FA_SB_LH_Montreal_14

O Fernando Alonso έριξε μεγάλο μέρος της ευθύνης για την απώλεια της νίκης στην ατυχία των συναντήσεών του με αργότερα μονοθέσια σε στιγμές που απειλούταν από τις δύο McLaren. Στην πρώτη περίπτωση μαχόταν με τον Buemi για την ίδια θέση, ενώ τη δεύτερη έδινε γύρο στην HRT του Karun Chandhok. Ας δούμε τί ακριβώς έγινε…

Μονομαχία 1η | Buemi-Alonso-Hamilton

Στη φάση αυτή ο Alonso καλείται να περάσει τον Buemi σε συνθήκες κανονικής μάχης, καθώς ο οδηγός της Toro Rosso δεν βρίσκεται ένα γύρο πίσω, αλλά παλεύει για την ίδια θέση. Το ότι μπαίνει στα pits αμέσως μετά δεν έχει καμία σημασία και δεν αφαιρεί το δικαίωμα από τον Ελβετό να κάνει το… κομμάτι του. Το λάθος που γίνεται όταν συζητείται αυτή η φάση είναι ότι εξετάζεται μόνο επί των κινήσεων των οδηγών στη φουρκέτα-στροφή 10 και τη μεγάλη ευθεία. Όμως, τα πάντα έχουν αρχίσει πολύ νωρίτερα…

Στην 4η μόλις στροφή οι οδηγοί βγαίνουν πολύ κοντά ο ένας στον άλλον. Ο Alonso, έχοντς κινηθεί από 8 δέκατα έως 1,3 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τον Buemi στους προηγούμενους 3 γύρους, καλείται να περάσει τον Ελβετό με την πρώτη ευκαιρία. Δεν το καταφέρνει στην αμέσως επόμενη, στροφή 6 και η μάχη ανάβει στην ευθεία μεταξύ των στροφών 7 και 8.

FA_SB_LH_Montreal_1FA_SB_LH_Montreal_2

Ο Buemi αμέσως δείχνει πρόθεση να προστατέψει την εσωτερική και ο Alonso ακουλουθεί. Αφού ο Ισπανός έχει πάρει ό,τι μπορεί από το slipstream πίσω από την Toro Rosso, βγαίνει εξωτερική. Όμως η πορεία από τη στροφή 7 ως τη στροφή 8 δεν είναι απόλυτη ευθεία, κλείνοντας ελαφρά προς τα δεξιά. Αυτό σημαίνει ότι ο Alonso διανύει λίγο παραπάνω απόσταση από την Toro Rosso και σε συνδυασμό με την καλή τελική που έχει ο “μικρός” ταύρος, φτάνουν στα φρένα της στροφής 8, κάτω από τη γέφυρα, με τον Buemi να διατηρεί την πρωτοπορία και τον Alonso να ετοιμάζεται να πάρει φόρα για την επόμενη επίθεση.

FA_SB_LH_Montreal_3FA_SB_LH_Montreal_4

FA_SB_LH_Montreal_5FA_SB_LH_Montreal_6

Στην έξοδο της στροφής 9 βγαίνουν και οι δύο καλά, με τον Alonso να παίρνει τη γραμμή για παραπάνω φόρα και να τα καταφέρνει, κολλώντας πίσω από το Buemi. Ακολουθεί την Toro Rosso για κάποιο διάστημα, πάνω στην δεξιά οριογραμμή της πίστας. Ο Buemi ακολουθεί παρόμοια τακτική με πριν και μένει στην εσωτερική, με τον Alonso να μην επιμένει και να βγαίνει αμέσως απ’έξω. Ο Hamilton είναι κοντά, αλλά όχι σε απόσταση άμεσης βολής. Θα προσπαθήσει να ζυγίσει την στροφή 10 έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί τις απώλειες των μπροστινών στην έξοδο.

FA_SB_LH_Montreal_7FA_SB_LH_Montreal_8

FA_SB_LH_Montreal_9FA_SB_LH_Montreal_10

Buemi και Alonso φτάνουν παράλληλα στην είσοδο της στροφής 10. Ο Buemi έχει δώσει ελάχιστο χώρο στον Alonso και πηγαίνει μαζί του μέσα στη στροφή, στερώντας του τη δυνατότητα ελιγμού. Ο Alonso θα πρέπει είτε να περάσει από την εξωτερική (πολύ δύσκολο στη στροφή αυτή, καθώς είναι πολύ κλειστή, με μειωμένη πρόσφυση στη βρώμικη εξωτερική πλευρά και με τον τοίχο στην έξοδο να πλησιάζει επικίνδυνα με το παραμικρό λάθος), είτε να εγκαταλείψει την προσπάθεια στο σημείο αυτό, φρενάροντας νωρίτερα, αλλάζοντας γραμμή και πηγαίνοντας για την έξοδο.

