webber_004

Αυτή τη φορά θα ασχοληθούμε με ένα ελαφρώς διαφορετικό οδηγικό θέμα, ένα ατύχημα… Η σύγκρουση Webber – Kovalainen δεν συζητήθηκε πάρα πολύ, αφενός επειδή o Mark βγήκε αγρατζούνιστος και αυτό είχε μόνο σημασία, αφετέρου γιατί δύσκολα μπορεί κάποιος να αποδώσει ευθύνη για ένα ατύχημα μεταξύ τόσο διαφορετικής δυναμικότητας μονοθεσίων… Εμείς, πιστοί στο πάθος μας, θα προσπαθήσουμε για μια ακόμα φορά να μπούμε στο μυαλό του οδηγού εκείνα τα ελάχιστα κλάσματα δευτερολέπτου που στιγμιαία μοιάζουν να διαστέλλονται… Πάμε, λοιπόν!

Οι δύο οδηγοί μπαίνουν στην ευθεία πριν τη στροφή 12. Ο Webber παίρνει το slipstream από τον Kovalainen και ξεκινά τη διαδικασία προσπέρασης. Η στροφή 12, σημειωτέον, είναι δεξιά και σφιχτή.

mw-hk-valencia2010 1mw-hk-onbr-valencia2010 1

Ο Webber κάνει την πρώτη κίνηση προς τα δεξιά, δίνοντας το στίγμα του ότι θα επιτεθεί στην εσωτερική.

mw-hk-valencia2010 2mw-hk-onbr-valencia2010 2

Αμέσως ο Kovalainen ανταποκρίνεται και κάνει πολύ μικρή κίνηση στα δεξιά. Η κίνηση είναι μεν μικρή και μπορεί να θεωρηθεί αμελητέα, δεδομένου ότι ο δρόμος έχει ελαφρά καμπύλη στο σημείο αυτό, αλλά στο μυαλό το Webber το παραμικρό “τικ” του μπροστινού μπορεί να προκαλέσει άμεση αντίδραση.

mw-hk-valencia2010 3mw-hk-onbr-valencia2010 3

Θεωρούμε σχεδόν βέβαιο ότι ο Webber έχει δώσει “εντολή” από τον εγκέφαλο στα χέρια του να πάει από αριστερά, ενώ χιλιοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα ο Kovalainen έχει ξεκινήσει επίσης να πηγαίνει προς τα αριστερά, αυτή τη φορά κάνοντας την “κύρια” επιλογή γραμμής του.

mw-hk-valencia2010 4mw-hk-onbr-valencia2010 4

O Webber παραμένει στιγμιαία πίσω από τη Lotus ώστε να πάρει λίγο ακόμα slipstream και τελική ταχύτητα. Υπολογίζει ότι έχει ακόμα γύρω στα 40-50 μέτρα για την τελική του κίνηση στα φρένα. Πιθανότατα έχει ήδη αποφασίσει να επιτεθεί ξανά στην εσωτερική, αλλά δε θεωρεί σκόπιμο να βγει τη στιγμή αυτή από το slipstream της Lotus.

mw-hk-valencia2010 5mw-hk-onbr-valencia2010 5

Αμέσως μετά η Lotus επιβραδύνει απότομα, περίπου στην πινακίδα των 100 μέτρων. Ο Webber κάνει μια τελευταία προσπάθεια να πάει ακόμα πιό δεξιά, όπως φαίνεται κι από την κλίση στο τιμόνι…

mw-hk-valencia2010 6mw-hk-onbr-valencia2010 6

…αλλά δεν προλαβαίνει και ο εμπρός αριστερός τροχός του συγκρούεται με τον πίσω δεξιά του Kovalainen.

mw-hk-valencia2010 7mw-hk-onbr-valencia2010 7

Τί μπορούμε να συμπεράνουμε, λοιπόν? Αρχικά αναγνωρίζουμε το δικαίωμα στον Kovalainen να υπερασπιστεί τη θέση του, παρά το ότι οδηγεί πολύ αργότερο μονοθέσιο (την αξία αυτή θα εγκαταλείψουμε μόνο αν σε κάποιον αγώνα παίζεται το πρωτάθλημα και αργότερος οδηγός μπαίνει στη μέση…) και συνεχίζουμε:

Γεγονός είναι ότι ο Kovalainen φρενάρει υπερβολικά νωρίς, αλλά χωρίς απραίτητα δική του ευθύνη, καθώς η Lotus απέχει πολύ απο τη Red Bull σε απόδοση. Για να καταλάβουμε πόσο νωρίς είναι τα 100 μέτρα πριν τη στροφή για φρενάρισμα, αρκεί να σκεφτούμε ότι στο τέλος της ευθείας της Βαρκελώνης οι οδηγοί φρενάρουν στα 60-70μ πριν τη στροφή, ενώ ανάλογα πράττουν στο τέλος της μεγάλης πίσω ευθείας του Καναδά. Ο Webber σίγουρα θα μπορούσε να είναι λιγότερο ανυπόμονος, δεδομένου ότι είχε να περάσει μια Lotus και όχι μια McLaren… αλλά και πάλι, δικαίωμά του να βιάζεται. Πιστεύουμε ότι η αρχική μικρή κίνηση προς τα δεξιά του Kovalainen έχει πολύ μεγαλύτερη αξία απ’ότι έχει σχολιαστεί, κι αυτό γιατί σ’εκείνα τα ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου που ο πίσω οδηγός συγκεντρώνεται για να προσπεράσει, η παραμικρή κίνηση του μπροστινού δίνει εντολή για αντίδραση στον πίσω. Ο Webber πάει αριστερά επειδή ο Kovalainan στιγμιαία του δίνει την εντύπωση ότι θα προστατέψει την εσωτερική. Ο Webber περιμένει τον Kovalainen να καταλάβει ότι η επίθεση -πλέον- έρχεται από αριστερά και δεν αναμένει το Φιλανδό να κάνει κίνηση προς τα εκεί. Παρ’όλ’αυτά, γρήγορα ο Webber καταλαβαίνει την παγίδα και προσπαθεί να ξαναπάει στην εσωτερική. Εκεί “πιάνεται” από το φρενάρισμα της Lotus, που ο ίδιος δε θα μπορούσε να περιμένει ότι θα είναι τόσο συντηρητικό εν ώρα μάχης κι ενώ οι δύο οδηγοί δεν βρίσκονται παράλληλα ώστε ο Φιλανδός να δοκιμάζει άλλο σημείο φρεναρίσματος με σκοπό την αλλαγή γραμμής ή την παραπλάνηση του αντιπάλου.

Τέλος καλό, όλα καλά για τον Webber, με ένα συμβάν που μάλλον είναι μάθημα και για τους δύο οδηγούς ως προς το πώς πρέπει να διαχειρίζονται τις μονομαχίες τους ανάλογα με το τί δυναμικότητας μονοθέσιο έχει ο αντίπαλος…