Τέτοιο χαμό με αμφιλεγόμενες κινήσεις στην πίστα είχαμε καιρό να δούμε, αλλά ο Max Verstappen ανεβαίνει τα σκαλιά της επιτυχίας με… πάταγο. Τέτοια περίπτωση ήταν και το Spa πριν λίγες μέρες…

Ο Max “έμπλεξε” από την αρχή του αγώνα, καθώς συμμετείχε στην καραμπόλα των δύο Ferrari, ενώ αργότερα οι μάχες του με τον Kimi ήταν τουλάχιστον “αγριεμένες”. Το F1 GRIP και η ειδική του στήλη οδηγικών αναλύσεων είναι και πάλι εδώ για να καταθέσει άποψη… Δείτε ξανά τι είχε να πει ο Verstappen για τα συμβάντα και τους αντιπάλους του, αλλά και την επίθεση που δέχθηκε από τον παλιό πρωταθλητή Jacques Villeneuve.

Ακολουθεί ανάλυση των 3 φάσεων (όχι με τη σειρά που έγιναν στον αγώνα).

Φάση 1 – Εκκίνηση
Θα μπούμε γρήγορα στο θέμα: καταλαβαίνουμε ότι μια σύγκρουση που περιλαμβάνει δύο κόκκινα μονοθέσια κι ένα τρίτο άλλης ομάδας προκαλεί αμέσως τεράστιες συζητήσεις, αλλά το συγκεκριμένο παραμύθι… δεν έχει δράκο. Τουλάχιστον όχι τον Verstappen. Ο Max βρίσκεται στην εσωτερική σε απόλυτο έλεγχο και δεν ανοίγει την τροχιά του προς τον Kimi. Η πρώτη επαφή είναι από τον Vettel πάνω στον Kimi και αμέσως μετά συγκρούεται ο Φιλανδός με τη Red Bull. Ναι, είναι “επικίνδυνο” μέρος η γούβα της La Source, δεν σε βλέπουν εύκολα οι αντίπαλοι από την εξωτερική και “πνίγει” το μονοθέσιο για την έξοδο, αλλά αυτό δεν είναι λόγος να ρίξουμε ευθύνη στον Verstappen. Έχει δικαίωμα να βρίσκεται σ’ εκείνο το σημείο, με τα ρίσκα που αυτό έχει στην εκκίνηση. Δεν είναι ότι ο Vettel κάνει κάποια κίνηση εγκληματική ή εσκεμμένη, αλλά αν κάποιος ευθύνεται για την καραμπόλα, είναι αυτός.

KR_SV_JV_Spa2016_1KR_SV_JV_Spa2016_2

Επιπλέον σχόλιο: θα υπήρχε “τυπικά” θέμα αν ο Max βρισκόταν εκτός πίστας στην είσοδο της στροφής. Είναι εμφανές ότι ο εξωτερικός τροχός πατάει ακριβώς στη λευκή γραμμή, άρα είναι εντός πίστας.

