_Pournarakis

Κωνσταντίνος: Σήμερα αν ήσουν μικρός, στην ίδια ηλικία με αυτή που ξεκίνησες να βλέπεις Formula 1, θα σε τραβούσε το ίδιο πιστεύεις;

Πάνος: Πολύ ωραία ερώτηση…

Κωνσταντίνος: Είναι δύσκολο να βγάλεις από μέσα σου όλο αυτό που έχεις σαν εμπειρία, έτσι; Αλλά προσπάθησε να αποσυνδεθείς λίγο…

Πάνος: Όχι, θα σου πω! Νομίζω έχω περάσει άπειρα μεσημέρια Αυγούστου να κοιμάμαι από τον 10ο γύρο ως πιτσιρικάς, γιατί ΟΚ, σίγουρα όλοι είμαστε «παρελθοντολάγνοι». Θυμόμαστε τις παλιές εποχές πολύ καλύτερες απ’ ό,τι ήταν, απαξιώνουμε πολύ περισσότερο απ’ όσο πρέπει το σήμερα και πάντα ονειρευόμαστε ένα αύριο το οποίο δεν θα το δούμε ποτέ όπως το θέλουμε. Οκ, το παρελθόν είχε σπουδαίες στιγμές, σπουδαία ονόματα, είχε μάχες που μνημονεύουμε, αλλά είχε πολλές, πάρα πολλές περιπτώσεις που ήταν πιο βαρετό από τώρα. Ή ακόμα κι από πέρυσι, που το πέρυσι είναι μια χρονιά-ορόσημο νομίζω σε ό,τι έχει να κάνει με «βαρετή σεζόν», γιατί νομίζω τόσο χάλια σεζόν δεν θυμάμαι. Ήταν η χειρότερη που έχω δει η περσινή. Πιστεύω θα ήταν πιο εύκολο να εμπλακείς με αυτό, γιατί πλέον υπάρχουν περισσότερα κανάλια, περισσότεροι τρόποι, τα social media, το youtube, το internet… Υπάρχει το youtube που μπορείς να δεις τώρα τι έκανε ο Gilles Villeneuve με τον Arnoux…

Κωνσταντίνος: Απομονωμένα, βέβαια…

Πάνος: Ναι, οκ… Να δεις αυτό που έχει κρατήσει ο άλλος για να θυμάται, τις στιγμές που έχουν κρατήσει για να θυμούνται. Και να βλέπεις και το σήμερα. Απλά, νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια ακολουθείται μια πτωτική τάση στη Formula 1, ως αποτέλεσμα και των κανονισμών και της κυριαρχίας ορισμένων ομάδων που δεν ήταν ταυτισμένο το κοινό μαζί τους, όπως είναι η Ferrari και η McLaren… Δεν παραβλέπω το γεγονός ότι για τον μέσο Έλληνα το ενδιαφέρον έχει στραφεί σε άλλα πράγματα, τον ενδιαφέρει περισσότερο το πώς θα τα βγάλει πέρα παρά η διασκέδασή του.

Κωνσταντίνος: Είναι μια άποψη που δεν ακούμε συχνά κι είναι ωραίο που το λες τώρα…

Πάνος: Σίγουρα έχει αλλάξει η ζωή όλων. Λίγο ή πολύ, νομίζω έχει μείνει ανέγγιχτη για πάρα πολύ λίγο κόσμο. Και ο κόσμος που ίσως αποτελεί το ευρώ κοινό, γιατί ξέρεις, Formula 1 στην Ελλάδα υπάρχουν 5-10 χιλιάδες άνθρωποι που είναι πωρωμένοι και μπαίνουν κάθε μέρα και διαβάζουν ειδήσεις. Όμως υπάρχει κι ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό, το οποίο δεν θα μπει κάθε μέρα να διαβάσει ειδήσεις, αλλά την Κυριακή έβαζε να δει τι γίνεται. Αυτοί δεν έχουν το κουράγιο να βλέπουν Formula 1… όχι Formula 1, να βλέπουν τηλεόραση. Δηλαδή δεν θέλουν να ακούνε άλλο ό,τι ακούνε από την τηλεόραση, ή θέλουν να ξεσκάσουν εκείνη την ώρα να πάνε μια βόλτα με το παιδί τους, ή κάτι άλλο. Νομίζω ότι λίγο έχει χάσει τη δυνατότητα της διασκέδασης ο μέσος Έλληνας κι αυτό επίσης έχει επηρεάσει και το πόσο ασχολείται με τη Formula 1.

Τώρα… για το αν λείπουν ονόματα… Ναι, προφανώς ένας Senna δεν θα βρεθεί ξανά, ή ένας Schumacher, αλλά κάθε ένας γράφει τη δική του ιστορία. Αυτή την περίοδο έχουμε μια φοβερή φουρνιά οδηγών, που αν ψάξεις στο παρελθόν πολύ λίγες φορές έχουμε ζήσει. Έναν Alonso, έναν Hamilton, έναν Vettel, έναν Raikkonen, έναν Button… ο καθένας με τις δικιές του αρετές, πολύ καλοί οδηγοί μαζεμένοι, απλά η γενικότερη απαξίωση για όλους όσους είπα πριν και κυρίως για τους κανονισμούς και την τεχνολογία -που σίγουρα θα το συζητήσουμε στην πορεία αυτό περισσότερο- έχει φέρει μια απαξίωση και στο ταλέντο και στην αξία…

Seitan_5

“Θυμόμαστε τις παλιές εποχές πολύ καλύτερες απ’ ό,τι ήταν, απαξιώνουμε πολύ περισσότεροι απ’ όσο πρέπει το σήμερα και πάντα ονειρευόμαστε ένα αύριο το οποίο δεν θα το δούμε ποτέ όπως το θέλουμε.”

Κωνσταντίνος: Στέλιο, νομίζω ότι έχεις στείλει τις ερωτήσεις από πριν, τις λέει μόνος του…

Στέλιος: Βλέπει μπροστά…

Κωνσταντίνος: Αυτό που λες για τους οδηγούς είναι πολύ σημαντικό και συμφωνούμε… Το θέμα είναι τι τους αφήνουν να κάνουν. Δηλαδή, αν τους απολαμβάνουμε πολύ ή όχι… Δεν είναι πολύ κρίμα να έχουμε αυτά τα ονόματα που λες και να νιώθουμε ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να μας δείξουν αυτό το οποίο μπορούν να μας δώσουν;

Πάνος: Θα ήθελα να μπορούμε να τους ακούμε περισσότερο. Κι όταν λέω να τους ακούμε περισσότερο, εννοώ να ακούμε τον Fernando, τον Sebastian, τον Lewis, τι θέλουν πραγματικά να πουν κι όχι το τι πρέπει να πουν. Το πολιτικώς ορθό του πράγματος είναι κάτι το οποίο εμένα δεν μου αρέσει. Αλλά καταλαβαίνω ότι από τη στιγμή που όλα τα πράγματα έχουνε γίνει πιο εμπορικά, έχουν μπει οι χορηγοί παντού, σίγουρα ο καθένας δεν μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Να σου δώσω μια άλλη διάσταση επίσης, γιατί είμαστε λίγο «ανθρωποφάγοι» όλοι. Υπάρχει ένας οδηγός ο οποίος μιλάει περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, με τον τρόπο του κι είναι ο Hamilton. Ο οποίος δεν μπορεί να μιλάει πιο «δυνατά» απ’ ό,τι κάνει με τα Instagram, twitter κτλ. Αν δεις, η πλειοψηφία του κόσμου το βλέπει αρνητικά. Που εγώ έχω ασκήσει σε πάρα πολλά θέματα κριτική στον Hamilton, εδώ πέρα θα σου πω ότι είναι ο πλέον αυθεντικός γιατί το παιδί αυτό δεν προσπαθεί να κάνει τίποτα διαφορετικό πέρα από αυτό το οποίο θέλει να κάνει. Δηλαδή σου λέει «η ζωή μου είναι έτσι, θέλω να είναι έτσι, δεν μ’ ενδιαφέρουν ψεύτικες φιλίες, ψεύτικες συμπεριφορές, εγώ ό,τι σκέφτομαι το λέω, το βγάζω». Κι όμως δέχεται κριτική γι’ αυτό, άρα… το ερώτημα δεν ξέρω κατά πόσο είναι πραγματικό ή όχι. Καταλαβαίνω την έννοια με την οποία μου το λες εσύ, αλλά…

Κωνσταντίνος: Εγώ εστιάζω πιο πολύ στο ζήτημα της ίδιας της πίστας και του προϊόντος…

Πάνος: Εννοείς δηλαδή στο να τους ακούν, να ακούν την άποψή τους λες…

Κωνσταντίνος: Ναι, και το τι μπορεί να γίνει στην πίστα ώστε να δώσουν καλύτερο θέαμα, όχι μόνο επικοινωνιακά.

Πάνος: Α, παρανόησα, το πήγα αλλού. Θα έπρεπε να τους ακούν περισσότερο. Σίγουρα θα έπρεπε να ακούν τους οδηγούς περισσότερο. Αν άκουγαν τους οδηγούς περισσότερο η Formula 1 δεν θα ήταν στα χάλια που είναι τις τελευταίες σεζόν. Είναι πρόβλημα το γεγονός ότι δεν είναι όλοι οι οδηγοί ενωμένοι, γιατί εδώ του Hamilton του ρίχνω ένα άδικο, που δεν ασχολείται με τίποτα που έχει να κάνει με το GPDA (σ.σ. σύνδεσμος των οδηγών) κτλ. Αν ήταν ενωμένοι πραγματικά οι οδηγοί… Βέβαια, ιστορικά αν το δεις -και με την πιο γνωστή ιστορία με τον Lauda- ποτέ δεν ήταν ενωμένοι, έτσι; Αλλά βλέποντας το προϊόν το οποίο οι ίδιοι πρεσβεύουν, μέσα από το οποίο οι ίδιοι αναδεικνύονται και γίνονται πλούσιοι και γίνονται μύθοι να χάνει έδαφος, θα έπρεπε να ενωθούν πιο πολύ και θα έπρεπε να τους ακούνε πιο πολύ… Αλλά μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια εποχή όπου οι χορηγοί έχουν σημασία, η Formula 1 έχει κινηθεί ανατολικά όσο πάει, αλλάζουν οι ισορροπίες, αλλάζουν τα δεδομένα και είναι και πιο δεμένα τα χέρια τους. Κι επίσης –όχι περισσότερο από ποτέ, γιατί σίγουρα με τις εποχές Balestre η πολιτική έπαιζε επίσης πολύ σημαντικό ρόλο- αλλά δεν είναι παιχνίδι πολιτικής η όλη φάση ανάμεσα σε Ecclestone και Todt; Ο Todt… το γεγονός ότι πήγαμε σε μια εποχή όπου για να έχουμε οικονομία, για να έχουμε περιβαλλοντικά, πράσινες τεχνολογίες κτλ κι έχουμε φτάσει οι οδηγοί να μην πατάνε τέρμα γκάζι, να προφυλάσσουν ελαστικά, να γλιτώνουν καύσιμα… αυτό δεν είναι Formula 1, αυτά είναι νομίζω εντελώς κόντρα σε οτιδήποτε πρεσβεύει η Formula 1.

Seitan_6

Αλλά είναι δυνατόν ο Jean Todt να αποδεχτεί ποτέ ότι ακολούθησε μια πολιτική η οποία πλήγωσε το σπορ; Δεν πρόκειται να το κάνει ποτέ… Οπότε, δεν θα αλλάξει και ποτέ τόσο πολύ. Ο κόσμος συνήθως κράζει τον Ecclestone, γιατί ο Ecclestone βγαίνει και μιλάει και μιλάει πάντοτε όταν πρέπει να μιλήσει και όταν πρέπει να μπει ένα πρωτοσέλιδο για να πιεστεί κάποιος με τον οποίο είναι σε διαπραγματεύσεις. Αλλά στην πράξη νομίζω περισσότερα έχει κάνει η FIA, παρά ο Ecclestone. Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη να παραμείνουν οι κατασκευαστές στο σπορ, δηλαδή να πάμε στα V6 turbo, γιατί αλλιώς θα είχε φύγει και η Mercedes, ακολουθώντας τότε Honda, Toyota κτλ, που θα ήταν μεγάλο πρόβλημα, αλλά η μεγαλύτερη μαγκιά είναι να μπορείς να ξέρεις πότε έχεις κάνει λάθος και να το παραδέχεσαι και να αλλάζεις πλεύση. Γιατί αυτή τη στιγμή η Formula1 παραδεχόμαστε όλοι ότι μοιάζει επικίνδυνα με τη Formula E. Δηλαδή, στην οικονομία, και στο να λείπει ο θόρυβος, και να λείπει το πάθος. Από τη στιγμή που υπάρχει η πλατφόρμα να εφαρμοστούν όλα αυτά, ας εκμεταλλευτούν τη Formula E για να τα βάλουν όλα εκεί κι ας ξαναγίνει η Formula 1 η κορωνίδα. Είναι η κορωνίδα, είναι ακόμα, αλλά είναι πληγωμένη και δεν πρέπει να την αποτελειώσουμε, πρέπει να τη βοηθήσουμε να επιστρέψει εκεί που πρέπει. Πρέπει να έχουμε πάλι θόρυβο, πρέπει να έχουμε μάχες στο όριο, οι οδηγοί να πιέζουν και να δείχνουν ότι είναι μαχητές και όχι διαχειριστές.

“Υπάρχει ένας οδηγός ο οποίος μιλάει περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, με τον τρόπο του κι είναι ο Hamilton.”





Κωνσταντίνος: Θα μου επιτρέψεις ένα μικρό σχόλιο εδώ! Θυμάμαι ήμουν… είχα έναν αγώνα καρτ τελοσπάντων, ήμασταν στα paddocks εκεί πέρα, περιμέναμε να αρχίσουμε και ήταν η φάση στην οποία γυρνούσε ο κόσμος με τα παιδάκια, κοιτούσαν λίγο τα καρτάκια κτλ. Ο μπαμπάς με το παιδάκι του, 3-4 χρονών. Εντάξει, ήταν χαμογελαστό και κοίταζε τα καρτ στην ομάδα μου εκεί, όπου ξεκινάμε εκείνη τη στιγμή να κάνουμε τα ζεστάματα. Για τους κινητήρες, να δούμε αν όλα πάνε καλά, μίγματα και τέτοια. Και ανάβουν οι κινητήρες, αρχίζουν να γκαζώνουν. Και το παιδάκι ενώ ήταν ήδη χαρούμενο εκείνη τη στιγμή, με το που ακούει όλο αυτό το πράγμα να γίνεται τινάχτηκε κι ήθελε να πιάσει το αυτοκινητάκι, με τον μπαμπά του και τον τράβαγε να πάνε προς τα εκεί… Το οποίο είναι ένστικτο, δεν ξέρω πώς να το εξηγήσω διαφορετικά, το πώς ενθουσιάζεται ένα παιδάκι μ’ αυτό το άθλημα ας πούμε.

