[vc_row][vc_column][vc_column_text]Η πολύτιμη 3η θέση του βάθρου στο Sochi άλλαξε χέρια πολλές φορές στους τελευταίους γύρους, όμως το συμβάν μεταξύ Raikkonen και Bottas ήταν αυτό που θυμούνται όλοι πια από αυτό τον αγώνα.
Οι δύο οδηγοί έχουν ήδη περάσει το εμπόδιο του μαχητικού Perez, που προσπάθησε να συντηρήσει τα ελαστικά του μέχρι το τέλος και να αγγίξει το θαύμα του βάθρου. Ο Kimi είχε βρεθεί εκείνη τη στιγμή επίσης με ένα μονοθέσιο και ελαστικά σε καλύτερη κατάσταση από του Bottas, οπότε ο πιλότος της Scuderia ήξερε ότι είχε βάσιμες ελπίδες να αρπάξει τη θέση από τον συμπατριώτη του μέχρι το τέλος του αγώνα. Τελικά οι δύο οδηγοί συγκρούστηκαν, με τον Bottas να εγκαταλείπει και τον Raikkonen να φτάνει στον τερματισμό με πληγωμένη τη Ferrari. Ας δούμε τι μπορούμε να πούμε για την επίμαχη φάση…
Ο Raikkonen ακολουθεί σε απόσταση ελέγχου τον Bottas στην παρατεταμένη αριστερή στροφή. Δεν είναι δυνατό να μείνει πολύ κοντά, λόγω αεροδυναμικής, αλλά έχει υπόψη του ότι η επόμενη, σφιχτή, δεξιά στροφή ίσως δίνει δυνατότητα για μια βουτιά τη στιγμή που ο αντίπαλός του θα έπαιρνε την κανονική αγωνιστική γραμμή, ανοίγοντας αριστερά.
Μέχρι αυτή τη στιγμή ο Kimi δεν πρέπει να έχει αποφασίσει αν θα επιτεθεί. Με το που βλέπει την επόμενη στροφή, όντας στη μικρή ευθεία, παίρνει το ρίσκο, καθώς βλέπει τον Bottas να ανοίγει αριστερά. Ο Kimi ελπίζει ότι η συντομότερη διαγώνια τροχιά του θα φέρει το μονοθέσιό του στο apex της στροφής δίπλα σε αυτό του Bottas, τουλάχιστον σε ένα ύψος που θα αναγκάσει τον αντίπαλό του να του δώσει τον χώρο.
Τη στιγμή που ο Kimi “αφήνει” τα φρένα και αποφασίζει τη βουτιά ο Bottas βρίσκεται ξεκάθαρα μπροστά. Το ίδιο συμβαίνει και τη στιγμή που ο Valtteri ξεκινά να στρίβει προς τη στροφή. Η πρώτη φορά που η Ferrari καταφέρνει να πάρει κάποια εκατοστά ως προς τη Williams είναι ελάχιστα πριν τη σύγκρουση και καθώς ο Bottas είναι έτοιμος να περάσει πάνω από το apex. Μάλιστα, ο Kimi βρίσκεται ήδη για κάποια μέτρα με μπλοκαρισμένο τροχό, όπως δείχνουν και τα σημάδια στην πίστα, στρίβοντας το τιμόνι και αντιμετωπίζοντας έντονη υποστροφή. Η Ferrari συνεχίζει να έχει διαρκώς μεγαλύτερη ταχύτητα από τη Williams, χωρίς σημάδια σταθεροποίησης μέχρι και τη σύγκρουση.
Ο Raikkonen, συνεπώς, κατάφερε να φτάσει οριακά στον πίσω τροχό του Bottas και μάλιστα την τελευταία στιγμή πριν τη σύγκρουση, πάνω ακριβώς στο apex. Το γεγονός, δε, ότι φτάνει υποστρέφοντας, δείχνει ότι ακόμα και να του έδινε τον χώρο ο Bottas, πιθανότατα να είχαμε και πάλι σύγκρουση, αφού θα ήταν αδύνατο να στρίψουν παράλληλα. Ο Bottas θα μπορούσε, θεωρητικά, να κρατήσει λίγο χώρο δεξιά με το που έφτανε ο Kimi στον πίσω τροχό του, όμως είναι εξαιρετικά δύσκολο να περιμένουμε κάτι τέτοιο από έναν οδηγό όταν έχει πάρει ήδη τροχιά προς το apex και σχεδόν το έχει φτάσει.
