Έναν μικροσκοπικό αισθητήρα, διαμέτρου μόλις τριών χιλιοστών, θα επιστρατεύσει η FIA από το 2018, προκειμένου να βελτιώσει τις ιατρικές υπηρεσίες που παρέχονται στους πιλότους σε περίπτωση ατυχήματος.
Τοποθετημένος στο εσωτερικό των γαντιών, θα παρακολουθεί αρχικά τον καρδιακό παλμό και τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα, ενώ σε μεταγενέστερο στάδιο θα μπορεί επίσης να καταγράφει τη θερμοκρασία του σώματος, καθώς και το ρυθμό της αναπνοής.
Στη νέα αυτή τεχνολογία, που στηρίζεται από το Παγκόσμιο Ινστιτούτο για την ασφάλεια στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, αναφέρθηκε ο Αναπληρωτής Ιατρικός Αντιπρόσωπος της FIA, Dr Ian Roberts, στο επίσημο περιοδικό της Ομοσπονδίας:
Γνωρίζουμε ότι η παρακολούθηση είναι ζωτικής σημασίας σε ό,τι έχει να κάνει με την ιατρική φροντίδα των ανθρώπων. Οι οδηγοί που έχουν κάποιο συμβάν δεν αποτελούν εξαίρεση. Θα θέλαμε να ξεκινήσουμε την παρακολούθηση όσο γρηγορότερα μπορούμε.
Ο εξοπλισμός όμως που χρησιμοποιείται έως τώρα είναι σχετικά ογκώδης και χρησιμεύει μόνο αφού έχει συμβεί κάτι.
Υπάρχουν φορές που ο οδηγός δεν είναι άμεσα προσβάσιμος από εμάς, οπότε αν δεν μπορούμε να τον δούμε ή δεν βρισκόμαστε δίπλα του, η πληροφορία που μπορούμε να έχουμε είναι περιορισμένη.
Ο Dr Roberts αναφέρθηκε στο χαρακτηριστικό παράδειγμα του Carlos Sainz, που κατά τη διάρκεια δοκιμών στη Ρωσία εγκλωβίστηκε κάτω από μπαριέρες:
Η ακριβής παρακολούθηση (των ζωτικών λειτουργιών) δεν ήταν δυνατή αν δεν είχαμε άμεση πρόσβαση και προφανώς αυτό δεν μπορούσε να συμβεί πριν μετακινηθούν οι μπαριέρες. Αν είχαμε τρόπο να παρακολουθούμε αμέσως, θα είχαμε οργανώσει τη διάσωσή του με ακόμη καλύτερο τρόπο απ’ ότι το κάναμε.