Πάνος: Θα σου κάνω μια αντιπαραβολή. Νομίζω 2002 Γερμανία, αν θυμάμαι καλά. Πρέπει να ήταν το πρώτο Grand Prix που έβλεπα από κοντά; Θα σε γελάσω γιατί τα χρόνια περνάνε και γερνάω! Είμαι ελεύθερα (σ.σ. δοκιμαστικά), έχω πάει όσο πιο άκρη μπορώ στα paddock για να βλέπω έστω στα 10 μέτρα την πίστα… Γιατί αυτό που πολύς κόσμος δεν ξέρει είναι ότι εμείς όταν πηγαίνουμε στη Formula 1 (όταν πηγαίναμε τελοσπάντων) συνήθως δεν έχεις πρόσβαση στο να βλέπεις κάτι. Περισσότερα βλέπεις από το σπίτι του, παρά από το να πας εκεί ως εργαζόμενος. Κι επειδή υπάρχουν γραφεία τύπου που δεν έχουν καν παράθυρα. Λοιπόν, θυμάμαι τότε ότι βγαίναμε στα ελεύθερα έξω να δω κι έχω πληρώσει δε θυμάμαι τι λογαριασμό γιατί έχω πάρει 3-4 κολλητούς και λέω «άκου»! Και τους βάζω το κινητό να ακούσουνε που περνούσαν τέρατα. Jordan τότε… Καταλαβαίνεις… Τώρα μιας κι έχουμε Αυστρία. Πριν δύο χρόνια, λοιπόν, είμαι Αυστρία. Και θέλω να κάνω κάτι συνεντεύξεις τότε, ήταν ο Ευτύχης στο GP2, ο άλλος ο Fontana στο GP3 και προσπαθούμε να βρούμε κατάλληλες στιγμές να πάμε να μιλήσουμε και λέω «παιδιά να πάμε τώρα γιατί σε λίγο ξεκινάνε τα ελεύθερα και θα έχει πολλή φασαρία, δεν θα μπορούμε να μιλήσουμε». Κοιτάω την ώρα -προσπαθώντας να βρω την κατάλληλη στιγμή- και συνειδητοποιώ ότι τα ελεύθερα έχουν ξεκινήσει ήδη. Είναι σε εξέλιξη! Και δεν ακούω τίποτα! Μπορείς να διανοηθείς τη διαφορά από κει που δεν μπορούσες όχι να κάνεις συνέντευξη… ούτε να ακούσεις τι λέει ο άλλος… με το να είσαι σε μια πίστα στο εσωτερικό κομμάτι, που οκ έχει υψομετρικές διαφορές το Red Bull Ring, είναι οροπέδιο λίγο περίεργο, δεν είναι μια πίστα σαν το Μονακό που τελοσπάντων υπάρχει αυτός ο αντίλαλος κτλ, αλλά γιατί να μην ακούς; Φέτος είναι λίγο βελτιωμένος ο ήχος, αλλά και πάλι είναι πολύ μακριά από αυτό που θα έπρεπε να είναι η Formula 1.

Κωνσταντίνος: Στέλιο;

Στέλιος: Τώρα περνάμε στα ωραία… στα πιο ωραία τώρα. Τι γνώμη έχεις εσύ για το ελληνικό κοινό της Formula 1; Αυτοί που βλέπουν, που σχολιάζουν… αυτοί που έχουν μείνει τελοσπάντων!

Πάνος: Υπάρχουν κλίμακες. Υπάρχει κόσμος ο οποίος ξέρει περισσότερα απ’ όσα ξέρω εγώ, εννοείται. Ήδη υπάρχουν φορές που διαβάζω posts και τοποθετήσεις και στο F1 Fans in Greece, υπάρχουν παιδιά που… Ουάου! Άλλωστε είμαι της άποψης ότι κάθε μέρα που περνάει μαθαίνεις και μπορείς να μάθεις οτιδήποτε από οποιονδήποτε. Έτσι; Ο ξερολισμός είναι το μεγαλύτερο αυτογκόλ που μπορεί να έχει κανείς. Και πολλές φορές ομολογώ ότι διαβάζω posts ή αναλύσεις, τοποθετήσεις και νομίζω ότι μαθαίνω κιόλας πράγματα από αυτά. Υπάρχει πολύς κόσμος ο οποίος παρακολουθεί σε επίπεδο που να καταλαβαίνει, υπάρχει πολύς κόσμος ο οποίος εκμεταλλεύεται λίγο το τι γίνεται και το κάνει λίγο γήπεδο… Τι εννοώ: ότι –δεν ξέρω στις σελίδες που μπαίνετε εσείς- εγώ έχει τύχει να πετύχω post στο οποίο δίνουν ραντεβού για να παίξουν ξύλο.

Κωνσταντίνος: Έχουμε κάνει κι εμείς πολλές φορές moderate σχόλια στα δικά μας, γι’ αυτό το λόγο…

Πάνος: Εδώ υπάρχουν δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι ότι από τον Έλληνα γενικά και τις νέες γενιές περισσότερο λείπει σε μεγάλο βαθμό η παιδεία. Όταν δεν μπορείς να αντιληφθείς ότι αυτό που γράφεις στο πληκτρολόγιο, γράφω, στο στέλνω, πρέπει να γράφω ό,τι θα του έλεγα κοιτώντας τον και ούτε λέξη παραπάνω και αντιθέτως όντας πίσω από ένα πληκτρολόγιο γράφεις ό,τι να ’ναι, καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά. Υπάρχει σημαντικό θέμα παιδείας, υπάρχει το πρόβλημα ότι οι μεγαλύτεροι της γενιάς μας εδώ στην Ελλάδα δεν εξοικειώθηκαν γρήγορα με internet, είναι λίγο ανεξέλεγκτη η νέα γενιά στο τι λέει και τι γράφει γι’ αυτό και ο μέσος όρος τσακωμού είναι πολύ χαμηλές ηλικίες, που είναι λίγο θλιβερό. Κι επίσης έχουμε μάθει κι από το ποδόσφαιρο να κάνουμε όλα τα πράγματα ποδοσφαιροποιημένα. Για κάποιο λόγο πρέπει να τσακωνόμαστε. Ότι ντε και καλά εσύ είσαι Ferrari, εσύ είσαι McLaren, δεν μπορείτε να μιλήσετε, πρέπει να τσακωθείτε.
Κωνσταντίνος: Το οποίο στο εξωτερικό δεν ισχύει με τίποτα… Σε αγώνες, που έχεις πάει και ο ίδιος…

F1 Grand Prix of Abu Dhabi - Race

Πάνος: Αν πας… πήγαινε στη Monza, πήγαινε εκεί που είναι ο ναός, υποτίθεται το βασίλειο των tifosi. Θα κυκλοφορήσουν όλοι με τη μπλούζα του Hamilton, χωρίς κανένα πρόβλημα. Πήγαινε στο Silverstone αντίστοιχα…

Κωνσταντίνος: Επειδή είπες για τη μπλούζα του Hamilton τώρα… θυμάμαι κάτι σχετικά στην Imola κάτι πιο ακραίο… Ήμουν στην Imola το 2003, στον αγώνα τον ιστορικό του Michael που είχε πεθάνει η μητέρα του. Και στεκόμουν, είχα πάει παρεούλα στην Tosa, πάνω ψηλά, στη φουρκέτα. Δίπλα στο tifosi club. Όπου για κάποιο λόγο εκεί μέσα ήταν και τρεις άνθρωποι Σκωτσέζοι. Με τα ρούχα τα κανονικά, τα κιλτ και τα διάφορα… Τότε οπαδοί του Coulthard, εκείνη την εποχή. Όπου όχι μόνο φορούσαν τα ρούχα και τις σημαίες κτλ, αλλά μέσα στο tifosi club απλά κατεβάσαν τα σώβρακά τους κάτω κι οι άλλοι από πάνω απλά χειροκροτάγανε και μετά πίνανε μπύρες μαζί.