Τι θα ήθελε ο Kimi; Μισό μέτρο περισσότερο ως προς τη Williams και μάλιστα από λίγο νωρίτερα. Τη στιγμή που αποφάσισε τη βουτιά δεν ήταν δυνατό να ξέρει ακριβώς αν θα το πετύχει, αλλά δεν ήταν κάτι τελείως παράλογο σαν σκέψη. Εναλλακτικά, ο Kimi ήλπιζε πως ο Bottas θα αντιληφθεί τη βουτιά του αντιπάλου του και θα ανοίξει την τροχιά του από φόβο για τη σύγκρουση, οπότε παρουσιαζόταν μια ευκαιρία γι αυτή τη στροφή ή για την ερχόμενη ευθεία. Ο Raikkonen δήλωσε αργότερα πως από τη στιγμή που πήρε την απόφαση, δεν γινόταν να κάνει πίσω.
Ο Kimi, άρα, ευθύνεται για τη σύγκρουση, αλλά είχε λόγους και δικαίωμα να τολμήσει κάτι τέτοιο, για τη διεκδίκηση μιας θέσης στο βάθρο και μάλιστα στον τελευταίο γύρο. Σε τέτοιες κινήσεις δεν είναι δυνατό να έχεις συνέχεια τον έλεγχο της φάσης και απλά αποφασίζεις εξ’αρχής να τολμήσεις. Μόνο που αν δεν πετύχεις, οφείλεις να αναλάβεις την ευθύνη του ατυχήματος.
[/vc_column_text][vc_row_inner css=”.vc_custom_1428146063264{margin-top: 10px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 1px !important;border-bottom-width: 1px !important;padding-top: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;border-top-color: #dddddd !important;border-top-style: dashed !important;border-bottom-color: #dddddd !important;border-bottom-style: dashed !important;}”][vc_column_inner width=”1/4″ css=”.vc_custom_1428145715601{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_single_image style=”vc_box_rounded” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full” image=”25657″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”3/4″ css=”.vc_custom_1428145724457{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text]O Raikkonen μιλάει για το ατύχημα και τον αγώνα του[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner css=”.vc_custom_1428146063264{margin-top: 10px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 1px !important;border-bottom-width: 1px !important;padding-top: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;border-top-color: #dddddd !important;border-top-style: dashed !important;border-bottom-color: #dddddd !important;border-bottom-style: dashed !important;}”][vc_column_inner width=”1/4″ css=”.vc_custom_1428145715601{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_single_image style=”vc_box_rounded” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full” image=”16469″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”3/4″ css=”.vc_custom_1428145724457{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text]Οι κριτές έδωσαν ποινή στον Raikkonen και το Πρωτάθλημα στη Mercedes[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]
5 Σχόλια
Αλεξ Καραγιαννης
13/10/2015, 22:41:00
Ένα μέτρο ήθελε για να αποφύγει την σύγκρουση όχι για να πετύχει το πρωσπερασμα. Έχει διαφορά. Ήταν αυτοκτονία αυτό που έκανε και δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοια ο κιμαρος. Νομίζω είναι αποτέλεσμα της πίεσης που δέχεται από τον φετελ.
AUTO GRIP
14/10/2015, 00:10:00
Αποδείχθηκε ότι δεν έβγαινε το προσπέρασμα. Πιστεύουμε, πάντως, πως τη στιγμή της απόφασης υπήρχαν κάποιες ελπίδες. Εφόσον απέτυχε, ο Kimi είναι υπεύθυνος για το ατύχημα.
*Κωνσταντίνος
Michael
13/10/2015, 22:03:00
οοοοχι δεν ειναι tiffosi αυτος που το εγραψε…
AUTO GRIP
14/10/2015, 00:09:00
Πράγματι, Michael, δεν είναι tifoso ο συντάκτης… Και να ήταν, βέβαια, δεν θα είχε τόση σημασία. Προσπαθούμε πάντα στις αναλύσεις μας να διατηρουμε συγκεκριμένα στάνταρ για το σωστό και το λάθος και με βάση αυτά κρίνουμε.
*Κωνσταντίνος
Michael
15/10/2015, 00:00:00
απο τα πιο εξοφθαλμα συμβαντα των τελευταιων ετων Κωνσταντινε, δεν νομιζω να υπαρχει αμφιβολια για το ποιος εφταιγε οσο και αν συμπαθουμε ολοι μας το Κιμι.
Comments are closed.