DriveAlyze This - Monaco 2014 | Τι έκανες, Nico, στη Mirabeau;

Δεν προλάβαμε να φτάσουμε στον αγώνα και είχαμε ήδη αμφιλεγόμενες φάσεις…

Καθώς πλησιάζαμε στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών κι ενώ ο Rosberg βρισκόταν στην προσωρινή pole, ο ίδιος ο Φιλανδός ήταν η αιτία να βγουν κίτρινες σημαίες και να καταστραφεί ο γύρος των υπόλοιπων πιλότων. Κρίσιμα… λίγο πιο πίσω του ακολουθούσε ο πιο “επικίνδυνος” για να του στερήσει την πρώτη θέση, ο Lewis Hamilton. Είχε δόλο ο Nico; Πρόκειται για ένα τυχαίο λάθος; Κι αν ναι, η μετέπειτα συμπεριφορά του στην περιοχή διαφυγής αξίζει περισσότερη ανάλυση;

Ο Rosberg βγαίνει από την πλατεία του Casino οριακά στις μπαριέρες και αμέσως κάνει η γνωστή καμπύλη στην τροχιά του για να αποφύγει το “σαμαράκι” που δημιουργείται στην κατηφορική ευθεία λόγω της διασταύρωσης με άλλη κάθετη οδό, πάνω από το εμπορικό κέντρο. Κατηφορίζει προς τη στροφή Mirabeau, αλλά ποτέ δεν ανοίγεται αριστερά για να τοποθετηθεί. Αντιθέτως, στρίβει εξαιρετικά νωρίς το τιμόνι δεξιά, σα να προσπαθεί να βουτήξει διαγώνια στη στροφή από πολύ μακριά, πριν καν μπει στα φρένα. Οι τροχοί μπλοκάρουν λίγο αφού χαθεί η είσοδος και μετά ο Rosberg μπαίνει στην περιοχή διαφυγής, που είναι εξαιρετικά στενή και είναι αδύνατο να γυρίσεις πίσω με αναστροφή. Τη στιγμή εκείνη βάζει όπισθεν, για να επιστρέψει στην πίστα. Όμως, δεν υπάρχει χρόνος για άλλο γύρο, οπότε πρακτικά η επιστροφή του δεν έχει ιδιαίτερο νόημα.

Υπάρχουν διάφορες οδηγικές προσεγγίσεις στη Mirabeau και πράγματι μερικοί πιλότοι δεν επιλέγουν να ανοίξουν αριστερά στην είσοδο, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν την επίκλιση του οδοστρώματος και πνίγοντας το μονοθέσιο με σβήσιμο των φρένων και συγχρονισμένο κατέβασμα σχέσεων. Όμως εδώ βλέπουμε ότι ο Rosberg κάνει κάτι αρκετά διαφορετικό, τόσο από την περσινή του pole, όσο και… τη φετινή του.

Τοποθέτηση μονοθεσίου και πρώτο στρίψιμο δεξιά, στις pole 2013 και 2014

NR Monaco TurnIN 2013     NR Monaco TurnIn 2014 Pole

Πορεία και στρίψιμο τη στιγμή του λάθους…

NR Monaco TurnIn 2014

Το έκανε επίτηδες, για να εξασφαλίσει την pole;

Τυχαίο λάθος και μετά όπισθεν για να εκμεταλλευτεί την κατάσταση και να σιγουρέψει τις κίτρινες σημαίες;

Τίποτα από τα παραπάνω κι απλά… κυνηγάμε φαντάσματα;

Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι τίποτα ύποπτο δεν συνέβη. Το μόνο που ξέρουμε και δεν χωρά αμφισβήτηση είναι πως η προσέγγισή του στη στροφή είναι εντελώς διαφορετική σε σχέση με το τι επιλέγει ο ίδιος να κάνει γι’ αυτή τη στροφή σε ένα γρήγορο γύρο του. Ο Nico, μάλιστα, στις δηλώσεις του μετά τις κατατακτήριες ισχυρίστηκε πως τα δεδομένα από την τηλεμετρία θα δείξουν ότι δεν έκανε κάτι πολύ διαφορετικό κι απλά φρέναρε λίγο πιο αργά. Η εικόνα ήδη τον διαψεύδει.

Η όποια ποινή, πάντως, συζητιέται αυτή τη στιγμή κυρίως για την επιστροφή στην πίστα με την όπισθεν. Όμως έχουμε ξαναδεί ότι λαμβάνεται υπόψη ο οδήγηση του πιλότου, μελετώνται τα δεδομένα της τηλεμετρίας και εξετάζεται το κατά πόσο υπάρχει “εσκεμμένο λάθος” με σκοπό την αλλοίωση αποτελέσματος.

Lewis και Nico δεν μιλούσαν ο ένας στον άλλο μετά τις κατατακτήριες. και ο αγώνας προβλέπεται… αγριεμένος.