Πάνος: Έτσι όπως το πες στην αρχή, νόμιζα θα μου έλεγες κάτι αρνητικό!

Κωνσταντίνος: Γι’ αυτό σου είπα «ακραίο»!

Πάνος: Μα είναι γιορτή, είναι γιορτή όπου και να πας. Σε όποια πίστα και να πας. Ακόμα και στις παραδοσιακές, εκεί που υπάρχουν τα fan club. Και παρ’ ό,τι αυτό το πράγμα χάλασε, π.χ. τώρα στην Αυστρία γιουχάρανε τον Hamilton, ήταν ελεεινό, ήταν απαράδεκτο.

Κωνσταντίνος: Δεν πρέπει να κατάλαβαν τι έγινε…

Πάνος: Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό που έλεγαν, που είπαν στο Skysports, ότι ειπώθηκε από τα μεγάφωνα ότι έφταιγε ο Hamilton. Αλλά όπως και να ’χει, παρασύρεται πολλές φορές ο κόσμος αλλά νομίζω ότι έξω μπορούν να κάτσουν μαζί να δουν αγώνα. Κάτι το οποίο στην Ελλάδα είναι πάρα πάρα πολύ δύσκολο. Άρα δεν θα εστιάζω στο κοινό της χώρας που λέμε, γιατί αυτοί που τσακώνονται για την formula 1 είναι αυτοί που θα τσακωθούν για το ποδόσφαιρο, που θα τσακωθούν για το βόλεϊ, που θα τσακωθούν και για το πόλο.

Στέλιος: Είναι οπαδοί του τσακωμού, δεν είναι του αθλήματος.

Πάνος: Ακριβώς… Θέλω να πιστεύω ότι είναι ίσως λίγο πιο «εκλεπτυσμένο» το κοινό, θα ήθελα να πιστεύω, που ασχολείται με τη Formula 1. Αλλά ξέρεις, πολλές φορές επειδή η νέα γενιά έχει μάθει στο ότι πίσω από το πληκτρολόγιο του υπολογιστή μπορώ να λέω και να κάνω ό,τι θέλω, ξέρεις, το χαλάει πάρα πολύ αυτό.

“Έχει τύχει να πετύχω post στο οποίο δίνουν ραντεβού για να παίξουν ξύλο.”

Στέλιος: Το κοινό που έχει, ας πούμε, αυξημένο επίπεδο γνώσεων και κριτικές ικανότητες και κάποια παιδεία, σε τι θα ήθελες εσύ να εντρυφήσει παραπάνω. Γιατί πλεόν, εντάξει, δε μιλάμε για το κοινό που τσακώνεται για το παραμικρό, όπως είπαμε και πριν. Μια σωστή απάντηση που έδωσες και πριν ήταν… όλοι να έχουν καλύτερη παιδεία

Κωνσταντίνος: Ή για παράδειγμα με την ιστορία του σπορ… τι θα ήθελες να δεις τον κόσμο παραπάνω να ψάχνει;

Πάνος: Εντάξει, ο κόσμος την ιστορία την ψάχνει, ασχολείται, του αρέσει. Πάντα μια ωραία ιστορία είναι μια ωραία ιστορία, ένα βίντεο από τα παλιά να βλέπεις ένα onboard και τρέμει όλη η λήψη… συγκλονίζεσαι. Άσχετα αν ήταν η τεχνολογία της εποχής που οδηγούσε σε αυτό, έτσι; Θα ήθελα περισσότερο πολιτισμό, σίγουρα. Θα ήθελα πάρα πολύ να το βλέπει ο πολύς ο κόσμος όπως το έβλεπα εγώ όταν ασχολήθηκα με αυτό το πράγμα, ως το πάθος μου, όπου αν γινόταν ωραίος αγώνας δεν με ένοιαζε αν θα κερδίσει ο Schumacher ή ο Hakkinen… Τι να σου πω, θυμάμαι επικούς αγώνες που κέρδισε ο Schumacher, επικούς αγώνες που κέρδισε ο Hakkinen, π.χ. όπως τότε στο Spa. Που είναι δύο εντελώς αντίθετοι και αιώνιοι αντίπαλοι. Αν δεν μπορείς να λατρέψεις το σπορ όπως είναι χάνεις πάρα πολύ από την ομορφιά του. Όπως και να ΄χει χάνεις πάρα πολύ από την ομορφιά του. Γι’ αυτό ο φανατικός στο ποδόσφαιρο δεν βλέπει τον αγώνα…

Στέλιος: Έχει πλάτη…

Πάνος: Έχει πλάτη! Δεν πρέπει λοιπόν ο κόσμος να γυρίζει την πλάτη στο πραγματικό θέαμα, πρέπει να επικεντρώνεται σ’ αυτό που είναι πραγματικά η Formula 1. Κι επίσης θα ήθελα να μην απαξιώνει οδηγούς, πράγματα, είναι κάτι που μ’ ενοχλεί πάρα πολύ. Το να έχεις ανθρώπους που χάνουν πράγματα, αξίζουν πράγματα και ο άλλος να τους μηδενίζει για πλάκα.

Κωνσταντίνος: Είναι φοβερός ο κόπος και η αφιέρωση ζωής που έχουν κάνει αυτοί οι άνθρωποι γι’ αυτό το πράγμα κι είναι πολύ μηδενιστικό, όντως, από μακριά να κάνεις κριτική.

Πάνος: Δέχομαι ότι οι περισσότεροι προέρχονται από οικογένειες που είχαν και χρήματα. Ή ότι ναι, τώρα κάνουν ζωή με μοντέλα, με ιδιωτικά αεροπλάνα… ΟΚ! Όλα αυτά έχουν ένα τίμημα. Έχουν ένα τίμημα ότι όλοι αυτοί δεν είχαν παιδική ζωή… και κακά τα ψέμματα, ρισκάρουν ακόμα τη ζωή τους κάθε φορά που μπαίνουν μέσα, όσο ασφαλής και να έχει γινει πια η Formula 1. Αυτό το οποίο συνέβη με τον Bianchi… αποδεικνύει ότι υπάρχει το ρίσκο ακόμα, δεν ξέρεις ποτέ τι μπορεί να συμβεί. Κι επίσης ένα πράγμα το οποίο παέι λίγο στην κατηγορία της απαξίωσης… «α, παλιά έβρεχε, έκανε κατακλυσμό και τώρα safety car…”. Έχουν αλλάξει πάρα πολλά τα τελευταία 20 χρόνια. Τώρα, τα σημερινά μονοθέσια, με τους κανονισμούς που υπάρχουν και τη μορφή που έχουν, λίγο να βρέξει, να πιάσει λίγο aquaplaning έχει φύγει, έχει εξαφανιστεί, έχει πάει στον θεό το αυτοκίνητο. Υπάρχει λόγος που υπάρχει αυτοκίνητο ασφαλείας, δεν έχουν γίνει βουτυρομπεμπέδες.



