Το Ρώσικο Grand Prix θα ξεκινήσει σε λίγη ώρα με την Ferrari να στοχεύει το πρώτο της 1-2 από την Γερμανία του 2010 με τον Alonso και τον Massa. Αν το καταφέρει σήμερα αυτό η Ferrari θα είναι η ογδοηκοστή πρώτη φορά που κάνει το 1-2. Αν κερδίσει σήμερα ο Kimi Raikkonen θα αφήσει πίσω του σε συνολικές νίκες τον Hakkinen (20) και θα είναι μια θέση πίσω από τον Damon Hill (22). Από την άλλη η Mercedes θα προσπαθήσει να κάνει το κάτι παραπάνω για να πάρει εκείνη την νίκη με τον Bottas να δείχνει εμφανώς καλύτερος σε όλο το προηγούμενο διήμερο και με τον Hamilton να κινδυνεύει να μείνει εκτός βάθρου. Αν συμβεί αυτό θα είναι η πρώτη φορά που μένει εκτός βάθρου από την Ισπανία το 2016.

1.Σειρά εκκίνησης

Οι κατατακτήριες δοκιμές είχαν χθες πολλές εκπλήξεις. Ο Sebastian Vettel επικράτησε άνετα σε σχέση με την Mercedes μπροστά αλλά όχι και τόσο άνετα με την πολύ καλή απόδοση του Kimi Raikkonen, με τον Vettel να καταφέρνει να παίρνει την pole position με λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου μπροστά από τον Φινλανδό teammate του. Το τελευταίο 1-2 της Ferrari σε κατατακτήριες είχε να συμβεί από το Γαλλικό GP το 2008 με τον Raikkonen να βρίσκεται μαζί με τον Felipe Massa στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Αυτοί που δεν είχαν ένα καλό διήμερο γενικά ήταν η Mercedes, όπου πάλευαν να βρουν το ιδανικό setup. Από ότι φάνηκε και χθες ο Bottas ταίριαξε καλύτερα το μονοθέσιο από ότι ο Hamilton και για αυτό ο Valtteri θα εκκινήσει από την τρίτη θέση. Ο Hamilton θα βρίσκεται στην τέταρτη θέση μπροστά από τους Ricciardo και Massa. Είναι η πρώτη φορά την φετινή σεζόν που σπάει το lock out της τρίτης σειράς της RBR, με τον Max Verstappen να κάνει τον έβδομο καλύτερο χρόνο και να ξεκινάει μπροστά από τον Nico Hülkenberg. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Perez και Ocon. Πιο πίσω ο Fernando Alonso θα εκκινήσει δέκατος πέμπτος πίσω από τον Carlos Sainz λόγω ποινής στο Bahrain, ενώ ο Stoffel Vandoorne θα εκκινήσει από την τελευταία θέση λόγω αλλαγής μονάδος ισχύων στο κινητήρα της Honda. Απογοητευτική εμφάνιση είχε ο Romain Grosjean που τερμάτισε χθες στην τελευταία θέση.

2.Εκκίνηση

Η εκκίνηση στο Sochi είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες όλης της σεζόν. Καθώς οι οδηγοί μέχρι το πρώτο σημείο φρεναρίσματος θα έχουν διανύσει 844 μέτρα. Με κρύα ελαστικά και κρύα φρένα γρήγορα μπορεί κάποιος να χάσει το σημείο φρεναρίσματος και να γίνει αυτό που έγινε και πέρσι μεταξύ Kvyat και Vettel αλλά και λίγο πιο πίσω μεταξύ των Gutierrez, Hülkenberg, Haryanto και τον Verstappen. Ή όπως το 2014 που ο Rosberg έχασε τα φρένα και την πρωτοπορία του αγώνα στην δεύτερη στροφή. Ακόμη και φέτος μπορεί να συμβεί το ίδιο, μιας και οδηγοί που εκκινούν από πιο πίσω θέσεις θα έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν πολλές θέσεις στην στροφή 2, κάτι που φυσικά θα μπορέσει να οδηγήσει και σε μειονέκτημα αν δεν καταφέρει να φρενάρει σωστά. Από την δεύτερη σειρά οι δυο Mercedes θα προσπαθήσουν να περάσουν τις δυο Ferrari και να ελέγχουν εκείνες τον αγώνα. Από την άλλη όμως ο Hamilton είναι κάπως απαισιόδοξος ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο: Εκκινώ από την βρώμικη πλευρά του grid. Όποτε δεν μου έκανα καλό σήμερα για την εκκίνηση του αγώνα αύριο.

Από την άλλη η Red Bull έχει μπει στο στόχαστρο του Felipe Massa που κυνηγά την πέμπτη θέση αλλά ο Daniel Ricciardo δεν ανησυχεί, καθώς έχει ένα πλάνο όπως δήλωσε και ο ίδιος:

Για μένα το σημαντικό είναι να προσπαθήσω να μπω στο slipstream της μιας από τις δυο Mercedes και να τραβηχτώ μαζί τους μέχρι την δεύτερη στροφή και να κάνω το κάτι παραπάνω.

3.Στρατηγική 

Λόγω της εξαιρετικά απαλής υφής της ασφάλτου στο Sochi, τα ελαστικά εδώ δουλεύουν αρκετά καλά ειδικά στο κομμάτι της καταπόνησης. Όπως ήταν και στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές εμφανές η πρώτη επιλογή για τους οδηγούς είναι η Ultrasoft γόμα. Ο Pascal Wehrlein πιστεύει πως το ένα pit stop στον αγώνα θα είναι αρκετό:

Η πίστα εδώ δεν έχει καθόλου μεγάλη επιρροή στα ελαστικά. Μπορείς να τρέξεις με ένα set ελαστικών ατελείωτα.

Όπως δείχνει αυτή η δήλωση το ένα pitstop θα είναι σίγουρα η επιλογή των περισσοτέρων. Ειδικά οι δυο ομάδες της κορυφής, δηλαδή η Mercedes και η Ferrari θα είναι σίγουρα αυτές που θα πάνε σε ένα pit stop. Οι διαθέσιμες γόμες των τεσσάρων πιλότων είναι ίδιες. 3 πατημένες γόμες Ultrasoft, δυο νέες γόμες Supersoft και μια χρησιμοποιημένη γόμα Soft.

Από την άλλη ο Daniel Ricciardo πιστεύει πως οι συνθήκες την Κυριακή θα είναι τελείως διαφορετικές από αυτές της Παρασκευής και πιστεύει πως οι ομάδες θα κάνουν ένα επιπλέον pit stop:

Όταν έχεις την πίστα μόνο για σένα είναι εμφανές ότι ένα pit stop αρκεί. Αλλά φέτος το να οδηγεί κάποιος συνέχεια πίσω από κάποιον άλλο είναι πιο δύσκολο. Όταν είσαι πίσω από ένα πιο αργό μονοθέσιο και πρέπει να παλέψεις, τότε τα ελαστικά σου τελειώνουν πιο γρήγορα με αποτέλεσμα να βγαίνεις από το παράθυρο των θερμοκρασιών, τότε είναι σίγουρο πως θα κάνεις νωρίτερα το πρώτο pit stop ή θα αναγκαστείς να πας σε στρατηγική δυο pit stop.

4. Καιρός

To Sochi φημίζεται για τον καλό καιρό που έχει, έτσι και φέτος ο καιρός αναμένεται να είναι ιδανικός στον αγώνα με τις θερμοκρασίες να αγγίζουν τους 22 βαθμούς Κελσίου στον αέρα. Το μόνο πρόβλημα που μπορεί να υπάρξει είναι ο αέρας κάτι που προβλημάτισε αρκετούς οδηγούς στο Bahrain, μέσα σε αυτούς και ο Nico Hülkenberg που βρήκε μερικά σημεία στο Sochi αρκετά επικίνδυνα για τον ίδιο:

Είναι αρκετά δυνατός ο αέρας στην στροφή 14, όπου εκεί φρενάρουμε στο τέρμα.