FA_SB_LH_Montreal_11FA_SB_LH_Montreal_12

FA_SB_LH_Montreal_13FA_SB_LH_Montreal_14

Ο Buemi κρατάει με τέχνη τον Alonso εξωτερικά και δεν του αφήνει επιλογές. Η γραμμή του Ελβετού ανοίγει και δείχνει πως ο Ισπανός θα μπορούσε να τον είχε περάσει με αλλαγή γραμμής για έξοδο, αλλά στην περίπτωση αυτή θα κινδύνευε να χάσει τη θέση στην είσοδο κιόλας από τον Hamilton.

FA_SB_LH_Montreal_15FA_SB_LH_Montreal_16

Οι τρεις τους βγαίνουν στην ευθεία, με το Hamilton να έχει βγει ιδανικά και να έχει κολλήσει πίσω από τον Alonso. Το αν θα περάσει η McLaren τη Ferrari στην ευθεία έχει εύκολη απάντηση, λόγω της μεγάλης τελικής των ασημί, αλλά η Toro Rosso θα δυσκολέψει τα πράγματα αν μείνει εκεί. Τελικά ο Buemi φεύγει στα pits, αλλά -έτσι κι αλλιώς- επειδή έχει μεγάλη τελική, ο Hamilton δεν τον είχε πλησιάσει τόσο πολύ. Ακριβώς τη στιγμή του braking point λίγο μετά τη γέφυρα, τα μονοθέσια είναι σε θέσεις που δείχνουν ότι το προσπέρασμα θα ολοκληρωθεί χωρίς επιπλέον δράμα.

FA_SB_LH_Montreal_17FA_SB_LH_Montreal_19

FA_SB_LH_Montreal_22FA_SB_LH_Montreal_24

Πολλοί θα αναρωτηθούν αν είχε δικαίωμα ο Buemi να αμυνθεί τόσο λυσσαλέα εφόσον θα έμπαινε μετά στα pits. Για εμάς είχε κάθε δικαίωμα, εφόσον η μάχη ήταν εκείνη τη στιγμή για την ίδια θέση. Πρόκειται για κακό timing για τον Alonso, ο οποίος μάλλον δε μπορούσε να κάνει και πολλά, ειδικά εφόσον ο Hamilton βρισκόταν πολύ κοντά. Μόνη του ελπίδα ήταν να έχει περάσει νωρίτερα, κάτι που δε συνέβη. Συνολικά, η φάση πιστώνεται απλά σαν πολύ καλή οδήγηση από το νεαρό Buemi, που αμύνθηκε σκληρά και δίκαια απέναντι σ’ένα κορυφαίο συνδυασμό πιλότου και μονοθεσίου.

Μονομαχία 2η | Alonso-Button και μπροστά ο Chandhok

Στη φάση αυτή ο Alonso έχει περισσότερο δικαίωμα να διαμαρτύρεται και τα πράγματα ήταν τόσο προφανή ώστε δεν χρειάζονται καρέ από το βίντεο… Ο Chandhok απλά αφήνει τον Alonso να περάσει πάνω ακριβώς στην κορυφή της στροφής 7, όπου ο Ισπανός προσπαθεί να βάλει κάτω τη δύναμη του μονοθεσίου του στην έξοδο για την μεγαλύτερη επιτάχυνση. Ο Alonso περνάει από αριστερά, όπου η γραμμή είναι ακάθαρτη και τα ελαστικά δεν αξιοποιούνται πλήρως. Αντίθετα, ο Button έχει τη δυνατότητα να πατήσει στη γραμμή που θέλει με τέρμα το γκάζι και λίγα μέτρα μετά είναι ήδη πολύ ταχύτερος από τη Ferrari, ώστε να την περάσει εύκολα στην ευθεία πριν τα φρένα της γέφυρας, στη στροφή 8. Άτυχη στιγμή για τον Ισπανό, που δύσκολα, όμως, θα κρατούσε αυτή τη 2η θέση, δεδομένου ότι ο Button είχε την ταχύτητα να πιέσει και να περάσει κάποια στιγμή μέχρι το τέλος του αγώνα, ειδικά στη μεγάλη ευθεία.