LH-JB-Istanbul2010_18

Η μονομαχία των δύο McLaren στην Τουρκία ήταν από τις πιό θεαματικές στιγμές που έχουμε δει φέτος. Όχι μόνο γιατί και οι δύο οδηγοί επέδειξαν υψηλό επίπεδο ικανότητας στη μάχη τροχό με τροχό, αλλά και γιατί έθεσαν το απόλυτο παράδειγμα του τί σημαίνει να είσαι σκληρός αλλά δίκαιος, τη στιγμή μάλιστα που το άλλο μονοθέσιοι ανήκει στην ίδια ομάδα… Το DriveAlyze This δε θα μπορούσε να μην ασχοληθεί με αυτό το θέμα!

Πλησιάζοντας στα φρένα της στροφής 12 ο Button έχει εμφανώς την ταχύτητα, και λόγω του slipstream από την ευθεία που προηγείται, να επιτεθεί στον Hamilton. Ο Hamilton επιλέγει ξεκάθαρα να αμυνθεί στην εσωτερική, εμποδίζοντας τον team mate του να του κάνει αυτό που συνηθίζει ο ίδιος όταν επιτίθεται, πιέζοντας μέχρις εσχάτως για να μπει στην εσωτερική του αντιπάλου. Ο Button παίρνει το μήνυμα και επιλέγει να επιτεθεί απ’έξω, προσπαθώντας να κερδίσει όση απόσταση μπορεί στα φρένα. Στην απευθείας σύγκριση κερδίζει τον Hamilton, αλλά δεν προλαβαίνει να στρίψει κιόλας με τον team mate του πίσω, οπότε αναγκάζεται να στρίψει παράλληλα με αυτόν. Ο Hamilton καταφέρνει να κρατηθεί εσωτερικά χωρίς να σπρώξει πάνω στο apex τον Button κι εδώ έχουμε το πρώτο δείγμα υψηλής τεχνικής από τους δύο οδηγούς.

LH-JB-Istanbul2010_20LH-JB-Istanbul2010_21

LH-JB-Istanbul2010_22LH-JB-Istanbul2010_23

Επόμενο βήμα η διαπραγμάτευση της διαδρομής μεταξύ των δύο στροφών. Ο Hamilton έχει την ευκαιρία να ανοίξει τη γραμμή του και να στριμώξει τον Button. Ο Button φαίνεται να έχει όμως τη φόρα και την πρόθεση να μην αφήσει την επόμενη στροφή και συνεχίζει μπαίνοντας εσωτερικά. Τη στιγμή αυτή ο Hamilton καταλαβαίνει ότι δεν έχει νόημα να συνεχίσει να στριμώχνει τον Button και ανοίγει τη γραμμή του, ξεκινώντας να σκέφτεται για 2 στροφές μετά…

LH-JB-Istanbul2010_4LH-JB-Istanbul2010_24

LH-JB-Istanbul2010_5LH-JB-Istanbul2010_6

Ο Button έχει μπει αρκετά σφιχτά στη δεξιά στροφή 13 κι αναγκάζεται να ανοίξει τη γραμμή του στην έξοδο, πλησιάζοντας τα όρια της πίστας, εκεί που ξεκινάει η είσοδος του Pitlane. Την ίδια στιγμή ο Hamilton βρίσκεται καθαρά πίσω του, αλλά σταυρώνοντας τη γραμμή του, ώστε να τοποθετηθεί σωστά για να πάρει φόρα στην τελευταία αριστερή.

LH-JB-Istanbul2010_25LH-JB-Istanbul2010_26

LH-JB-Istanbul2010_7LH-JB-Istanbul2010_9

Η στροφή 14 είναι κρίσιμη για τους δύο οδηγούς, καθώς ο μεν Button πρέπει να ανασυνταχθεί και να διατηρήσει καλή φόρα παρά την εξαναγκασμένη είσοδο από πιό εσωτερική γραμμή, ο δε Hamilton κατανοεί ότι αυτή είναι η μοναδική του ευκαιρία να αντεπιτεθεί, αφού τα ελαστικά του είναι σε χειρότερη κατάσταση από του Button, λόγω της επίπονης και διαρκούς μάχης με τις Red Bull.

