Η DS δημοσίευσε τις πρώτες φωτογραφίες του νέου της sedan που θα παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες στην έκθεση της Γενεύης.
Είναι βασισμένο στην πλατφόρμα του EMP2, στην εκδοχή με το μακρύ μεταξόνιο, όπως το αντίστοιχο 508L που διατίθεται στην Κίνα. Σε αντίθεση με το αδελφό Peugeot, το DS9 δεν θα απευθύνεται αποκλειστικά σε Κινέζους, αλλά θα πωλείται σε 40 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ευρωπαϊκών.
Τη σχεδίαση θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε κατά βάση συντηρητική, με την προσθήκη κάποιων λεπτομερειών που σε άλλα σημεία είναι οριακά ενδιαφέρουσες και σε άλλα από ακατανόητες έως αλλοπρόσαλλες. Καταφέρνει να θυμίζει τα πάντα, από Audi και Peugeot έως Lexus και Infiniti, μένοντας τελικά χωρίς ταυτότητα και σίγουρα χωρίς κομψότητα και Γαλλική φινέτσα, όπως προσπαθούν να μας πλασάρουν.
Η λογική ερώτηση είναι, σε ποιον απευθύνεται το DS 9; Αν κρίνουμε από την ποσότητα του χρωμίου, στον μεσαίας τάξης Κινέζο που θέλει να “ανέλθει” κοινωνικά, επιλέγοντας να οδηγεί κάτι που γυαλίζει πολύ. Εξαιρετικά!
Σε μία περίοδο όμως που οι Κινέζοι έχουν αρχίσει να θεωρούν τις Mercedes και τις BMW αυτοκίνητα του συρμού και ψάχνονται να διαφοροποιηθούν με Jaguar και Maserati, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε το αποτέλεσμα του πειράματος της Citroen. Θα πείσει κανέναν ότι η DS είναι πολυτελές brand;
Η GM το κατάφερε πριν 10-15 χρόνια. Άρχισε να πουλάει μαζικά rebadged Daewoo Nubira και Opel Sintra με μεγάλες χρωμιωμένες μάσκες και σήματα της Buick. Το αποτέλεσμα ήταν να πλημμυρίσει την αγορά και να εδραιώσει τη θέση της πολύ αποτελεσματικά. Η διαφορά είναι ότι αφενός η Buick σαν σήμα έχει μια ιστορία πάνω από 110 χρόνων σαν “premium” κατασκευαστής στις ΗΠΑ, αφετέρου οι Κινέζοι μαθαίνουν και εκπαιδεύονται. Που σημαίνει ότι μια νεότευκτη φίρμα που σκαρφίστηκε η Citroen για να πλασαριστεί ως κατασκευαστής πολυτελείας, δύσκολα θα πείσει μεγάλο (για δεδομένα Κίνας) αριθμό καταναλωτών.
Και που αφήνει αυτό το DS 9; Σε μερικές δεκάδες αυτοκίνητα που μπορεί να χρειάζεται η Γαλλική προεδρία; Προβλέπεται επικό flop.