Υπό την παρουσία του Προέδρου της FIA, Jean Todt, εκπρόσωποι από τη FIA, τους κατόχους των εμπορικών δικαιωμάτων της F1 και από υπάρχοντες και πιθανούς μελλοντικούς κατασκευαστές, συναντήθηκαν σήμερα, 31 Οκτωβρίου, στο Παρίσι, για να συζητήσουν τους κανονισμούς για τις μονάδες ισχύος του 2021.
Σε ευθυγράμμιση με τους αντικειμενικούς στόχους που είχαν οριστεί από τη FIA για το μέλλον αυτών των κανονισμών, που συμπεριλαμβάνουν τη μείωση του κόστους, τη διατήρηση της συνάφειας της υβριδικής τεχνολογίας με τα αυτοκίνητα δρόμου και τη βελτίωση του ήχου των μονοθεσίων και της γοητείας που ασκούν στους οπαδούς, παρουσιάστηκε στους εκπρόσωπους των κατασκευαστών ένας οδικός χάρτης για την εξέλιξη των κανονισμών νέας γενιάς.
Οι προτάσεις που κοινοποιήθηκαν σήμερα έχουν επεξεργαστεί από κοινού από τη FIA και την F1 χρησιμοποιώντας δεδομένα και συνεισφορά από ομάδες, κατασκευαστές και εξωτερικούς ειδικούς, και το καθολικό πλαίσιο που θα ορίζει τις μονάδες ισχύος του 2021 θα είναι έτοιμο και θα δημοσιευτεί από τη FIA στο τέλος του 2017.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης κόστους, οι εργασίες για να οριστούν συγκεκριμένα τμήματα της μονάδας ισχύος θα συνεχιστούν τους επόμενους 12 μήνες, αλλά ο σχεδιασμός και η εξέλιξη της ολοκληρωμένης μονάδας δεν θα είναι δυνατός, έως ότου όλες οι πληροφορίες δημοσιευτούν στο τέλος του 2018. Αυτό στοχεύει στο να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι κατασκευαστές θα συνεχίσουν να εργάζονται πάνω στις μονάδες με τις τρέχουσες προδιαγραφές.
Κατά το απομένον διάστημα του 2017 και 2018, η FIA και η F1 θα εργαστούν επίσης με τις ομάδες για να θέσουν περιορισμούς στις δοκιμές των μονάδων ισχύος και στην εξέλιξη, καθώς και άλλα μέτρα περιορισμού του κόστους.
Παρουσιάστηκε στους εκπρόσωπους των κατασκευαστών το όραμα που προτείνεται από τη FIA και την F1 για τα νέα βασικά χαρακτηριστικά των μονάδων ισχύος του 2021. Αυτά έχουν ως εξής:
- 1.6 λίτρα, V6 Turbo Hybrid
- 3000σ/λ υψηλότερη ταχύτητα περιστροφής ώστε να βελτιωθεί ο ήχος
- Ρυθμιστικές παράμετροι σχεδιασμού για να περιοριστούν τα κόστη εξέλιξης και να αποθαρρυνθούν ακραίοι σχεδιασμοί και συνθήκες λειτουργίας.
- Αφαίρεση της MGUH (μονάδα ανάκτησης θερμικής ενέργειας)
- Ισχυρότερη MGUK (μονάδα ανάκτησης κινητικής ενέργειας), με εστίαση στην χειροκίνητη ενεργοποίηση από τον οδηγό, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να συσσωρεύεται ενέργεια επί αρκετούς γύρους, ώστε να δοθεί ελεγχόμενο από τον οδηγό στρατηγικό στοιχείο στους αγώνες
- Μονό turbo με περιορισμό διαστάσεων και όρια βάρους
- Κοινά ηλεκτρονικά αποθήκευσης ενέργειας και ελέγχου
- Υψηλό επίπεδο εξωτερικού σχεδιαστικού περιορισμού, για να δοθεί η δυνατότητα “Plug-And-Play” (τοποθέτηση και άμεση λειτουργεία) αλλαγής κινητήρα/σασί/μετάδοσης
- Πρόθεση να εξεταστούν αυστηρότεροι περιορισμοί καυσίμου και όρια στον αριθμό χρησιμοποιούμενων καυσίμων
Θα ξεκινήσει μια σειρά συναντήσεων με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη για να συζητηθούν και εξελιχθούν οι προτάσεις, σε πνεύμα ευρύτερης δυνατής συνεργασίας.
Η σημερινή μέρα ήταν ένα βασικό βήμα στην εξέλιξη των κανονισμών της μονάδας ισχύος του 2021. Η FIA συνεργάζεται με τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων για να οριστεί ένα θετικό βήμα προς τα εμπρός γι’ αυτούς τους κανονισμούς, που διατηρούν τη θέση της Formula 1 στην κορυφή της μηχανοκίνητης τεχνολογίας, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το άθλημα, όπως το κόστος, η συνάφεια με τα αυτοκίνητα δρόμου και η εμπειρία των οπαδών στην πίστα. Νιώσαμε ότι ήταν σημαντικό να φέρουμε τις ομάδες στις συζητήσεις σήμερα και να εξηγήσουμε την κατεύθυνση που παίρνουμε, και είμαι ικανοποιημένος από την ανταπόκριση που λάβαμε.
Peter Bayer, Γενικός Γραμματέας της FIA για τον Αθλητισμό
Η μονάδα ισχύος του 2021 είναι ένα παράδειγμα για το πώς η FIA σαν ρυθμιστικός φορέας, η F1 σαν κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων, οι ομάδες και οι κατασκευαστές σαν μέτοχοι, θα συνεργαστούν για το κοινό καλό του αθλήματος. Η πρόταση που παρουσιάζεται σήμερα ήταν το αποτέλεσμα μιας σειράς από συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2017 με τις ομάδες που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 και τους κατασκευαστές που έδειξαν το ενδιαφέρον τους να γίνουν μέρος της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Επίσης, ακούσαμε προσεκτικά τι πιστεύουν οι οπαδοί για τις υπάρχουσες μονάδες ισχύος και τι θα ήθελα να δουν στο προσεχές μέλλον, με στόχο να ορίσουμε ένα σετ κανονισμών που θα παράσχει ένα μηχανικό σύνολο που θα είναι πιο απλό, φθηνότερο και πιο θορυβώδες, και που θα δημιουργήσει τις συνθήκες που θα βοηθήσουν νέους κατασκευαστές να εισέλθουν στην Formula 1 σαν πάροχοι μηχανικών συνόλων, και να προσεγγίσουμε ένα πιο ισότιμο πεδίο στο άθλημα. Η νέα F1 έχει σαν στόχο να είναι ο κορυφαίος παγκόσμιος αθλητικός διαγωνισμός, συνδυασμένος με τεχνολογία αιχμής. Να συναρπάζει, να προκαλεί ενασχόληση και να μαγεύει θαυμαστές όλων των ηλικιών, αλλά να το κάνει με βιώσιμο τρόπο. Πιστεύουμε ότι η μελλοντική μονάδα ισχύος θα το καταφέρει.
Ross Brawn, Διευθύνων Σύμβουλος της F1 για τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό