Σε λίγες ώρες από τώρα ο αγώνας του Abu Dhabi ξεκινάει και εμείς μαζέψαμε για εσάς όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για αυτό. Πάμε λοιπόν να δούμε τα 7 key facts του αγώνα.
1. Σειρά εκκίνησης
Όλοι πριν τις κατατακτήριες δοκιμές μιλούσαν για το αν θα βρίσκονται μόνα τους στην πρώτη σειρά τα ασημί βέλη ή για το αν θα καταφέρει να μπει κάποια από τις Red Bull ή Ferrari ανάμεσα τους για να βάλει φωτιά στην υπόθεση τίτλου. Τελικά οι δυο Mercedes κλείδωσαν την πρώτη σειρά της εκκίνησης με τον Hamilton να είναι μάλιστα ο μοναδικός οδηγός που κατέβηκε το 1:39. Ο Βρετανός ήταν σε όλο το τριήμερο πιο γρήγορος από τον teammate του και αυτό του έδωσε μεγάλη χαρά.
Σπάνια συμβαίνει αυτό να είσαι ο ταχύτερος σε όλες τις διαδικασίες. Γι αυτό και είμαι πολύ χαρούμενος.
Από την άλλη αρκετά θα χαρούμενος πρέπει να είναι και ο Nico Rosberg, καθώς από την θέση στην οποία βρίσκεται μπορεί να κυνηγήσει τις θέσεις του βάθρου που θα του δώσουν το πρωτάθλημα.
Ήθελα εδώ να βρίσκομαι στην pole. Για αυτό το λόγο δεν είμαι και πολύ ευχαριστημένος.
Στην τρίτη θέση κατάφερε να βρίσκεται ο Daniel Ricciardo που νίκησε τον teammate του στην χθεσινή μάχη, με τον Ολλανδό να ξεκινάει από την έκτη θέση και ανάμεσα τους να βρίσκονται οι δυο Ferrari. Ο Kimi Raikkonen ξεκινάει από την τέταρτη θέση καταφέρνοντας έτσι να κερδίσει την εσωτερική μονομαχία με 11-10 απέναντί στον Vettel. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Hülkenberg, Perez, Alonso και Massa.
2. Εκκίνηση
Το μήκος από την εκκίνηση μέχρι την πρώτη στροφή είναι 334,5 μέτρα κάτι που σημαίνει πως ένας οδηγός δεν μπορεί να κερδίσει και παρά πολλές θέσεις. Αλλά λόγω τις στενότητας που έχει η πρώτη στροφή πάντα βλέπουμε ατυχήματα ή έστω επαφές. Ο δρόμος για την δεύτερη στροφή είναι επίσης σύντομος καθώς μετά την πρώτη στροφή οι οδηγοί θα προσπαθήσουν να στριμωχτούν για να περάσουν την στροφή χωρίς πρόβλημα. Εκεί που περιμένουμε μεγάλες μονομαχίες στον πρώτο γύρο είναι στις δυο μεγάλες ευθείες που διαθέτει η πίστα. Αυτό που θέλει ο Rosberg από μεριάς του είναι να απομακρυνθεί όσο γίνεται από τον επιθετικό Max Verstappen καθώς ο νεαρός είναι πολύ πιθανό να επιτεθεί πολύ νωρίς για κάποια προσπέραση. Από την άλλη οι Ricciardo και Raikkonen στις εκκινήσεις δεν φημίζονται για την επιθετική τους οδήγηση.