Οι προβλέψεις για τον αέρα στον αγώνα είναι περίπου στα 8 χλμ/ώρα.

5. Πίστα

Το 2014 η πίστα έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο καλεντάρι της F1 και είναι μια από της πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς. Έχει πολλές στροφές 90 μοιρών και προσφέρει πολλές εναλλαγές στροφών, στο σύνολο της 19, όπου οι πιλότοι πηγαίνουν σε μερικές από αυτές με σχεδόν τέρμα γκάζι. Η στροφή με τις μεγαλύτερες απαιτήσεις από οδηγό, μονοθέσιο και φρένα είναι η 14. Εκεί έρχονται οι οδηγοί από την στροφή 13 με πάνω από 300 χλμ/ώρα και βουτάνε απότομα στα φρένα σε ταχύτητες κάτω των 100 χλμ/ώρα. Η πίστα του Sochi είναι η τέταρτη μεγαλύτερη πίστα σε μήκος στο καλεντάρι της Formula 1, με συνολικό μήκος 5,848 μέτρα. Το Sochi επίσης προσφέρει πολλές προσπεράσεις και σε σημεία που δεν είναι κανονικά για προσπέραση, όπως επιχείρησε να κάνει ανεπιτυχώς ο Kimi Raikkonen το 2015 με τον Valtteri Bottas στον τελευταίο γύρο του αγώνα.

Δεδομένα
Μήκος: 5,848 χλμ
Γύροι: 53
Απόσταση GP: 309,745 χλμ
Ρεκόρ Γύρου: 1:39.094 (Nico Rosberg, 2016)
Στροφές: 18
Σημείο μέχρι το πρώτο φρενάρισμα: 844 μέτρα
Μήκος Pit Lane: 330 μέτρα
Χρόνος στα Pit με 60 χλμ/ώρα: 21,0 δευτερόλεπτα

6. Στατιστικά 

Παρόλο που δεν έχουμε εκκινήσει τον αγώνα στο Sochi τα στατιστικά στοιχεία έχουν πάρει ήδη φωτιά. Η πρώτη pole position του Vettel με την Ferrari στην Σιγκαπούρη ήταν πριν 588 ημέρες. Αυτή είναι η 47η φορά που εκκινεί ο Γερμανός από την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Ο Kimi Raikkonen έχει να σταθεί από την πρώτη σειρά της εκκίνησης από την Monza το 2015, δηλαδή πριν από 608 ημέρες. Τελευταία φορά που είδαμε την Ferrari να κάνει το lock out της πρώτης σειράς της εκκίνησης είναι από το Γαλλικό GP του 2008, δηλαδή έχουν 3234 ημέρες. Το τελευταίο βάθρο της McLaren ήταν το 2014 στην Αυστραλία πριν από 1141 ήμερες. Σήμερα η Βρετανική ομάδα θα παλέψει να πάρει τον πρώτο της βαθμό στην χρόνια, κάτι που δείχνει πως από το ένδοξο παρελθόν σε μάχες για νίκες και τίτλους, έχει γίνει σήμερα μάχη για τον έναν βαθμό.

7. Προβλέψεις

Τρεις αγώνες στο Sochi, τρεις νίκες για Mercedes. Μπορεί να σπάσει σήμερα η ασημί κυριαρχία στην Ρωσία; Την απάντηση θα μπορέσουν μόνο να την δώσουν οι δυο Ferrari. Μέχρι σήμερα βλέπαμε κυριαρχίες των δυο Mercedes τα Σάββατα, με την Ferrari να είναι πολύ δυνατή τις Κυριακές. Χθες η Ferrari πήρε τα ηνία στα χέρια της με τον Vettel και αν καταφέρει η Ferrari και δείξει την ίδια καλή εικόνα όπως στους άλλους αγώνες, θα είναι ένας εφιαλτικός αγώνας για τις δυο Mercedes. Ο Sebastian Vettel παρόλα αυτά πιστεύει πως θα είναι όλα τόσο εύκολα:

