Στη μάχη που έδινε ο Rosberg για να κερδίσει τις χαμένες θέσεις μετά την εκκίνηση, μία μόνο φάση θα λέγαμε ότι δυσκόλεψε τον Γερμανό. Ενώ, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, τα προσπεράσματα επί των υπολοίπων αντιπάλων ήταν έυκολα, στις ευθείες, ο Γερμανός αναγκάστηκε να βγάλει από μέσα του ό,τι επιθετικότητα και εφευρετικότητα διαθέτει για να περάσει τον Kimi Raikkonen.

Για την κίνησή του αυτή ο Nico τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα ποινής, τα οποία όμως δεν στάθηκαν ικανά να του στερήσουν την 3η θέση του βάθρου, καθώς στο τέλος του αγώνα η διαφορά του από τον Kimi ήταν μεγαλύτερη.

Το F1 GRIP σχολιάζει την επίμαχη φάση και παίρνει θέση για το συμβάν.

Ο Rosberg μένει στην εξωτερική της πρώτης στροφής, με δυνατότητα επιλογών για τη δεύτερη, ανάλογα με το τι θα κάνει ο Raikkonen. Καθώς ο Φιλανδός επιλέγει να ανοίξει τη γραμμή του για να πάρει φόρα για την τελική έξοδο, ο Rosberg παραμένει στη γραμμή αυτή, με το βλέμμα στα “μικρά” φρένα της δεύτερης στροφής. Τη στιγμή που αποφασίζει να βουτήξει, αν και πρόκειται για αρκετά παρακινδυνευμένη κίνηση, λόγω της σφιχτής στροφής, δεν υπάρχει λόγος να μην το δοκιμάσει. Θα πρέπει απλά να φροντίσει για τη διατήρηση της γραμμής του εσωτερικά.

nr_kr_sepang_2

Όταν τα μονοθέσια βρίσκονται κοντά στην περιοχή του apex και ο Kimi αποφασίζει να στρίψει, ο Rosberg έχει καταφέρει ήδη να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση. Ανεξάρτητα με το πώς έχει καταφέρει να βρεθεί εκεί, τη στιγμή αυτή η στροφή του ανήκει και ο Raikkonen οφείλει να αντιληφθεί έγκαιρα πως η κορυφή της στροφής είναι “κατειλημμένη”. Το τι θα γίνει από κει και πέρα είναι που καθορίζει αν ο Rosberg είχε κερδίσει τη θέση… με το σπαθί του.

nr_kr_sepang_1nr_kr_sepang_3

Όπως φαίνεται κυρίως από την οπτική γωνία της ψηλότερης κάμερας, ο Rosberg κάνει μια μικρή κίνηση προς τα έξω, με την ουρά του μονοθεσίου του ειδικότερα να μην βρίσκεται σε απόλυτο έλεγχο. Εκεί είναι που τα μονοθέσια ακουμπάνε και ο Kimi χάνει μέρος της μπροστινής του πτέρυγας και ίσως υφίσταται ζημιά στο πάτωμα της Ferrari.

Η κίνηση του Rosberg από μόνη της δεν ήταν το βασικό πρόβλημα. Μπορούσε να δοκιμάσει τη συγκεκριμένη προσπέραση, αλλά έπρεπε να φροντίσει ώστε το ρίσκο να αφορά τον ίδιο και όχι τον αντίπαλό του. Η ζημιά στο μονοθέσιο του Kimi ήταν που καταδίκασε τον Nico στα μάτια των κριτών και θα συμφωνήσουμε μαζί τους. Παρ’όλ’ αυτά, η ποινή των 10 δευτερολέπτων, που εξ’αρχής φαινόταν ότι ίσως να μην άλλαζε το αποτέλεσμα του αγώνα, ήταν αμφιλεγόμενη. Αν οι κριτές εκτιμούν ότι ένας οδηγός πρέπει να τιμωρηθεί για μια κίνηση εντός πίστας, θα πρέπει τουλάχιστον να εξασφαλίσουν ότι αυτή η ποινή έχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα.