DriveAlyze This - Monaco 2013 | Raikkonen vs Perez στο... κλουβί

Οι στενοί δρόμοι του Monaco και οι μπαρριέρες που περιορίζουν τους οδηγούς δίνουν συχνά δύσκολες φάσεις όταν οι πιλότοι αποφασίζουν να εμπλακούν σε μάχες… Έτσι έγινε και στην περίπτωση της σύγκρουσης Perez-Raikkonen.

Ίσως να μην μπαίναμε στον κόπο να ασχοληθούμε αν δεν είχαν σηκώσει τόσο θέμα με τις επιθετικές δηλώσεις τους (εντός κι εκτός cockpit!) οι πρωταγωνιστές… Αλλά εδώ είμαστε πάλι!

Ο Perez, παίρνοντας θάρρος από προηγούμενα προσπεράσματα στο ίδιο σημείο (Alonso, Button), δοκίμασε να περάσει τον Kimi στα φρένα της Nouvelle Chicane, μετά το τούνελ. Στην περίπτωση αυτή, όμως, ο Μεξικάνος βρισκόταν λίγο πιο πίσω από τον αντίπαλο (στις άλλες περιπτώσεις είχε προλάβει να φτάσει δίπλα στους αντιπάλους του νωρίτερα), οπότε η κίνηση ήταν πιο παρακινδυνευμένη.

Παρ’όλ’αυτά, ο Kimi έδειξε να λαμβάνει υπόψη του από νωρίς τον Sergio, καθώς από την έξοδο του τούνελ και μετά βρίσκεται στη μέση του δρόμου, έτοιμος να κλείσει τελείως αν χρειαστεί και υποδεικνύοντας στον αντίπαλό του ότι αρκεί μια ελάχιστη μετακίνηση στα αριστερά για να κλείσει τελείως η πόρτα.

KR SP Monaco20013 01KR SP Monaco20013 02

Ο Perez ελπίζει ότι τελευταία στιγμή ο Kimi θα κάνει λίγο δεξιά για να πάρει καλύτερη γραμμή και βουτάει στα φρένα. Ο Kimi αντιλαμβάνεται την προσπάθεια του Perez και -αφού ρίξει μια ματιά στον καθρέφτη- κλείνει πιο αποφασιστικά τη γραμμή του, όπως δείχνει και η διαφορά από την τροχιά του μπροστινού του μονοθεσίου.

KR SP Monaco20013 04KR SP Monaco20013 05

Η McLaren ίσα που φτάνει στον πίσω τροχό της Lotus τη στιγμή της επαφής κι ενώ έχουμε φτάσει ήδη στην είσοδο. Αυτό δείχνει ότι η κίνηση ήταν εξ’αρχής αρκετά αισιόδοξη και ο Μεξικάνος δεν θα προλάβαινε να φτάσει πειστικά δίπλα στον αντίπαλό του, ακόμα κι αν αυτός έμενε πιο δεξιά.

KR SP Monaco20013 03
Από την άλλη, ο Kimi μετακινείται διαγώνια πάνω στη ζώνη φρεναρίσματος, όπου ο αντίπαλος δεν μπορεί να ελιχθεί, κίνηση η οποία έχουμε σημειώσει πολλές φορές πως είναι επικίνδυνη.

Η κίνηση του Perez θα είχε προοπτική μόνο αν “φόβιζε” τον Kimi, ώστε αυτός να ανοίξει την τροχιά του πάνω στο apex και να συναινέσει στο προσπέρασμα. Πείτε το προσωπική αισθητική, αλλά υπάρχουν πολλοί οδηγοί που συμφωνούν μαζί μας και δεν τους αρέσουν τέτοιες πρακτικές “ψαρέματος”. Εκτιμούμε πως ακόμα κι αν ο Kimi έστριβε κανονικά και όχι με κλειστή γραμμή υπήρχε και πάλι μεγάλη πιθανότητα επαφής. Το κλείσιμο του Kimi ήταν “άτακτη” κίνηση και υπό άλλες προϋποθέσεις θα στεκόμασταν πολύ σε αυτήν, όμως μερικές φορές είναι καλό να γίνονται πιο σκληρές άμυνες, ώστε να μην ενθαρρύνονται κάποιες άλλες τακτικές επίθεσης. Καθώς, λοιπόν, και οι δύο οδηγοί… την έχουν λερωμένη τη φωλιά τους, το περιστατικό θεωρείται μάλλον “αγωνιστικό συμβάν κατηγορίας… Monaco” και προχωράμε…