Ίσως η φάση που σήκωσε περισσότερη συζήτηση ακόμα κι από το ατύχημα του Verstappen ήταν η επαφή μεταξύ Ricciardo και Raikkonen.
Ο Φιλανδός δεν υπέστη κάποια εμφανή ζημιά στο μονοθέσιο, όμως έχασε τη θέση του από τον Ricciardo μετά από επαφή κατά τη μάχη τους στη στροφή Mirabeau. Οι κριτές αποφάσισαν να μη δώσουν ποινή σε κανέναν οδηγό. Το F1 GRIP προσπαθεί να δει ξανά τη φάση με ψυχραιμία…
Ο Ricciardo έχει τοποθετηθεί στην εσωτερική γραμμή πριν τα φρένα, περιμένοντας να δει αν υπάρχει ευκαιρία να βουτήξει. Από την εξωτερική κάμερα φαίνεται πως ο Ricciardo έχει περάσει για λίγο τον πίσω τροχό του Kimi, όταν ο Φιλανδός αρχίζει να στρίβει για τη Mirabeau. Αυτό, σε περίπτωση που τα μονοθέσια κινούνταν για κάποια μέτρα ήδη σε τέτοια σχετική θέση. θα σήμαινε ότι το περιστατικό είναι ευθύνη του Kimi.
Όμως από την onboard κάμερα του Ricciardo βλέπουμε κάπως διαφορετικά τα πράγματα. Πριν τα φρένα και την έναρξη της εισόδου ο Ricciardo δεν έχει καταφέρει να περάσει κανένα κομμάτι του μονοθεσίου του μπροστά από το πίσω μέρος της Ferrari του Kimi. Όπως φαίνεται από τη θέση της Ferrari ως προς την άσπρη γραμμή στη μέση του δρόμου, ο Kimi ξεκινάει να στρίβει προς τα μέσα πριν ο Ricciardo ξεκινήσει την επίθεσή του. Ο Φιλανδός, συνεπώς, έχει “δείξει” στον Daniel ότι το κενό που υπάρχει μπροστά πρόκειται να εξαφανιστεί σε λίγο. Επιπλέον, τη στιγμή της ίδιας της επαφής, υπάρχει στα δεξιά του Kimi έτσι κι αλλιώς πλάτος μεγαλύτερο του ενός μονοθεσίου διαθέσιμο για τον Ricciardo. (Βέβαια, σε μια στροφή όπως η Mirabeau, αυτό το πλάτος είναι αρκετό μόνο για να… στρίψεις με 10km/h.)
Ο Ricciardo αποφασίζει να βουτήξει ελπίζοντας πως θα βρεθεί αρκετά δίπλα στη Ferrari ώστε να αναγκάσει τον Kimi να σταματήσει το κλείσιμο. Από καθαρά τυπική άποψη, ο Kimi θα πρέπει να σταματήσει το σπρώξιμο προς τα μέσα όταν ο μπροστά τροχός του Ricciardo βρεθεί δίπλα στον πίσω της Ferrari. Όμως επειδή εδώ μιλάμε για δυναμική κατάσταση, με τους οδηγούς να παίρνουν κάποιες αποφάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου, δεν είναι ρεαλιστικό να πιστεύουμε ότι ο προπορευόμενος οδηγός μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο καθώς στρίβει και φρενάρει.
Συμπέρασμα; Ναι, ο Kimi στρίβει κάπως νωρίς, αλλά ξεκινάει πριν ο Ricciardo “ανέβει” αρκετά δίπλα του. Όταν αυτό γίνεται, ο Φιλανδός τυπικά θα έπρεπε να σταματήσει να στρίβει, αλλά κάτι τέτοιο είναι υπερβολικό να το ζητήσουμε από έναν οδηγό σε τέτοια κατάσταση. Ο Ricciardo εκτελεί μια επίθεση στα φρένα που τελικά (αποδείχθηκε) δεν ήταν τόσο καλοζυγισμένη ώστε να βγει σε προσπέρασμα. Η φάση είναι οριακή και για τους δύο οδηγούς και από τη στιγμή που δεν είχαμε ουσιαστικά ζημιά για κανέναν, δεν θα μπορούσαμε να δώσουμε ποινή. Η φάση “αφήνεται” για χάρη του… επιθετικού racing που θέλουμε να μπορούν να κάνουν οι οδηγοί χωρίς να φοβούνται συνέχεια τις ποινές.
(όπως διαπιστώνουμε, η φάση δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την περίπτωση Alonso-Hulkenberg, στην οποία ο Ισπανός πήρε ποινή. Διαβάστε πάλι την ανάλυσή μας για εκείνη τη φάση εδώ)