Κάθε αγώνας είναι διαφορετικός. Ξέρουμε ότι αύριο (σήμερα) θα είναι δύσκολα. Η εκκίνηση, ο δρόμος προς την δεύτερη στροφή, ο πρώτος γύρος, η στρατηγική. Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που δεν μπορεί κάποιος να τα προβλέψει. Αυτό είναι και το καλό της υπόθεσής, γιατί αυτή είναι η αιτία που μας παρακολουθούν τόσοι άνθρωποι.

Ο Bottas προσπαθεί να σκεφτεί θετικά ενόψει του αγώνα:

Υπάρχουν πίστες που στον έναν ταιριάζουν περισσότερο από ότι στον άλλον. Με την Williams στο παρελθόν είχα κάνει καλές εμφανίσεις.

Ενώ ο Hamilton πιστεύει πως θα έχει ένα δύσκολο αγώνα.

Τα longrun μου την Παρασκευή ήταν τρομακτικά. Στα μέχρι τώρα δεδομένα που έχουμε μαζέψει η ομάδα αποδεικνύει ότι δεν τα παραλέω.

Προβλέψεις των συντακτών του F1 GRIP:

Μανώλης Σιγουλάκης:  1) Vettel, 2) Hamilton, 3) Bottas

Ο σημερινός αγώνας αναμένεται διαφορετικός από τους προηγούμενους. Η Mercedes ξεκινά από τη δεύτερη σειρά αφού στις κατατακτήριες φάνηκε να δυσκολεύεται να φέρει τα ελαστικά σε κατάλληλη θερμοκρασία, κάτι που ενδέχεται να τους βοηθήσει με τη φθορά. Η απόσταση από το grid μέχρι το πρώτο σημείο φρεναρίσματος είναι μεγάλη, επομένως το slipstream θα παίξει το ρόλο του και δεν αποκλείεται να δούμε ασημί στην πρώτη θέση κατά τον πρώτο γύρο. Τέλος, σημαντικό ρόλο θα παίξει και το γεγονός πως η Ferrari θα είναι στο ρόλο του κυνηγημένου -και όχι του κυνηγού- άρα η Mercedes είναι αυτή που μπορεί να πάρει ρίσκα στη στρατηγική. Παρόλα αυτά η Ferrari δείχνει πολύ δυνατή στο πρώτο μισό του αγώνα, με αρκετό καύσιμο, επομένως προβλέπω πως η πρώτη θέση θα πάει στον Sebastian Vettel.

Λευτέρης Πιτούλης:  1) Vettel, 2) Raikkonen, 3) Hamilton

Ο αγώνας προβλέπεται να είναι πολύ δύσκολος για την Mercedes μιας και η εικόνα που έδειξαν χθες και προχθές ήταν μέτρια σε σύγκριση με την εικόνα που μας έχουν δείξει μέχρι τώρα. Η Ferrari θα μπορέσει σήμερα να χάσει τον αγώνα μόνο από άλλους παράγοντες και όχι από την ίδια την ομάδα και το μονοθέσιο της. Ίσως δούμε την Red Bull να κάνει την αντεπίθεση της στην Mercedes και να πάρει το κάτι παραπάνω.

Φάνης Αναγνωστόπουλος: 1) Vettel, 2) Hamilton, 3) Bottas

Μηδενική η φθορά των ελαστικών στο Sochi, συνεπώς και λίγες οι εκπλήξεις όσον αφορά τις στρατηγικές του αγώνα. Πιστεύω πως ο Vettel θα μετουσιώσει την pole σε νίκη με τις δυο Mercedes να συμπληρώνουν το βάθρο. Αν δεν υπάρξει safety car σήμερα, τότε η εκκίνηση θα είναι ο μισός αγώνας.