Το παραμικρό γλίστρημα στην αρκετά κοφτή γραμμή για το Hamilton θα σήμαινε πως η απόφασή του να αφήσει τη μάχη στην πρώτη της φάση και να τη μεταθέσει για μετά θα ήταν καταστροφική. Όμως ο Lewis δεν κάνει λάθος και βγαίνει τέλεια από την στροφή 14, με το Button να έχει βγει επίσης τέλεια, αλλά με λιγότερη φόρα λόγω της γραμμής που αναγκάστηκε να ακολουθήσει.

Οι δύο οδηγοί βγαίνουν κολλητά στην ευθεία, με τον Button να επιχειρεί να δώσει το μήνυμα στο Hamilton ότι πρόκειται να καλύψει την εσωτερική. Ο Hamilton επιμένει (όπως συνηθίζει) για την εσωτερική και με την περισσότερη φόρα που έχει προλαβαίνει να βάλει τον εμπρός τροχό του δίπλα στον Button.

LH-JB-Istanbul2010_10LH-JB-Istanbul2010_11

LH-JB-Istanbul2010_12LH-JB-Istanbul2010_13

Ο Button αποφασίζει να ανοίξει για να πάρει καλύτερη φόρα, καθώς η είσοδος της πρώτης στροφής είναι αρκετά βρώμικη στο εσωτερικό της και στην έξοδο ο οδηγός τιμωρείται ιδιαίτερα αν έχει χάσει φόρα. Ο Hamilton αμέσως αρχίζει να παίρνει όσο χώρο αφήνει ο Button, ώστε να έχει καλύτερη τοποθέτηση.

LH-JB-Istanbul2010_14LH-JB-Istanbul2010_15

Ο Button επιχειρεί να πάρει τη φυσιολογική αγωνιστική γραμμή, μην περιμένοντας ο Lewis να έχει τολμήσει τη βουτιά στα φρένα. Λίγο πριν το apex έχει το τιμόνι στριμένο τελείως αριστερά, όμως με το που αντιλαμβάνεται ότι η άλλη McLaren έχει καταλάβει το χώρο ήδη αριστερά του, σπάει την τροχιά του με μια ακαριαία κίνηση στο τιμόνι, που δε φαίνεται εύκολα στο γυμνό μάτι και στον περισσότερο κόσμο φάνηκε σαν επαφή.

LH-JB-Istanbul2010_16LH-JB-Istanbul2010_17

LH-JB-Istanbul2010_28LH-JB-Istanbul2010_27

Από κει και πέρα ο Button έχει χάσει τη φόρα του και δε μπορεί να συνεχίσει παράλληλα με το Hamilton, παρ’ότι ο Lewis αφήνει χώρο στην έξοδο, αποδεικνύοντας ότι η είσοδος και το φρενάρισμά του στην πρώτη στροφή ήταν όντως ελεγχόμενο.

LH-JB-Istanbul2010_18LH-JB-Istanbul2010_19

LH-JB-Istanbul2010_29LH-JB-Istanbul2010_30

Μπορούσε ο Button να αποφύγει το προσπέρασμα? Ίσως, αν δεν άφηνε το Hamilton να φτάσει δίπλα του στην ευθεία, παίρνοντας όλο το πλάτος μόνος του μέχρι τον τοίχο των pits. Μετά θα έπρεπε να «σπρώξει» το Hamilton ψαχτά προς τα έξω και να προσπαθήσει να κρατήσει φόρα για την έξοδο. Το πιθανότερο είναι ο Lewis να άνοιγε τη γραμμή του όπως έκανε και ο Button για να πάρει την καλή γραμμή, οπότε το «σπρώξιμο» δε θα ήταν απαραίτητο. Αν όμως έμενε δίπλα του, θα έπρεπε απλά να οδηγήσει πλάι-πλάι μέχρι την έξοδο, όπου ο δρόμος θα τελείωνε πιό γρήγορα για τον οδηγό απ΄έξω, οπότε και ο Hamilton θα αναγκαζόταν να σηκώσει το πόδι από το γκάζι. Μπορούσε ο Lewis να αποφύγει όλη αυτή τη διαδικασία στο τέλος? Ίσως, αν μετά το apex της στροφή 12 στην αρχή αποφάσιζε να οδηγήσει διαγώνια προς την δεξιά στροφή 13, ρισκάροντας, όμως, επαφή με το Button.

Μετά από το τέλος της μονομαχίας οι δύο οδηγοί εμφανώς ηρέμησαν, ενδεχομένως και λόγω οδηγιών από την ομάδα. Σε κάθε περίπτωση, έδωσαν μαθήματα σε πολλούς άλλους και απίστευτο θέαμα σε όλους εμάς.