DriveAlyze This - Shanghai 2013 | Kimi vs Perez

Η φάση μεταξύ Kimi Raikkonen και Sergio Perez ήταν ίσως η μόνη αμφισβητούμενη στον αγώνα της Κίνας, καθώς οι περιπτώσεις Webber και Gutierrez ήταν ξεκάθαρες.

Οι κριτές αποφάσισαν τελικά να μην δώσουν ποινή σε κανέναν από τους δύο οδηγούς, κρίνοντας προφανώς ότι επρόκειτο για απλό αγωνιστικό συμβάν. Έχουμε ξαναδεί παρόμοιες φάσεις, αν και -φυσικά- δεν είναι εύκολο στο racing να μπαίνουν όλα σε αυστηρά τσουβάλια και πάντα μπορεί να υπάρχει μια ιδιαιτερότητα που αλλάζει τα πάντα.

Ο Raikkonen βγαίνει αρκετά καλά από τη στροφή 4 και ανεβαίνει προς τη γρήγορη 5, πίσω από τον Perez. Ο Perez ακολουθεί την κανονική αγωνιστική γραμμή, χωρίς να επηρεάζεται από τον Kimi, αφού μέχρι και την κορυφή της στροφής 5 ο Kimi βρίσκεται καθαρά πίσω του.
Οδηγώντας από την 5 στην 6, τα μονοθέσια ακολουθούν μια διαγώνια πορεία, ώστε να βρεθούν για λίγα μέτρα σε ευθεία και να φρενάρουν. Στο διάστημα αυτό ο Kimi βρίσκει περισσότερη ταχύτητα και βλέπει το κενό που δημιουργείται στην εξωτερική.

KR SP China2013 1KR SP China2013 2

Το βασικό ερώτημα είναι “πότε” φτάνει ο Kimi δίπλα στον Perez. Ο Φιλανδός φτάνει σε κρίσιμο ύψος ως προς τον αντίπαλό του τη στιγμή ακριβώς που υπάρχει οριακά πλάτος ενός μονοθεσίου ελεύθερο. Θεωρητικά, τη στιγμή αυτή ακριβώς ο Perez θα πρέπει να σταματήσει την κίνηση προς τα έξω.

KR SP China2013 3KR SP China2013 4

Επισήμως ο κανονισμός λέει ότι ο μπροστινός μπορεί να χρησιμοποιεί όλο το πλάτος της πίστας, αλλά να αφήνει πλάτος ενός μονοθεσίου εάν “σημαντικό τμήμα” του μονοθεσίου του αντιπάλου του βρίσκεται δίπλα του. Το “σημαντικό τμήμα”, στο F1 GRIP, το έχουμε ξεκαθαρίσει λίγο καλύτερα εδώ και λίγα χρόνια, ορίζοντάς το σαν το ύψος εκείνο στο το οποίο η πτέρυγα του πίσω βρίσκεται περίπου στο μέσο του μονοθεσίου του μπροστά, ή -οριακά- ο μπροστινός τροχός του επιτιθέμενου ξεπερνά τον πίσω τροχό του αμυνόμενου.

Ο Perez είχε αντιληφθεί τον Kimi? Η κίνηση του Μεξικανού δεν δείχνει κάτι τέτοιο. Ο Sergio πήγαινε απλά να πάρει θέση για την επόμενη στροφή και όντας πάνω σε καμπύλη τροχιά, με το βλέμμα προς την περιοχή φρένων και το εσωτερικό της επόμενης στροφής, δεν ήταν εύκολο να ασχολείται με τον καθρέφτη της εξωτερικής. Από την άλλη… οι οδηγοί έχουν πάντα την υποχρέωση αντίληψης του περιβάλλοντός τους και της θέσης του αντιπάλου. Ο Kimi βουτάει σε ένα κενό που δεν θα υπάρχει σε λίγο, όχι λόγω απότομης κίνησης του Perez, αλλά λόγω της τροχιάς που ήδη έχει επιλέξει. Ο Φιλανδός περίμενε να έχει βρεθεί ακόμα πιό γρήγορα δίπλα στον αντίπαλό του, αλλά αυτό δεν συνέβη και ο χώρος τελείωσε ακριβώς τη στιγμή που βρέθηκε σε εκείνο το κρίσιμο σημείο.

Συνεπώς, κλίνουμε προς συμφωνία με τους κριτές, που αποφάσισαν να μην επιδώσουν ποινή. Είναι πιθανό στην απόφασή τους να συνέβαλε το ότι ο Kimi συνέχισε τον αγώνα, έστω με μικρή ζημιά στο μονοθέσιο. Όμως, δεν θα τους κατηγορούσαμε αν αυτό το 10-20% παραπάνω που βαρύνει τον Perez σαν ευθύνη το μετέτρεπαν σε ποινή.