Νωρίς νωρίς έδωσε θέμα στο DriveAlyze μας το Hockenheim φέτος…

Αυτή τη φορά, οι… παρασκηνιακές συζητήσεις των αρθρογράφων του F1 GRIP για την περίφημη σύγκρουση Massa-Magnussen στην πρώτη στροφή οδήγησαν σε σημαντικές διαφωνίες, οπότε ήταν δύσκολο να πούμε ότι ένα άρθρο αντιπροσωπεύει όλη την ομάδα! Κι έτσι… σε ένα άρθρο με… διπλή άποψη, θα προσπαθήσουμε να δούμε ποιος έκανε τι, ποιος φταίει και πόσο.

Ο Κωνσταντίνος Κουρέτας σκέφτεται…

Και οι δύο οδηγοί επικεντρώνονται στον Bottas, που βρίσκεται μπροστά, αλλά έχει ένα σπινάρισμα λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση και χάνει προσωρινά έδαφος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην λαμβάνουν υπόψη τους τόσο τους υπόλοιπους οδηγούς. Φυσικά, η παρουσία του Bottas δεν αποτελεί δικαιολογία για επιλεκτική τύφλωση της περιφερειακής όρασης στην εκκίνηση, καθώς οι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ποιοί χώροι υπάρχουν τριγύρω.

FM_JM_Hock'14_2 FM_JM_Hock'14_1

Ο Magnussen καταλαβαίνει ότι δεν πρόκειται να περάσει τον Bottas και μαζεύεται πίσω του, μην ανοίγοντας πολύ την τροχιά του προς τα αριστερά. Δεν γνωρίζουμε αν έχει δει τον Massa, όμως από πλευράς του κρατιέται όσο πιο εσωτερικά γίνεται, χωρίς να υποστρέφει μετά το apex.

Ο Massa στρίβει κανονικά, στην αγωνιστική γραμμή, με μικρή απόσταση από το κερμπ. Όμως εκεί βρίσκεται ήδη ο Magnussen και γίνεται επαφή. Τα μονοθέσια λίγο πριν την επαφή βρίσκονται σχεδόν δίπλα-δίπλα, με το μονοθέσιο της εσωτερικής να μην υπερβάλλει σε ταχύτητα.

Ο Massa όφειλε να λάβει υπόψη του τον αντίπαλο και να πάρει πιο ανοιχτά τη στροφή, όπως συνηθίζεται πολλές φορές στην εκκίνηση για αποφυγή επαφής. Sorry, Felipe…

Ο Γιώργος Καπούσι σκέφτεται…

Η γραμμή που ακολούθησε η Williams του Felipe Massa ήταν η ενδεδειγμένη. Δηλαδή, έμεινε στην αριστερή πλευρά της πίστας έτσι ώστε να έχει την ιδανική τοποθέτηση για την πρώτη στροφή, που είναι δεξιά. Οπότε, τόσο η κίνηση όσο και η θέση στην οποία βρίσκεται ο Βραζιλιάνος είναι αρκετά προβλέψιμη από τους άλλους οδηγούς

FM_JM_Hock'14_3

Ο Magnussen από την άλλη βρίσκεται στην εσωτερική της στροφής, εκτός αγωνιστικής γραμμής, προσπαθώντας (ορθώς) να κερδίσει κάποιες θέσεις. Όμως, η τροχιά που ακολούθησε ως προς την πρώτη στροφή εξακολούθησε να είναι παράλληλη με την ευθεία της πίστας, η οποία έχει ως σημείο αναφοράς τις άσπρες γραμμές που οριοθετούν την αγωνιστική διαδρομή.

Ταυτόχρονα, ο Massa έχει ξεκινήσει να στρίβει, ακολουθώντας την πεπατημένη της αγωνιστικής γραμμής. Ίσως λίγο νωρίτερα από το συνηθισμένο, αλλά από τη στιγμή που η FW36 βρισκόταν στην αγωνιστική γραμμή και μπροστά από την MP4-29 (έστω και οριακά), η στροφή ήταν «δική της», όπως έλεγαν και οι παλιότερες γενιές οδηγών.

Ο Magnussen θα μπορούσε φρενάροντας να αποφύγει το ατύχημα, συν ότι θα έπρεπε να έχει στο μυαλό του πως είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν άλλα μονοθέσια στην αγωνιστική γραμμή. Οπότε κατά τη γνώμη μου το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί είναι μεγαλύτερο. Sorry, Kevin…

Όπως βλέπετε… το debate είναι ανοιχτό!