[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Στέλιος: Βέβαια τους έχουν καλομάθει κιόλας λίγο… Γιατί όταν με την πρώτη σταγόνα ο άλλος βρίσκει σαν δικαιολογία ενώ είναι πρώτος –βέβαια και παλιά γινόταν αυτό κι είχε γίνει σε πολύ τρανταχτά παραδείγματα, με τον Prost… Αλλά το βλέπεις και φέτος, δηλαδή βλέπεις τον Hamilton και λέει «πότε θα βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας, αρχίζει να στεγνώνει» και βγαίνει ο Rosberg από την άλλη και λέει…

Πάνος: Εδώ είναι και η διαφορά όμως στο μέταλλο του οδηγού. Εκεί εσύ μπορείς να κρίνεις ποιος είναι ο Hamilton και ποιος είναι ο Rosberg.

Κωνσταντίνος: Θα έρθουμε και σ’ αυτά σε λίγο… τώρα που έβαλες δύο ονόματα δίπλα-δίπλα…

Πάνος: Όταν αποφασίζουν για κάποιο λόγο να υπάρχει αυτοκίνητο ασφαλείας, υπάρχει λόγος να υπάρχει αυτοκίνητο ασφαλείας, είναι λίγο πιο επικίνδυνα τα πράγματα τώρα από παλιά.

“Θα ήθελα περισσότερο πολιτισμό, σίγουρα. Θα ήθελα πάρα πολύ να το βλέπει ο πολύς ο κόσμος όπως το έβλεπα εγώ όταν ασχολήθηκα με αυτό το πράγμα, ως το πάθος μου, όπου αν γινόταν ωραίος αγώνας δεν με ένοιαζε αν θα κερδίσει ο Schumacher ή ο Hakkinen…”

Κωνσταντίνος: Σ’ όλα αυτά που λες, στο τι μπορεί ο κόσμος να εντρυφήσει κτλ, το κομμάτι στο οποίο μπορεί να επηρεάσει σ’ αυτό ο δημοσιογραφικός ο κόσμος ποιο πιστεύεις ότι είναι; Δηλαδή… πώς θα ήθελες εσύ να δεις τον δημοσιογραφικό κόσμο στο κομμάτι αυτό ώστε να είναι καλύτερα τα πράγματα;

Πάνος: Κοίταξε να δεις, ένα πράγμα το οποίο προσπαθούσα από την πρώτη μέρα που έκανα αυτή τη δουλειά –τώρα το κατά πόσο το πετύχαινα ή όχι δεν μπορώ να το κρίνω εγώ- είναι να το βλέπω όσο γίνεται αντικειμενικά το όλο πράγμα. Σίγουρα έχοντας ενασχόληση πραγματική με αυτό και τις εποχές που πηγαίναμε συχνά σε grands prix και ζούσαμε κάποιους οδηγούς περισσότερο, δηλαδή στα 90s, όχι στα 90s, από το 2002 μέχρι 2008, 2009 που βλέπαμε έναν οδηγό από κοντά, του μιλούσες 5-6 φορές τον χρόνο, άρα είχες κάτι να λάβεις από αυτό, κάτι να κρίνεις, από το πώς μιλούσε, από το τι ενδιαφέρον έδειχνε σε ένα μικρόφωνο που δεν ήταν το Sky ή του BBC ή του RTL ή κάποιου άλλου, μπορούσες να κρίνεις λίγο συμπεριφορές. Αν κάτι λίγο μ ‘έχει επηρεάσει σ όλα αυτά τα χρόνια σίγουρα είναι αυτό. Το ότι κάποιοι οδηγοί, ναι, μου έδειχναν πολύ κακό χαρακτήρα. Όπως ο Montoya.

Seitan_Hakkinen

Κωνσταντίνος: Αγαπημένος μας στο site γενικότερα!

Πάνος: Έχουν τύχει περιστατικά που έχω δει μπροστά μου που λέω «ρε γαμώτο, ντάξει, γιατί το κάνεις αυτό;». Κι από την άλλη έχω οδηγούς να κάνουν πράγματα τα οποία δεν πίστευα. Αν θες να στο πάω καθαρά επί προσωπικού, πάντοτε είχα τον Hakkinen θεό γιατί ο Hakkinen του μιλούσες και σου απαντούσε, έκανες συζήτηση μαζί του. Αντίστοιχα, μετά ο Hamilton τα χρόνια της McLaren κυρίως, γιατί τότε είχε ακούσει περισσότερη κριτική, πήγαινες να του μιλήσεις, είχε τα γυαλιά ηλίου, κοιτούσε το υπερπέραν, απαντούσε με τρεις λέξεις αν ήθελε και τέλος.

“Πάντοτε είχα τον Hakkinen θεό γιατί ο Hakkinen του μιλούσες και σου απαντούσε, έκανες συζήτηση μαζί του.”

Κωνσταντίνος: Έχει αλλάξει πάρα πολύ πάντως, ο Lewis…

Πάνος: Έχει σίγουρα διαφορετική προσέγγιση. Κατ’ αρχήν έχει αλλάξει σαν οδηγός.. Έχει αλλάξει το όλο πακέτο. Και να σου πω κάτι; Ο τρόπος ζωής του… σίγουρα πολύ μακριά από τα δικά μου… αν θες από τις δικές μου ιδέες ή τελοσπάντων τη δική μου λογική, αλλά δέχομαι πρώτον ότι έχει αλλάξει αντιμετώπιση σε πάρα πολλά πράγματα και δέχομαι το ότι δεν βλέπω κάτι ψεύτικο. Είναι πολύ σημαντικό ότι κόντρα στην κατακραυγή πολλών και τις επικρίσεις ακολουθεί το μοτίβο που ο ίδιος θέλει να χαράξει.

Στέλιος: Και πιστεύω ότι χωρίς αυτά ίσως να μην ήταν κι αυτός ο οδηγός που είναι. Γιατί αν τον είχαν σε καλούπι μπορεί να μην απέδιδε…

Κωνσταντίνος: Κάποια στιγμή βρήκε ένα τρόπο να το διαχειριστεί τελοσπάντων…

Πάνος: Εγώ γι’ αυτό λέω ότι ποτέ δεν μπορείς να έχεις ολοκληρωμένη άποψη για έναν οδηγό αν δεν τελειώσει την καριέρα του. Γιατί αν κρίνεις τον Hamilton πριν από 3 χρόνια με τον Hamilton σήμερα είναι ένας εντελώς διαφορετικός οδηγός.

Κωνσταντίνος: Μιλάμε για έναν οδηγό ο οποίος… τον φοβόμασταν πότε θα διαλύσει τα λάστιχά του και τώρα

Πάνος: Δες τον τώρα…

Κωνσταντίνος: Τώρα είναι ο καλύτερος στη διαχείριση και στα καύσιμα… σ’όλα αυτά.

Πάνος: Από λαστιχοφάγος έχει γίνει Button!

Κωνσταντίνος: Ή βλέπεις ας πούμε την κατανάλωση καυσίμου κι είναι πάντα χαμηλότερα από τους υπόλοιπους. Είναι πολύ διαφορετική η οδήγηση.

