DriveAlyze This - Suzuka 2012 | Alonso vs Raikkonen. Θέμα... δηλώσεων

Η φάση της πρώτης στροφής, μεταξύ Alonso και Raikkonen απασχόλησε το κοινό της Formula1 περισσότερο απ’όσο περιμέναμε…

Αυτό δεν επηρεάζει τη δική μας οπτική για το συμβάν, την οποία θα αναλύσουμε σύντομα πιό κάτω, όμως ανοίγει άλλες ενδιαφέρουσες συζητήσεις για τη συνέχεια του πρωταθλήματος, αλλά και τη συμπεριφορά των πρωταγωνιστών.

Ο Alonso κοιτάει τον αριστερό του καθρέφτη αρκετά κατά τη διάρκεια της ευθείας και γνωρίζει την παρουσία του Raikkonen. Άλλωστε, κάνει δύο-τρεις κινήσεις προς τα αριστερά, επιχειρώντας να “ανοίξει” χώρο κι ενδεχομένως να “φοβίσει” τον Raikkonen, που δεν έχει άλλο χώρο. Ο Kimi απλά παραμένει στην ευθεία και μάλιστα πατάει για λίγο κι εκτός πίστας. Λίγο πριν την πρώτη καμπή, ο Fernando κάνει ένα τελευταίο μικρό άνοιγμα της τροχιάς του για να πάρει καλύτερη φόρα και ακουμπάει την εμπρός πτέρυγα του Kimi με τον πίσω αριστερό τροχό του. Κλατάρισμα, τετ α κε και έξοδος.

Τί πιστεύουμε ότι σκεφτόταν ο Alonso? Ο Ισπανός κατά πάσα πιθανότητα έχει εκτιμήσει πως έχει οριακά “καθαρίσει” το μήκος της Lotus και μπορεί να ανοιχτεί περισσότερο. Χάνει την εκτίμηση για λίγα εκατοστά. Πρόκειται απλά για μια λάθος εκτίμηση για πολύ πολύ λίγο. Δεν έχει σχέση με περιστατικά όπως π.χ. του Grosjean στο Spa και σίγουρα δεν μας απασχολεί για ποινές κτλ, όπως ακούστηκε από μερικούς.

Αυτό που μας προβλημάτισε ιδιαίτερα ήταν οι δηλώσεις του Ισπανού μετά τον αγώνα. Ο Fernando θεώρησε πως ο Kimi έπρεπε να έχει αφήσει το γκάζι, καθώς δεν είχε ελπίδες για κάτι καλύτερο εκεί. Είναι πραγματικά ανήκουστο να απαιτείς από αντίπαλο στην εξωτερική επ’ευθείας να αφήσει το πόδι από το γκάζι για να σου επιτρέψει να ανοίξεις τη γραμμή σου, ειδικά από τη στιγμή που ήδη κινείσαι και πιό γρήγορα. Μάλιστα, και με βάση τις τελευταίες διευκρινίσεις για τις μονομαχίες, το όχημα στην εσωτερική έχει την ευθύνη να αφήσει χώρο ενός μονοθεσίου στον αντίπαλο. Φυσικά, οι αποστάσεις του από τους αντιπάλους στα δεξιά δεν ήταν τέτοιες που να δικαιολογούσαν “εξαναγκασμό” ενός οδηγού επιπέδου Alonso προς τα αριστερά, όπως ισχυρίστηκε ο ίδιος. Πρακτικά ο Alonso πλήρωσε μόνος του το (μικρό) λάθος του, ίσως πιό ακριβά απ’ότι άξιζε τέτοιο πταίσμα, αλλά ήταν σχεδόν… τυχερός που δεν κατέστρεψε τον αγώνα του Raikkonen, καθώς εκεί οι κριτές θα εξέταζαν σοβαρά την περίπτωση ποινής.

Σε αυστηρά προσωπικό σχόλιο τώρα… Μαζί με σχόλια για το ίδιο το συμβάν, ο Fernando έκανε κι εκτιμήσεις για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Το άσχημο της υπόθεσης ήταν ότι το βασικό αντικείμενο των δηλώσεων ήταν οι πιθανές εγκαταλείψεις του ίδιου και των αντιπάλων του και όχι οι μάχες στην πίστα. Προτιμούμε έναν οδηγό να λέει “μία φορά θα νικήσω εγώ, μία ο άλλος” (ακόμα κι αν θεωρεί πως δεν έχει τις δυνατότητες το μονοθέσιό του) παρά “μία θα εγκαταλείψω εγώ, μία ο άλλος”.