Ο Fernando Alonso είχε μία κλειστή μάχη με το Felipe Massa για την δέκατη θέση στους τελευταίους γύρους του αγώνα, όμως δέχθηκε κριτική γιατί βρέθηκε μπροστά από τους δύο πρωτοπόρους, Hamilton και Verstappen, σε εκείνο το σημείο του αγώνα, ενώ προσπαθήσουν να του ρίξουν γύρο.

Αυτό επέτρεψε στον Ολλανδό να πλησιάσει το Βρετανό. Ο Ισπανός στη συνέχεια άφησε και τους δύο να τον περάσουν, χωρίς να επηρεάσει περαιτέρω τη μάχη τους. Έπειτα, οι Hamilton και Verstappen κόλλησαν πίσω από το Massa, χωρίς να αλλάξει η έκβαση του αγώνα. Ο Alonso μετά το τέλος του αγώνα δήλωσε για το συμβάν:

Ήταν πολύ δύσκολο να δω πίσω με τους καθρέφτες μου. Είδα τον Lewis να έρχεται, αλλά δεν μπορούσα να δω αν το μονοθέσιο πίσω του ήταν το άλλο μονοθέσιο (Verstappen) ή ο Palmer, που πάλευε μαζί μου. Προσπάθησα να αφήσω την Red Bull να περάσει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ήρθαν σε έμενα πρώτος και δεύτερος και τερμάτισαν πρώτος και δεύτερος. Επομένως δεν πιστεύω πως επηρέασα το αποτέλεσμα.

Μετά τις δηλώσεις του στην μικτή ζώνη, ο Ισπανός κλήθηκε στους αγωνοδίκες, ώστε να πει την γνώμη του για το συμβάν. Αργότερα ανακοινώθηκε η εξής απόφαση:

Οι αγωνοδίκες εξέτασαν όλα τα βίντεο που είχαν στην διάθεση τους, τις θέσεις στην πίστα, αλλά και την απολογία του Fernando Alonso. Ο Fernando Alonso, στον γύρο 51, μεταξύ των στροφών 14 και 15, έλαβε μήνυμα για τη μπλε σημαία στο dashboard του. Επίσης, δέχθηκε προειδοποίηση ένα γύρο νωρίτερα, η οποία ανέφερε πως ο πρωτοπόρος του αγώνα, Lewis Hamilton, αρχίζει να τον πλησιάζει. Ο Alonso άφησε τον Hamilton να περάσει στον γύρο 52, στην στροφή 11.

Οι οδηγοί έχουν προειδοποιηθεί αρκετές φορές σε συναντήσεις στο παρελθόν πως “θα πρέπει να αφήνουν το μονοθέσιο που βρίσκεται πίσω τους όσο πιο γρήγορα γίνεται όταν βλέπουν μπλε σημαίες”, ακόμα κι αν δίνουν μάχη με άλλο μονοθέσιο. Οι αγωνοδίκες έκριναν πως ο Alonso δεν το έκανε. O Alonso ανέφερε πως θα μπορούσε να αφήσει το Hamilton να περάσει στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, αλλά όχι στο κομμάτι μέχρι τη στροφή 11. Οι αγωνοδίκες παραδέχθηκαν πως υπήρχαν περιορισμένα σημεία για ασφαλές προσπέρασμα ανάμεσα στις στροφές 2 και 9, τα οποία συνέβαλλαν στο χρόνο που χρειάστηκε για να γίνει το προσπέρασμα.

Δίνοντας την ποινή, οι αγωνοδίκες έκαναν σύγκριση με ένα άλλο συμβάν με ένα αλλό παρόμοιο, όμως έκριναν πως -παρόλο που έγινε παράβαση- ήταν λιγότερο σοβαρό και όταν έκανε στην άκρη άφησε αρκετό χώρο και μετά στο Verstappen.

Οι αγωνοδίκες έδωσαν μία επίπληξη και δύο βαθμούς ποινής.

Όπως αναφέραμε και στο άρθρο για την προειδοποίηση που δέχθηκε ο Sebastian Vettel, όποιος οδηγός συμπληρώσει τρεις επιπλήξεις, τουλάχιστον δύο εκ των οποιών οδηγικές, τότε θα δεχθεί ποινή δέκα θέσεων στον επόμενο αγώνα. Επίσης, οι οδηγοί που θα συγκεντρώουν συνολικά 12 βαθμούς ποινών δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στον επόμενο αγώνα. Εδώ αναλυτικά ο πίνακας με τους βαθμούς ποινής.

Το θέμα αυτό, όπως και τα υπόλοιπα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του τριημέρου στη Suzuka, θα συζητηθούν και στην εκπομπή μας, θα γίνει τη Δευτέρα στις 21:00.