Πάνος: Σίγουρα παίζει ρόλο και το μονοθέσιό σου, έτσι; Αλλά νομίζω έχει δουλέψει πάρα πολύ σ’ αυτό τον τομέα. Ήξερε ποια είναι η αδυναμία του, τη δούλεψε… Δεν ξέρω, ειδικά ο Hamilton μου δίνει την αίσθηση ότι είναι να μην πάρει απόφαση ότι πρέπει να κάνει κάτι. Δηλαδή φέτος ήταν τρανταχτό παράδειγμα. Ξεκίνησε… παραλία! Σεζόν παραλίας! Γι’ αυτό και βρέθηκε να χάνει στους πρώτους αγώνες. Ήταν και δεν τον ένοιαζε, έτσι; Τον έβλεπες ότι δεν νευρίαζες, δεν γίνεται να χάνεις, να είσαι πρωταθλητής και να μη νευριάζεις όταν χάνεις. Και είδες ότι από τη στιγμή που πλέον άλλαξε ρότα και πείσμωσε, πώς έχει αλλάξει η ισορροπία και το όλο πράγμα.

Seitan_Hamilton

“Ο Lewis από λαστιχοφάγος έχει γίνει Button!”

Κωνσταντίνος: Ωραία η έκθεση ιδεών μέχρι τώρα… πάμε σε λίγο πιο γρήγορα πραγματάκια.

Στέλιος: Εκτός από Formula 1 ποια άλλα σπορ παρακολουθείς;

Πάνος: Ποδόσφαιρο, μόνο.

Στέλιος: Μόνο μπάλα, έτσι;

Πάνος: Μόνο. Παλιά… έβλεπα μπάσκετ… Δεν ξέρω, για κάποιο λόγο από ένα σημείο και μετά έχω βγάλει όλα τα άλλα απ’ έξω. Βλέπω motorsports, ντάξει, formula 1 όταν λέμε… προφανώς και WRC βλέπω, προφανώς IndyCar, NASCAR…

Κωνσταντίνος: Μηχανοκίνητο γενικά, έτσι;

Πάνος: Το NASCAR, ας πούμε, έτσι; Το πλέον παρεξηγημένο σπορ. Πήγα και το είδα από κοντά κι έκτοτε λέω «respect”, είναι τρέλα. Οτιδήποτε μηχανοκίνητο και ποδόσφαιρο. Καλώς κακώς.

Seitan_1

Στέλιος: Τρεις αγαπημένοι σου οδηγοί που δεν αγωνίζονται πια, που έχουν σταματήσει.

Πάνος: Που δεν αγωνίζονται πλέον…

Κωνσταντίνος: Και μαζί τι σου άρεσε στον καθένα, πολύ γρήγορα…

Πάνος: Προφανώς, Schumacher. Ξέρω ότι 7 στους 10 θα διαφωνήσουν. Εγώ τον βάζω τουλάχιστον δίπλα στον Senna, για τους δικούς μου λόγους τον βάζω και λίγο πιο πάνω, γιατί ο Senna ήταν το πηγαίο ταλέντο, σε ταλέντο ο Senna ήταν πολύ καλύτερος από τον Schumacher, αλλά ο Schumacher έδειξε ότι δουλεύοντας μπορείς να πετύχεις το ίδιο πολλά. Άρα θα βάλω τον Schumacher. Θα βάλω Mario Andretti, γιατί σε αντίθεση με τις ατυχείς προσπάθειες πολλών να δοκιμαστούν και αλλού ο άνθρωπος αυτός πέτυχε παντού. Σε ό,τι κι αν έτρεξε ήταν πετυχημένος.

Κωνσταντίνος: Ωραία διάσταση αυτή.

Πάνος: Είναι πολύ δύσκολο να είσαι πετυχημένος στα Indy, να ‘σαι στη Formula 1, να είσαι… νομίζω και στα NASCAR. Σε ό,τι κι αν έτρεξε ήταν πετυχημένος κι αυτό αυτομάτως σου δίνει τεράστιο credit. Και τρίτο… θα είναι ρομαντικό, θα γίνω κι εγώ παρελθοντολάγνος όπως είπα πριν, θα πω τον Gilles Villeneuve, αναγκαστικά. Γιατί ήταν θεαματικός. Γιατί μείναμε με την προσμονή του τι θα μπορούσε να έχει πετύχει. Γιατί ήταν τραγικό ό,τι συνέβη, γιατί μέχρι τότε είχε προλάβει να χτίσει ένα μύθο. Κι είναι φοβερό να έχεις προλάβει να χτίσεις, να γίνεις μύθος χωρίς να δικαιολογείται αυτό από αποτελέσματα, να σε έχει ο άλλος στην καρδιά του δεκαετίες χωρίς να έχεις πετύχει τους αριθμούς κάποιων άλλων. Πράγμα το οποίο αυτόματα, για να σου απαντήσω και σε ερώτηση που σίγουρα θα έρθει… οι αριθμοί είναι σχετικοί, έτσι;

Στέλιος: Και τώρα που λένε, ας πούμε, ποιος έχει τους περισσότερους βαθμούς, τώρα οι βαθμοί είναι 25, άλλοτε ήταν 10.

“Αγαπημένοι παλιότεροι οδηγοί: Michael Schumacher, Mario Andretti, Gilles Villeneuve”

Κωνσταντίνος: Έχουμε τώρα και τις τρεις αγαπημένες σου πίστες…

Πάνος: Αγαπημένες πίστες, ε; Σίγουρα ξεκινάω με το Spa. Το Spa δεν συγκρίνεται με τίποτα.

Κωνσταντίνος: Μαζί σου.

Πάνος: Πήγα το 2009 πρώτη φορά και δεν έχω πάει έκτοτε.

Κωνσταντίνος: Το 2010 ήμουν εγώ…

Πάνος: Στα ελεύθερα είχα χρόνο να αφήσω λίγο το ρεπορτάζ. Περπατώντας, πήγα προς την πλευρά εκεί στην Eau Rouge, να βρέχει, να ανεβαίνουν και λέω «οκ, αυτό είναι». Κι εκείνο το σημείο, εκείνη τη στιγμή, σ’ εκείνο το μέρος, μ’ αυτό τον καιρό, μ’ εκείνο τον ήχο… ήταν Formula 1. Αυτό. Ό,τι πρεσβεύει στο μυαλό μου η Formula 1 ήταν εκείνη η στιγμή.
Καναδάς, Montreal. Μια πίστα η οποία όσο κι αν με ξενερώνουν τώρα μεγάλες ευθείες και το διπλό DRS που για κάποιο λόγο χρησιμοποιείται δύο φορές για τον ίδιο οδηγό, -τελοσπάντων, το βλέπουμε- συνδυάζω και την πόλη, συνδυάζω και την ατμόσφαιρα και το ανατρεπτικό του αγώνα, μ’ αρέσει πάρα πολύ, είναι το Νούμερο 2. Νούμερο 3… Θα πω το Μονακό και όχι τη Monza… γιατί το Μονακό είναι κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό. Έχει ένα τρελό ήχο, τρελός ο ήχος! Και επίσης είναι ένας αγώνας στον οποίο το παραμικρό λάθος σε κατέστρεψε. Και αυτόματα, παρ’ό,τι έχει προσφέρει μερικούς από τους πιο βαρετούς αγώνες στην ιστορία της Formula 1, ξέρεις ότι ανά πάσα στιγμή μπορούν να αλλάξουν όλα. Ξέρεις ότι πρέπει να δεις μέχρι το τελευταίο μέτρο, γιατί όλα μπορεί να αλλάξουν.

“Αγαπημένες πίστες: Spa, Montreal, Monaco”

Κωνσταντίνος: Ωραία, πάμε λίγο σε κανονικές ερωτήσεις πάλι… Ποια είναι η εμπειρία σου από αγώνες και ποια η προσωπική σου επαφή με το μηχανοκίνητο αθλητισμό;

Πάνος: Σίγουρα θεωρώ εαυτόν ευλογημένο γιατί μέσω της επαγγελματικής μου ενασχόλησης, έχω δει πολλά Grand Prix από κοντά, έχω επισκεφτεί πολλές πίστες, έχω πάρει γεύση από πολλές ακόμα μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Εκτός από τον Καναδά που είναι πολύ… δύσκολο ταξίδι, ήμουν αρκετά τυχερός ώστε να δω το GP του Fuji στην Ιαπωνία το 2007 ή να πάω στη Σιγκαπούρη. Για ένα travel junkie σαν την αφεντιά μου, αυτά ήταν δώρα ανεπανάληπτα. Έχω συγκλονιστεί από το «πανηγύρι» στους αγώνες του NASCAR, που μπορεί στην Ελλάδα να το απαξιώνουμε ως θεσμό αλλά πιστέψτε με, αν το δεις από κοντά θα εθιστείς. DTM, WTCC, Formula 3, Rallycross που είναι ένα ταχέως ανερχόμενο σπορ που αξίζει να το παρακολουθήσει κανείς, Isle of Man που είδα τον προηγούμενο μήνα και έμεινα παγωτό, αγώνες με ταχύπλοα (ήμουν υπεύθυνος Τύπου στον αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Powerboats Class-1 που είχε γίνει το 2007 στο Φάληρο), Red Bull Air Race που είναι παράνοια… προφανώς έχω φάει το WRC με το κουτάλι τόσα χρόνια, γενικά έχω δει πολλά. Θα ήθελα όμως να δω IndyCars, MotoGP, έχει ακόμα στη λίστα…

Seitan_Ferrari

Όσο για το δεύτερο σκέλος, πέρα από κάποιους αγώνες καρτ πιτσιρικάς, δεν είχα ποτέ ούτε το χρόνο, ούτε το χρήμα για κάτι παραπάνω. Άλλωστε μέσω της δουλειάς είχα την ευκαιρία να ζήσω φοβερές εμπειρίες. Να οδηγήσω μονοθέσιο F1 (μία Arrows του 1997), F3, Renault Clio Trophy, αγωνιστικά Corolla και 206, supercars όπως η Lamborghini Aventador ή η McLaren MP4-12C κ.α. Και ακόμα καλύτερα –επειδή σε όλα τα παραπάνω πήγαινα στο δικό μου όριο που ήταν αρκετά χαμηλά-, να βρεθώ στο δεξί μπάκετ οδηγών όπως ο Carlos Sainz, o Mikko Hirvonen, o Jari-Matti Latvala, o Ken Block, o Alistair McRae κ.α. Πίστεψε με, αυτά ήταν πολύ πιο «αγωνιστικές» εμπειρίες απ’ ότι μάταια να οδηγήσω εγώ σε αγωνιστικό ρυθμό. Μου έφερες στο μυαλό σπουδαίες εμπειρίες και νιώθω προνομιούχος που κατάφερα να έχω για επάγγελμα το… πάθος μου.

“Έχω συγκλονιστεί από το «πανηγύρι» στους αγώνες του NASCAR, που μπορεί στην Ελλάδα να το απαξιώνουμε ως θεσμό αλλά πιστέψτε με, αν το δεις από κοντά θα εθιστείς.”

Στέλιος: Τι αυτοκίνητο οδηγείς εσύ και τι αυτοκίνητο θα ήθελες να οδηγείς… Περνάμε σε κάτι να έχουμε και για το AUTO GRIP…

Κωνσταντίνος: Το αυτοκινητιστικό κομμάτι του site…

Πάνος: Ως μπαμπάς τρίχρονου κοριτσιού είμαι περήφανος οδηγός ενός Grand C-Max και γουστάρω και πολύ, χωράνε τα πάντα μέσα! Πριν από αυτό είχα ένα Toyota Celica T-Sport, σου απάντησα ήδη… για τη διαφορά φιλοσοφίας; Τι θα ήθελα;

Στέλιος: Πες ένα όνειρο… τσάμπα είναι, επειδή είμαστε και ρομαντικές ψυχές.

Πάνος: Όνειρο κιόλας; Άρα πάμε κι όπου να’ ναι… Aston Martin.

Κωνσταντίνος: DB9;

Πάνος: Δε με νοιάζει, οτιδήποτε. Aston Martin. 007!

“Ονειρεμένο αυτοκίνητο: Οποιαδήποτε Aston Martin”

Στέλιος: Για το μέλλον των Alonso και Kimi, τι βλέπεις;

Πάνος: Αρχικά πως θα είναι αμφότεροι κοντά μας και του χρόνου! Για τον Kimi που γίνεται περισσότερη συζήτηση, έως τώρα είναι αναμφίβολα πιο ανταγωνιστικός απ’ ότι πέρυσι. Δεδομένης και της χημείας (ή αν προτιμάς αρμονίας) με τον Vettel, θεωρώ πως η Ferrari θα ανανεώσει τη μεταξύ τους συνεργασία. Και καλά θα κάνει. Όσο για τον Alonso, έχει συμβόλαιο και για την επόμενη σεζόν. Φέτος υπάρχει βελτίωση για τη McLaren-Honda. Μικρή αλλά υπάρχει. Αν αυτή συνεχιστεί και του χρόνου και με δεδομένο πως το 2018 μπορεί να αλλάξουν άρδην οι ισορροπίες, νομίζω δεν θα πετάξει 3 χρόνια υπομονής την ώρα που θα μπορούσε ενδεχομένως να έχει ένα αξιόμαχο πακέτο στα χέρια του. Πιστεύω λοιπόν πως θα τον δούμε και το 2018 στη McLaren-Honda, μακάρι με ένα μονοθέσιο με το οποίο να μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο.

(σημείωση: η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε πριν η Ferrari ανανεώσει τον Kimi)

Raikkonen-Lewis: 1
Lewis-Vettel:2
Vettel-Raikkonen: 2
Ricciardo-Rosberg: 1
Verstappen-Sainz: 1
Perez-Grosjean: 2
Alonso-Hamilton: 1
Bottas-Hulk: 2





Κωνσταντίνος: Και τώρα πάμε λίγο…

Στέλιος: Έχουμε κάτι δίδυμα, έτσι;

Κωνσταντίνος: Ένα… φλιπεράκι τώρα.

Πάνος: Ωραία!

Στέλιος: Raikkonen ή Lewis;

Πάνος: Raikkonen. Θα μου απαντήσεις… γιατί; Αλλά δεν το ‘χεις…

Κωνσταντίνος: Όχι, όχι είναι να παίξουμε Προ-Πο απλά… 1-Χ-2!

Στέλιος: Lewis ή Vettel

Πάνος: Vettel

Στέλιος: Vettel ή Raikkonen

Πάνος: Raikkonen. Θα βάλω αστεράκι, έτσι; Μιλάμε καθαρά για πηγαίο ταλέντο, μιλάμε για…

Κωνσταντίνος: Τι σου βγαίνει, ποιον θέλεις. Συναίσθημα πες μας, έτσι;

Στέλιος: Ricciardo ή Rosberg

Πάνος: Ricciardo! Με κεφαλαία, υπογραμμίζω!

Στέλιος: Verstappen ή Sainz.