Δεδομένα της πίστας | |
Μήκος: | 5,554 km |
Γύροι: | 55 |
Μήκος αγώνα: | 305,47 km |
Ρεκόρ γύρου: | 1:40.279 (VET, 2009) |
Στροφές: | 21 |
Μήκος μέχρι την 1 στροφή: | 334,5 μέτρα |
Μήκος του pit lane: | 359 μέτρα |
Χρόνος στα pit με 80 km/h: | 16,17 δευτερόλεπτα |
3. Στρατηγική
Τα ελαστικά που χρησιμοποίησαν οι οδηγοί στο Q2 είναι ήδη γνωστά και μόνη μας απορία πλέον είναι τι θα επιλέξουνγ οι οδηγοί από τις θέσεις 11 – 22. Οι πρώτοι δέκα οδηγοί θα εκκινήσουν όλοι με την Ultrasoft γόμα, εκτός από τις δυο Red Bull που αποφάσισαν να αλλάξουν την στρατηγική της και να κάνουν τους χρονομετρημένους γύρους τους με την SuperSoft. Είναι αυτό ένα πλεονέκτημα για την Red Bull; Η άποψη του Niki Lauda:
Ότι η RB επιλέγει άλλα ελαστικά δεν σημαίνει κάτι για εμάς. Οι διαφορές είναι πολύ μικρές. Η διαφορά μόνο είναι ότι θα οδηγήσουν δυο γύρους παραπάνω από όσο πρέπει. Είναι το ίδιο γρήγορες. Μόνο που η UltraSoft θα είναι καλύτερη στην εκκίνηση.
Αυτές οι είναι οι διαθέσιμες γόμες των οδηγών για τον αγώνα.
4. Πίστα
Θα μπορούσε να ψηφιστεί ως η καλύτερη επιλογή για να βρίσκεται στο ημερολόγιο ως ο τελευταίος αγώνα της χρονιάς, καθώς οι πολύ όμορφες εγκαταστάσεις, η χάραξη της πίστας, τα φώτα και το Yas Marina Hotel δίνουν μια glamour αίσθηση και ειδικά όταν ο πρωταθλητής κρίνεται σε αυτή την πίστα παίρνεις την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο πάρτι. Η πίστα σχεδιάστηκε από τον Hermann Tilke. Η πίστα προσφέρει προσπεράσεις σε πολλά σημεία, όπως στις στροφές 1, 5, 8, 11 και 17. Με δυο ζώνες DRS στις δυο μεγάλες ευθείες οι οδηγοί θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν το slipstream και το DRS για να προσπεράσουν.
5. Αγωνία
Είναι ένα φινάλε κλασσικό, όπου κρίνεται στον τελευταίο αγώνα. Οι δυο οδηγοί θα δώσουν το 100%, ώστε να καταφέρουν να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα. Το μικρό πλεονέκτημα της ημέρας το έχει ο Hamilton, καθώς είναι ο Rosberg στον ρόλο του κυνηγού και όχι εκείνος μιας και κατέχει την πρώτη θέση στην εκκίνηση. Ο Rosberg φυσικά θα πρέπει να προσέξει τι γίνεται και πίσω του, καθώς οι Ricciardo – Raikkonen και ίσως ο Vettel θα επιτεθούν για να διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο μιας και διεκδικούν και εκείνοι θέσεις στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ο Rosberg θα πρέπει να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι δεν του αρκεί να κρατήσει γερά την δεύτερη θέση μακριά από τους άλλους, καθώς με ένα VSC ή SC θα αλλάξουν και πάλι οι αποστάσεις και θα μπορέσουν οι οδηγοί πίσω του να τον βάλουν υπό πίεση. Αν o Hamilton καταφέρει να βγει πρώτος τότε του Rosberg του η δεύτερη και η τρίτη θέση. Αν βγει τέταρτος, ο πρώτος τίτλος του Rosberg γίνεται καπνός. Αντιθέτως ο Hamilton θα γίνει για τέταρτη φορά πρωταθλητής και με τρία πρωταθλήματα στην σειρά. Κάτι που το έχουν κάνει μόνο οι Vettel, Schumacher και Fangio.