Φάση 2 – Kemmel Straight
Δυσκολότερη φάση αυτή της ευθείας Kemmel, που βρίσκεται στο ύψωμα μετά την Eau Rouge και τη Raidillon και πριν τα φρένα της Les Combes. Ο Kimi έρχεται από πίσω με πολλή φόρα και επιλέγει να κάνει την κίνησή του αρκετά έγκαιρα. Δεν περιμένει καν μέχρι τελευταία στιγμή να βγει από το slipstream, λόγω και της διαφοράς ταχύτητας με τον Max. Αυτό σημαίνει ότι δίνεται η δυνατότητα και στον αντίπαλό του να δει από νωρίς τη φάση. Αρχικά θα πρέπει να πούμε ότι ο αμυνόμενος οδηγός έχει κάθε δικαίωμα να κινηθεί “μετά” τον επιτιθέμενο, δηλαδή να “αντιδράσει” σε ό,τι βλέπει στον καθρέφτη του. Είναι και χαρακτηριστικό μεγάλων οδηγών αυτό το “διάβασμα” πάνω στη φάση. Απλά επιτρέπεται μία μόνο κίνηση. Εξαίρεση αποτελεί η κίνηση στην περιοχή φρεναρίσματος, που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, καθώς ο αντίπαλος δεν μπορεί να ελιχθεί εύκολα για να αποφύγει το ατύχημα. Υπό αυτή την έννοια, αυστηρά, ο Verstappen δεν κάνει κάτι παράνομο. Όμως η αντίδρασή του έρχεται πολύ αργά, με τον Kimi να έχει μεγάλη διαφορά ταχύτητας. Ο Φιλανδός -τον οποίο έχουμε επαινέσει πολλές φορές εδώ μέσα για την “καθαρότητα” στις μάχες και την ακρίβεια στις κινήσεις του- αντιδρά έγκαιρα και σωτήρια και για τους δύο. Συμπέρασμα: Max, σταμάτα να το κάνεις γιατί θα έχουμε θύματα.

KR_JV_Kemmel_Spa2016_3KR_JV_Kemmel_Spa2016_4

Επιπλέον σχόλιο: κατά την άνοδο από την Eau Rouge στη Raidillon ο Raikkonen πατάει εμφανώς εκτός πίστας, παραβιάζοντας τη λευκή γραμμή στο όριο του κερμπ. Η φάση κανονικά είναι “ως μη γενόμενη” υπό αυτή την έννοια, όμως αμέσως μπροστά του ο Max βγαίνει επίσης εκτός πίστας, αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με τον Φιλανδό. Συνεπώς, δεν εξετάζουμε περισσότερο το θέμα.

KR_JV_Kemmel_Spa2016_1KR_JV_Kemmel_Spa2016_2

Φάση 3 – Les Combes
Ο Kimi καταφέρνει να περάσει μπροστά από την εξωτερική πριν τα φρένα της Les Combes, όμως κατά την είσοδο ο Max φρενάρει πιο αργά και προλαβαίνει να τοποθετηθεί δίπλα στον Φιλανδό. Τη στιγμή που ο Kimi αντιλαμβάνεται ότι στρίβοντας θα πέσει πάνω στη Red Bull προσαρμόζει ελαφρά την πορεία του και προσπαθεί να συνεχίσει το προσπέρασμα, με την ελπίδα ότι θα προλάβει να μπει στην εσωτερική της επόμενης αριστερής. Αμέσως, όμως, αντιλαμβάνεται ότι η γραμμή του Max ανοίγει υπερβολικά και δεν πρόκειται να χωρέσουν και οι δύο στην ίδια στροφή. Ο Φιλανδός ματαιώνει και σώνει και τους δύο. Στο σημείο αυτό θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Verstappen δεν κάνει τίποτα κακό και θα του δίναμε και συγχαρητήρια για την άμυνά του. Όμως ο νεαρός καταλήγει εκτός ορίων πίστας (4 τροχοί εκτός των λευκών γραμμών). Συνεπώς, δεν “είχε” τα μέτρα της στροφής και η γραμμή του δεν ήταν ελεγχόμενη. Υπό αυτό το πρίσμα, ο Raikkonen δεν έπρεπε καν να υποχρεωθεί σε επιστροφή της θέσης του, ενώ αν είχε υποστεί ζημιά δεν θα ήταν παράλογο να επιβληθεί και ποινή στoν Max.

KR_JV_Spa2016_1KR_JV_Spa2016_3

KR_JV_Spa2016_2

Συνεπώς… το συμπέρασμα για κάθε φάση αντίστοιχα λέει:

1. Αθώος
2. Άτακτος
3. Ένοχος

σε έναν αγώνα που είχε τα πάντα. Σε κάθε περίπτωση, όταν μάχεσαι συνεχώς στην κορυφή, τα μπλεξίματα αυτού του τύπου είναι μέσα στο παιχνίδι της εκμάθησης και του… θρόνου!