Κωνσταντίνος: Είναι ύπουλη ερώτηση, έτσι;

Πάνος: Δεν τους έχω ζήσει… Δεν έχω άποψη σαν άνθρωποι πως είναι καθόλου, γιατί ξεκίνησαν αμφότεροι πέρυσι και έκτοτε δεν έχω πάει σε αγώνα. Οδηγικά θα πω σίγουρα Verstappen. Γιατί ο οδηγός πρέπει να συγκλονίζει. Πρέπει να φαντάζεται το προσπέρασμα κι όχι να κερδίζει θέσεις με το μυαλό.

Στέλιος: Perez ή Grosjean;

Πάνος: Στη Ferrari εννοείς; Ή γενικά; (γέλια)

Στέλιος: Εγώ δεν είπα τίποτα!

Κωνσταντίνος: Το πήγαμε αλλιώς!

Πάνος: Θα ήθελα να δω τον Grosjean, σε μεγάλη ομάδα. Ο Perez είναι θεούλης στο να «κλέβει» αποτελέσματα. Δεν είναι να τα δημιουργεί.

Κωνσταντίνος: Για τον Grosjean είχαμε κάνει μια υποστήριξη μεγάλη τότε που είχε τα προβλήματα…

Πάνος: Δεν ξέρω αν θα μπορεί να κάνει ο Grosjean, δε λέω ότι θα μπορεί, αλλά θα ήθελα να τον δω σε μια μεγάλη ομάδα.

Κωνσταντίνος: Είναι, είναι καλός κι ήταν τότε που είχε φάει το μεγάλο κράξιμο, νιώθαμε ότι ήταν κρίμα που τον είχαν στήσει τόσο πολύ στον τοίχο ας πούμε.

Στέλιος: Alonso ή Hamilton;

Πάνος: Alonso… Όλα αυτά, όπου μου ’χεις βάλει τον Hamilton χάνει στο νήμα, έτσι; Στο λέω! Επειδή έχει χάσει και στα τρία…

Στέλιος: Άσε να ’χουμε και λίγο ίντριγκα!

Κωνσταντίνος: Πώς θα γίνει χαμός;

Πάνος: Βάζω πάντα μέσα και την προσωπική αίσθηση και το στυλ, όλο.

Στέλιος: Ποιος σου κάθεται εσένα καλύτερα είναι…

Πάνος: Έτσι… δεν μιλάμε τώρα να αξιολογήσουμε στο 100% οδηγική ικανότητα ή αποτελεσματικότητα κτλ.

Κωνσταντίνος: Είναι συναίσθημα η ερώτηση, είπαμε…

Πάνος: Γουστάρω περισσότερο ν’ ακούω team radio Alonso και Vettel και να γελάω μετά… Αυτό μου δίνει κάτι.

Στέλιος: Bottas ή Hulk;

Πάνος: Θα έλεγα σίγουρα Hulk… Ο Hulk είναι από τους οδηγούς της νέας γενιάς που ξεχωρίζουν, αλλά το παραπάνω ύψος άρα και βάρος είναι μειονέκτημα κι αυτό φαίνεται. Δυστυχώς αυτός ο κόσμος είναι για εμάς τους κοντούς!

Στέλιος: Cristiano ή Messi; Αυτό δεν το περίμενες! Πρόσεξε τι θα πεις!

Πάνος: Εεε, θα σου πω Cristiano, γιατί είμαι φανατικός… αντι-Μπαρτσελόνα! Εχθρός του τικι-τάκα. Κι ως Ολυμπιακός, επειδή τότε στο 5-1 (σ.σ. με τον Παναθηναϊκό) για όσους θυμούνται ήταν 5-1 στο 50’, θα μπορούσε να είχε φύγει από πάνω μου η ντροπή της 7άρας από τη Γιουβέντους πολύ εύκολα, τότε η Μπαρτσελόνα σταμάτησε στα 5 πολύ νωρίς. Από τότε απέκτησα μια συγκεκριμένη… Θα μπορούσε να είναι 12-1.

Στέλιος: Είμαστε άνθρωποι! Καρτούλα να σου δώσω; Του συνδέσμου! (σ.σ. δίνει μια κάρτα του συνδέσμου Φίλων Μπαρσελόνα Αθήνας) Με αγάπη στη δίνω, ε; Δεν στη δίνω ειρωνικά!

Πάνος: Ωραία! Ευχαριστώ! Δεν μπορώ Μπαρσελόνα… Παρ ’ό,τι ήμουν φανατικός αναγνώστης Ερίκ Καστέλ… Αγαπούσα Ερίκ Καστέλ, αλλά… αλλά…

Στέλιος: Μην πεις για το Spinning, θα ζητήσω αύξηση!

Πάνος: Θα πω ό,τι θέλω! Ό,τι θέλω να πω!

“Cristiano και Real Μαδρίτης!”

Κωνσταντίνος: Μ’ αυτά που είπες για τη Μπαρτσελόνα, το μόνο που σε γλιτώνει (σ.σ. από τη χιουμοριστική στήλη «Spinning Around») είναι ότι δεν έχεις μετάδοση φέτος! Αλλιώς σε είχε ξεσκίσει από δω και πέρα!

Πάνος: Είσαι και Παναθηναϊκός;

Στέλιος: Όχι, Ολυμπιακός είμαι!

Seitan_Rally

Κωνσταντίνος: μίλησε μας λίγο σχετικά με το που δραστηριοποιείσαι αρθρογραφικά αυτήν την περίοδο;

Πάνος: Κλείσαμε πλέον τετραετία στο NewsAuto.gr όπου έχω ρόλο αρχισυντάκτη.
Αποκλειστικά για Formula 1 γράφω στο Contra.gr όπου τις ημέρες των Grand Prix έχουμε και Live Σχολιασμό των αγώνων και Race Blog και φυσικά το LIVE CHAT που είναι ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια της δουλειάς καθώς έχω άμεση επαφή με τον κόσμο – αν και μέσω των social media αυτή η επικοινωνία υπάρχει και 24/7!
Από τον Ιανουάριο έχω ξεκινήσει μία πολύ ενδιαφέρουσα συνεργασία με το OneMan.gr γιατί μετά από καιρό, γράφω ιστορίες ακριβώς όπως θέλω να τις διαβάζω: εναλλακτικά, χιουμοριστικά, για F1, αυτοκίνητο αλλά ακόμα και για «στίβους» που μέχρι πρότινος μου ήταν άγνωστοι, όπως η πολιτική ή τα κοινωνικά.
Ως γνωστόν φέτος τηλεοπτικά δεν τα λέμε αλλά ξεκίνησα ένα εναλλακτικό VLOG σχολιασμού των αγώνων που είχα την τύχη να το «αγκαλιάσει» μία εταιρεία όπως η Red Bull και έτσι αντί για το προσωπικό μου κανάλι στο YouTube, πλέον προβάλλεται από το RedBull.com. Από εκεί και πέρα, επειδή είμαι… πιο workaholic πεθαίνεις, όλο και κάπου αλλού μπορεί να με δει ή να με ακούσει κανείς, λίγο σε επαρχιακά ραδιόφωνα, λίγο σε εκδηλώσεις ανά την Ελλάδα… φρένο δεν πατάω ποτέ!

Κωνσταντίνος: Και τι ακριβώς σου αρέσει να διαβάζεις στο F1 GRIP;

Πάνος: Πληρωμένη απάντηση, μα φυσικά Spinning Around!

seitan_f1grip_1[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]