jb_ms_barcelona_9

Η μάχη του Button με το Schumacher ήταν από τα highlights του αγώνα της Βαρκελώνης. Οι δύο οδηγοί ενεπλάκησαν ουκ ολίγες φορές σε μονομαχία τροχό με τροχό, σε μια από τις πιό μεγάλης διάρκειας μάχες που έχουμε δει τελευταία. Ο Schumacher κατάφερε να κρατήσει πίσω του την ταχύτατη McLaren, έχοντας πια ένα μονοθέσιο που ένιωθε πιό άνετα στα χέρια του και χρησιμοποιώντας την εμπειρία του στην τοποθέτηση του μονοθεσίου του πάντα στη σωστή θέση.

Για τον αγώνα αυτό, το DriveAlyze This επέλεξε μια φάση μεταξύ των δύο οδηγών στον 24ο γύρο που ίσως να μην ήταν η πιό προφανής προς ανάλυση, αφού το κυριότερο μέρος της μονομαχίας εκτυλίχθηκε (σε πολλαπλά επεισόδια…) στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Στις φάσεις της ευθείας ο Schumacher έπαιρνε στο σωστό timing την εσωτερική γραμμή, σπρώχνοντας τον Βutton προς τα έξω όταν τον πλεύριζε. ¨Ετσι, δεν άφηνε τον Βρετανό να περάσει μέσα στο πρώτο S, το οποίο πνίγει τα μονοθέσια και δεν επιτρέπει εύκολα κέρδη από μια αλλαγή γραμμής για καλύτερη έξοδο. Θεωρήσαμε πολύ πιό ενδιαφέρουσα μια φάση με κατάληξη τη Στροφή 5, όπου ο Schumacher βρέθηκε σε λίγο διαφορετική κατάσταση. Πάμε λοιπόν…

Οι δύο οδηγοί έχουν βγει από τη Στροφή 3 (Renault) φυσιολογικά και μπαίνουν στη Στροφή 4 (Repsol). Από επιλογή ή από λάθος, ο Schumacher φαίνεται πάνω στο apex να έχει μείνει αρκετά έξω, ενώ ο Button μαζεύει φόρα από τη γραμμή με την καλύτερη πρόσφυση. Οι οδηγοί βγαίνουν στη μικρή ευθεία που ακολουθεί προς τη στροφή 5 με το Button να έχει καλύτερη φόρα και να είναι έτοιμος να περάσει.

jb_ms_barcelona_1jb_ms_barcelona_2jb_ms_barcelona_3

O Schumacher έχει αντιληφθεί το μειονέκτημα με το οποίο βγήκε και παραμένει στην εξωτερική, χωρίς να πάει διαγώνια απέναντι στην αγωνιστική γραμμή για τη Στροφή 5, επιλέγοντας από νωρίς να προστατέψει μέχρι τελευταίου εκατοστού την εσωτερική. Ο Button το αντιλαμβάνεται και δεν μπαίνει καν στον κόπο να σπαταλήσει μέτρα ακολουθώντας τον Γερμανό, αφού άλλωστε σε τόσο μικρή απόσταση το slipstreaming δε θα έδινε μεγάλο ώφελος. Ο Button φτάνοντας στη στροφή ανοίγει όσο μπορεί δεξιά ώστε να βγει με late apex και καλύτερη φόρα.

jb_ms_barcelona_4jb_ms_barcelona_5jb_ms_barcelona_6

Τη στιγμή αυτή ο Schumacher έχει πάρει τη στροφή πολύ κλειστά και κινδυνεύει να βγει πλατιά. Ο Button κόβει ήδη το τιμόνι για να βγει από αριστερά, καθώς το μονοθέσιο του Γερμανού εμφανίζει σημάδια ανοίγματος της γραμμής. Όμως, απ’ότι φαίνεται, ο Schumacher έχει μετρήσει το φρενάρισμα, εφόσον και ο Button δεν είχε φτάσει ποτέ εντελώς πλάι του για να τον πιέσει στο όριο. Ο Γερμανός δεν απομακρύνεται πάνω από 1-1.5 μέτρο από το εσωτερικό της στροφής και επανέρχεται ακριβώς μπροστά από το Button, τη στιγμή που ο οδηγός της McLaren έχει μαζέψει τη φόρα κι ήταν έτοιμος να πεταχτεί.

jb_ms_barcelona_7jb_ms_barcelona_8jb_ms_barcelona_9

Η MercedesGP παραμένει για λίγο εσωτερικά, χωρίς κάποιο ίχνος υπερστροφής ισχύος από την επιτάχυνση και την αναγκαστικά μεγάλη κλίση του τιμονιού, με το Schumacher να δείχνει πως ελέγχει απόλυτα και αυτή τη φάση της στροφής. Έτσι, κόβει τη φόρα που με τόση ακρίβεια στην αλλαγή γραμμής είχε μαζέψει ο Button, εμποδίζοντάς τον να επιτεθεί στην ευθεία που ακολουθεί. Ο Button αναγκάζεται να σηκώσει λίγο το πόδι από το γκάζι και να εγκαταλείψει το πλεονέκτημα που κέρδισε λίγο πριν, χάνοντας πια οριστικά αυτή την προσπάθεια.

jb_ms_barcelona_10jb_ms_barcelona_11

Η φάση αυτή είναι ιδιαίτερα διδακτική στο κεφάλαιο των τεχνικών racing, καθώς δείχνει πως ο οδηγός πρέπει να νιώθει τη μονομαχία σαν διαδικασία διαρκείας και όχι στιγμής. Ο αμυνόμενος οφείλει να νιώθει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται ο αντίπαλος και να μετράει τα φρένα και το γκάζι του με τρόπο ώστε να μπορεί να “κλείσει” μια μονομαχία, αντί να προβάλει στιγμιαία αντίσταση στην είσοδο της στροφής και να χάνει τα πάντα μετά. Ενδεχομένως για τον Schumacher να ήταν γρηγορότερο σε απόλυτο χρόνο να συνεχίσει την πορεία του προς τα έξω, δεδομένου ότι θα τον έπαιρνε ο δρόμος, επελέγη, όμως, το μπλοκάρισμα της επίθεσης του Button που ετοιμαζόταν σε δεύτερη φάση.