6. Αντίο Felipe και Jenson
Αυτός θα είναι ο τελευταίος αγώνας για τον Jenson Button και τον Felipe Massa. Οι δυο οδηγοί μπήκαν σχεδόν το ίδιο διάστημα στην F1. Ας ξεκινήσουμε με τον Jenson Button.
Ο Jenson Button έκανε το ντεμπούτο το 2000 με την Williams και την επόμενη χρονιά μετακινήθηκε στην Benetton, η οποία το 2002 έγινε η Renault F1 Team. Το 2003 ο Βρετανός πήγε στην BAR Honda, όπου το 2007 από BAR Honda έγινε Honda η οποία στο τέλος του 2008 έφυγε από το σπορ, με τον Ross Brawn να παίρνει την ομάδα και να φτιάχνει την Brawn GP. To 2009 ο Βρετανός κατάφερε να γίνει για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής. Από το 2010 ο Βρετανός βρίσκεται στην McLaren με τα πρώτα τρία του χρονιά να είναι πολύ καλά και από το 2013 με μέτρια μονοθέσια να μην μπορεί να δείξει πλέον τις δυνατότητες του.
Ο Felipe Massa μπήκε το 2002 στην Formula 1 με την Sauber Petronas. Το 2003 δεν πήρε μέρος στο πρωτάθλημα και έμεινε σε ρόλο τρίτου οδηγού της Ferrari. Το 2004 επέστρεψε και πάλι με την Sauber στην οποία παρέμεινε και το 2005. Το 2006 κάλυψε το κενό που άφησε στην Ferrari o Rubens Barrichellο και κατάφερε να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη στην καριέρα του στην Τουρκία και ιδιαίτερη στιγμή ήταν και η νίκη του στην Βραζιλία. Το 2007 βοήθησε τον νέο του teammate Kimi Raikkonen να πάρει τον πρώτο του τίτλο και το 2008 είχε εκείνος σειρά. Ο Felipe Massa κατάφερε να πάρει τον τίτλο στην Βραζιλία αλλά… μονό για λίγα δευτερόλεπτα μιας και ο Lewis Hamilton πέρασε τον Timo Glock και στέφθηκε εκείνος πρωταθλητής. Το 2009 ήταν η χρονιά που σημαδεύτηκε στις μνήμες όλων μας με το ατύχημα που είχε στην Ουγγαρία ο Massa. Έχασε το υπόλοιπο της χρονιάς και επέστρεψε το 2010 με νέο teammate τον Alonso. Από το 2010 μέχρι το 2013 έδειχνε να μην μπορεί να κάνει τις ανάλογες επιτυχίες που έκανε πριν από την Ουγγαρία του 2009. Το 2014 άνοιξε ένα νέο και συνάμα τελευταίο κεφάλαιο της καριέρας του, αυτό της Williams με απολογισμό κάποια βάθρα.
Θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε για όλες τις όμορφες στιγμές που μας πρόσφεραν αυτοί οι δυο μεγάλοι οδηγοί. Obrigado Felipe! Thank you Jenson!
7. Νικητής
Ποιος έχει τα καλύτερα χαρτιά για την νίκη; Ο Hamilton ή ο Rosberg; Ο Γερμανός είναι μπροστά στην βαθμολογία και ο Βρετανός είναι μπροστά στην εκκίνηση. Ο Βρετανός ξέρει πάντως που θα πρέπει να επικεντρωθεί.
Η εκκίνηση είναι το πιο σημαντικό κομμάτι. Σήμερα το απόγευμα πρέπει να κοιτάξω ποια στρατηγική είναι η καλύτερη που θα μου χαρίσει την νίκη.
Από την άλλη ο Rosberg προσπαθεί να μείνει αισιόδοξος και ψύχραιμος.
Βρίσκομαι σε μια πολύ καλή θέση, ώστε να κερδίσω τον αγώνα.
Σε δυο ώρες περίπου θα ξεκινήσει η μεγάλη μάχη του τίτλου. Είστε έτοιμοι;